איך מחפשים מקום לדוקטורט?

suki da yo

New member
איך מחפשים מקום לדוקטורט?

קראתי קצת אחורה, ואני עדיין מרגישה קצת אבודה, אז אני מקווה שלא יהיה אכפת לכם לענות לשאלות שבטח כבר עניתם מליון פעם...

מסיימת תואר שני בעוד קצת פחות משנה. רוצה דוקטורט בחו"ל- עיר גדולה, כרגע הכיוון הוא אירופה אבל גם ארה"ב אפשרי. אז... מה אני צריכה לדעת? יש לי כמה מעבדות על הכוונת, אבל איך בוחרים את אלה שבאמת יוצרים קשר עם המנחה הפוטנציאלי? לשלוח מייד קו"ח במייל, או שבמייל הראשון מספיק להציג את עצמי ואת תחומי המחקר שמעניינים אותי, ורק אם המרצה בכלל מביע עניין לשלוח גם קורות חיים ושאר מסמכים?
מה אני צריכה לדעת? מה אני מפספסת?

וגם... מישהו פה מתעסק בביולוגיה של צמחים ומכיר מעבדות מגניבות להציע לי?
 

Gidi Shemer

New member
קצת יותר מקורות חיים ותחומי עניין

כשאת פונה לחוקרים פוטנציאליים תקראי טוב מה הם עשו ותתיחסי לזה. את לא חייבת להציע פרוייקט, אבל כדאי להסביר מה בדיוק עניין אותך במחקר שלהם.

לגבי קורות חיים, אם קורות החיים שלך מתבלטים לטובה בנסיון המחקר שלך, אז כן- להצמיד למייל הראשון. אם לא, אפשר לחכות להמשך תגובות שלהם.

יש לי מעבדות טובות לבמליץ לך בצפון קרוליינה, מעוניינת?
 

suki da yo

New member
אני לא חושבת שצפון קרוליינה זה הכיוון כל כך

אבל תודה!

עד לאיזה רמה אני אמורה להתייחס למחקר? באופן כללי, התחום הזה והזה שאתה עוסק בו מעניין אותי מאוד , או ממש להיכנס לפרטים?

האינטרנטים טוענים שמייל קצר הכי טוב, אבל אני תוהה אם לא כתבתי משהו קצר מדי.
כמו כן, האם אני צריכה ממש לפרט על המחקר שלי, או שמספיק לתת איזה שורה על מה שאני עושה, אם יש בקורות חיים פירוט של פרסום, פוסטר, הרצאה וכו?
 

Gidi Shemer

New member
מייל קצר זה טוב, אבל לא קצרצר

2/3 עמוד זה סדר הגודל (לא באמת חשוב האורך המדויק, אלא רק כדי לתת סדר גודל). בהחלט הייתי מפרט יותר מאשר במשפט על מה שעשית במחקר. לא צריך סיפורים גדולים, אבל יותר ממשפט.

הייתי בפירוש נכנס ליותר פרטים בהקשר למחקר של אותו חוקר. הוא צריך לדעת שבאמת קראת את מה שהוא פרסם, לא סתם.

גידי
 

suki da yo

New member
תודה, אני חושבת שאני אקשיב לעצתך

ואפרט קצת יותר משתכננתי בהתחלה.
 

litalchart

New member
תהליך הקבלה לדוקטורט בארה״ב היא שונה

בארץ, ברוב האוניברסיטאות, כדי להתחיל תואר שני/דוקטורט בתחום הביולוגיה/מדעי הרפואה צריך לחפש מעבדה שתקבל אותך ואז כמעט אוטומטית את מתקבלת ללימודים. בארה״ב המצב הוא שונה ודומה ליותר למה שהולך במכון וייצמן: את מגישה מועמדות לאוניברסיטה (עם כל מה שכרוך בכך- מבחנים, המלצות, מכתב אישי) --> מתקבלת --> עושה רוטציות ב3-4 מעבדות ורק אז בוחרת את המעבדה שבה תעשי את המחקר.
אני לא חושבת שזה יפגע בך ליצור קשר עם מנחים שמעניינים אותך ואולי זה אפילו קצת יעזור שיכירו את השם שלך כשכבר תגיע חבילת ההרשמה שלך אבל בכל מקרה את קודם כל צריכה להתקבל.

ואם כבר צמחים - אני לא מהתחום בכלל אבל אני מתחילה ללמוד בcold spring harbor labs ויש שם כמה מעבדות צמחים טובות שאנשים מחליטים להצטרף אליהם אפילו אם לא הגיעו מהתחום. זה כבר אומר משהו טוב, לא? :)
 

Gidi Shemer

New member
ליטל, זה נכון אבל לא סותר פנייה לחוקרים עוד

קודם להרשמה לאוניברסיטה.

בנוסף, אם היא מתעסקת באקולוגיה של צמחים (אני יודע שלא בהכרח, אבל זו אופציה), מסלולי האקולוגיה בדרך כלל לא כוללים רוטציות והם מבוססים בעיקר על קשר מנחה-דוקטורנט.
 

litalchart

New member
אתה צודק, אני מסכימה שליצור קשר חשוב

ואם המסלול שלה שונה אז אני מקווה שלא הטעיתי.
פשוט בארץ זה כלכך שונה וקל להתקבל לדוקטורט - רק למצוא מנחה שאתה רוצה והוא רוצה אותך. אני מאוד הופתעתי מהתהליך של הקבלה לארה״ב ומאושרת מזה שסיימתי אותו...
 

Gidi Shemer

New member
אופס, לא נשלחה לי התגובה..

מאה אחוז, לא קרה כלום ודווקא היה חשוב להוסיף את מה שכתבת. אני גם רוצה להדגיש שלמרות חשיבות הקשר מנחה-דוקטורנט במסלול האקולוגי (ובדרך כלל גם לגבי אלו שחוקרים באבולוציה או organismal biology), עדיין- הapplication הרשמי נעשה דרך תכנית הדוקטורט ולא דרך המנחה.
 

Sonic hedgehog

New member
באופן כללי את צודקת

אבל צמחים באופן פרטניי לפעמים נמצאים בתוכנית ביולוגיה אחרת קטנה יותר שמחייבת פניה למנחים באופן ספציפי.

כך שכדאי לבדוק כל מקרה לגופו.

איש הזה נחמד אבל זה יחייב קבלה או לתוכנית ביולוגיה בסיסית של NYU דאון טאון או קבלה לתוכנית development genetics של NYU שמאחד את בית הספר לרפואה ותוכנית הביולוגיה הבסיסית (יש כמה יתרונות לשיטה הזו) http://biology.as.nyu.edu/object/KennethBirnbaum רק תוודא שיש שם עוד שמעניינים אותך.

בUCSD יש כמה וכמה אנשים מעניינים ושוב זה הרשמה לתוכנית כללית ולא למנחה ספציפי.

(וכאן תמו ידיעותי בנושא צמחים)
 

suki da yo

New member
אני לא בטוחה

אבל אם כן- אז אני אוותר על דוקטורט בארה"ב. אני מכוונת מטרה וממש אין לי זמן וחשק לבזבז שנה מהחיים שלי על לעבור בין מעבדות (אחת הסיבות שויתרתי על תואר שני בויצמן)
 

Gidi Shemer

New member
אני לא אתערב לך בחיים ובשיקולים

אבל אני חושב שתגלי שרוטציות זה ממש לא בזבוז זמן בחיים, וזה דווקא כלי מצוין למי שמכוון מטרה.
 

Sonic hedgehog

New member
מה שהוא אמר

אני בדיוק באמצע להצטער על כך שאין רוטציות לפוסט. מצד שני ספציפית בנושאים כמו מדעי הצמח יש מקומות שהקבלה היא ישירה למעבדה ובלי רוטציות
 

suki da yo

New member
אמ, בהחלט יש לזה יתרונות

אבל אני חושבת שלפחות בשביל הטיפוס שלי החסרונות יותר משמעותיים.
 

possum2

New member


Do you really think that a one year rotation is the determining factor in how fast you're going to graduate? I'd say it's a pretty naïve thought...


It is somewhat charming, though
 

suki da yo

New member
זה לא קשור למתי שאני אסיים

זה קשור לכמות ההתקדמות המדעית שאני יכולה להגיע אליה. לוקח לפחות 3-4 חודשים להיכנס לפרוייקט ולמעבדה ולרוץ על החומר. לעשות את זה שוב ושוב - ובכן, יש לזה המון יתרונות, אבל גם המון חסרונות.
 

dixieflatline

New member
רוטציות זו דרך מעולה ליצור קשרים באוניברסיטה

שזה על פניו נשמע לי כמו רעיון טוב. לי בתוכניות דווקא אין רוטציות, וחבל לדעתי. אבל כך או כך זה לא פרט הרה גורל, אם יש תוכנית או מעבדה שאת מעוניינת בה בארה"ב, אל תתני לעניין הרוטציות לוותר עליהן מראש. בארה"ב יש כמות מגוחכת של מוסדות מחקר מעולים ואין לי ספק שתמצאי שם מעבדות שמעניינות אותך. עם זאת, זו אחת הבעיות הגדולות (שאני נתקלתי בהן לפחות) עם ארה"ב - איפה מתחילים? זה הרבה עבודת קריאה, ממליץ לך לחפש ברמה כללית אוניברסטאות שנחשבות לטובות בתחום שלך ומשם להתחיל להיכנס לדפים של כל תוכנית ותוכנית (להרבה מהתחומים הבינתחומיים יש גם לפעמים יותר מתכנית אחת באוניברסיטה, מה שרק מוסיף). בהצלחה, דווחי בהמשך!
 
מסכימה - אני לא עשיתי הרבה ברוטציות

וזה עיכב את המחקר שלי, אבל כן יצרתי קשר עם ראשי המעבדות (כולל אחד מאוד בכיר), שיכול היה לעזור לי בהמשך אם לא הייתי חוזרת לארץ...
 

suki da yo

New member
תודה לכולכם

אני לוקחת לתשומת לבי את השרשור הזה, ואבוא לספר לכם איך הולך
 

Philip Jr

New member
מעניין לקרוא את השרשור הזה

מהבחינה שבתחום שלי, ואולי בפסיכולוגיה בכלל אין בכלל את המושג "רוטציות", ובנוסף לא נהוג לעשות זאת. גם אם לא בוחרים מנחה מראש (שזה נדיר) לא עוברים בצורה מסודרת בין מעבדות עד שמקבלים החלטה.

האמת שאני לא רואה בכך חיסרון, אני חושב שהשיטה אצלנו טובה. מתחילים לעבוד עם מנחה מסוים בעל תחומי עניין דומים, ועם הזמן מתנסים בעבודה עם פרופסורים אחרים בשיתופי פעולה נקודתיים או ארוכי טווח ויוצרים קשרים נוספים..

בכל מקרה לא עניתי לך עד כה, אז רציתי לאחל בהצלחה בחיפושים, ובקבלה כמובן.. ובבקשה תחזרי לעדכן באמת!
 
למעלה