איך מרגילים לישון בגן

איך מרגילים לישון בגן

אני ממש בקושי תומר שלי הולך לגן עד אחת ובכל צהריים חוזר הביתה ישר לזרועות סבתא המפנקת בעוד כחודש לא יהיה לו יותר כי סבתא עוברת לעיר אחרת ואני אמא עובדת ואני צריכה להרגיל אותו לישון בגן עד ארבע וחצי איך עושים את זה מה לבדוק הוא רגיל שאני מרדימה אותו או סבתא איך מעבירים אותו בכלל ללמוד לישון לבד או יותר נכון להרדם לבד????. ועוד בגן????אני ממש בלחץ מזה וחסרת אונים לא יודעת מאיפה להתחיל כמה זמן להרגיל אותו לבקש להיות איתו להתחיל מעכשיו עוד לפני שסבתא עוזבת להתחיל בהדרגה?????????? או ישר על יום או יום כן ויום לא עד שיתרגל ??????תעזרו לי כי אני עומדת להשתגע
 

yaeltz

New member
הגננות אלופות

אל תטרידי את עצמך בכלל, המון ילדים מגיעים לגן כשהם "לא יודעים" לישון בצהרייםץ אין לי מושג מה הגננות עושות, אבל תוך כמה ימים הילדים ישנים בלי שום בעיות.
 

לאה_מ

New member
את לא צריכה להיות בלחץ ../images/Emo24.gif

הרי את לא תהיי שם, ולא תצטרכי "להרגיל" אותו. זה יהיה עניין שעל הגננות יהיה להתמודד איתו, והן מאד מנוסות בדברים האלה. הרבה פעמים הילדים מסתגלים הרבה יותר מהר ממה שנדמה לנו. אני מציעה שאת תתמקדי בשלב הזה באופטימיות ובאמונה בילד ובצוות הגן, שכולם יצליחו לעבור את המשוכה הזו בקלות. ולגבי איך להתחיל - לדעתי, אין טעם להתחיל עכשיו בהדרגה. כשסבתא תעזוב, אני הייתי מתחילה ישר כל יום, ואם היה מתברר לאחר מספר ימים שיש בעיה, הייתי חושבת איך אפשר להקל על הילד. לתחושתי, יום כן יום לא, או ימים ספוראדיים עד עזיבתה של סבתא, לא ממש ירגילו, כי בימים שהוא לא יהיה בגן ההרדמה תהיה שונה. זה כן יכול להקל על ילד שמתקשה להרדם בגן (כי לפחות מדי פעם יש לו אפשרות להרדם בבית כמו שהוא רגיל), אבל אין לזה קשר, בעיני, להסתגלות להרדמות בגן.
 

אביבקיץ

New member
אפשר להביא משהו מהבית

אני לא רואה טעם בהרגלה בהדרגה. שייהנה מסבתא כל עוד אפשר. יש ילדים שמביאים לגן משהו לישון איתם. וכשיוצאים מהבית בבוקר מכניסים אותם לתיק, מזכירים לו שהם שם ושהם יהיו איתו בזמן השינה. בזכות זה ששאר ילדי הגן כבר רגילים להישאר שם, לגננת והסייעות יהיו זמן ויכולת לתת לו את תשומת הלב שהוא יצטרך עד שיתרגל.
 
אני הייתי באותו מצב כמוך בספטמבר

הסירי דאגה מליבך. הילד שלי גם הורגל לישון אצל סבתא, ושם זה בדרך כלל היה על הידיים, ובבית אנחנו יושבים איתו עד שהוא נרדם. ואכן ביומיים הראשונים הייתה בעיה, והחל מהיום השלישי - הפלא ופלא, הילד פשוט הולך לישון בגן בלי בעיה. אין לי מושג איך הן עשו את זה, בבית הוא עדיין לא הולך לישון לבד, אבל בגן אין שום בעיה. בעיני יש דברים בגן שהם פשוט קסם.... אצלי מאז שהוא בגן הוא גם התחיל לאכול נורמלי...
 
../images/Emo1.gif להקל על הילד לישון בגן.

כדאי לספר למטפלות איך הוא רגיל להרדם, על הבטן/גו תוך ליטוף בראש... כמובן לצייד אותומוצץ, חיתול, בקבוק מים/חלב, וכו. רצוי להכין יחד איתו בבית את הסדין והשמיכה, אולי שיבחר בעצמו, רצוי שלפחות לימים הראשונים יהיה לו בתיק חפץ אהוב במיוחד, גם אם לא בחר בעצמו. אבל את יודעת שעשוי לעזור. אולי יבחר לישון ליד חבר מסוים ואז לידע את המטפלת על בקשתו. בדרך כלל בגיל הזה הילדים נהנים מאד ללכת לישון עם החברים. בכל שנה יש לי בגן ילדי חצי יום שמאלצים את הוריהם להשאיר אותם לישון. בכל מקרה לא ממליצה להשאיר חלקית , פעם כן ופעם לא, זה מתכון לצרות. סדר ועיקביות יעזרו לו יותר מסבתא -גן ,לסרוגין.
 
למעלה