איך זה ששקיל לא מסוגל לקלוע פאולים?

s i l v e r a

New member
אני בטוח שכן מזיז לו

תשמע, אפילו שאק נעלב כשעושים עליו HACK THE SHAQ הוא יודע שעושים עליו פאולים מכוונים. 20 מיליון איש "מרחמים" עליו. הוא מת לקלוע את הפאולים ולחייך לעבר מי שעשה "האק דה שאק" כאומר "נה באוזן!". אבל הוא לא יכול לעשות זאת אןם הוא לא קולע.
 

עמית123

New member
אתה חושב שזה משפיל אותו?

לדעתי שום דבר ואף אחד לא יכול להשפיל אותו.. הוא מיני אלוהים בעיני עצמו (כך תמיד התרשמתי מההתנהלות שלו..) הוא פשוט שונא שמרביצים לו כמו כולנו.. והוא יכול להרביץ יותר חזק מכולם אז מבעס אותו להתאפק כשכל מיני נגרים וויט בויז מנסים לצבוט אותו ולנשוך אותו.. קשה ללמד כלב זקן תרגילים חדשים.. בעונה שעברה הוא זרק מעל 50 אחוז מהקו. כמה הוא כבר יכול להשתפר? ל60? אבל אם השיטה שלך הייתה תופסת אותו בגיל 16 (ועובדת) היא כנראה הייתה שווה יותר ממיליון דולר אפילו :) אגב אתה מכיר את פרד ניומן הקשיש? הוא בטוח יכול לעזור לו: http://www.youtube.com/watch?v=NzYh4CGAbCU
 

the mnm factor

New member
מסכים לחלוטין!

שאקיל אוניל הוא אחד הכשרונות המבוזבזים הכי גדולים שדרכו על פרקט הNBA. יכל בקלות להיות אחד מחמשת השחקנים הגדולים בהיסטוריה- אבל מאז שנכנס לNBA לא השתפר ולא ניסה להשתפר בהרבה מאוד מובנים, בחלקם אפילו ביצע רגרסיה כבר מהשנה השניה (כמו איכות החסימה, הריבאונד ולאחר מכן גם היכולת האתלטית). אחד מהדברים האלה זה גם היכולת מהקו. עצם העובדה ששחקנים כמו טים דאנקן וקבוצתו והפיסטונס לקחו אליפות בתקופה בה הוא בשיאו מראה כמה הוא לא היה מספיק דומיננטי וכמה היה לו לשפר. והוא לא שיפר.
 

ThEgReEnKiNg

New member
צודק

ולצערי דוייט הווארד מזכיר לי אותו יותר מדי , בחוסר השיפור שלו.
 
אבוד

אני שמעתי ששאקיל סיפר שבגיל 4 אחרי שצפה בסרט על סופרמן הוא טיפס על עץ וקפץ מגובה 3 מטר דבר שקרע את הגידים באחת מידיו, לשאקיל הצעיר שלום אני לא חושב שהרצפה התאוששה
 

SSPB

New member
שאלה

למה כל שחקן שהוא יותר מ 210 ס``מ שקולע מחצי מרחק או שיש לו אחוזי עונשין טובים נחשב למשהו מיוחד? למשל נוביצקי. אז מה אם הוא ענק? הרי אם הוא היה מטר תשעים זה היה נורמלי לחלוטין. אני מתכוון שבדרך כלל שחקנים גבוהים הם לא יודעים לקלוע ממרחק במיוחד אם הם כוחניים. ופה ההבדל בין נוביצקי ויאו לשאקיל והווארד. לדעתי (ויכול ליהיות שזה שטויות אבל ככה אני רואה את זה) הכוח משפיע על הזריקה. כי זריקה מדוייקת מגיעה עם טאץ` וכששחקן הוא חזק ושרירי אז הוא זורק עם כוח וככה מאבד את הדיוק. וזה לא רק שאק. תעברו על כל הבריונים בליגה הווארד. ביג בן. ואפילו להברון שהוא לא סנטר אבל יש לו כוח עצום שפוגע בדיוק של הזריקה שלו. ושוב זה סתם השערה שלי אבל זה ממש אחד לאחד.
 

s i l v e r a

New member
הסיבה שגבוהים לא קולעים מרחוק

הסיבה שגבוהים לא קולעים מרחוק היא שהם לא מתאמנים בזריקות מרחוק. הגבוהים שהתאמנו בזריקות מרחוק היו מצויינים: נוביצקי כפי שכתבת, לארי בירד, ביל למבייר, דייב דה-בושר, ואפילו ריק בארי היה גבוה.
 

SSPB

New member
תשים לב שכל אילה שהזכרת

לא היו חזקים פיזית. אלא חבר`ה רזים וחלשים יחסית. נראה לי שזה תלוי בזה ומעניין אותי אם אתה חושב שזה קשור איכשהו.
 
אני עם מנחם

שחקנים גבוהים וחזקים לא מפתחים את הקליעה כי הם בד"כ לא צריכים אותה (ולא מתוך איזה זילזול או חוסר מקצועיות, באופן וטבעי והגיוני הם משחקים קרוב לסל וכך הקליעה מתפתחת פחות). אני חושב שהקליעה תלויה בשני גורמים ואף אחד מהם לא קשור למאפיינים הפיזיים של השחקן: א. אימונים. ב. יכולות גנטיות מוחיות שאני לא יודע בדיוק מה הן (קוארדינציה, הערכת מרחק וכו'). אני לא יודע אם אתם זוכרים את הסרט המפורסם והמרגש ביוטיוב על האוטיסט שקלע כמה שלשות חלקות רצופות. יש לי תיאוריה שאני ממש לא יודע כמה היא נכונה: בסרט הזריקה הראשונה שלו היא איירבול אם אני לא טועה, והשנייה חזקה מדי (או משהו כזה, שוב, אני לא זוכר לגמרי). מאותו רגע הוא צלף 5-6 שלשות חלקות במאה אחוזים ומעט מאוד דקות. עכשיו ידוע שחלק מאלו שמשתייכים לספקטרום האוטיסטי הם בעלי כמה יכולות מוחיות נדירות. יכול להיות שהבחור ההוא קצת כמו דובי גל ממלך הסלים, ואחרי שני כיוונונים הוא הפך למכונה מטורפת בלתי ניתנת לעצירה. ויכול להיות שלא.
 

rapgamer4ever

New member
אני חושב שלא

למרות שכמו שאמרת ידוע שלהרבה אוטיסטים יכולות נדירות, בד"כ זה יכולות מנטליות נדירות (לדוגמה להצליח לכפול בראש מספר בעל 6 ספרות במספר אחר בעל 6 ספרות) שיוצאות דופן. הדיוק בקליעה הוא יותר פיזי ממנטלי, ובעוד שאצל אנשים יש הבדל תהומי ביכולות המנטליות, ביכולות הפיזיות ההבדל קטן הרבה יותר. יכול להיות שהאוטיסט קולע טוב, אבל לא נראה לי הגיוני שהוא יזרוק פעמיים-שלוש ומאז לא יחטיא. טובי הקלעים בעולם מחטיאים יחד עם אימונים של שנים, אני לא חושב שיש מישהו עם כשרון הרבה הרבה יותר גדול מהם סתם ככה.
 

the mnm factor

New member
השמות שאתה ציינת לא סותרים את התיאוריה שלו

כולם שחקנים עם יד רכה, בוודאי יחסית לגבוהים. אני מנחש שאם ביג בן היה מתאמן על השלשות שלו הוא לא היה קולע אותן כמו למבייר. (אגב, אני זוכר בפירוש שידור של טלפז שהוא אומר שהוא ראה את ביג בן קולע המון שלשות באימון הפיסטונס). ובוא רק אתקן אותך קצת- לפי מיטב זכרוני דה בושר לא היה גבוה (שני מטר בערך) למרות ששיחק פורוורד והוא היה שחקן קו בינוני... נדמה לי סביב ה65%. אמנם לא ראיתי אותו משחק אף פעם אבל אני בכל זאת אוהד פיסטונס
גם ריק בארי לא היה גבוה במיוחד.
 

s i l v e r a

New member
ישנה תיאוריה בקשר לגבוהים

לגבוה ישנן בעיות להתמודדות שלקטן יש פחות: נניח ששחקן נמוך עוןשה שגיאה ביישור המרפק של 3%, הש]פעת השגיאה שלו היא קטנה מ-3% אצל שחקן ענק (זה נקרא במדע DEGREES OF FREEDOM) כתה שהגפה רחוקה מעמוד השידרה והמח, השליטה עליה (נניח על האצבעות) קטנה יותר. אם היה אדם בגובה 6 מטרים, המרחק מהמח לקצת היד המחזיקה בכדור היה גורם לפחות שליטה על האבר (שוב, DEGREES OF FREEDOM) ישנה גם תיאוריה פסיכולוגית בקשר לכך אך אני לא יודע מספיק ולא רוצה להיכנס לזה.
 

rapgamer4ever

New member
2 סיבות:

שתיהן נאמרו כבר אבל נאמרו סיבות נוספות לא ממש רלבנטיות. אז כמו שנאמר כבר: 1. חוסר אימון- הבעיה של רוב הגבוהים בליגה. כל עוד האחוזים שלהם בסביבות 65-70 הם "בסדר" ועדיף להם אולי להשקיע את הזמן במשהו אחר. חוץ מזה ברור שה-7 פוטרס חזקים יותר מהגארדים, וזה מתחבר לנקודה הבאה. 2. עודף כוח- הגבוהים קולעים פחות טוב, רוב הגבוהים שקולעים יותר טוב לא מאוד חזקים, רוב השחקנים הסופר חזקים קולעים רע, אפילו סמול פורוורדים מאוד חזקים (ארטסט, לברון) קולעים לא טוב יחסית לגובה והעמדה שלהם. כנראה שזה לא צירוף מקרים ובכל זאת יש בזה משהו.
 
למעלה