איך מפעיל מתחמק מנסיעה מבוטלת ומשרד התחבורה מקבלת תלונה בנושא - דוגמת סופרבוס

הנוסע הצפוני

Well-known member
היום יצא לי לעלות לקו 55 של סופרבוס ממרכזית המפרץ. כבר ברציף לפני היציאה האוטובוס נכבה פעמיים, למרות הבעיה האוטובוס יצא.
בתחנה הראשונה בצומת הצ'יק פוסט האוטובוס שוב נכבה ונתקע. (לטענת הנהג הוא יצא בהוראת הסדרן) ברור שבמקרה כזה הנסיעה לא תירשם כמבוטלת.
אצם היציאה עם אוטובוס תקול כבר עברה על הנהלים, אבל זה לא נגמר פה. כאשר האוטובוס נתקע הנהג הורה לכל הנוסעים לרדת ולהמתין בשמש בתחנה, שוב בניגוד לנוהל אוטובוס תקול, וכמובן שאוטובוס חלופי לא נשלח למרות שהיינו רחוקים 3 דק' נסיעה ממרכזית המפרץ. גם לגבי זה קיים נוהל.
על צורת הדיבור החוצפנית של הנהג אני לא אפרט כאן כי זה לצערי מאפיין של 80% מהנהגים בחברה, אף פעם לא נתקלתי בכזה זילזוז בנוסעים באף חברה אחרת.

תגובת סופרבוס - האוטובוס הוריד נוסעים כי היה צריך לנסוע למוסך, אלה שכמובן זה שקר כי גם אחרי שעלינו על האוטובוס הבא 20 דק' אחרי (לא חלופי - נסיעה רגילה בקו) האוטובוס המקולקל עדיין היה בתחנה. אחרי שאמרתי לנציגה שיש גם תיעוד התחילה להתבלבל ואמרה שהיא צריכה לבדוק משהו ולחזור אליי.

עכשיו נגיד שנוסע שלא מתעצל רוצה לעשות משהו בעניין ולהתלונן במשרד התחבורה, כאן נתקלים בדוגמה איך הצד השני של המערכת לא רוצה לקבל תלונות.
נתחיל בשדות המיותרים בטופס של האם אני מסכים להעיד על המקרה בבית משפט?! - לא מוגזם בכלל - הסעיף הזה לבד יגרום ל 50% מהמתלוננים לוותר.
הסכמתי, עכשיו שדה התלונה מוגבל ל 400 תווים! - עכשיו תציאו לי איך לעשות עריכה למה שרשמתי כאן כדי שיכנס ל כמות התווים המותרת. :)
 

מיקלוש77

Well-known member
היום יצא לי לעלות לקו 55 של סופרבוס ממרכזית המפרץ. כבר ברציף לפני היציאה האוטובוס נכבה פעמיים, למרות הבעיה האוטובוס יצא.
בתחנה הראשונה בצומת הצ'יק פוסט האוטובוס שוב נכבה ונתקע. (לטענת הנהג הוא יצא בהוראת הסדרן) ברור שבמקרה כזה הנסיעה לא תירשם כמבוטלת.
אצם היציאה עם אוטובוס תקול כבר עברה על הנהלים, אבל זה לא נגמר פה. כאשר האוטובוס נתקע הנהג הורה לכל הנוסעים לרדת ולהמתין בשמש בתחנה, שוב בניגוד לנוהל אוטובוס תקול, וכמובן שאוטובוס חלופי לא נשלח למרות שהיינו רחוקים 3 דק' נסיעה ממרכזית המפרץ. גם לגבי זה קיים נוהל.
על צורת הדיבור החוצפנית של הנהג אני לא אפרט כאן כי זה לצערי מאפיין של 80% מהנהגים בחברה, אף פעם לא נתקלתי בכזה זילזוז בנוסעים באף חברה אחרת.

תגובת סופרבוס - האוטובוס הוריד נוסעים כי היה צריך לנסוע למוסך, אלה שכמובן זה שקר כי גם אחרי שעלינו על האוטובוס הבא 20 דק' אחרי (לא חלופי - נסיעה רגילה בקו) האוטובוס המקולקל עדיין היה בתחנה. אחרי שאמרתי לנציגה שיש גם תיעוד התחילה להתבלבל ואמרה שהיא צריכה לבדוק משהו ולחזור אליי.

עכשיו נגיד שנוסע שלא מתעצל רוצה לעשות משהו בעניין ולהתלונן במשרד התחבורה, כאן נתקלים בדוגמה איך הצד השני של המערכת לא רוצה לקבל תלונות.
נתחיל בשדות המיותרים בטופס של האם אני מסכים להעיד על המקרה בבית משפט?! - לא מוגזם בכלל - הסעיף הזה לבד יגרום ל 50% מהמתלוננים לוותר.
הסכמתי, עכשיו שדה התלונה מוגבל ל 400 תווים! - עכשיו תציאו לי איך לעשות עריכה למה שרשמתי כאן כדי שיכנס ל כמות התווים המותרת. :)
אני הגשתי עשרות תלונות בעבר על מקרים של אי ביצוע או קיצור מסלול. בהרבה מאוד מקרים אני מקבל תשובה גנרית שהתלונה מוצדקת לכאורה (לא זוכר את המלל ממש) ושהנושא ייבדק על ידי המפעיל... ואני שואל את עצמי:

1. הם באמת סומכים על המפעיל שיגיד אמת? אף פעם לא קיבלתי תגובת המשך.
2. מה קורה עם כל המקרים שלא מתלוננים עליהם? לדעתי משרד התחבורה צריך לנטר את כל הנסיעות בעצמו ולגלות לבד מה לא בוצע ואיפה קוצר המסלול והכל, ולא לסמוך על אחוז קטן מאוד של נוסעי התחבורה הציבורית שיתלונן.
 

הנוסע הצפוני

Well-known member
אני הגשתי עשרות תלונות בעבר על מקרים של אי ביצוע או קיצור מסלול. בהרבה מאוד מקרים אני מקבל תשובה גנרית שהתלונה מוצדקת לכאורה (לא זוכר את המלל ממש) ושהנושא ייבדק על ידי המפעיל... ואני שואל את עצמי:

1. הם באמת סומכים על המפעיל שיגיד אמת? אף פעם לא קיבלתי תגובת המשך.
2. מה קורה עם כל המקרים שלא מתלוננים עליהם? לדעתי משרד התחבורה צריך לנטר את כל הנסיעות בעצמו ולגלות לבד מה לא בוצע ואיפה קוצר המסלול והכל, ולא לסמוך על אחוז קטן מאוד של נוסעי התחבורה הציבורית שיתלונן.
גם אני הגשתי בעבר, אבל טופס התלונה עבר שינויי מאז והמתכונת החדשה מקשה להגיש תלונה.
לצערי רב הנוסעים אכן לא מתלוננים וזה ''מוריד מהאמינות'' של מי שכן - במקרה היום 15 נוסעים ירדו יחד איתי להמתין בשמש, כמה מהם לדעתך יגישו תלונה?
אני כן התכוונתי להגיש תלונה למשרד התחבורה בנוסף לתלונה למפעיל אבל הגבלת התווים לא מאפשרת לתאר את כל הבעיה אז מה הטעם לרשום ''יצאנו לדרך ואז נתקענו..סוף תלונה''
לגבי הניתור, זה בדיוק כל המהות של מה שרשמתי כאן - המקרה נעשה בכוונה כדי שמשרד התחובה לא יוכל לנטר את זה
הרי לכאורה האוטובס יצא ואפילו יצא בזמן, זה שהוא נתקע אחרי תחנה.....נו מה לעשות כח עליון....
 

מוישי67

Active member
הם באמת סומכים על המפעיל שיגיד אמת? אף פעם לא קיבלתי תגובת המשך.
נתקלתי במקרים שבהם התגובה היתה פשוט לא נכונה, לדוגמה:
1. התלוננתי על אוטובוס שלא עצר בתחנה, למרות שנוסעים צלצלו קודם. בזמן שהאוטובוס התקרב לתחנה ניגשו לנהג מס' נוסעים (וגם אני) ושאלו למה לא עצר, הנהג טען שאין לו שם תחנה, מה שלא נכון. התשובה שקיבלתי היא: בבדיקה נמצא כי האוטובוס עצר בתחנה ופתח דלתות.🤷
2. (וזה קרה לי הרבה מאוד פעמים) חיכיתי בתחנת המוצא והאוטובוס לא יצא כלל, או יצא באיחור של מעל 10 דקות, התשובה שקיבלתי ממשרד התחבורה: "האמור בפנייתך אינו מהווה חריגה מתנאי המכרז כיוון שהאוטובוס יצא בזמן מתחנת המוצא, לידיעתך זמני ההגעה לתחנות לאורך המסלול הינם זמנים משוערים בלבד"


אבל אני לא מתייאש, וממשיך להגיש תלונה על כל בעיה, בעיקר איחור, אי ביצוע, אי עצירה, או עומס נוסעים. אני כבר שומר בטלפון בפתקים נוסח תלונה לכל הקווים שאני נוסע בהם באופן קבוע, כך שהגשת תלונה (בקו קבוע ובתחנות קבועות) לוקחת לי חצי דקה.
 
נערך לאחרונה ב:

S a m B o o k i

New member
בתחנה הראשונה בצומת הצ'יק פוסט האוטובוס שוב נכבה ונתקע. (לטענת הנהג הוא יצא בהוראת הסדרן) ברור שבמקרה כזה הנסיעה לא תירשם כמבוטלת.
אצם היציאה עם אוטובוס תקול כבר עברה על הנהלים, אבל זה לא נגמר פה. כאשר האוטובוס נתקע הנהג הורה לכל הנוסעים לרדת ולהמתין בשמש בתחנה, שוב בניגוד לנוהל אוטובוס תקול, וכמובן שאוטובוס חלופי לא נשלח למרות שהיינו רחוקים 3 דק' נסיעה ממרכזית המפרץ. גם לגבי זה קיים נוהל.
יש מקרים שאוטובוסים נתקעים? יש
יש מקרים שנהגים לא נחמדים? בטח שיש (אגלה לך סוד זה קורה בכל החברות ובכל הענף)
יש מצב שאוטובוסים במרכזית המפרץ משוייכים לקווים אחרים (קו 55 היחידי של סופרבוס באוטובוס עירוני, מפרקיות לא מסיימות שם וכל השאר זה בינעירוני) אז להביא עירוני זה יותר מ-3 דק'?
 
  • Like
Reactions: 846

הנוסע הצפוני

Well-known member
יש מקרים שאוטובוסים נתקעים? יש
יש מקרים שנהגים לא נחמדים? בטח שיש (אגלה לך סוד זה קורה בכל החברות ובכל הענף)
יש מצב שאוטובוסים במרכזית המפרץ משוייכים לקווים אחרים (קו 55 היחידי של סופרבוס באוטובוס עירוני, מפרקיות לא מסיימות שם וכל השאר זה בינעירוני) אז להביא עירוני זה יותר מ-3 דק'?
נכון יש מיקרים, אבל כאשר ידוע מראש שהאוטובוס לא תקין בתחנת המוצא עדיף לא להוציא את הנסיעה ושהנוסעים יתקעו במרכזית המפרץ שבה יש תנאי המתנה נורמליים וחלופות אחרות ולא באמצע הדרך. במקרה הנ"ל החברה בחרה לא לספוג נסיעה מבוטלת על חשבון הנוסעים.
נהגים לא נחמדים גם יש, אבל באזור הצפון סופרבוס היא היחידה שיודעת לקחת חווית שרות גרועה ולהפוך אותה לגרועה יותר בסוף הטיפול בתלונה. יצא לי להיתקע גם עם חברות אחרות, אגד ונתיב אקספרס ועוד..בכולם הטיפול היה מקצועי מאוד ונוסעים נשארו באוטובוס עד הגעת אוטובוס חלופי כולל תאום של הנהג מול הסדרן איך להעביר את הנוסעים בצורה הטובה ביותר.
ולגבי חוסר זמינות לאוטובוס חלופי, חוזרים לסעיף הראשון...לא להוציא את הנסיעה כלל. ואגב במקרה קיצון אפשר גם להוציא בין עירוני
 
למעלה