איך יוצאים מזה
פרק זה הוא המשך לפרק הקודם בשם "כך זה מתחיל". גם הכותרת לנוכחי, מעידה על הנושא שיידון. אך שלא כקודמו שפירט עובדות, כאן זה ניסיון ליתר תכליתיות. לדעתי, אפשר לעשות הרבה אם כי יש הרבה "אם" באפשרות זו. שכן, בין השאר, בגלל העכבות התלויות באנשים שאמורים לטפל בנושא ומזה לתוצאות (לגבי הללו, זה מחייב פרק בפני עצמו). העיקרון בהעלאת הדברים היא שאת שינוי פני הדברים (הגדרה קלה לענייננו) יש לחלק בין עוד כמה גורמים כי הקיימים - משטרה (שקראתי באחד העיתונים שהיא קורסת), חינוך וערכים - הללו הוכיחו את חוסר יעילותם, בלשון המעטה, ומצב העניינים מדבר בעד עצמו. על מנת לא להאריך, לקחתי שתי דוגמאות מתחומים מוכרים ופירטתי כיצד לדעתי, פני הדברים היו אחרים אם האחראים להם היו עושים רק את המוטל עליהם שהרי הם מקבלים שכר על כך. ועוד, הדברים הדרושים הם לא "פומפויוזים" כדברי אחד הגולשים כי לו היו בנמצא אז לא היה צריך את הדברים כאן ואפילו להקים פורום בשבילם. כאמור, השניים הם דוגמא לשאר שהם רבים. בגדול, שינוי פני הדברים היא התשובה לאותה אלימות בפוטנציה - זו טרם האלימות המוכרת שאנו משופעים בה ולהזכיר, היא סה"כ של היעדר חינוך, נורמות ראויות ומהן ההפקרות והשאר ידוע. התחום הראשון הוא התחבורה הציבורית שבעלת המונופול עליה היא "אגד". זו אמנם נעה בזכות משהו על גלגלים אבל מעבר לזה, יש בתחבורה הציבורית המוכרת לכולם, כדי להדגים מה יכולים ונדליזם, הפקרות והיעדר מה שהזכרתי, "לתרום" לנושא הנדון כאן. חמור אפוא, שאתה משלם בעד שירות ומלבד הגלגלים שהזכרתי, אתה גם מקבל את התוספות הנ"ל. להלן כמה דוגמאות. לעתים עולה מבקר כרטיסים לאוטובוס. עבודתו מסתכמת בכמה דקות אבל לענייננו, הוא כבר במקום שהרי מקבל שכר על כך מדוע שלא ייקח חלק באכיפת הדברים שהם זרע הפורענות (קטן עדיין) שממנו נובטים הרעות החולות שמניבות גם הן זרעי פורענות נוספים? מדוע אפוא, לא יעיר למניחי הרגליים על המושבים כאילו הם בסלון של אבא שלהם. או למציירי גרפיטיס על המושבים החדשים, קריעת הריפוד החדש ועוד מעשי ונדליזם? מדוע הנהג שהראי לפניו, בהזדמנויות שונות שגם מאפשרות לו לראות ולהעיר לגבי הרגליים, לא יעשה כן? (ראיתי נהגים כאלה - היו דברים מעולם). או למשל, אדם מבוגר ששילם בעד ישיבה נאלץ לעמוד בנסיעה בעוד אישה מושיבה את הנסיך שלה כאשר לא שילמה על כך (הרי אנו גם עוסקים בנורמות?) במאמר מוסגר ללא קשר למבקרי הכרטיסים, ניתן לצוד שתי ארנבות בירייה אחת: הצפיפות הרבה באוטובוסים ומתן שירות טוב לנוסעים. צפיפות זו הזמנה למחבל מתאבד. שכן, זה ינצל את המצב שבו ה"סרדינים" לא נותנים את דעתם על הנעשה מסביבם כי הם רוצים לחזור מהר לביתם ולא להתעסק ב"שטויות". כאמור, לו היה פתרון לכך זה עוד גורם לטובת הציבור. אגב, מי שחייב היה להיות רגיש לנושא ולדווח על כך, הוא לא זקוק לתחבורה ציבורית כי יש לו רכב פרטי... דוגמה שנייה היא הלכלוך ברשות הרבים וצואות כלבים במסות על המדרכות. חוצפה, הפקרות ושאר ה"ברכות שהתברכנו" בהן הן אחד הדברים הבולטים במקומותינו. גם כאן הדוגמה של מקבלי שכר מהמדינה והציבור ומתן "תמורה" על כך בצואות כלבים. מדוע המשרד לאיכות הסביבה אינו מפעיל את המשטרה המיוחדת שהוקמה לנושא (כך שמענו לפני שנים) וע"י תושייה, שכל ורעיונות, יכולה להמחיש לכל נזקק שהרחוב הוא רשות הרבים על כל המשתמע מכך ובהקשר הנושא הנדון כאן. לסיום - לגבי שתי הדוגמאות כאן ובכלל - כל יילוד אישה שיפקח את עיניו ויראה את הרחוב (ההפך ממה שרואים היום), כך יראה וכך "יצלם" . עתידי המנחם
פרק זה הוא המשך לפרק הקודם בשם "כך זה מתחיל". גם הכותרת לנוכחי, מעידה על הנושא שיידון. אך שלא כקודמו שפירט עובדות, כאן זה ניסיון ליתר תכליתיות. לדעתי, אפשר לעשות הרבה אם כי יש הרבה "אם" באפשרות זו. שכן, בין השאר, בגלל העכבות התלויות באנשים שאמורים לטפל בנושא ומזה לתוצאות (לגבי הללו, זה מחייב פרק בפני עצמו). העיקרון בהעלאת הדברים היא שאת שינוי פני הדברים (הגדרה קלה לענייננו) יש לחלק בין עוד כמה גורמים כי הקיימים - משטרה (שקראתי באחד העיתונים שהיא קורסת), חינוך וערכים - הללו הוכיחו את חוסר יעילותם, בלשון המעטה, ומצב העניינים מדבר בעד עצמו. על מנת לא להאריך, לקחתי שתי דוגמאות מתחומים מוכרים ופירטתי כיצד לדעתי, פני הדברים היו אחרים אם האחראים להם היו עושים רק את המוטל עליהם שהרי הם מקבלים שכר על כך. ועוד, הדברים הדרושים הם לא "פומפויוזים" כדברי אחד הגולשים כי לו היו בנמצא אז לא היה צריך את הדברים כאן ואפילו להקים פורום בשבילם. כאמור, השניים הם דוגמא לשאר שהם רבים. בגדול, שינוי פני הדברים היא התשובה לאותה אלימות בפוטנציה - זו טרם האלימות המוכרת שאנו משופעים בה ולהזכיר, היא סה"כ של היעדר חינוך, נורמות ראויות ומהן ההפקרות והשאר ידוע. התחום הראשון הוא התחבורה הציבורית שבעלת המונופול עליה היא "אגד". זו אמנם נעה בזכות משהו על גלגלים אבל מעבר לזה, יש בתחבורה הציבורית המוכרת לכולם, כדי להדגים מה יכולים ונדליזם, הפקרות והיעדר מה שהזכרתי, "לתרום" לנושא הנדון כאן. חמור אפוא, שאתה משלם בעד שירות ומלבד הגלגלים שהזכרתי, אתה גם מקבל את התוספות הנ"ל. להלן כמה דוגמאות. לעתים עולה מבקר כרטיסים לאוטובוס. עבודתו מסתכמת בכמה דקות אבל לענייננו, הוא כבר במקום שהרי מקבל שכר על כך מדוע שלא ייקח חלק באכיפת הדברים שהם זרע הפורענות (קטן עדיין) שממנו נובטים הרעות החולות שמניבות גם הן זרעי פורענות נוספים? מדוע אפוא, לא יעיר למניחי הרגליים על המושבים כאילו הם בסלון של אבא שלהם. או למציירי גרפיטיס על המושבים החדשים, קריעת הריפוד החדש ועוד מעשי ונדליזם? מדוע הנהג שהראי לפניו, בהזדמנויות שונות שגם מאפשרות לו לראות ולהעיר לגבי הרגליים, לא יעשה כן? (ראיתי נהגים כאלה - היו דברים מעולם). או למשל, אדם מבוגר ששילם בעד ישיבה נאלץ לעמוד בנסיעה בעוד אישה מושיבה את הנסיך שלה כאשר לא שילמה על כך (הרי אנו גם עוסקים בנורמות?) במאמר מוסגר ללא קשר למבקרי הכרטיסים, ניתן לצוד שתי ארנבות בירייה אחת: הצפיפות הרבה באוטובוסים ומתן שירות טוב לנוסעים. צפיפות זו הזמנה למחבל מתאבד. שכן, זה ינצל את המצב שבו ה"סרדינים" לא נותנים את דעתם על הנעשה מסביבם כי הם רוצים לחזור מהר לביתם ולא להתעסק ב"שטויות". כאמור, לו היה פתרון לכך זה עוד גורם לטובת הציבור. אגב, מי שחייב היה להיות רגיש לנושא ולדווח על כך, הוא לא זקוק לתחבורה ציבורית כי יש לו רכב פרטי... דוגמה שנייה היא הלכלוך ברשות הרבים וצואות כלבים במסות על המדרכות. חוצפה, הפקרות ושאר ה"ברכות שהתברכנו" בהן הן אחד הדברים הבולטים במקומותינו. גם כאן הדוגמה של מקבלי שכר מהמדינה והציבור ומתן "תמורה" על כך בצואות כלבים. מדוע המשרד לאיכות הסביבה אינו מפעיל את המשטרה המיוחדת שהוקמה לנושא (כך שמענו לפני שנים) וע"י תושייה, שכל ורעיונות, יכולה להמחיש לכל נזקק שהרחוב הוא רשות הרבים על כל המשתמע מכך ובהקשר הנושא הנדון כאן. לסיום - לגבי שתי הדוגמאות כאן ובכלל - כל יילוד אישה שיפקח את עיניו ויראה את הרחוב (ההפך ממה שרואים היום), כך יראה וכך "יצלם" . עתידי המנחם