איך מסבירים לילדה בת 9.5 ש...

jess123

New member
איך מסבירים לילדה בת 9.5 ש...

קצת רקע ילדתי בת 9.5 בכיתה ד בכורה ונבונה סה"כ 3 ילדים שנינו בעלול ואני באנו ממשפחות במצב כלכלי
לא משהו אני גדלתי במדינה אחרת ועליתי לפני 12 שנים ללא הורים הורי נפרדו כשהייתי בת 8.5 וגדלתי בפנימיה עד גיל 18 בעלי בא ממשפחה מרובת ילדים מעיירת פיתוח ביחד בנינו בית אחרי הרבה קשיים כמובן לא קבלנו עזרה כלכלית או מסוג אחר לא רוצה להכנס לפרטים כמה אחים אחרים קבלו אזד כך אנו גרים במרכז בתי לומדת בבית ספר מרחק הליכה כ-15 דק' ביה"ס בשכונה יוקרתי דירות קרקע 4 חד' בבנין 50-60 שנה עולות כמעט 400 א' דולר להשכיר בית כזה החל מאלף דולר וקשה למצוא דירות אפילו לשכירות כי לגור שם זה כמו להיות בקיבוץ שקט שלווה הכל ירוק ויפה באמצע העיר שכונה באמת ברמה בזמן אחרון בתי כל הזמן שואלת למה כל החברות גרות שם קרובות אחת לשניה ואנו כ"כ רחוקים הן יורדות לגינה ונפגשות מדי יום משחקות למה אנו לא יכולים לעבור לגור שם ? מה הייתם מסבירים לילדה במצב שלי ? בעלי מסרב לספר לה את האמת כגון: אנשים שגרים בשכונה רובם קבלו עזרה כלכלית עצומה מהוריהם כמו עסקים (כן כן בעלי היחיד שכיר בכיתה שלה בין הגברים) בתים או עזרה לקנות בית ציוד לבית גידול בילדים קניות בגדים אוכל כו' הם באו מרקע כלכלי אחר לגמרי - הורים שלה לא קבלו שקל מאף אחד כל מה שיש לנו עשינו בכוחות עצמנו אבל יש גבול כמה אנו יכולים לגדל 3 ילדים ללא עזרה במרכז לשלם כל התשלומים לקנות בית כו' לא פשוט כ"כ - בעלי אומר לא לספר לילדה את האמת אלה להגיד לה שיש לנו כסף ואנו לא רוצים לבזבז אני נגד כי מנסיון אישי בגילה בדיוק אמי שקרה לי על משהו קטן מאוד ואח"כ הודתה ששקרה לי מאז גיל 10 אני לא מאמינה לאף מילה של אמי אפילו שתגיד אמת זה נשאר לי בלב שאמי שקרנית פגע בי מאוד קשה אז לא רוצה להפוך לשקרנית בעיניה של ילדתי מה עושים מחר היא תגדל ותגלה את האמת שאנו לא יכולים להוציא כ"כ הרבה כסף כמו ילדים מכיתה שלה איך היא תרגיש למה להגיד שיש לנו פשוט לא רוצים לבזבז בעלי לא רוצה שהילדה תרגיש פחות מאחרים לילדה לא חסרים בגדים או דברים אחרים העניין של המגורים מפריע לה מאוד בגלל שאין לה חברים בקרבה אנו צריכים להסיע אותה כל פעם שיש מפגש או מסיבה פעילות כו' לבתים של חבריה מה עושים ? מה הייתם מספרים ומה לא לספר ?
 

חני ב

New member
לא מבינה מה הבעיה

כל אחד עושה את הבחירה שלו. את יכולה לאמר שאתם גרים איפה שאתם יכולים לגור. לא חסר לה דבר וזה מה שחשוב. גם אני גרה בדירה ומוקפת בוילות כמו בהרצליה פיתוח. אז מה? והבת שלי לא זורקת מדי פעם שהיתה רוצה לגור בבית עם מדרגות? (זה הניסוח שלה). זה לא מזיז לי כהוא זה. טוב ל איפה שאני. נקודה. מה שאת מקרינה אליה, היא תקלוט. אל תשווי עצמך לאף אחד ותהיי מרוצה שהגעתם בזכות עצמכם לאן שהגעתם.
 

דורית 11

New member
גם אני לא כל כך מבינה את הבעיה

אני חושבת שאיך שתציגי את הדברים כך היא תקבל אותם. תסבירי לה שאין לכם אפשרות כלכלית לגור שם וזהו. אני בכלל לא חושבת שאת צריכה להתחיל לפרט מאיפה יש לאנשים האחרים כסף, זה לא נראה לי מעניינכם וזה לא אמור לעניין ילדה בת 9 . חייבת לומר שמנוסח השאלה אני קיבלתי את הרושם שלך כואב כל המצב, כלומר לך קשה עם זה שלא קיבלתם כסף מההורים וכו'. אני חושבת שאת צריכה להיות גאה עם כך שהגעתם לאן שהגעתם, אין לדעתי שום סיבה שתשדרי לה שאתם מסכנים, מקופחים וכו'.
 

אתיר

New member
איפה הבעיה? את לא צריכה להראות לה

הצהרת הון. בהחלט להגיד לה את האמת בצורה שהיא תוכל להבין, כשתהיה גדולה יותר, אפשר להוסיף ולהגיד. הבנות שלי לומדות בבית ספר הכי אליטה בירושלים, יש להן חברות מה אני אגיד???? גרות בויילות של 4 קומות, במקומות הכי יוקרתיים בפרברי העיר... להמשיך..... נכון גם הן שואלות למה אנחנו לא??? אז אני בפירוש אומרת כי אין לנו, וכל אחד צריך להסתפק במה שיש לו ולהגיד תודה. תודה לאל לא חסר להן כלום, לא בגדים ,לא כסף כשהן צריכות. שום דבר. אז מה? חברות לא באות אליהן? באות? הן לא הולכות ? הולכות. אני מציעה לך שתזמין חברות אליה... תראו איך הולך, לפעמים או יותר נכון לעיתים קרובות יותר החברות אוהבות להגיע לבתים קטנים יותר "וחמים"
 

Ronit FL

New member
קודם כל, יש לכם הרבה על מה להתגאות

הגעתם לאן שהגעתם בכוחות עצמכם וזהו הישג עצום! אין לכם על מה להרגיש מקופחים, בדיוק להיפך! תסבירי לילדה שהמצב הכלכלי שלכם מאפשר לחיות במקום שאתם גרים ושאין לכם במה להתבייש. אני חושבת שכדאי שתסבירי את זה גם לבעלך שנדמה שהוא מרגיש כך והכי חשוב, הילדה לא!!! פחותה מאחרים מכיון שאבא שלה שכיר ואתם לא גרים בוילה יוקרתית....
 

iris mom of two

New member
אני עם רונית

במקום להתבייש במה שאין לכם תתגאו במה שיש לכם. יש לכם משפחה אוהבת, הגעתם למה שהגעתם בכוחות עצמכם, אני חושבת שזה המון! תלמדי אותה שערך זה לא רק דברים, שדברים זה לא רק מה שחשוב. לי יש בעייה דומה. גסתי ובעלה הם עשירים (בלי מרכאות). יש לילדים הכל, את כל המשחקים האלקטרונים הכי חדישים, בית של 600 מ"ר, בריכה עם ג'קוזי בחצר, שכונה עם בתים של מיליון דולר. אני לא מרשה לילדים שלי להשוות. יש להם את כל מה שהם צריכים, וזה צריך להספיק. ובקשר למגורים, כאן אני מבינה את הבת, אולי יש כמה בנות מבית הספר אצלכם בשכונה? או שהיא יכולה להתארגן עם החברות היותר מרוחקות? קשה ליצור חברויות כשגרים רחוק מחברים. זה לא עניין של כסף, זה עניין של נוחות.
 
למעלה