איך להסביר לילד את סכנת הדחיפות בהס

איך להסביר לילד את סכנת הדחיפות בהס

בהסעות בבוקר. הוא נוסע בהסעה ולא משנה איך אני מסבירה לו ולא משנה כמה אחרים מעירים לו הוא דוחף בשביל לעלות, איך אני יכולה להסביר לו שזה מאודדדדדדדדדדדדדדדד מסוכןןןןןןןןןן? ניסיתי כל מה שיכולתי, אפילו כתבתי לו מכתב שאנחנו אוהבים אותו ורוצים אותו בריא ושלם ושיחזור הביתה בשלום ולא משנה איפה ישב בהסעה וכו'..... כלום לא עוזר. הצילווו
 

יעל י

New member
אולי לבקש מהנהג שגם ידבר איתו

או מנהל ביה"ס (אני מניחה שזה לבי"ס)
 
אין מבוגר מלווה בהסעות?

חוץ מהנהג צריך להיות עוד מבוגר מלווה לא? אולי הוא יכול לוודא שלא תהינה דחיפות?
 

smagi

New member
אצלינו בביס' סידרו מקומות

ישיבה קבועים לילדים והאוטובוסים ממוספרים. כל ילד יודע בדיוק לאן לעלות באיזה כיסא הוא יושב.
 

מירי,

New member
לא ../images/Emo10.gif

אני יודעת שאצלנו הונהגו 'מושבי ברזל'- לכל ילד יש את המקום הקבוע שלו.
 
תשובות:

יעל י. - הנהג דיבר איתו והסביר לו אבל זה כאילו יותר חזק ממנו, הוא רוצה לשבת במקומות הראשונים מכיוון שמאחור מציקים לו. אור 2221 - יש מספיק מקומות אבל כמו שאמרתי כולם רוצים להיות מקדימה, מאחור זה ממש אסון מה שקורה שם. צוציקגדול - זה לא קשור כ"כ לכבוד, הוא לא דוחף ילדים אחרים הוא פשוט נדחף עוד לפני שהאוטובוס עוצר והוא יכול ליפול וחס וחלילה למשוך איתו עוד ילדים. קורות חיים - לא אין מלווה, ואין לכם מושג כמה נלחמנו והתשובה של המועצה היא "לא טוב שהילד לא יסע"
 
לא יודע מה קורה שם, אבל

לקרוא אני יודע: 'אחרים מעירים לו הוא דוחף בשביל לעלות' - אז תחליטי דוחף או נדחף?
 
לא נידחף מהפירוש שמישהו דוחף

אלה נדחף לעמוד ראשון, לא בא בעלימות ודוחף את הילדים אחורה שיפלו, ואם קשה לך עם התאור שלי אז אל תענה, לא הכריחו אותך
 
לא הכריחו אותי, אבל רוצה.

את עיקר העבודה את צריכה לעשות על הילד שלך. ואלימות ב'אלף'.
 
אני מודעת שעיקר העבודה היא

עם הבן שלי, וזו בדיוק הייתה השאלה שלי, בעניין הזה בדיוק ביקשתי עצות
 
ולכן הכיוון של: משרד החינוך,

הורה/תורן מורה/מפקח הוא קצת off. סבלנות, סובלנות ונפילות.
 

אור2221

New member
ילד שמציקים לו כשהוא

יושב מאחורה יעשה הכל כדי לשבת מקדימה. נקודה. בזה את צריכה לטפל. לפי דעתי הסיכון שלו מישיבה מאחורה עם ילדים מופרעים/מציקים/אלימים היא לא פחות גדולה מלהדחף בכניסה לאוטובוס יחד עם כל הילדים האחרים. כמה מקרים של נפילה מתחת לגלגלי האוטובוס כבר היו בעקבות הדחפות? אני מכירה מקרים של דריסה כאשר ילד חצה לפני אוטובוס, או כאשר בירידה מהאוטובוס הילד נתפס בדלת והנהג לא מבחין (לכן עדיף לשבת מקדימה, יותר בטוח ויורדים מהדלת הקדמית). אלו אולי נימוסים רעים מאוד, אבל בטח לא הייתי מסווגת הדחפות בכניסה לאוטובוס כאחת הסכנות החמורות ביותר לילד בהסעה - חגורות יש שם? אם יש - הוא נחגר? אני מניחה שכולם דוחפים שם, כי אני מכירה אוטובוסים עמוסים ומכירה ילדים... ויודעת איך חבורת מבוגרים מתנהגת בבוקר יום ראשון, כאשר צריך לתפוס את האוטובוס של 274 מראשון לת"א. SHUDDER.
 

iris mom of two

New member
יש לצערי רק דרך אחת

שתהיה תורנותהורים בתור להסעה. תתארגני עם שאר ההורים וכל פעם אותו הורה תורן ישמור על הסדר. ייתכן שאחרי כמה שבועות הילדים ילמדו לבד, ייתכן שלא. בכל מקרה יהיה יותר בטוח לכולם.
 

ע ל ו מ ה

New member
"אסון מה שקורה שם" (מאחור)

אז זה המקום ממנו צריך להתחיל לטפל. ייתכן שתורנות הורים בעלייה אפילו לא תעזור, אלא תידרש תורנות הורים באחורי האוטובוס. איך זה שמה שמטריד אותך זה העליה, ולא שהילד סובל באחורי האוטובוס?
 
הכל מטריד, בסה"כ זה הילדים שלנו

הגעתי עד למשרד החינוך, אני עובדת בנסיעה של שעה בטרמפים מהבית שלי, הלוואי ויכולתי לקחת אותו אני ושלא יצטרך לעלות לאוטובוס, כשהיו המקרים עם הילדים פניתי להורים ופניתי למנהלת ביה"ס וכו', כולם ענו לי "שישב מקדימה" נו? ואז מה? אז כולם רוצים מקדימה (הקטנים בעיקר) ושם האסון הגדול, כי אם מישהו מהם מהלחץ לעלות ראשון ולתפוס מקום יפול לגלגלים של האוטובוס, יקרה אסון אמיתי. אני בטוחה שכולנו היינו רוצים להגן על ילדינו כמה שיותר אבל.... לא לכולם יש את האפשרות!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

ע ל ו מ ה

New member
אצלנו העליה היא לפי שכבות גיל

הצעירים ביותר עולים ראשונים, ואז כיתות ב' ואז ג' וכו'. כמו שכתבו כאן, לפעמים יש מקומות קבועים. בעיות בהסעות יש כנראה בכל מקום, ונתנו לך כאן כמה פתרונות יצירתיים: * מקומות קבועים * תורנות הורים * עליה לפי תור יכולה גם להגיד לך שנראה לי שרק אתמול הייתי צריכה להגן על הגוזל שלי מכל הגדולים האלה, וכל-כך שמחתי שיש את הסידור של קטנים עולים ראשונים. היום הוא כבר במחצית הבוגרת של ביה"ס (כיתה ד'). בחיי שנראה שזה היה רק אתמול.
 
כל הפתרונות הם מאוד יפים ויעילים או

אולם צריך את כל ההורים שיעזרו, עם כל הרצון הטוב שלי אני לא יכולה לעשות את זה לבד, אבל אולי אם אני אצליח להכניס לבן שלי את מודעות הסכנה של העניין
 

iris mom of two

New member
אולי

חשבת שיש פה פתרונות פלא? אני בטוחה שאם תתקשרי לאמא של אחד הילדים האחרים בהסעה (רק טלפון אחד, לא הרבה עבודה) תגלי שלה יש את אותה בעייה. עכשיו תהיו שתיים, וביחד תוכלו להתקשר לעוד הורים ולארגן אותם. בן כמה הבן שלך? כיתה א'? כל מה שאת מסבירה בורח לו מהראש כשהוא מנסה לךהכנס לאוטובוס. עד כשהוא יגיע לד' זה ייכנס לו לראש, אבל אז הוא כבר יהיה יותר גדול ובין המציקים ולא הקורבנות.
 
למעלה