איך מגלים מה הDPI של תמונה?

איך מגלים מה הDPI של תמונה?

ומה זה בכלל DPI? תודה מראש, אומה
 

izackv

New member
לא מגלים...

בגדול ה DPI מקשר בין מספר הפיקסלים של התמונה לבין הגודל הפיסי של ההדפסה על דף. ה DPI לא מאפיין תמונה, אלא מאפיין הדפסה. את אותה תמונה בדיוק אפשר להדפיס ב DPI של 50, 100 300 ו 1000. משום מה בתוך נתוני התמונה עצמה לפעמים רשום DPI. המספר הזה אולי רשום בקובץ התמונה, אבל הוא יכול להשפיע רק על ברירות מחדל. בפועל כשתשלח את התמונה להדפסה מפוטושופ, היא תיתן לך להחליט על ה DPI לפני ההדפסה בלי קשר לברירת המחדל שכתובה בקובץ. הם לא יקראו לזה DPI, אבל ברגע ששואלים אותך אם להדפיס בגודל X או Y אז בעצם הגורם שמשתנה בין שני הגדלים הוא ה DPI. מקובל לטעון שהעין האנושית לא ממש מבחינה בשיפור מעבר ל 300 DPI ולכן זאת נחשבת להדפסת איכות. הדפסות ב 50 DPI יראו טוב רק ממרחק יחסית רב. חשוב רק לא לבלבל בין DPI ל PPI. המדפסת מכוונת להדפיס מספר גבוה של נקודות לכל אינטש (מה שנקרא PPI). בכל מקרה שה DPI יהיה נמוך מה PPI המדפסת תדפיס נקודות ש"יומצאו" על ידי הדרייבר של המדפסת, או על ידי התמונה ששולחת להדפסה. אם נדפיס ב DPI 10 אז המדפסת לא תדפיס רק 10 נקודות לכל אינטש. היא תדפיס נקודות לפי מה שמוגדר לה בפרמטרים שלה. נניח שזה 350 נקודות לכל אינטש, אז היא תצטרך להמציא 340 נקודות לכל אינטש כדי לא להדפיס רווחים. תאורטית אפשר לגרום למדפסת להדפיס רווחים, אבל בדרך כלל המדפסת "תגדיל" כל פיקסל כך שיתפוס יותר מנקודת הדפסה אחת או שהדרייבר שלה ישנה את הנתונים כך שהנקודות המודפסות במקום שהיה אמור להיות רווח יהיו ממוצע בין הפיקסלים הצמודים אליהם.
 

izackv

New member
יכול להיות שכתוב בתוך הקובץ מספר

אבל הוא לא משנה לשום דבר. כשאתה מחליט באיזה גודל להדפיס אז אתה קובע את ה DPI עבור ההדפסה עצמה. דרך אגב, גם כשאתה מציג את התמונה על המסך של המחשב אתה מציג אותה ב DPI מסויים... למסך יש גודל נתון ומספר פיקסלים נתון. אבל מסך עובד ב DPI קבוע עבור כל רזולוציה שלו ובדרך כלל הצגה במסך תהיה ב DPI שבין 75 ל 90. תלוי במסך עצמו.
 

mmore

New member
דרך פשוטה לגלות

דרך תוכנת PS נתוני הקובץ מופיעים תחת IMAGE > IMAGE SIZE
 

izackv

New member
זה בדיוק העניין... שזה לא משנה בכלל

בתוך קובץ ה JPG כתוב מספר קבוע שמציין את ה DPI. זה המספר שיופיע בנתוני הקובץ והוא לא רלוונטי לשום דבר. אבל בדיוק לפני השליחה להדפסה, כשאתה קובע את הגודל של ההדפסה פוטושופ מראה לך לצורך הנוחות את שלושת המספרים החשובים - פיקסלים, אינטשים ו DPI. כמובן שה DPI הוא בסך הכל חלוקה של הפיקסלים במספר האינטשים. DPI לא קשור לקובץ, הוא קשור להצגה של הקובץ דרך אמצעי פלט כלשהו. (לקובץ אין גודל פיסי באינטשים... למסך או להדפסה על נייר יש) ולכן, בלי שום קשר למספר השטותי שכתוב בתוך קובץ ה JPG, הקובץ יוצג על מסך המחשב ב DPI שנקבע על ידי המבנה הפיסי של מסך המחשב ולא על ידי שום נתון שקיים בתוך הקובץ. כמו כן, הקובץ ישלח למדפסת ב DPI שתיתן בדיוק לפני השליחה להדפסה - ה DPI יחושב אוטומטית לפי מספר הפיקסלים בתמונה והגודל הפיסי של הדפסה שתבקש. ושוב תהיה התעלמות מוחלטת מהמספר שמופיע בקובץ ה JPG. אז למה שמו שם את המספר הזה? שאלה טובה. לדעתי זה מספר שאמור לייצג ברירת מחדל, אבל אף אחד לא ממש מתייחס אליו. רוב המצלמות הדיגיטליות שמות שם ערך לא הגיוני לחלוטין למשל... ואף תוכנה שאני מכיר לא שולחת להדפסה באופן אוטומטי תוך שימוש במספר הזה. המספר שפוטושופ מציג לפני השליחה להדפסה כן חשוב כדי שכשתיקבע את גודל ההדפסה, תיהיה לך הערכה כללית לגבי איכות התמונה בהדפסה הספציפית הזאת. אבל כמו שכבר אמרתי - הוא לא מאפיין של קובץ! הוא מאפיין של שליחה ספציפית להדפסה. אפשר להדפיס את אותו קובץ באין סוף גדלים שונים
 

mmore

New member
חן חן על ההסבר המלומד ובכל זאת ..

בהנחה שמעצב או צלם מקבל לידיו קובץ לעבודה שמקורו במצלמה או בסריקה איכותית, מכלול הנתונים ב IMAGE SIZE מספק בהחלט על מנת לבצע את העבודה בצורה מדוייקת. יתר ההסברים יתאימו יותר לשיעור במדעי המחשב, מבלי, חלילה לזלזל בכל הדברים החשובים שציינת.
 

izackv

New member
הבהרה פשוטה ../images/Emo13.gif

הרבה אנשים טועים ומתבלבלים בגלל המספר שכל מיני תוכנות מציגות בתור ה DPI של התמונה. בדיוק כמו שקרה כאן, אנשים חושבים שזה ה DPI של התמונה ולכן יש בעיה להדפיס אותה. המטרה העיקרית שלי באשכול הזה הייתה להבהיר שהמספר עצמו (זה ששמור בקובץ ה JPG) לא אומר כלום. לא צריך להתרגש ממנו או להתייחס אליו. DPI קשור לפעולת הדפסה או לפעולת הצגה על מסך ולא לתמונה עצמה. ולכן כשמדפיסים חשוב לבדוק מהו ה DPI שגדירים עבור פעולת ההדפסה הספציפית. מצטער על הנסיון להגדיר דברים בצורה קצת יותר מדויקת (ומורכבת). לפעמים לאנשי מחשבים יש נטיה לראות פיקסלים בתור פיקסלים.
 
למעלה