איך מסתדרים בטורקיה?

meitush123

New member
איך מסתדרים בטורקיה?

אני נוסעת שבוע הבא לטיול של 10 ימים לכבוד סיום י"ב עם כל הכיתה מהקיבוץ. זה טיול די מאורגן (למרות שזה בגדול נופש ויש הרבה זמן חופשי). עלו לי כל מיני תהיות: - מה רמת התקשורת שאפשר לתקשר עם טורקים כדי לבדוק כל דבר?(רמת האנגלית) - המוצרים שקונים שם נגיד בסופר - מסומנים רכיבים גם באנגלית? ובכלל אם למישהו יש עצות מועילות לטורקיה אני אשמח מאד.
 

d a p h n a

New member
אין לי נסיון עם טורקיה

אבל הייתי ממליצה לך לחפש ברשת מה שנקרא "כרטיס מסעדות" בטורקית. מדובר על כרטיס שבו מוסבר בשפה המקומית על הצליאק וממה צריך להמנע או להזהר. אפשר להראות אותו למלצרים, טבחים וכו' ולקוות שזה יעזור לך להמנע מגלוטן.
 

שביקה

New member
אנחנו היינו בשנה שעברה

ובמילים פשוטות, היה מאוד קשה להסתדר מבחינת האוכל. כמובן שהצטיידנו בכרטיס המסעדות אך לא תמיד הוא עזר. אני מציעה לקחת דברים שפשר לאכול מהבית כמו: פירכיות אורז, טונה וכו'.
 

מתי11

New member
הי מיטוש123

גם אנחנו נוסעים לתורכיה בעוד חודש לשבועיים. אומנם מצבנו שונה משלך כי בחלק מהזמן אנחנו במשפחה אבל בדירת סטודנטים כך שהציוד בה מינימליסטי
. דיברתי עם העמותה ונמסר לי לקחת איתי כמה שאפשר יותר דברים כי העמותה שם לא ממש פעילה. בעלי קנה לפני כחודש עוגיות ללא גלוטן תוצרת מקומית מאוד מאוד טעימות.בערב אהיה בבית,אסרוק ואצרף לך תמונה. מבחינת אוכל את יוכלה לאכול הרבה בשר/דגים,ירקות וכרטיס המד\סעדות יעזור לך מאוד. האם יהיה מתורגמן איתכם ?את (או המארגנים) יכולה לקחת איתך לחמים/פיתות וכל אלו ,קורנפלקס,במבה,פרחיות וחטיפים שונים מהארץ .זה לא פשוט אבל אני בטוחה שתהני מכל החוויה,החבריה וגם מהאוכל.הטורקים ידועים עם הבשרים שלהם. מתי
 

meitush123

New member
לא יהיה מתורגמן למיטב ידיעתי

נוסעים י"בניקים של שלושה קיבוצים עם כמה מלווים. תודה רבה על העצות נראה לי שאקח באמת די הרבה דברים כדי לא להיתקע
 

אילנינה

New member
אנחנו היינו לפני שנה

מטעם העבודה, שלחתי מיילים למלון לפני שהגענו וכבר מהתשובות שלהם הבנתי שאין עם מי לדבר. במלון עצמו הראתי לשף את כרטיס המסעדות בטורכית, הוא הינהן וזהו, אכלנו בעיקר אורז ובשר. מזלנו שהיינו עם לחמיות וממרח שוקולד מהארץ, כי זה מה שאכלנו בבוקר ובערב. בקיצור, אל תסמכי על כלום, תביאי כמה שיותר. תהנו, אילנית.
 

leale1

New member
נסיון רע ומר מתורכיה

לצערי התורכים מאד מאד מאד לא מתקדמים "בלשון המעטה" בכל הקשור בצליאק. הם כמעט ולא מדברים אנגלית, ומי שכן מדבר - לא מבין כלום !!!!!! הם רוצים לעזור ולכן רוב הזמן הם עונים לשאלות : "כן" מבלי להבין מה הם אומרים. במקום אחד אמרו לי שקציצות מסויימות לא מכילות פירורי לחם ובמקום אחר באותו הקלאב הגישו את אותן קציצות ושם אמרו לי שהן כם מכילות פירורי לחם. זה כבר היה מאוחר מידי, כי הבת שלי כבר התחילה לפרוח בכל הגוף והרגישה כל כך רע, שכל החופשה יצאה לנו מהעיניים. אני מציעה לקחת כל מה שניתן מהארץ: לחמניות של בראל (מחזיקות מעל שבוע מחוץ למקפיא), לחמיות של אוםס, בייגלה, במבה, עוגיות, קורנפלקס וכו'. ממליצה לא לאכול שום אוכל מבושל, או סלטים מבושלים, לבדוק היטב לגבי הצ'יפס היכן הוא מטוגן, ובמקומות כאלה תמיד יש פרגיות או בשרים על האש. בבקר יש מספיק מה לאכול" ביצים, גבינות, ירקות וכו'. תהיו זהירים ולא לסמוך על התשובות שלהם.
 
למעלה