כרטיס הרב-קו הוא ארנק אלקטרוני
על מנת להשתמש בכרטיס הרב-קו יש להטעינו בכסף, במקרה של תקלה טכנית אין באפשרותך להשתמש בכרטיס ואתה נדרש לשלם לנהג האוטובוס ובמזומן בלבד למרות שכבר שילמת ממיטב כספיך עבור הטענת כרטיס הרב-קו. הטכנולוגיה של כרטיס הרב-קו איננה מאפשרת תשלום באמצעות כרטיסי אשראי או ביצוע עיסקה טלפונית/חתימה בלבד/עתידית בכרטיס הרב-קו כפי שאפשר בכרטיסי אשראי. במקרה שבית עסק חייב את כרטיס האשראי שלך בטעות, יש באפשרותו של בית העסק לזכות אותך לאלתר או לבטל לאלתר את העיסקה שחויבה בטעות, אפשרות זו של זיכוי וביטול חיוב שחויב בטעות איננה אפשרית בכרטיס הרב-קו. כרטיס האשראי לעומת זאת איננו ארנק אלקטרוני ולא מוטען בו כסף כלל, יש בו רק פס מגנטי שכולל את מספר הכרטיס, תוקף הכרטיס, קוד שירות וכו..., והטבעה של מספר הכרטיס, תוקף הכרטיס, ושם בעל הכרטיס, וגם דוגמת חתימה וארבע ספרות אחרונות בגב הכרטיס. במקרים מסויימים שבהם יש תקלות יתכן שלא יהיה ניתן לשלם באמצעות כרטיס האשראי עבור הרכישה, אבל, במקרה שכזה הלקוח לא שילם ולא חויב כלל על העיסקה, הלקוח יכול לבקש מהקופאי בבית העסק לבטל את המכירה וללכת את החנות המתחרה. במקרה והלקוח החליט לשלם במזומן במקרה של תקלה זו, אין הוא משלם במסגרת מעמד התשלום פעם נוספת כפי שקיים במקרה של תקלה בכרטיס הרב-קו שהנוסע נדרש לשלם למרות שכבר שילם ממיטב כספו עבור הטענת כרטיס הרב-קו. יתירה מכך, בכרטיס אשראי יש אפשרות לביצוע עיסקה מסוג עיסקה טלפונית או עיסקת חתימה בלבד שבה העיסקה מבוצעת על ידי הקלדה ידנית של פרטי כרטיס האשראי ולא על ידי קריאת הנתונים שבפס המגנטי, אפשרות זו איננה קיימת בכרטיס הרב-קו. בכרטיס אשראי יש באפשרותך לבצע מעקב שוטף אחרי כל העיסקאות שבוצעו באמצעות הכרטיס וגם להכחיש עיסקה, אפשרויות אלה של מעקב שוטף אחרי הפעילות בכרטיס אינן אפשריות בכרטיס הרב-קו. על מנת לקבל זיכויים על חיובים שגויים בכרטיס הרב-קו אתה נדרש לבזבז את זמנך וגם את כספך על מנת להגיע לתחנות השירות, עלות ההגעה לתחנות השירות גבוהה יותר מעלות החיובים שחויבו בטעות !!! ודבר נוסף חשוב ביותר, פעילות כרטיסי האשראי בישראל מוסדרת באמצעות חוק כרטיסי חיוב והתקנות שתוקנו מכוחו של חוק זה. מטרתו של חוק כרטיסי חיוב ותקנותיו היא להגן על ציבור המשתמשים בכרטיסי האשראי בישראל. ולעומת זאת, אין שום חוק שמסדיר את פעילותו של כרטיס הרב-קו ולמשמשי כרטיס הרב-קו אין שום חוק שמגן עליהם. ולסיום, לא הייתי מתנגד כלל לכרטיס הרב-קו אם רק היה אפשר לשלם במקרה של תקלה טכנית לנהג האוטובוס באמצעות כרטיס האשראי, אבל מכיוון שבמקרה של תקלה טכנית הנוסע מחוייב לשלם לנהג האוטובוס ובמזומן בלבד (אין אפשרות לשלם בכרטיס אשראי לנהג האוטובוס) אני מתנגד לחלוטין לכרטיס הרב-קו ואני מחרים אותו ואני לא מוכן בשום פנים להשתמש בו, אלא לאחר שתוסדר אפשרות התשלום לנהגי האוטובוסים באמצעות כרטיסי אשראי לרבות אפשרות לביצוע עיסקאות טלפוניות/חתימה בלבד/עתידית...