איך משלמים ברכבת הקלה בירושלים?

מצב
הנושא נעול.
לא ממש...

אני 48 שנה בעיר הזו והיא יצאה לי מכל החורים..
היא נמאסת מהר מאוד במיוחד עקב שני סוגי האוכלוסין שממלאים אותה בשנים האחרונות.... הגעגוע היחיד שלי הוא רק לירושלים של שנת 1972..... כל פינות החמדה נהרסו כבר...העיר מאוד אפורה והמקום הכי מכוער בה כיום הוא רחוב יפו... על טעם וריח לא נתווכח.....רוצה לקנות את הבית שלי ברמות-אשכול? תוכל להיות החילוני האחרון בשכונה שהפכה לחרדית ומכאן לסלאם.....רמות-אשכול היא כיום כמו ג'סי כהן בחולון של שנת 1954...
לא ממש...
אם הייתי צריך לחפש מקום בירושלים, בטח הייתי מחפש במרכז העיר או בקריית היובל והסביבה. לא ממש רוצה לגור בלב אוכלוסייה ערבית או חרדית. אבל עדיין יש הרבה חילוניים ודתיים. למה אתה לא עובר לשכונה חילונית יותר?
 
אנחנו ממתינים לאישור פרוייקט בניה

לא ממש...
אם הייתי צריך לחפש מקום בירושלים, בטח הייתי מחפש במרכז העיר או בקריית היובל והסביבה. לא ממש רוצה לגור בלב אוכלוסייה ערבית או חרדית. אבל עדיין יש הרבה חילוניים ודתיים. למה אתה לא עובר לשכונה חילונית יותר?
אנחנו ממתינים לאישור פרוייקט בניה
באחת מהשכונות החילוניות ואז נעבור לאחת מדירות הגג הגדולות שתיבננה שם.
 

ירון כץ

New member
הנה עוד אחד שדעתו כדעתי בכל הנוגע לרחוב יפו!

מה שרואים מפה לא רואים משם...
בעיניי ירושלים עיר מקסימה, ארכיטקטורה מעניינת, המון היסטוריה, אווירה ייחודית. גרתי בה שלוש שנים בזמן הלימודים (לפני 7-9 שנים). גם האנשים בירושלים שונים מהאנשים בתל אביב, נחמדים יותר, אדיבים יותר, קמים באוטובוס לפנות את המושב שלהם לזקנים ולנזקקים. מוזיאונים, בנייה באבן, הרים, יערות מסביב, טבע.. אני לא פוסל לשוב לגור ולעבוד בה בעתיד. לגבי רכב פרטי אני מגיע ברכב, אלא שכל מרכז העיר מלא מכוניות וקשה עם החנייה. (המצב גם בתל אביב גרוע מהבחינה הזאת). עד שאני תופס מקום חנייה אני מעדיף כבר להשאיר את הרכב שם ולהנות מנסיעה ראשונה ברכבת הקלה ולבדוק מה השתנה בעיר, שמעתי שרחוב יפו הפך למדרחוב וראיתי תמונות מהממות של המדרחוב - נראה הרבה יותר יפה בלי הכביש והמכוניות - כמו עיר אירופאית..
הנה עוד אחד שדעתו כדעתי בכל הנוגע לרחוב יפו!
 

ירון כץ

New member
לדעתי, רחוב יפו כיום הוא הרבה יותר יפה ממה

כן, יש משהו שאתה צריך לדעת: סע רק ברכב פרטי
בירושלים ו-וותר על התח"צ העייף של הרכבת הקללה. אם אתה יכול לבוא עם רכב פרטי, זה הכי טוב. אתה יכול להחנות את הרכב בחניון הקניון במלחה או בחניון האיצטדיון של טדי בחינם ומשם יש לך אוטובוסים לכל חלקי העיר כמעט. גם בגבעת שאול מול ברמן יש מגרש חנייה חינמי עשוי חצץ. גם בתלפיות לא בעיה למצוא חנייה חינמית. בתור ירושלמי אני אומר לך שהרכבת הקלה היא אנטי-אטרקצייה...היא טובה למי שיש לו זמן מיותר כמו פנסיונרים או כאלו מובטלים שזמנם בידם....היא איטית להחריד והיא מתחילה בשום מקום - כלומר בפסגת זאב צפון, נוסעת דרך שכונת הפדאיון = שועפאט ואח"כ נוסעת בכביש 1 חסר האטרקציות אל ועל רחוב במה שהיה בעבר מרכז ירושלים וכיום נראה כמו עיירה נטושה ומוזנחת ב-קמרון, ומשם מגיעה לאיזה גשר לבן וחסר חיות שבקושי רואים אותו, אלא אם עומדים ממש קרוב אליו ואח"כ על שדרות הרצל בשכונה חילונית מתחרדת הקוראת לעצמה בית הכרם - מעוז חילוני לשעבר שבעצם ימים אלה נכבש ע"י חרדים ממוצא צרפתי ואנשי ש"ס מהר-נוף שחומדים את בתיה הישנים והמזדקנים - יש לומר המתפוררים של בית הכרם....דוגמה מעניינת לשכונה מתפוררת ניתן למצוא בבתי האבן הגבוהים ברחוב הבנאי שמחיר דירותייהם הזקוקות לשיפוץ בהול - נפל ב-20% בחצי שנה.....אח"כ מגיעה הרכבת המכוערת (יש לומר חיקוי לרכבת אמיתית כי בסה"כ מדובר באוטובוס מסילתי בעל מראה מיושן...) לראש הר משעמם להחריד בו קבורים כמה פוליטיקאים שחלקם הזדקן בביזיון (לאחר שמסרו שטחי ארץ-ישראל יקרים לאוייב הישמעאלי) וזהו - הגעתם לאנדרטה כתומה ממוחזרת בלי טעם ובלי ריח.....רעיון: אולי כדאי לוותר בכלל על סיור בירושלים.....היא כל-כך משעממת........ קח אותו לשתות בנמל תל-אביב הישן או קח אותו למגרשי הגולף בקיסריה.....מה איבדתם בירושלים הקבורה עמוק בידי הפונדמנטליסטים החולנים מ-99 שערים? שער אחד לא מוצאים עד היום.....כנראה הרבנית זלמה חמדה אותו לצון...היא מעדיפה אבן על ניילון.....
לילה טוב מירושלים של כלום...
לדעתי, רחוב יפו כיום הוא הרבה יותר יפה ממה
שהיה לפני הרכבת הקלה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל


כן, יש משהו שאתה צריך לדעת: סע רק ברכב פרטי
בירושלים ו-וותר על התח"צ העייף של הרכבת הקללה. אם אתה יכול לבוא עם רכב פרטי, זה הכי טוב. אתה יכול להחנות את הרכב בחניון הקניון במלחה או בחניון האיצטדיון של טדי בחינם ומשם יש לך אוטובוסים לכל חלקי העיר כמעט. גם בגבעת שאול מול ברמן יש מגרש חנייה חינמי עשוי חצץ. גם בתלפיות לא בעיה למצוא חנייה חינמית. בתור ירושלמי אני אומר לך שהרכבת הקלה היא אנטי-אטרקצייה...היא טובה למי שיש לו זמן מיותר כמו פנסיונרים או כאלו מובטלים שזמנם בידם....היא איטית להחריד והיא מתחילה בשום מקום - כלומר בפסגת זאב צפון, נוסעת דרך שכונת הפדאיון = שועפאט ואח"כ נוסעת בכביש 1 חסר האטרקציות אל ועל רחוב במה שהיה בעבר מרכז ירושלים וכיום נראה כמו עיירה נטושה ומוזנחת ב-קמרון, ומשם מגיעה לאיזה גשר לבן וחסר חיות שבקושי רואים אותו, אלא אם עומדים ממש קרוב אליו ואח"כ על שדרות הרצל בשכונה חילונית מתחרדת הקוראת לעצמה בית הכרם - מעוז חילוני לשעבר שבעצם ימים אלה נכבש ע"י חרדים ממוצא צרפתי ואנשי ש"ס מהר-נוף שחומדים את בתיה הישנים והמזדקנים - יש לומר המתפוררים של בית הכרם....דוגמה מעניינת לשכונה מתפוררת ניתן למצוא בבתי האבן הגבוהים ברחוב הבנאי שמחיר דירותייהם הזקוקות לשיפוץ בהול - נפל ב-20% בחצי שנה.....אח"כ מגיעה הרכבת המכוערת (יש לומר חיקוי לרכבת אמיתית כי בסה"כ מדובר באוטובוס מסילתי בעל מראה מיושן...) לראש הר משעמם להחריד בו קבורים כמה פוליטיקאים שחלקם הזדקן בביזיון (לאחר שמסרו שטחי ארץ-ישראל יקרים לאוייב הישמעאלי) וזהו - הגעתם לאנדרטה כתומה ממוחזרת בלי טעם ובלי ריח.....רעיון: אולי כדאי לוותר בכלל על סיור בירושלים.....היא כל-כך משעממת........ קח אותו לשתות בנמל תל-אביב הישן או קח אותו למגרשי הגולף בקיסריה.....מה איבדתם בירושלים הקבורה עמוק בידי הפונדמנטליסטים החולנים מ-99 שערים? שער אחד לא מוצאים עד היום.....כנראה הרבנית זלמה חמדה אותו לצון...היא מעדיפה אבן על ניילון.....
לילה טוב מירושלים של כלום...
 

amit1270

New member
אני מקווה שאתה לא מקשיב להפחדות בתגובה שמעליי

איך משלמים ברכבת הקלה בירושלים?
בשבוע הבא אהיה עם תייר מחו"ל לשבוע בערך בירושלים. יכול להיות שנשתמש ברכבת הקלה בירושלים. מישהו הזהיר אותי שיש המון בעיות עם התשלום, שאנשים מסתבכים ונאלצים לשלם קנסות. ושאברר הכל מראש. נכנסתי לכאן לשאול את השאלה, והופה - ההודעה הראשונה זה בדיוק תלונה של זוג שנאלץ לשלם 360 ש"ח...... אני לא מבין מה צריך להיות מסובך? איך משלמים - זה כמו בארה"ב? אני לא מכיר את הרכבת הקלה ולא את התחנות אבל אני מנחש שיש בכל תחנה מכונה לממכר כרטיסים, קונים כרטיסים ואז עולים לרכבת, מחתימים את הכרטיס וזהו... ? יש משהו שאני צריך לדעת? תודה
אני מקווה שאתה לא מקשיב להפחדות בתגובה שמעליי
הרכבת הקלה היא בסה"כ אמצעי לא רע בכלל ליעדים שלאורך המסלול שלה. מרכז העיר הוא יפה מאוד וביחוד רחוב יפו שהפך למדרחוב-רק"ל "אירופאי" והרחובות הקטנים שסביבו (חלקם עדיין בשיפוץ), ביחוד בקטע שממזרח לקינג ג'ורג'. גם לעיר העתיקה די נוח להגיע ברכבת הקלה. יש תחנה במרחק קצר משער יפו ואחת אחרת מול שער שכם. התשלום הוא די פשוט, בדיוק כמו שתיארת. אם אתם מתכוונים להשתמש ברכבת הקלה ובאוטובוסים באופן יומיומי כדאי לשקול להנפיק רב-קו ולהטעין עליו כרטיסיה של 10 נסיעות במחיר 8. לגבי ההמלצות שקיבלת למעלה - מאוד לא מומלץ להגיע למלחה (רחוק, לא נוח ואין חנייה) ובטח לא לתלפיות (פקקים!) או גבעת שאול (לא הייתי לוקח לשם תיירים!). אם אתם מגיעים ברכב אולי תעדיפו לחנות בחניון הר הרצל (חינם) ולהמשיך ברכבת הקלה למרכז העיר. אפשר גם להגיע לשם דרך עין כרם, שזה גם נחמד, במקום הכניסה הרגילה לעיר. אם אתם מגיעים באוטובוס, יש מהתחנה המרכזית אוטובוסים לכל רחבי העיר וגם כמובן תחנת רכבת קלה.
 

25306yosef

New member
הרכבת הקלה היא בסה"כ אמצעי לא רע בכלל...

אני מקווה שאתה לא מקשיב להפחדות בתגובה שמעליי
הרכבת הקלה היא בסה"כ אמצעי לא רע בכלל ליעדים שלאורך המסלול שלה. מרכז העיר הוא יפה מאוד וביחוד רחוב יפו שהפך למדרחוב-רק"ל "אירופאי" והרחובות הקטנים שסביבו (חלקם עדיין בשיפוץ), ביחוד בקטע שממזרח לקינג ג'ורג'. גם לעיר העתיקה די נוח להגיע ברכבת הקלה. יש תחנה במרחק קצר משער יפו ואחת אחרת מול שער שכם. התשלום הוא די פשוט, בדיוק כמו שתיארת. אם אתם מתכוונים להשתמש ברכבת הקלה ובאוטובוסים באופן יומיומי כדאי לשקול להנפיק רב-קו ולהטעין עליו כרטיסיה של 10 נסיעות במחיר 8. לגבי ההמלצות שקיבלת למעלה - מאוד לא מומלץ להגיע למלחה (רחוק, לא נוח ואין חנייה) ובטח לא לתלפיות (פקקים!) או גבעת שאול (לא הייתי לוקח לשם תיירים!). אם אתם מגיעים ברכב אולי תעדיפו לחנות בחניון הר הרצל (חינם) ולהמשיך ברכבת הקלה למרכז העיר. אפשר גם להגיע לשם דרך עין כרם, שזה גם נחמד, במקום הכניסה הרגילה לעיר. אם אתם מגיעים באוטובוס, יש מהתחנה המרכזית אוטובוסים לכל רחבי העיר וגם כמובן תחנת רכבת קלה.
הרכבת הקלה היא בסה"כ אמצעי לא רע בכלל...
בתנאי שניתן לשלם עבור הנסיעה באמצעות כרטיסי אשראי... ואני מתכוון כמובן לכרטיסי נסיעה בודדים מנייר לנסיעה חד פעמית, ולא לכרטיס הרב-קו...
 


אני מקווה שאתה לא מקשיב להפחדות בתגובה שמעליי
הרכבת הקלה היא בסה"כ אמצעי לא רע בכלל ליעדים שלאורך המסלול שלה. מרכז העיר הוא יפה מאוד וביחוד רחוב יפו שהפך למדרחוב-רק"ל "אירופאי" והרחובות הקטנים שסביבו (חלקם עדיין בשיפוץ), ביחוד בקטע שממזרח לקינג ג'ורג'. גם לעיר העתיקה די נוח להגיע ברכבת הקלה. יש תחנה במרחק קצר משער יפו ואחת אחרת מול שער שכם. התשלום הוא די פשוט, בדיוק כמו שתיארת. אם אתם מתכוונים להשתמש ברכבת הקלה ובאוטובוסים באופן יומיומי כדאי לשקול להנפיק רב-קו ולהטעין עליו כרטיסיה של 10 נסיעות במחיר 8. לגבי ההמלצות שקיבלת למעלה - מאוד לא מומלץ להגיע למלחה (רחוק, לא נוח ואין חנייה) ובטח לא לתלפיות (פקקים!) או גבעת שאול (לא הייתי לוקח לשם תיירים!). אם אתם מגיעים ברכב אולי תעדיפו לחנות בחניון הר הרצל (חינם) ולהמשיך ברכבת הקלה למרכז העיר. אפשר גם להגיע לשם דרך עין כרם, שזה גם נחמד, במקום הכניסה הרגילה לעיר. אם אתם מגיעים באוטובוס, יש מהתחנה המרכזית אוטובוסים לכל רחבי העיר וגם כמובן תחנת רכבת קלה.
 

טשאפק

New member
חיזוק לדעתך בנושא מרכז העיר

אני מקווה שאתה לא מקשיב להפחדות בתגובה שמעליי
הרכבת הקלה היא בסה"כ אמצעי לא רע בכלל ליעדים שלאורך המסלול שלה. מרכז העיר הוא יפה מאוד וביחוד רחוב יפו שהפך למדרחוב-רק"ל "אירופאי" והרחובות הקטנים שסביבו (חלקם עדיין בשיפוץ), ביחוד בקטע שממזרח לקינג ג'ורג'. גם לעיר העתיקה די נוח להגיע ברכבת הקלה. יש תחנה במרחק קצר משער יפו ואחת אחרת מול שער שכם. התשלום הוא די פשוט, בדיוק כמו שתיארת. אם אתם מתכוונים להשתמש ברכבת הקלה ובאוטובוסים באופן יומיומי כדאי לשקול להנפיק רב-קו ולהטעין עליו כרטיסיה של 10 נסיעות במחיר 8. לגבי ההמלצות שקיבלת למעלה - מאוד לא מומלץ להגיע למלחה (רחוק, לא נוח ואין חנייה) ובטח לא לתלפיות (פקקים!) או גבעת שאול (לא הייתי לוקח לשם תיירים!). אם אתם מגיעים ברכב אולי תעדיפו לחנות בחניון הר הרצל (חינם) ולהמשיך ברכבת הקלה למרכז העיר. אפשר גם להגיע לשם דרך עין כרם, שזה גם נחמד, במקום הכניסה הרגילה לעיר. אם אתם מגיעים באוטובוס, יש מהתחנה המרכזית אוטובוסים לכל רחבי העיר וגם כמובן תחנת רכבת קלה.
חיזוק לדעתך בנושא מרכז העיר
אפשר למצוא בעובדה שמחירי הקנייה והשכירות של חנויות במרכז העיר, סמוך לתוואי הרכבת, עלו בחדות. הערה לגבי חנייה, בטיולי הרק"לי האחרון (וגם הראשון) בירושלים תכננתי לחנות בחניון של גבעת התחמושת. כמשה על הר נבו ראיתי אותו מנגד, כמעט ריק ממכוניות, אבל לא הצלחתי לאתר את הכניסה אליו, אז חניתי - בלי קושי - באחד הרחובות הסמוכים.
 
תרכוש מראש רב קו אנונימי בשביל התייר

איך משלמים ברכבת הקלה בירושלים?
בשבוע הבא אהיה עם תייר מחו"ל לשבוע בערך בירושלים. יכול להיות שנשתמש ברכבת הקלה בירושלים. מישהו הזהיר אותי שיש המון בעיות עם התשלום, שאנשים מסתבכים ונאלצים לשלם קנסות. ושאברר הכל מראש. נכנסתי לכאן לשאול את השאלה, והופה - ההודעה הראשונה זה בדיוק תלונה של זוג שנאלץ לשלם 360 ש"ח...... אני לא מבין מה צריך להיות מסובך? איך משלמים - זה כמו בארה"ב? אני לא מכיר את הרכבת הקלה ולא את התחנות אבל אני מנחש שיש בכל תחנה מכונה לממכר כרטיסים, קונים כרטיסים ואז עולים לרכבת, מחתימים את הכרטיס וזהו... ? יש משהו שאני צריך לדעת? תודה
תרכוש מראש רב קו אנונימי בשביל התייר
אם לך אין כרטיס רב קו, אז גם אחד בשבילך (אנונימי או אישי) מכיוון שאתה שבוע שלם שם, סביר שתסעו מספר פעמים באוטובוס/רק"ל. אז תטעין על כל רב קו כרטיסיה קוד 62. ברק"ל זה הכרטיסיה הרגילה. באוטובוס חשוב להגיד לנהג 62 וכשיוצא שובר טעינה לבדוק שאכן זה הקוד שרשום בו. אם הנהג טועה וטען קוד 2 להגיד לו שיתקן במקום. לאחר מכן כמו שאמרו מעלי, כשנכנסים לרכבת הקלה מעבירים כרטיס ומחכים לאור ירוק. כאשר ניתן לעלות לאוטובוס/רק"ל בנשך 90 דקות במחיר ניקוב אחד(חובה העברת כרטיס) הכרטיס האנונימי נשאר לשימושך גם אחרי שהתייר עוזב.
 

25306yosef

New member
האם לא יותר טוב לרכוש כרטיסים בודדים ?

תרכוש מראש רב קו אנונימי בשביל התייר
אם לך אין כרטיס רב קו, אז גם אחד בשבילך (אנונימי או אישי) מכיוון שאתה שבוע שלם שם, סביר שתסעו מספר פעמים באוטובוס/רק"ל. אז תטעין על כל רב קו כרטיסיה קוד 62. ברק"ל זה הכרטיסיה הרגילה. באוטובוס חשוב להגיד לנהג 62 וכשיוצא שובר טעינה לבדוק שאכן זה הקוד שרשום בו. אם הנהג טועה וטען קוד 2 להגיד לו שיתקן במקום. לאחר מכן כמו שאמרו מעלי, כשנכנסים לרכבת הקלה מעבירים כרטיס ומחכים לאור ירוק. כאשר ניתן לעלות לאוטובוס/רק"ל בנשך 90 דקות במחיר ניקוב אחד(חובה העברת כרטיס) הכרטיס האנונימי נשאר לשימושך גם אחרי שהתייר עוזב.
האם לא יותר טוב לרכוש כרטיסים בודדים ?
האם לא יותר טוב לרכוש כרטיסים בודדים מנייר לנסיעה חד פעמית במכונות האוטומטיות ? בכרטיסי נסיעה בודדים מנייר אין תקלות ולעולם לא יחייבו אותך הפקחים לשלם קנסות במקרה של תקלה או אי הבנה...
 
צודק ! ולגבי התייר של ההוא: גם אם יקבל

האם לא יותר טוב לרכוש כרטיסים בודדים ?
האם לא יותר טוב לרכוש כרטיסים בודדים מנייר לנסיעה חד פעמית במכונות האוטומטיות ? בכרטיסי נסיעה בודדים מנייר אין תקלות ולעולם לא יחייבו אותך הפקחים לשלם קנסות במקרה של תקלה או אי הבנה...
צודק ! ולגבי התייר של ההוא: גם אם יקבל
קנס התייר, הוא יכול לשים פס על סיטיפס....מי ירדוף אחריו בשביל 180 ג'ובות עלובות עד לבית שלו בחו"ל? פשוט שייסע וישים קצוץ על הפקח הרצוץ....
 
אם נחמד לך לבזבז את זמנך

האם לא יותר טוב לרכוש כרטיסים בודדים ?
האם לא יותר טוב לרכוש כרטיסים בודדים מנייר לנסיעה חד פעמית במכונות האוטומטיות ? בכרטיסי נסיעה בודדים מנייר אין תקלות ולעולם לא יחייבו אותך הפקחים לשלם קנסות במקרה של תקלה או אי הבנה...
אם נחמד לך לבזבז את זמנך
כל פעם מחדש בתור למכונה. או להגיע ולגלות מכונה מושבתת. או להגיע לתחנה וולפספס את הרכבת כשאתה עומד בתור. אז בכיף כרטיסים בודדים. היתרון הגדול של הכרטיסיה זה חיסכון בזמן.
 

25306yosef

New member
אבל הכרטיסיה שהיא למעשה כרטיס-רב-קו

אם נחמד לך לבזבז את זמנך
כל פעם מחדש בתור למכונה. או להגיע ולגלות מכונה מושבתת. או להגיע לתחנה וולפספס את הרכבת כשאתה עומד בתור. אז בכיף כרטיסים בודדים. היתרון הגדול של הכרטיסיה זה חיסכון בזמן.
אבל הכרטיסיה שהיא למעשה כרטיס-רב-קו
שהוא למעשה ארנק אלקטרוני, מסבכת לך את החיים. במקרה של תקלה בכרטיס הרב-קו אתה עוד עלול להעצר על ידי הפקחים ולהיות מחויב בקנס... אז עדיף לבזבז זמן יקר כל פעם מחדש על מנת לרכוש כרטיס בודד (או בכלל לנסוע ברכב הפרטי או בכלל ללכת ברגל...) מאשר לשלם על כרטיס הרב-קו ולגלות שהכרטיס פגום ולאחר מכן להסתבך ולהיות מחויב בקנס... אם היתה כרטיסיה אמיתית מנייר אז הכרטיסיה עדיפה מהכרטיס הבודד, אבל במקרה של כרטיס הרב-קו, כרטיס בודד עדיף יותר גם אם אולי הוא יקר יותר וגם אם צריך לבזבז זמן יקר על מנת לרכוש אותו.
 
איך בדיוק הרב קו מסבך את החיים?

אבל הכרטיסיה שהיא למעשה כרטיס-רב-קו
שהוא למעשה ארנק אלקטרוני, מסבכת לך את החיים. במקרה של תקלה בכרטיס הרב-קו אתה עוד עלול להעצר על ידי הפקחים ולהיות מחויב בקנס... אז עדיף לבזבז זמן יקר כל פעם מחדש על מנת לרכוש כרטיס בודד (או בכלל לנסוע ברכב הפרטי או בכלל ללכת ברגל...) מאשר לשלם על כרטיס הרב-קו ולגלות שהכרטיס פגום ולאחר מכן להסתבך ולהיות מחויב בקנס... אם היתה כרטיסיה אמיתית מנייר אז הכרטיסיה עדיפה מהכרטיס הבודד, אבל במקרה של כרטיס הרב-קו, כרטיס בודד עדיף יותר גם אם אולי הוא יקר יותר וגם אם צריך לבזבז זמן יקר על מנת לרכוש אותו.
איך בדיוק הרב קו מסבך את החיים?
וברגע שהרב קו עובד בפעם הראשונה ברכבת, אין שום סיבה שהוא לא יעבוד בהמשך. כרטיסים בודדים זה דבר מיותר, בעיקר למישהו שבא לטייל ולהנות. אתה מעדיף שבכל דלת ברק"ל יהיה כרטיסן שינקב כרטיסיית נייר?
 
מה יש? סיטיפס לא יכולה לקנות כמה מאות מנקבים

איך בדיוק הרב קו מסבך את החיים?
וברגע שהרב קו עובד בפעם הראשונה ברכבת, אין שום סיבה שהוא לא יעבוד בהמשך. כרטיסים בודדים זה דבר מיותר, בעיקר למישהו שבא לטייל ולהנות. אתה מעדיף שבכל דלת ברק"ל יהיה כרטיסן שינקב כרטיסיית נייר?
מה יש? סיטיפס לא יכולה לקנות כמה מאות מנקבים
ולהעסיק עוד כמה עשרות כרטיסנים? מה קרה? נגמרו להם התקציבים? חסכו וחסכו וחסכו ומה קיבלנו? רכבת קלה שנוסעת במהירות של צב שלוקח לה כמעט מילניום של זמן להגיע מפסגת זאב צפון להר הרצל.....אני עושה את המרחק הזה ברכב פרטי בדקות ספורות...כמה זמן זה לוקח לרק"ל? אצלי באוטו תעלה בחינם. לא תקבל קנס ! חה-חה-חה....מקסימום נעשה סטייה מציר הנסיעה ונשב אצלי לקפה ברזילאי או קולומביאני איכותי. גם לאחר 3 כוסות קפה נגיע להר הרצל מהר יותר מהרכבת הקלה. וללא שום קשר: מי היה האידיוט שהחליט על צבע הקרונות האפרורי שלה?
 

guyweiss

New member
ברכב במקרה זה עדיפות מכרעת על הרק"ל

מה יש? סיטיפס לא יכולה לקנות כמה מאות מנקבים
ולהעסיק עוד כמה עשרות כרטיסנים? מה קרה? נגמרו להם התקציבים? חסכו וחסכו וחסכו ומה קיבלנו? רכבת קלה שנוסעת במהירות של צב שלוקח לה כמעט מילניום של זמן להגיע מפסגת זאב צפון להר הרצל.....אני עושה את המרחק הזה ברכב פרטי בדקות ספורות...כמה זמן זה לוקח לרק"ל? אצלי באוטו תעלה בחינם. לא תקבל קנס ! חה-חה-חה....מקסימום נעשה סטייה מציר הנסיעה ונשב אצלי לקפה ברזילאי או קולומביאני איכותי. גם לאחר 3 כוסות קפה נגיע להר הרצל מהר יותר מהרכבת הקלה. וללא שום קשר: מי היה האידיוט שהחליט על צבע הקרונות האפרורי שלה?
ברכב במקרה זה עדיפות מכרעת על הרק"ל
 

barakbl

New member
לדעתי היא יפהפיה מבחוץ

מה יש? סיטיפס לא יכולה לקנות כמה מאות מנקבים
ולהעסיק עוד כמה עשרות כרטיסנים? מה קרה? נגמרו להם התקציבים? חסכו וחסכו וחסכו ומה קיבלנו? רכבת קלה שנוסעת במהירות של צב שלוקח לה כמעט מילניום של זמן להגיע מפסגת זאב צפון להר הרצל.....אני עושה את המרחק הזה ברכב פרטי בדקות ספורות...כמה זמן זה לוקח לרק"ל? אצלי באוטו תעלה בחינם. לא תקבל קנס ! חה-חה-חה....מקסימום נעשה סטייה מציר הנסיעה ונשב אצלי לקפה ברזילאי או קולומביאני איכותי. גם לאחר 3 כוסות קפה נגיע להר הרצל מהר יותר מהרכבת הקלה. וללא שום קשר: מי היה האידיוט שהחליט על צבע הקרונות האפרורי שלה?
לדעתי היא יפהפיה מבחוץ
נראית מודרנית מאוד. בתוכה לא יצא לי להיות. לגבי מהירות: טראם בבסיסו איטי. החכמה היא לשלב טראם שמגיע לכל פינה עם מערך מהיר שנוסע לנקודות רחוקות. דוגמה יפה לזה היא ברלין. מערך הטראם מגיע לכמעט כל נקודה בעיר (בחלק המזרחי) וכדי לנסוע לנקודה מרוחקת יש לך רכבת מהירה מעגלית. לדעתי זה הפתרון המושלם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה