איך לתמחר את עצמי בתור פרילנסר בפיתוח תוכנה?

John the Savage

New member
איך לתמחר את עצמי בתור פרילנסר בפיתוח תוכנה?

אז למי שלא זוכר, עברתי למקום קטן בצפון קליפורניה, מקום רחוק מעמק הסיליקון ויותר זול. הכוונה שלי היא לעבוד על פרוייקטים משלי שיקח הרבה מאד זמן עד שיניבו כסף (אם בכלל). בחודשים האחרונים לימדתי קורס באוניברסיטה, אבל זו עבודה שלוקחת המון זמן תמורת סכום כסף ממש זעום. ומכיוון שדי דחוק לחיות רק עם המשכורת של אישתי מהאוניברסיטה, אני בוחן אפשרויות להכנסה נוספת.

יש לי כרגע הזדמנות לעבודה על פרוייקט מרחוק בפיתוח תוכנה, בתחום שיש לי בו קצת רקע קודם (קשור לדברים שעשיתי במאסטר). אני מצפה לעבוד על הפרוייקט הזה 15-20 שעות בשבוע לתקופה של חצי שנה או יותר. מדובר בעבודה בחברה קטנטנה, שרוב האנשים עובדים בה כפרילנסרים/consultants. הם מבקשים ממני לנקוב בתעריף לשעה, ומכיוון שזה הפרוייקט הראשון שאני עושה כפרילנסר, אין לי בכלל קנה מידה לגבי כמה לבקש.

איך אני מתמחר את עצמי כפרילנסר?
 

ilanvag

New member
שלח לי בפרטי את האימייל שלך, אשלח לך משהו

בגדול, אתה צריך לחשב מה הייתה עלות ההעסקה האמיתית שלך למעסיק -- אילו היית עובד בתור שכיר, להוסיף על זה הוצאות של פרילנס (שעות/ימים שצריך להשקיע בהנהלת חשבונות, בשיווק בשביל למצוא לקוחות חדשים/נוספים, וכן הלאה), ואז להגיע למספר כלשהו. את זה אתה מחלק למספר השעות השנתי.

קצת יותר בפירוט:
1. אתה קובע מהו השכר השנתי שאתה רוצה להגיע אליו, ברוטו (כמה היית מבקש ברוטו בתור שכיר, במשרה קבועה, אילו היית מחפש עבודה). למספר שהגעת אליו אתה צריך להוסיף:
א. את כל ימי החופשה והמחלה שמקובל ששכיר יקבל; בגדול, תוסיף חודש, כלומר עוד 8%
ב. את כל ימי החג ששכיר מקבל (לרוב 9-10 ימי חג בשנה, לפחות בחברות שאני עבדתי בהן.
ג. תוסיף עלויות מעסיק של הטבות אחרות (ביטוח בריאות, השתתפות מעסיק ב-401K, וכדומה)
ד. תיקח בחשבון לפחות יום אחד בשבוע שבו אתה צריך לעבוד על הנהלת חשבונות שלך, שיווק של עצמך ללקוחות חדשים/נוספים, וכן הלאה
ה. תוסיף את הסיכון שבלהיות עצמאי ולא שכיר -- אין לך דמי אבטלה, היה ותפוטר (לא זוכר בדיוק כמה מוסיפים)
ו. ונדמה לי שהיו עוד דברים, כבר לא זוכר הכל בעל פה.

2. בסופו של דבר, תגיע לאיזשהו מספר בסעיף 1, לאחר שהוספת את כל תת הסעיפים. זוהי העלות החלופית האמיתית שלך לעבודה בתור שכיר.

3. עכשיו אתה צריך לקבל החלטה.

אם אתה רוצה את אותה משכורת, אז:
א. מכיוון שאתה רוצה לעבוד רק חצי משרה (20 שעות שבועיות) - חלק את המספר למעלה ב-2.
ב. את המספר הכולל שקיבלת, חלק במספר השעות שתעבוד (20 שעות בשבוע כפול 52 שבועות בשנה) -- וקיבלת שכר לשעה.

רבים חושבים שהם אמורים להרוויח יותר (ואפילו הרבה יותר) בתור יועצים עצמאיים / פרילנסרים, ולכן המספר שאתה מתחיל איתו זה לא באמת המספר שהגעת אליו בסוף סעיף 1 (קרי סעיף 2), אלא מספר גבוה יותר. כמה גבוה? כמה שבא לך, ואתה חושב שאתה שווה, ומאמין שישלמו לך. ואז, מבצעים שוב את סעיף 3.

בהצלחה
 

משל333

New member
עזבת את האוניברסיטה?

אם כן, זו טעות. את העבודה הקשה כבר השלמת - בנית את מערך הקורס. מעכשיו, מדובר בכסף יחסית קל. כשאין לך את כל השעות שאתה עובד בבית על המערך, התשלום פר שעה הוא לא רע. יתרונות נוספים הם שבתור מרצה באוניברסיטה, יש לך גושפנקא להיותך מקצוען בתחומך.
 

John the Savage

New member
לא עזבתי רשמית

אני עדיין ב-lecturer pool, אבל הסמסטר הזה אני לא מלמד, ואני לא בטוח אם ארצה ללמד בשנה הבאה.

קודם כל, לא נראה לי שזה "כסף קל". השכר שהם נותנים עבור קורס אחד של 3 נקודות הוא קצת פחות מ-1000$ לחודש. אפילו אם לא אצטרך לעבוד קשה על בניית השעור בפעם הבאה, זה רחוק מלהיות כסף קל. זה 3 שעות לימוד בשבוע, פלוס שעות קבלה, זמן לבדיקת תרגילים, הגעה לכיתה ובחזרה, לעבור שוב על חומר הלימוד לפני כל שיעור. וגם אם יש לי כבר מערך שיעור מוכן, די בטוח שארצה כל פעם לשפר ולשנות דברים. ובנוסף לכל הצרות, הקורס הזה הוא 3 שעות בשבוע, בימים שני, רביעי ושישי, וממה שראיתי חלק גדול מהקורסים שלהם הם כאלו. רק העובדה הזו גורמת לזה שהקורס יתפוס לי הרבה יותר זמן פנוי מה-3 שעות בשבוע בהן אני מלמד לכאורה.
 

placid1

New member
העיצה של משל333 מצוינת.

באוניברסיטה תמיד תרוויח פחות מאשר בחוץ, לא מכירה אף אחד שהולך לאוניברסיטה כדי לעשות כסף. אבל המשרה (או חלקיק המשרה) בעל ערך מוסף גבוה בהרבה מהכמה דולרים לשעה שהאוניברסיטה משלמת לך. המשרה הזאת יכולה לעזור לך למצוא עבודות אחרות משתלמות יותר כי יש כח בלהוסיף שורת ״מרצה באוניברסיטה״ לרזומה שלך, אתה פוגש מגוון אנשים, צעירים ומבוגרים, והקשרים האלה פרייסלס וכמו שהיא אמרה, את רוב העבודה כבר השקעת, מעכשיו זה רק ייעשה יותר קל ומתגמל.
 

Ani15

New member
שניה רגע

עכשיו שכבר לימדת, ובהנחה שקיבלת משוב טוב, אתה קצת יותר נכס לאוניברסיטה המקומית משהיית לפני שנה. ונכס למשל יכול להגיד "בטח אני מאוד אשמח להמשיך ללמד את הקורס הזה, אבל רק אם הוא יהיה שלוש שעות רצוף בימי שני". אם אתה ממילא שוקל להפסיק ללמד, אין לך מה להפסיד מלבקש את זה.
 

TrigATUSA

New member
התחלתי לכתוב תשובה

&nbsp
ואז חשבתי שאולי יותר רלבנטי לשאול אותך על איזה טווח אתה חושב כרגע? אני לא בטוח שמה שבעיני נחשב "גבוה" ו"נמוך" זה אותו דבר בשבילך
בכל מקרה חברי הפרילנסרים המפתחים שרחוקים מ PHD מספרים לי על שכר של 80-100$ לשעה
 

John the Savage

New member
האמת היא שחשבתי

על סביבות ה-150, אבל אני לא יודע אם זה לא נחשב למוגזם.
 

TrigATUSA

New member
הכל תלוי כמה הידע שלך ייחודי

האם אתה מביא יידע אקדמי ייחודי שאין כמעט לאף אחד זה סיפור לגמרי אחר אם אתה מגיע בתור "מישהו חכם באופן כללי" בעל ניסיון מועט בתכנות כפי שאתה מתאר את עצמך- שאז אפשר להחליף אותך ב"קלות" במישהו בהודו....
&nbsp
אני מכיר בתחום שלי אנשים שמבקשים סכומים כאלה לשעה, אבל זה כשהם בכירים ובעלי ניסיון מוכחי, ויש להם כישורים מובחנים וייחודיים בהם מאוד קשה למצוא מישהו שמתמחה בתחום הזה (תוכנה איזוטרית, תעשייה מאוד מסויימת)
&nbsp
אני די מדבר באוויר בלי להכיר את התחום שלך, אבל $150 זה נשמע קצת הרבה.
 

Midriff

New member
עוד טיפ

שנתנו לי ששקלתי את אופציית הפריילנסר, שתגדיר איזושהי כמות מינימום של שעות בשבוע או בחודש שאתה רוצה נגיד 10 שעות (ושהם משלמים בכל מקרה), כי תכלס בפחות עד שאתה נכנס לנושא יקח לך יותר זמן מעשית. מה גם שמאוד קשה לבנות חודש מלא של שכר עם מעט שעות מפוזרות.
 

Fellowship

New member
קח את השכר ברוטו שהייתי מקבל כשכיר במשרה מלאה

תוסיף על זה לפחות 50%, מכאן תחשב את השכר השעתי, תוסיף מקדמי סיכון ואי וודאות בנוגע למשך העבודה כראות עינך,
תקבל מספר כלשהו, אם הוא קרוב למספר שחשבת עליו מראש (אני בטוח שחשבת), קח את הגבוה מבינהם,
תוודא מול טבלאות שכר או אתרים רלוונטים שהוא הגיוני בתחום ובאיזור המגורים שבו אתה נמצא וזה הכל
 
למעלה