לגבי שיתוף הציבור
מה שמחזיר אותנו לפוסט של אלן, זה אמנם אידאל נאה אבל הגשמתו מעוררת לפעמים רצון עז להחליף את העם.
גם בנושא הרפורמה, חלק מהשינויים המאוחרים שנעשו, בלחץ הציבור, לא היו טובים בראייה כוללת.
אני כמובן לא אומר שאין לשתף את הציבור, זה מאד חשוב ומאד צודק. אלא שזה עניין מסובך שסכנותיו בצדו (למשל - שהציבור שמשותף יהיה רחב ככל האפשר, ולא רק קבוצות קטנות וקולניות).
לגבי שיתוף הציבורזה נכון, אבל תחבורת מעברים רלוונטית רק לקווים תדירים
וזה אומר שבמקומות מסוימים צריך להתפשר על הכיסוי לטובת רשת תדירה יותר.
 
באופן כללי, הרה-ארגון בגוש דן נכשל גם הסברתית (הן בקרב ציבור הנוסעים והן בקרב מקבלי ההחלטות) וגם מהותית. יש דו"חות מצוינים של ארגון נוסעי התחבורה הציבורית (תחבורה בדרך שלנו) שמפרטים את הכשלים ביסודיוּת, והמסקנות ברורות: החלק היחיד שהצליח ברפורמה הוא החלת כרטיסי מעבר ותעריף אזורי, וזה החלק היחיד שגם זכה לתוספת סבסוד. שאר הרפורמה לקויה מהיסוד, ואני מתכוון לכך שכבר בהגדרה הראשונית של הרה-ארגון מטרתו העיקרית הייתה "בלימת הירידה בכמות הנוסעים בתחבורה הציבורית". שים לב: לא עלייה בכמות הנוסעים, בלימת הירידה (ולא חשוב שחלק משמעותי מאותה ירידה נבע מהפיגועים של תחילת העשור הקודם, שהרי הספירות שעליהן מתבססים הן מ-2002/3).
 
זה לא מקרי. מישהו (במשרד האוצר מן הסתם) החליט שלא צריך להשקיע כסף בשיפור מהותי של הרשת ומספיק רק לסדר את הקווים מחדש כך שיתפקדו בצורה יעילה יותר. הרי ממילא אין כוונה להעלות את מספר הנוסעים באוטובוסים מעבר לרמה של אמצע שנות ה-90... זה היה הלך הרוח מאחורי הרפורמה. ואם זה לא מספיק, כל העבודה מול התושבים מצד אחד, המפעילים מצד שני והעיריות מצד שלישי נעשתה בצורה מחפירה. לא היה שיתוף ציבור והדו-שיח היה מינימלי. הכשל הזה הוביל לתגובות היסטריות ותיקונים בניסיון לרצות את הציבור על חשבון עקרונות התכנון שנזנחו (מה גם שהתיקונים לא נעשו ע"י אותו גוף שהיה אחראי לתכנון הרשת).
מה שמחזיר אותנו לפוסט של אלן, זה אמנם אידאל נאה אבל הגשמתו מעוררת לפעמים רצון עז להחליף את העם.
גם בנושא הרפורמה, חלק מהשינויים המאוחרים שנעשו, בלחץ הציבור, לא היו טובים בראייה כוללת.
אני כמובן לא אומר שאין לשתף את הציבור, זה מאד חשוב ומאד צודק. אלא שזה עניין מסובך שסכנותיו בצדו (למשל - שהציבור שמשותף יהיה רחב ככל האפשר, ולא רק קבוצות קטנות וקולניות).