איך יוצאים מזה

atidih1

New member
איך יוצאים מזה

פרק זה הוא המשך לפרק הקודם בשם "כך זה מתחיל". גם הכותרת לנוכחי, מעידה על הנושא שיידון. אך שלא כקודמו שפירט עובדות, כאן זה ניסיון ליתר תכליתיות. לדעתי, אפשר לעשות הרבה אם כי יש הרבה "אם" באפשרות זו. שכן, בין השאר, בגלל העכבות התלויות באנשים שאמורים לטפל בנושא ומזה לתוצאות (לגבי הללו, זה מחייב פרק בפני עצמו). העיקרון בהעלאת הדברים היא שאת שינוי פני הדברים (הגדרה קלה לענייננו) יש לחלק בין עוד כמה גורמים כי הקיימים - משטרה (שקראתי באחד העיתונים שהיא קורסת), חינוך וערכים - הללו הוכיחו את חוסר יעילותם, בלשון המעטה, ומצב העניינים מדבר בעד עצמו. על מנת לא להאריך, לקחתי שתי דוגמאות מתחומים מוכרים ופירטתי כיצד לדעתי, פני הדברים היו אחרים אם האחראים להם היו עושים רק את המוטל עליהם שהרי הם מקבלים שכר על כך. ועוד, הדברים הדרושים הם לא "פומפויוזים" כדברי אחד הגולשים כי לו היו בנמצא אז לא היה צריך את הדברים כאן ואפילו להקים פורום בשבילם. כאמור, השניים הם דוגמא לשאר שהם רבים. בגדול, שינוי פני הדברים היא התשובה לאותה אלימות בפוטנציה - זו טרם האלימות המוכרת שאנו משופעים בה ולהזכיר, היא סה"כ של היעדר חינוך, נורמות ראויות ומהן ההפקרות והשאר ידוע. התחום הראשון הוא התחבורה הציבורית שבעלת המונופול עליה היא "אגד". זו אמנם נעה בזכות משהו על גלגלים אבל מעבר לזה, יש בתחבורה הציבורית המוכרת לכולם, כדי להדגים מה יכולים ונדליזם, הפקרות והיעדר מה שהזכרתי, "לתרום" לנושא הנדון כאן. חמור אפוא, שאתה משלם בעד שירות ומלבד הגלגלים שהזכרתי, אתה גם מקבל את התוספות הנ"ל. להלן כמה דוגמאות. לעתים עולה מבקר כרטיסים לאוטובוס. עבודתו מסתכמת בכמה דקות אבל לענייננו, הוא כבר במקום שהרי מקבל שכר על כך מדוע שלא ייקח חלק באכיפת הדברים שהם זרע הפורענות (קטן עדיין) שממנו נובטים הרעות החולות שמניבות גם הן זרעי פורענות נוספים? מדוע אפוא, לא יעיר למניחי הרגליים על המושבים כאילו הם בסלון של אבא שלהם. או למציירי גרפיטיס על המושבים החדשים, קריעת הריפוד החדש ועוד מעשי ונדליזם? מדוע הנהג שהראי לפניו, בהזדמנויות שונות שגם מאפשרות לו לראות ולהעיר לגבי הרגליים, לא יעשה כן? (ראיתי נהגים כאלה - היו דברים מעולם). או למשל, אדם מבוגר ששילם בעד ישיבה נאלץ לעמוד בנסיעה בעוד אישה מושיבה את הנסיך שלה כאשר לא שילמה על כך (הרי אנו גם עוסקים בנורמות?) במאמר מוסגר ללא קשר למבקרי הכרטיסים, ניתן לצוד שתי ארנבות בירייה אחת: הצפיפות הרבה באוטובוסים ומתן שירות טוב לנוסעים. צפיפות זו הזמנה למחבל מתאבד. שכן, זה ינצל את המצב שבו ה"סרדינים" לא נותנים את דעתם על הנעשה מסביבם כי הם רוצים לחזור מהר לביתם ולא להתעסק ב"שטויות". כאמור, לו היה פתרון לכך זה עוד גורם לטובת הציבור. אגב, מי שחייב היה להיות רגיש לנושא ולדווח על כך, הוא לא זקוק לתחבורה ציבורית כי יש לו רכב פרטי... דוגמה שנייה היא הלכלוך ברשות הרבים וצואות כלבים במסות על המדרכות. חוצפה, הפקרות ושאר ה"ברכות שהתברכנו" בהן הן אחד הדברים הבולטים במקומותינו. גם כאן הדוגמה של מקבלי שכר מהמדינה והציבור ומתן "תמורה" על כך בצואות כלבים. מדוע המשרד לאיכות הסביבה אינו מפעיל את המשטרה המיוחדת שהוקמה לנושא (כך שמענו לפני שנים) וע"י תושייה, שכל ורעיונות, יכולה להמחיש לכל נזקק שהרחוב הוא רשות הרבים על כל המשתמע מכך ובהקשר הנושא הנדון כאן. לסיום - לגבי שתי הדוגמאות כאן ובכלל - כל יילוד אישה שיפקח את עיניו ויראה את הרחוב (ההפך ממה שרואים היום), כך יראה וכך "יצלם" . עתידי המנחם
 

s h o o s h a

New member
אחריות אישית

קראתי את דבריך ואני מסכימה עם רובם ככולם, אלא ש...בראש וראשונה עלינו לבוא בתלונות אל עצמנו, כציבור, צעירים ומבוגרים כאחד. אם ניקח את שתי הדוגמאות שהבאת- אוטובוסים ורחובות/ גנים- הרי שאלו נמצאים ברשות הרבים ולשרות הרבים. מכאן שהחובה לשמור על הסדר והניקיון חלה בראש וראשונה עלינו, הציבור. שאלה: אם אדוני או אני מבחינים בנער/ נערה אשר משחיתים במזיד מושב באוטובוס, האם אנו פונים אליו? והיה והעזנו, מה התשובה שנקבל? עוד שאלה: אם אדוני או אני מבחינים בכלב אשר עושה את צרכיו על מדרכה בעודו קשור לרצועה הנמצאת בידי בעליו, האם נעיר לו על כך? ואם כן, כיצד ניענה? תהייה: האם ייתכן כי אנו חוששים להעיר משום שסכנת קללה (במקרה ה'טוב') או דקירה (כ'נהוג' בימינו) מרחפים מעלינו וגורמים לנו לשתוק??? מחזיר אותי לנקודת המוצא- חינוך. שכן שם מתחילה הבעיה. היעדר חינוך לערכים, בכל תחום בחיים. היעדר ערך לעצמנו כבני אדם (ראה תאונות דרכים), היעדר ערך וכבוד למבוגרים מאיתנו, היעדר ערך לרכוש. ואת אלו, לצערי, לא יכול מבקר כרטיסים או נהג באוטובוס לאכוף. על מערכת החינוך לפעול במשנה מרץ, על מערכת האכיפה לפעול במשנה תוקף ואולי אם עבירות מכל סוג שהו יזכו להתייחסות הולמת ותופסק מדיניות ה'חפיף' ויהיו כאלו (עבירות) שאפשר 'לדפדף' וכאלו ש'נוּ נוּ' מספיק, אולי אז תתחיל להיות מורגשת באויר תחושת שינוי.
 

atidih1

New member
שושה את טועה בגדול

פעם עשיתי זאת אבל את ממליצה שכל יום יראו אותי מתווכח באוטובוס או ליד בעל כלב? ומה בקשר לאלו שזה חובתם והם מקבלים משכורת על כך? עם כל הכבוד, כך לא בונים חומה. מה גם, שהיצעתי לחלק את הנטל ולהטיל את שמירת הנהלים והנורמות לא רק על גורם אחד. זאת ועוד, גם אני (ואני מניח שגם את) בתחום שהיינו מופקדים עליו השתדלנו (ואני זהיר לא לדבר על עצמי דברים טובים) לנהוג כפי שציינתי לעיל ולא צריכים לקיים סימפוזיונים על כך. מה גם, לולא הייתי כותב את הדברים הרי דברייך לא היו יוצאים לאור. נניח שאני לא מצביע על דרך נכונה וברת יישום אז מה את מציעה? עתידי המנחם
 

atidih1

New member
זאת ועוד

אי מניח שאת רואה מכונית משטרה שאורבת במקום גלוי לאנשים שעוברים ב"אדום". הללו עושים את עבודתם ובסוף היום מי שאחראי עליהם רואה את ה"עבודה" שהם עשו. לענייננו ולרוח הצעתך, כדאי לי לעמוד גם ליד רמזור ולהעיר - לתוצאות החינוך שלי יש תוצאות רבות ומגוונות ואפשרי -לאור המצב שדנים בו גם בפורום מכאן ועד הודעה חדשה - יכולות להיות גם מסוכנות. במקרה השוטרים, או שמשלמים קנס או במקרה שלא, ייתכנו תוצאות פחות סימפטיות. עתידי המנחם
 

s h o o s h a

New member
הבהרה

אינני מציעה כי אנו נעשה את עבודתם של אלו המופקדים על כך. אמירתי היא כי על כל אחד מאיתנו לגלות אחריות. זהו חלק בלתי נפרד מה'מהפיכה' שאנו כל כך רוצים לחולל. זהו חלק בלתי נפרד מהרצון שלנו ליצור שינוי נורמטיבי. ושינוי מתחיל בפרט. וחוזר אל החינוך. כדי ליצור שינוי צריך לחנך. כשהחלטתי לפתוח את הפורום הזה עמד בראש מעייני הצורך להבהיר כי כדי למנוע אלימות יש צורך בראש וראשונה להיות לא אלימים. צריכים להיות סבלניים וסובלניים. קיוויתי, ועדין מקווה, כי גם קוראים סמויים שאינם משתתפים באופן פעיל בפורום, עוברי דרך, קוראים ומפנימים. אני באמת מאמינה ששינוי מתחיל מתוך כל אחד מאיתנו. וזה נכון לגבי כל אדם ואדם באשר הוא, ללא הבדל מעמד, צבע, גזע דת או לאום. מכאן, שהדברים שכתבתי קודם נכונים, מבחינתי, גם עתה.
 

atidih1

New member
השנה 2005 ולא הרבה לפני כן

אמנם יש תגובות למה שאני כותב, לא לכל השאלות או ההערות אבל זה גם מובן בגלל אורכם של הדברים. אבל בכך איני אשם כי כך הם פני הדברים - המון. עם זאת, נושאים חשובים לדעתי, פוסחים עליהם אבל אני לעומת זאת, אענה לשאלות שנשאלו וגם אלו יהיו אמירות שלי. כך, למשל, נשאלתי מדוע איני מעיר לאיזה ונדליסט או בעל כלב. אמנם בעבר עשיתי זאת אבל כותרת המאמר מדברת בעד עצמה. ואכן, כאשר מישהו העיר למישהו על שטר שנפל לו או ויכוח על כלב, התוצאות ידועות. אני על כל פנים, טרם הספקתי לעשות עוד הרבה דברים ורק כדי לספק את התשובה לנ"ל, למה וכו', לדעתי לא כדאי. לעומת זאת, בעצות שלי (אדרבא אני מחכה ליותר טובות) אני טוען שפיקוח ע"י מדים יש לו אפקט כפול: ראשית, לרוב התוצאות לא כמו של אותם קורבנות שציינתי לעיל. שנית, יש בכך הקניית ערכים ונורמות ואם זה היה מתנהל כהלכה אז הרי היה מיותר, לפחות, פורום זה. אגב, מספר שנים טובות, אני הקטן, הייתי מתנדב במדי משטרה, שני בניידת אבל לא הצלחתי להביא את הבשורה. באשר לבקשה לדרוש מעצמי (כמובן לפי הנכתב כאן), אני משתדל. כך, למשל, אני לא ונדליסט, לא זורק אשפה חופשי חופשי ברחוב, גם לו היה לי כלב, לא היו נערמות פירמידות של צואה במדרכות. אני גם לא יורק לפניי ברחוב בקצב של ששים פעימות בדקה ואפשר היה לצפות ממני לעוד מעשים יפים. כמובן, יש רבים וטובים ממני אבל לצערי, הללו לא המאפיינים הדומיננטיים והרי זו הבעיה. מעבר לאלה, אני גם משתדל לקנות בעלי רעיונות לנושא באמצעות האנטרנט אך לצערי, כתיבת אלה כמוהם ככתיבה על הקרח ובעליהם ניצבים לא מול קרח כי אם מול קרחון ענק. לסיכום, "נו-נו" או "לא יפה", באמת לא יפה לומר אותם. עתידי המנחם
 

seeyou

New member
אפשר להגיב?../images/Emo140.gif

הטענות שלך מוצדקות,שקיימת עלימות ולא מטפלים בה אבל את לא צודקת בדרישתך. המבקר מקבל משכורת לבדוק שרכשו כרטיסים הוא לא שוטר או מחמך אין לו את הכלים להתמודד עם פירחחים קטנים אפילו לא המשטרה האשמה היא המשפחה שהילד גדל הכנסת שלא מתאים את החוקים לתקופה בה אנו חיים ולבית המשפט שלא לא מטיל עונשים. כן,גבירתי-המצב הוא הרבה יותר גרוע ממה שאת יודעת. ילדים עד גיל 12 בכלל לא נשפטים אפילו אם מבצעים פשע חמור(רצח). דבר נוסף " אדם מבוגר ששילם בעד ישיבה נאלץ לעמוד בנסיעה בעוד אישה מושיבה את הנסיך שלה כאשר לא שילמה על כך (הרי אנו גם עוסקים בנורמות?)" א- משלמים בעד הנסיע ולא בעד הישיבה ב- חינוך בא מהבית. אם האישה גדלה ללא חינוך אין סיכוי שבגיל שלה תתחיל להבין אחרת. לסיים בבדיחה: ישב נער על מושב שהיה רשום למבוגרים. עולה לאוטובוס זקן עם מקל ונעמד על ידו. הנער עושה את עצמו שלא רואה אותו הזקן מאבד את שלבתו ומתחיל לדפוק עם המקל בריצפת האוטובוס. אחרי כמה רגעים,הנער פונה בבוז לזקן: סים גומי למטה שלא יעשה רעש... לזה הזקן עונה לו אם אבא שלך היה שם גומי למטה היה לי מקום לשבת יוסי
 

atidih1

New member
דברים נחמדים, אבל

ראשית לא לעניין, עשו לי ברית מילה. ובהקשר השאר. אכן, דברים נחמדים אבל כדי שהאנטרנט לא יהיה עוד במה, פורקן, או מה שאתה רוצה אלא משהו שיתן סיכוי (כמה נאיבי מצדי), אני ממליץ שנעזוב את המנטרות ונדבר תכל'ס - רעיונות לעקוף את ה"פתרונות" והדרישות הקיימות כי באלה שציינת היינו כבר בסרט הזה אם כי הם מאוד נכונים. ובאשר הפירוש שלך לנסיך הקטן שיושב, נו, באמת... עתידי המנחם
 

seeyou

New member
תגובתי לא לעיניין?../images/Emo12.gif מצטער

בקשר להכרזה שלך :"עשו לי ברית מילה"...לא חולק לא הוזמנתי ולא בדקתי.
אני כן חושב שהאנטרנט הוא עוד במה,שנותן פורקן גם לאזרח הקטן. אין לא "שיניים" מול החברה. האנטרנט הוא לא תחליך למוסדות.
 

s h o o s h a

New member
הצטרפותך מבורכת איש ../images/Emo140.gif

ואשמח מאד לראותך ולקרוא את דבריך כאן בכל עת. שושה
 
למעלה