איך מנקים אותו/ה?!

יעל11כהן

New member
איך מנקים אותו/ה?!

עדכון : עוד יום חלף עם שני הגורים. הם אוכלים מטרנה צמחית מבקבוק לגורי-אדם. כבר היתה להם יציאה. האפור אוכל ממש בשקיקה. גם כשהוא הולך על הרצפה ומגלה את הבקבוק - הוא מנסה לינוק ממנו. הלבן - בערב הראשון ליקק מתוך צלחת. עכשיו הוא לא אוכל מצלחת, רק יונק וגם לא בכמויות כמו אחיו/אחותו. שמתי אותם בקופסת קרטון גדולה. חציה עם ספוג עבה וחציה עם חול לחתולים, באותו גובה. נראה לי שזה מצא חן בעיניהם. עד כאן העדכון ולשאלות : 1. הלבן/ה מאד מלוכלך/ת. (ראה תמונה). וזה בולט. הלכלוך הוא גם מהפרשות בפנים וגם אולי מהיציאה שלהם (בפרוות הגוף). קראתי שאפשר לרחוץ אותם במים חמימים. בגיל הזה? הם לא יתקררו? וקראתי שאפשר לייבש במייבש שיער. זה לא חם מדי / רוח מדי?! 2. אנחנו לא מתכוונים להוציא כספים על חיסונים. החתולים יגמלו וימסרו או ישוחררו בחצר. יש וטרינרים מאזור השפלה שמטפלים/מחסנים חתולים במחיר סמלי/סביר? 3. איך אני אדע מתי אפשר להציע להם אוכל רטוב/יבש? (אין לי מושג בני כמה הם). מצרפת תמונה של הלבן/ה.
 

יעל11כהן

New member
והנה הבקבוק שלהם

עם פטמה אורטודנטית... (בחנות חיות רצו 49 ש"ח על בקבוק האכלה קטנטן לגור
 

יעל11כהן

New member
בבקשה

אולי בערב אצלם אותם יונקים מהבקבוק ואעלה את זה כאן. (אנסה בוידיו. אבל מעולם לא ניסיתי להעלות וידיו).
 

GrimBoy

New member
המון בהצלחה...

1. לא מקלחת ולא פן. צמר גפן במים חמימים. מדמה לשון, לעבור עם זה על העיניים (זהירות מהחום!) כדי שינקה את ההפרשות מהפנים. לא לתת לזה לשבת לו על הפרצוף. לא בריא בכלל. בכלל עם איך שהוא נראה, לעבור על כל הגוף. אחר כך לדאוג שישאר באיזור חמים, לא צריך לייבש יותר מדי, מקסימום עם מגבת. או מגבת חמה, זה מצויין. 2. אני מניח שאנשים יתנו לך פה תשובות. מה שכן אני מתקשה להאמין שאם באמת תביאו אותם לגיל בוגר יהיה לכם הלב פשוט לשחרר את פרי יצירתכם בלי לדאוג שיהיה לו בית חם (זאת לא התקשות בלהאמין כמו תקווה שפשוט לא..) 3. אם הם פתחו עיניים הם בני 10 ימים בערך, לפי הגודל בתמונה גם הייתי רץ על חודש. זה אומר שבגיל חודש הם כבר עלולים למצוא את עצמם טועמים מצלחת עם אוכל יבש כשהוא רטוב. עם התחליף את צריכה להמשיך עד שהקקי שלהם יוצא בעצמו, ועד שאת רואה שהוא גם יוצא בריא ואז אפשר להוריד במינון היומי. גורים ימשיכו לינוק במלוא מובן המילה של לינוק גם עד גיל חודשיים +... נזק זה לא יכול לעשות זה בעיקר דואג שהתזונה שלהם תישאר יציבה ומגוונת..
 

g l o r y

New member
אני דווקא

כן רחצתי אם טומי כשהוא היה קטן. לפעמים הוא היה מלכלך את עצמו בהפרשות שלו וזה לא ירד עם צמר גפן רטוב. אמא ואני היינו לוקחות קערה, ממלאות אותה במים חמימים (אבל לא יותר מדי חמים! חשוב!) ובטיפה סבון תינוקות עדין ורוחצות אותו בעדינות (אחת מחזיקה ואחת רוחצת). אח"כ, אחת מאיתנו הייתה עומדת הכן עם מגבת שחיממנו מראש והיינו מעבירות אותו מהמים היישר למגבת ועוטפות אותו טוב. כשהוב בתוך המגבת היינו מעסות אותו בעדינות כדי שהמיים ייספגו וכעבור דקה שתיים מעבירות אותו למגבת שנייה יבשה. במגבת היבשה היינו משאירות אותו ומחזיקות אותו עד שהשתכנענו שהתייבש ואז מחזירות אותו למיטה שלו ולבקבוק החם
החוכמה היא לשמור על החום שלו כדי שלא יצטנן או יבל דלקת ריאות, ולהרחיק את המים מאיברי הנשימה שלו. גם לא רצוי לעשות את זה לעיתים קרובות מדי, כי זה שוטף מהפרווה שמנים מגינים ועלול ליצור יובש ובעיות עור. מייבש שיער לא ניסיתי. אגב, טומיקו היה בערך בגיל של הגורים שלך כשאספנו אותו.
 

יעל11כהן

New member
ראיתי את רעיון המקלחת לגורים

בקישור הצורף. מאד מפתה - אבל אני פוחדת שהיא תתקרר. אז אנסה בהתחלה עם צמר גפן לח.
 

irisFridman

New member
לגביי סעיף 2...

א' כל - אם אתם מתכננים למסור אותם (הרבה יותר עדיף מלשחרר בחוץ) - אתם יכולים לקחת החזר הוצאות מהמאמצים. אם נניח לא תמצאו להם בית (מומלץ להשקיע ולקחת לימי אימוץ) - אז לא פחות חשוב מחיסונים - זה לעקר ולסרס אותם. מאיפה אתם בשפלה? יש וטרינרים שמתחשבים במחיר אם מדובר בחתולים שהוצלו מהרחוב (יש לי המלצה בראשל"צ אם זה רלוונטי), ויש עמותות שמחסנות ומעקרות במחירים מאוד זולים יחסית.
 

ציפציף1

New member
פיטמה ענקית לפה שלהם.

מקסימים. אם את מאזור ר"ג אשמח לתת לך פיטמה שמתאימה לגורי חתולים.
 

יעל11כהן

New member
אנחנו מלוד

הם יונקים נהדר מהפטמה. אמנם הפה נפתח והם משתמשים גם בלשון. אבל אוכלים יפה. לכן גם לקחתי פטמה אורטודנטית, כי היא פחוסה וקל להם יותר.
 

יעל11כהן

New member
הכוונה לשחרר בחוץ

היתה לשחרר בחצר אחורית סגורה. טמנם חתולי רחוב יכולים להכנס (ולכן גם הם יוכלו לצאת). אבל יהיה להם מקום מוגן ואוכל ומים זמינים תמיד. לא חשבתי אף פעם לגדל חתול בבית. נראה כשהם יגדלו ויהיו עצמאיים איך נרגיש לגביהם. כמובן שהעדיפות הראשונה שלי תהיה למצוא להם בית שיטפל בהם. אבל נראה לי שאין הרבה ביקוש לחתולים "רגילים". או שאני טועה?!
 

irisFridman

New member
יש ביקוש דווקא...

אבל יש יותר היצע מאשר ביקוש, כי הרחובות מלאים בחתולים, העמותות מוצפות, וגם לאנשים פרטיים לא חסר... תנסי, לא תפסידי כלום...
 
מסכנונים. כל הכבוד על הטיפול

אני הייתי נזהרת עם המקלחת, במיוחד אם הגורון הזה יותר חלש מהשני. רק ניגוב עם מטלית לחה, ואולי ניקוי העיניים עם צמר גפן טבול בתה.
 
לגבי החיסונים.

את משקיעה הרבה מאמצים בלהניק את הגורים האלה. אני מבינה שיש מצבים של חוסר באמצעים ובכל זאת אני רואה השקעה גדולה מצידך. המערכת החיסונית של הגורים האלה ירודה למדי, מכיוון שלא ינקו הנקה מלאה מחתולה ומכיוון שגם אם ינקו חלק מהזמן מאמא שלהם, גם היא ככל הנראה לא היתה מחוסנת. אני מציעה דווקא כן להשקיע בחיסונים, כי אחרת את עלולה לראות שכל עבודתך הקשה יורדת לטמיון בגלל איזה וירוס פשוט שיכולת למנוע את פעילותו ע"י החיסון. חפשי וטרינר שיתחשב בך ויתן את החיסונים במחיר מוזל. חתולים גורים זקוקים ל2 חיסונים - אחד בגיל 6-8 שבועות והשני כ4 שבועות אחרי החיסון הראשון. בהצלחה!
 
למעלה