איך לחנך קצת חתולים

Yukita

Active member
מנהל
נחמד. הרבה מזה הוא יותר בשביל האנשים מאשר בשביל החתולים, למשל הקטע הזה של איך "למנוע בריחה" בחוץ או להוציא החוצה רק אחרי שלא נותנים אוכל שעות כדי שיהיו רעבים ויחזרו. במצב רגיל, גם בלי כל זה תמיד בהתחלה הם יוצאים עושים סיבוב וחוזרים ומרחיבים טריטוריה בהדרגה - ואם קורה משהו מפחיד באמת ולא סתם הסחת דעת, אז שום "אליי" לא יעזור. השיקול האמיתי הוא עד כמה החתול רואה בבית ממנו הוא יצא את המקום לחזור אליו, וזו הסיבה שיש להדגיש תמיד שתי נקודות עיקריות: (1) מי שלאחרונה אימץ חתול למשפחה צריך לחכות לפני שהוא מאפשר לצאת החוצה תקופה משמעותית כדי שהחתול יתרגל קודם כל לבית, ו(2) לא להוציא בכלוב או על הידיים אלא לסדר דרך יציאה עצמאית כך שהחתול יודע לצאת וגם יודע איך לחזור.

המאלפת לא ממש דיברה על הסכנות בחוץ וזו קצת בעיה - לפחות בסרטון היא לא ישבה עם הבחורה ודיברה איתה על עד כמה "שאיפות לצאת החוצה" יכולות במקרים לא מעטים להיות יותר מצד הבעלים מאשר מצד החתולים, ועל כך שטווח החיים בהחלט עשוי להיות הרבה יותר קצר ביציאה החוצה מהרבה מאוד סיבות. אפשר לתת לצאת - אבל צריך להיות אמיתיים ולהבין בדיוק את רמת הסיכונים ולא לעשות אידאליזציה ליציאה החוצה. מן הסתם יש יותר דיבור על זה במציאות כי בכל זאת זה סרטון וזה מבוים להתאים לאורך של סרטון ולכן יש רק איזכור קצר ("אני צריכה לראות"....).

באשר ללימוד פקודות, ודאי שאפשר ללמד. אנו מלמדים את החתולים שלנו איפה הם מקבלים מנת אוכל רטוב, ומי שרוצה יכול בקלות להגיע למצב שבו פקודה (או בקשה...) כבר מספיקה כדי שילכו למקום הזה. למעשה אותה שיטה משמשת גם בסרטון, פשוט זה מובנה ולא "בטעות". בזמנו חתולתי יוקה ז"ל למדה שאם אמחא כף פעמיים ברצף זו הוראה ללכת למדף מסוים. זה לא קשה, צריך רק להיות ברורים ופשוטים. יש לי חברים שגם לימדו "שב" וכו'. באשר לשריטת ספות וכדומה, בעקרון תהיה פחות בעיה בעניין ככל שיהיו מוקדים אחרים לשרוט אותם ולכן יש כאן פחות עניין של אילוף ויותר עניין של לספק צורך. זה לא אומר שלא ישרטו במקביל גם את הספה אם יתחשק להם.

בגדול סרטון נחמד עם גישה חיובית. אפשר ללמוד ממנו דברים ממש לא רעים, לא חייבים להסכים עם כל מילה.
 
למעלה