איך יוצרים תעסוקה?

איך יוצרים תעסוקה?../images/Emo4.gif

קודם כל מזל טוב , איזה כיף לנו
, ולשאלה: אני אם בפעם הראשונה לילד מקסים בן חמישה חודשים, אני מתוסכלת מזה שאני מרגישה שמשעמם לילד למרות כל מה שאני עושה להעסיק אותו ואני תוהה אם אני מפספסת משהו... בדך כלל הפעולות הן הפעולות הבסיסיות של האכלה החתלה מקלחת וכו, פעם ביום טיול של כ45 דקות,אני שמה אותו די הרבה באוניברסיטה עם צעצועים וספרים על הבטן, בערך חצי שעה של קלטת בייבי איינשטיין או יס בייבי אבל הוא לא ממש אוהב את זה, כמובן שאני משחקת איתו ואנחנו עושים גילגולים ודיגדוגים וחיבוקים וכל העיניין של תשומת לב ומשום מה אני מרגישה שהוא משתעמם נורא מהר... אני זקוקה לעצות טובות ורעיונות מה עוד אפשר לעשות תודה מכל ה
 

Manty

New member
אני מציעה

שתמצאי תעסוקה עבור עצמך. תטיילי בחוץ, תעשי קניות, תתלי כביסה, תבשלי, והכל - יחד איתו. לדעתי ילדים בגילו (וגם גדולים יותר) אינם ממש זקוקים לצעצועים מיוחדים והפעלות; הם זקוקים לנוכחות האם! וכאשר האם עוסקת בענינים היומיומיים, כשהתינוק עליה (מנשא), הוא מתופעל בצורה הכי טבעית ובריאה. יחד עם זאת, אני ממליצה -לך- למצוא חברת אימהות למפגשים. הילד יהנה מהמפגשים החברתיים, אך יותר מכך (ובגיל 5 ח' זה בהחלט יותר מכך) את תוכלי למלא מצברים, לעזור ולהעזר, ולהשתחרר מהמצב הלא טבעי של "לבד עם הילד, בין ארבע קירות ביתך". דרך אגב, אני לא בטוחה שאני מבינה מה זאת אומרת "משתעמם"? איך זה בא לידי ביטוי?
 

tookmy

New member
מנטי, אני מסכימה איתך

לגבי גיל חצי שנה, כמובן. גם יותר מאוחר ניסיתי לעשות איתה הכל כשהיא במנשא. היום, בגיל שנה וחודש, זה כבר לא עובד. סופסוף הצלחתי לקשור אותה במנשא על הגב וסופסוף היא מוכנה להיות שם בכיף, אבל היא כבר לא מספיק מתעניינת במה שאני עושה בשביל להסכים להיות שם כאני שוטפת כלים או תולה כביסה. יש לך רעיונות? אגב, היום הושבתי אותה על השיש וחתכתי תפוחים לעשות מיץ במסחטת מיץ. איך שהיא ראתה את המכונה החזיקה את החולצה שלי בפחד (היא פוחדת מהרעש ואני לאט מרגילה אותה ומסבירה לה מה אני עושה וכו') הבטחתי לה שאני לא מפעילה עכשיו רק חותכת תפוחים. היא לקחה לה חתיכת תפוח מהקערה שחתכתי אליה וכירסמה בכיף וחתכתי והסברתי לה מה אני עושה. בדרך כלל עד היום עשיתי מיץ גזר כמה פעמים אז זה היה חדש עבורה ובכלל המכונה די חדשה. כשהכל היה חתוך לקחתי אותה על הידיים ורק אז הפעלתי את המסחטה לא לפני שהזהרתי אותה והסברתי לה. היא הגיבה ממש טוב יחסית לפעמים הקודמות. אז זו היתה הצלחה, אבל לא תמיד אני מצליחה לרתק אותה ככה ומשעמם לה כשאני שוטפת כלם והיא די רוצה שכל היום אבדר אותה, אשחק איתה או הכי טוב- אטייל איתה. מה עושים כשצריך לפעמים לשטוף כלים וכו'?
 

ayala26

New member
שמים אותה ליד

עם משחקים או נשכן בלול (אם הוא על גלגלים זה נוח) או בטרמפולינה או על הרצפה ותוך כדי שטיפת כלים מדברים איתה ושרים לה - אם היא תשתעמם מהדיבורים יש לה צעצועים מסביב להעסיק את עצמה לכמה דקות האלו שאת עסוקה.. את חושבת שגיהוץ זה מעניין? - הבן שלי חושב שזה הכי מעניין לשכב על הרצפה מתחת לקרש גיהוץ ולהסתכל למעלה על הבגדים המתנפנפים בעוד אני שרה לו.. גם מייבש הכביסה מרתק אותו!
 

tookmy

New member
נראה לי התבלבלת בגיל ../images/Emo8.gif

לא נורא. ואין לי לול בבית או מיטה עם סורגים.
 

ayala26

New member
הכוונה

פיית יער שעלה על תעסוקה לכן תשובתי היתה לפיית יער לא הבנתי את ההערה על מיטה עם סורגים, למה היא קשורה ומה מטרתה?
 

ayala26

New member
../images/Emo52.gif

אף על פי שעדיין תמוהה בעיניי ההערה על מיטה עם סורגים... אשתדל לשרשר נכון בפעם הבאה
 

Manty

New member
לא זוכרת בדיוק ממתי

אבל אצלנו הקטן (שעכשיו הוא אחד לפני הסוף) תמיד עומד לידי במטבח על שרפרף ו"עוזר" לי לשטוף כלים. (והבונוס הוא שהריצפה גם נשטפת
) חוץ מזה, המטבח שלי הוא מאד child friendly והארונות הנמוכים מלאים בכלי איחסון מפלסטיק וסירים, שהקטנים יכולים לשחק עימם בזמן (הקצר
) שאני מבלה בו. לגבי כביסות, כנ"ל: הקטן עוזר לי לתלות אותה (ללא מרכאות). הוא מביא לי את הבגדים מתוך סל הכביסה הרטובה שנמצאת למרגלותיו.. אצלנו הכביסה נתלת על המרפסת כך שהרבה פעמים הוא פשוט משחק שם בזמן שאני תולה.. לגבי הבלנדר, שלי למד לאהוב אותו כשהוא למד להפעיל את הכפתורים.. כיום הוא מתעקש כל בוקר שאכין בננה שייק (שהוא מסרב לשתות) רק כדי שיוכל ללחוץ על הכפתור. חייבת לרוץ, ציציטיים
 

tookmy

New member
היום באמת ניסיתי שוב לשלב אותה

היא מאד פוחדת לשבת על השיש אבל הייתי חייבת לשטוף כלים. פעם ניסיתי להכניס אותה לכיור עם הכלים, אני מכירה מישהי שככה פתרה את הסוגיה עם הבן שלה , אבל אצלנו זה פחד מכל שינוי שקשור באמבטיה/כיור- נגיד אם אני שוטפת אותה אצל הורי זה בכי היסטרי למרות שהיא מכירה את המקום היטב. בסוף הצלחתי לשכנע אותה לשבת על השיש תוך כדי שהיא מחזיקה לי את החולצה, באיזשהו שלב היא הכניסה רגל לכיור ותפסה יותר ביטחון. שטפתי כלים וניסיתי קצת תעזור לי. קצת עזרה קת הפריעה. למזלי לא שטפה את הריצפה שאותה שטפתי חצי שעה קודם כשהיא ישנה. פה ושם היא זרקה כלים נקיים לתוך הכיור שהיה מג'וייף ברמות שלא יתוארו והמים בו עלו ולא ירדן מרוב טינופת, אבל בסך הכל נראה לי שמצא חן בעיניה וננסה לחזור על זה מחר בבוקר אם נספיק.
 

אביטלתל

New member
לגבי לשבת על השיש

אם השיש שלך מספיק עמוק, את יכולה להושיב שם על כסא בוסטר כך הם רואים בדיוק מה קורה והם בגובה הנכון אבל אין סכנת נפילה
 

tookmy

New member
אין אצלי מקום על השיש

לבוסטר, ובכל מקרה היא מאד חוששת ממצבים חדשים ולא מוכרים פיזית. לא הושבתי אותה בצורה שהיא יכולה ליפול, אלא עמדתי לידה צמוד, והיא עדיין חששה. גם מהכיור היא לא יכולה ליפול אבל פוחדת להיכנס לתוכו למרות שהיא מאד אוהבת מים ואמבטיה.
 

בהגואן

New member
גישה שונה

שלום לפיית היער, אני כבר לא זוכר איך היה הבן שלנו בגיל 5 חודשים (כמה זה עצוב שאי אפשר לשמור קצת זכרונות בקופסא) אבל ממה שאני כן זוכר, נראה לי שאת יכולה להרפות קצת מהמאמצים וזה יסתדר מעצמו. העולם כל כך חדש לבן שלך שאין סיכוי שהוא משתעמם. יש משפט "סיני" עתיק יומין שאומר: "אין צורך לדחוף את הנהר, הוא זורם מעצמו, זה טבעו" הבן שלך עדיין שייך לטבע ויש לו את הזרימה שלו ואת הגילויים שלו על העולם הגדול. אני בטוח שהתסכול נובע מהסתכלות שלנו כמבוגרים שחושבים שחייבים להיות עסוקים בייצור של משהו כדי לא להשתעמם.
 

ק י ק ה

New member
../images/Emo45.gif

רוב ההורים מנסים להשתלב בחיי הילד, להעסיק, להעשיר ועוד כל מני סוגי הפעלות שלא נותנות מנוחה לא לנו ולא לילדים. לדעתי - הילדים צריכים ללמוד להשתלב בחיינו, לדעת להעסיק את עצמם גם לבד.
 

lulyK

New member
לשלב אותו בדברים שמעניינים אותך,

והכי טוב: לפגוש חברות עם ילדים ולתת להם להתפעל אחד מהשני על השטיח.
 
זו תאוריה יפה שאגב אני מאד נוטה

להסכים איתה באופן כללי בחיים אבל כנראה שהבן שלי לא שמע על זה משום שהוא פשוט מתחיל לבכות אחרי כמה דקות כמעט בכל תעסוקה, למשל אם אני שמה אותו באוניברסיטה אז הוא ישחק חמש דקות ואז יבכה או שאני עושה מטלות כמו שטיפת כלים והוא לידי הוא יסתכל עלי שתי דקות במבט נעלב ושוב יבכה...שאלתי בטיפת חלב את האחות והיא אמרה לי שזה טיבעי ותינוק צריך כל רבע שעה פעילות אחרת אבל זה קצת קשה להוציא לפועל, אם אני עושה הכל והוא צריך ללמוד להעסיק את עצמו אז אני משלימה עם זה אבל אני באמת רוצה לוודא שאני באמת לא מחסירה ממנו משהו מתוך בורות.
 

ממולדה

New member
"יחד איתו" - הכוונה במנשא!

לא לשים אותו לידך, אלא עלייך במנשא, ולסדר דברים בבית/לקפל כביסה/לצאת לסידורים...
 
למעלה