איך לנהוג עם ילד מציק?

danakama10

New member
איך לנהוג עם ילד מציק?

לבן שלי היה חבר טוב (A), אך לאחר ש- A התחבר עם ילד נוסף (B), הקשר ביניהם נחלש מאוד, כי B הציק לבני כל פעם כשהיו נפגשים, ומדי פעם גם A נגרר אחריו. לכן הבן שלי כעת עדיין נפגש מדי פעם עם A רק כשהוא בלי B, אך את רוב זמנו בבי"ס ואחרה"צ מבלה עם חברים אחרים.

A ו- B ואנחנו גרים ממש קרוב.

השנה הם התחילו בית ספר חדש, ואני ואמא של A מתחלקות בהסעות בחזרה הביתה. אמא של B עובדת משרה מלאה, ו- B אמור ללכת הביתה ברגל. מדובר בהליכה של כחצי שעה.

ילד B נמצא למרבה הצער במספר כיתות עם הבן שלי, והוא ממשיך להציק לו בכל הזדמנות. דיברתי עם אמא של B לגבי כך, והיא אמרה ש- B דווקא מאוד מחבב את בני ורואה בו חבר, אבל הוא ילדותי וחושב שהוא מספר בדיחות ולא מבין שהוא פוגע, ושבני מאוד אהוב על בני הבית ותמיד מוזמן אליהם. השיחה האחרונה התקיימה עם האמא בסוף השבוע הזה, ואם המצב ימשך אני מתכוונת לפנות לבית הספר שיתערב.

סוף סוף אני מגיעה לשאלה:
בימים שאני אוספת את בני ואת A מבית הספר, לעיתים B מבקש להצטרף - למעשה הוא שואל את- A אם אפשר לחזור איתו, ו- A אומר שאין בעיה, בין אם מדובר ביום של אמא שלו ובין אם מדובר ביום שלי. כך יוצא ש- A מודיע לי ש- B גם רוצה להצטרף.

בעקבות מה שקרה בין הבן שלי ל- B בשבוע שעבר, אני לא רוצה לקחת יותר את B באוטו.

מצד שני, בכל זאת מדובר בילד שאמור ללכת חצי שעה עם תיק מאוד כבד והוא גר ממש לידי. אני גם לא רוצה לשרוף לחלוטין את הקשר עם האמא שלו, מי יודע אם ומתי אצטרך את העזרה שלה. וגם לא רוצה להכניס את אמא של A לכל הסיפור הזה (כי אצטרך להגיד לאמא שאני לא מרשה ל- A להגיד ל- B להצטרף אלינו).

איך אתן הייתן נוהגות?
 
שלום לך
מזמן לא קראתי אותך

ולשאלתך-
ראשית מבינה מאוד את התסכול.ילד שהיה מציק לילדים שלי לא הייתי רוצה להסיע הביתה ומאידך,נכון...הוא רק ילד וחצי שעה עם תיק כבד על הגב....
.
אני הייתי מצלצלת שוב לאמא של הילד המציק ומספרת לה שההצקות ממשיכות, שהבן שלה מבקש להצטרף לנסיעה...את כמובן מוכנה בנפש חפצה אבל האם היא מבינה שזה לא נוח לבן הפרטי שלך, שבנה מציק לו?
מבקשת ממנה לשוחח איתו, להבהיר לו שתיקחי אותו בשמחה אבל שידע שעליו להפסיק את ההצקות לבנך אחרת הטרמפ יבוטל לאלתר.
היא כאמא שלו תדע למצוא הדרך להבהיר לו העניין ושלא "תנפנף" אותך באמתלא של בדיחות ותינוקיות.
אסרטיביות נחרצת ונחמדות:)
אגב, הייתי זורקת גם מילה לאמא השנייה ואומרת לה שכדאי שתסביר לילד שלה שאם מבוגר מסיע הוא זה שקובע מי ומה.
הילדים שלי ניסו לא פעם לקבוע לי תוכניות עם סבתא, חבר מהכיתה והודעתי שכל עוד אני נוהגת או שזה בבית שלי והם זקוקים לי זה אך ורק בהסכמתי ובשיתופי,אישורי וזה לא יקרה מעל ראשי.
 

mykal

New member
מה שאני הייתי עושה,

כשהוא נכנס לרכב, אומרת לו ברוך הבא,
אני שמחה שאתה כאן כדי להגיע הביתה בכיף עם החברים שלך,
אבל לבן שלי לא כיף, כי אתה מציק לו. אם תמשיך והוא יסרב,
לא תוכל להמשיך בטרמפ.
למה אתה עושה את זה? אתה נראה ילד נחמד, תנסה ליצור אוירה נעימה.

בעיני הרבה יותר פשוט להעיר בנחמדות, ולהציף את הענין, בלי לערב מבוגרים אחרים, ובלי ליצור אוירה. סתם בפשטות.
נראה לי שזה יעשה את העבודה יותר טוב מכל אפשרות אחרת.
 

עדיקים

Active member
לא כתבת בני כמה הילדים

אתחיל מנושא הטרמפ, אם לבן שלך לא אכפת שאת לוקחת את B אתכם לא הייתי מתערבת.
בעבר היתה לבת שלי חברה כזו שנותק ביניהן הקשר ואני המשכתי להציע לה טרמפ כשבאתי לקחת את ביתי מבית הספר עד שהבת שלי אמרה לי שזה מפריע לה ולא אציע לה יותר. אני כמובן אמרתי לה שאם הילדה תבקש טרמפ ניקח אותה כי זה לא יפה אבל למזלי גם הילדה הבינה שהקשר נותק ולא ביקשה יותר לחזור איתנו.

לגבי ההתערבות מול ההורים השאלה בני כמה הילדים, אפשר לפנות שוב לאמא ולספר לה כמו שכתבו לך כאן שאת לוקחת את הילד טרמפ בשמחה אבל שתדע שהוא ממשיך להציק לבן שלך.
 

danakama10

New member
תודה לכולם

עושה רושם שדברים נפתרים מאליהם.
דבר ראשון, השבוע B לא ביקש טרמפ, והסתבר לי שהבן שלי מיוזמתו אמר לו בשבוע שעבר שהוא לא רוצה שהוא יבוא איתנו יותר כי הוא מציק לו.
דבר שני, כנראה השיחה עם האמא הפעם כן עזרה. מאז הילד לא מציק בבית ספר, ואתמול חבר A היה אצל בני, ואז דפיקה בדלת - B שואל אם הוא יכול לשחק עם בני ועם A (קודם הלך ל- A הביתה והאמא אמרה לו שהוא אצלנו). היו פה בבית, ואחר כך הלכו יחד למגרש כדורסל לשחק, ובני מעיד שעבר חלק. מקווה שיש כאן מהפך. הם בכיתה ו, החלו חטיבה.
 
למעלה