מה לגבי חוזק וקריעה בחיכוך ומשיכה?
אני לא דייג דגול, ואחד הדברים שמטרידים אותי ביותר ברולר הוא קריעת חוטים ואבדן ציוד - בעיקר בסלעים.בבוס הבעייה פחותה, כי מדובר בציוד זול יחסית: ברולר, לא נעים להשאיר כמה עשרות שקלים במים כל דיג. אשמח לשמוע את חכמי הפורום בנושא. בשלב מסויים התחלתי לשים לב בצורה רצינית לאיכות החוט.ההשקעה כאן משתלמת, לכל יצרן ידוע יש קו זול שנקרע מהר וקו יקר שנקרע פחות, ויש יצרנים זולים שמבטיחים "על הנייר" ויוצא איום ונורא. לכן העדיפות שלי היא ליצרן מוכר, שמאחורי ההתחייבות שלו יש "משקל". כרגע אני על SUPIX 0.45 באיכות בינונית - גרועה, 10.4 ק"ג שעונה על צרכי. הבעייה שכל קשר בחוט הזה הוא פוטנציאל לקריעה במשיכה, ובהתחלה הוא די מסתלסל מטבעו. מצד שני, יש לו עמידות טובה בחיכוך בסלע. בכל המערכת על הרולר, לדעתי - למניעת קריעה מסלעים לחוט יש חשיבות בחוזק הקריעה במשיכה, קריעה בחיכוך, ואיזה חוט שמים באיזה מקום. לדוגמא: לקרס אשים חוט "מוביל" של 0.30, שמחזיק עד 6.8 ק"ג. אם הקרס תתפס בסלע ולא תפתח (קרסים נפתחות עדיפות בעיני על מחוסמות) - המוביל ייקרע. לעומת זה, המשקולת ממוקמת על החוט הראשי, ואם היא נתפסת בסלע או בין שני סלעים זה פוטנציאל קריעה די גבוה. אם החלטת על חוט יקר וטוב, במיוחד ה"בלתי קריעים" (הרקולס וכו') - כדאי לחשוב על מוביל של כמה מטרים מחוט רגיל וחזק, ועליו הלבשה של מערכת הקרס \ משקולת. זה למקרה הצורך בקריעת החוט. השאלה "מה יהיה אם יבוא דג גדול ויקרע לי את החוט"? אישית, אני מעדיף לקנות חוטים שיעמדו במעמס הגיוני. אם אתפוס אינטיאס או תפלצת אחרת, עובי החוט לא יעזור לי, אלא כשרוני כדייג והמשחק משיכה - שחרור. אשתדל לא להגיע למצב ניתוק. בכל מקרה הסיכוי כ"כ נמוך, שאני מעדיף להיות מכוסה בצורה סבירה ולא להשתולל בציוד ובמחירים. חוץ זה, לצבע החוט יש חשיבות מסויימת בעיני. בים צלול אין טעם בחוט ירוק כהה כי הוא יבלוט. אישית, אני מעדיף חוטים עם צבע בהיר או נייטרלי, שיתאימו גם לים עם ראות טובה וגם לסוער.