איך זה שהקווים המהירים בי-ם נקראים מהירים?..

מצב
הנושא נעול.

ציוניסט

New member
איך זה שהקווים המהירים בי-ם נקראים מהירים?..

איך זה שהקווים המהירים בי-ם נקראים מהירים?..
תמיד העסיקה אותי השאלה (יותר תלונה) הזאת. אבל לאחרונה כשנוספו שני קווים "מהירים" חדשים - 78 ו-77 זה כבר נהיה אבסורד. ירושלמי ממוצע יודע שאין שום דבר מהיר בקווי 7X. הם לכאורה נוסעים בנתיבים בלעדיים, רק שהם בלעדיים בתוספת של קווים רבים נוספים ושאר מוניות והסעות למיניהן. הנת"צ במרכז העיר (יחזקאל, שטראוס וקינג ג'ורג') הוא בדיחה אחת גדולה, המהירות של הקווים כל כך נמוכה שלחצות אותו, גם בשעות שאינן שעות העומס, יכול לקחת כחצי שעה! עוד דוגמא, רק כניסה למת"צ בשדרות גולדה בשעות הבוקר לוקחת לאוטובוס 5 דקות מיותרות, קווי מודיעין עילית הוצאו מהמת"צ הזה, מהלך שקיצר את זמן הנסיעה שלהם בבוקר. בדרך חברון, אין סיכוי לאוטובוס אפילו לנסוע במקביל לרכבים הפרטיים שעוקפים אותו בקלות בכל צומת. על קווים 74, 75 ו-78 שנוסעים באגריפס אין מה לדבר כמובן... ועכשיו הגיע 77, שרובו בכלל לא נוסע בנת"צים, ושכאשר הוא היה 4, הוא לא היה "מהיר" ופתאום הפלא ופלא הפך מהיר... מן הצדק היה להפסיק בכינוי "קווים מהירים" לפחות עד שיקבלו קצת עדיפות ברמזורים, שתתאפשר עלייה מאחור ושיפנו מעט את הנת"צים העמוסים.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
צודק לחלוטין.

איך זה שהקווים המהירים בי-ם נקראים מהירים?..
תמיד העסיקה אותי השאלה (יותר תלונה) הזאת. אבל לאחרונה כשנוספו שני קווים "מהירים" חדשים - 78 ו-77 זה כבר נהיה אבסורד. ירושלמי ממוצע יודע שאין שום דבר מהיר בקווי 7X. הם לכאורה נוסעים בנתיבים בלעדיים, רק שהם בלעדיים בתוספת של קווים רבים נוספים ושאר מוניות והסעות למיניהן. הנת"צ במרכז העיר (יחזקאל, שטראוס וקינג ג'ורג') הוא בדיחה אחת גדולה, המהירות של הקווים כל כך נמוכה שלחצות אותו, גם בשעות שאינן שעות העומס, יכול לקחת כחצי שעה! עוד דוגמא, רק כניסה למת"צ בשדרות גולדה בשעות הבוקר לוקחת לאוטובוס 5 דקות מיותרות, קווי מודיעין עילית הוצאו מהמת"צ הזה, מהלך שקיצר את זמן הנסיעה שלהם בבוקר. בדרך חברון, אין סיכוי לאוטובוס אפילו לנסוע במקביל לרכבים הפרטיים שעוקפים אותו בקלות בכל צומת. על קווים 74, 75 ו-78 שנוסעים באגריפס אין מה לדבר כמובן... ועכשיו הגיע 77, שרובו בכלל לא נוסע בנת"צים, ושכאשר הוא היה 4, הוא לא היה "מהיר" ופתאום הפלא ופלא הפך מהיר... מן הצדק היה להפסיק בכינוי "קווים מהירים" לפחות עד שיקבלו קצת עדיפות ברמזורים, שתתאפשר עלייה מאחור ושיפנו מעט את הנת"צים העמוסים.
צודק לחלוטין.
כל הקו הכחול הוא בדיחה עצובה. המת"צים לא משפרים במאומה את מהירות הנסיעה. כל 20 מטר רמזור שכמובן לא מתוכנן לתת עדיפות לאוטובוסים, התחנות חסרות מפרצים, כך שאוטובוס שקולט/מוריד נוסעים בתחנה תוקע את כל המת"צ, בחלקים רבים של הקו הכחול המת"צ נקטע וגם במקומות שלא - פעמים רבות הוא המלצה בלבד, במיוחד בגאולה. הוא לא ייעודי לקווים המהירים. הבעיה היא הטופוגרפיה של ירושלים שלא כ"כ מאפשרת לבנות מת"צים אמיתיים בשכונות אלה. פתרון לכך הוא רק הפיכתו של הקו הכחול לקו רק"ל, מה שמתישהו בעתיד הרחוק אכן אמור לקרות.
 

ציוניסט

New member
מה שכל פעם מרגיז אותי בתחנות

צודק לחלוטין.
כל הקו הכחול הוא בדיחה עצובה. המת"צים לא משפרים במאומה את מהירות הנסיעה. כל 20 מטר רמזור שכמובן לא מתוכנן לתת עדיפות לאוטובוסים, התחנות חסרות מפרצים, כך שאוטובוס שקולט/מוריד נוסעים בתחנה תוקע את כל המת"צ, בחלקים רבים של הקו הכחול המת"צ נקטע וגם במקומות שלא - פעמים רבות הוא המלצה בלבד, במיוחד בגאולה. הוא לא ייעודי לקווים המהירים. הבעיה היא הטופוגרפיה של ירושלים שלא כ"כ מאפשרת לבנות מת"צים אמיתיים בשכונות אלה. פתרון לכך הוא רק הפיכתו של הקו הכחול לקו רק"ל, מה שמתישהו בעתיד הרחוק אכן אמור לקרות.
מה שכל פעם מרגיז אותי בתחנות
זה לראות שרשרת מוניות עומדת ברמזור ליד התחנה, ואחריה שרשרת אוטובוסים שלא יכולים לפתוח דלת כי הם עדיין רחוקים, ואז מגיע הרמזור הירוק המוניות ממשיכות לדרכן ועד שהאוטובוסים מתמלאים/מתרוקנים חוזר הרמזור האדום.
 
אבל "קווים מהירים" נשמע כל כך טוב בתקשורת!

איך זה שהקווים המהירים בי-ם נקראים מהירים?..
תמיד העסיקה אותי השאלה (יותר תלונה) הזאת. אבל לאחרונה כשנוספו שני קווים "מהירים" חדשים - 78 ו-77 זה כבר נהיה אבסורד. ירושלמי ממוצע יודע שאין שום דבר מהיר בקווי 7X. הם לכאורה נוסעים בנתיבים בלעדיים, רק שהם בלעדיים בתוספת של קווים רבים נוספים ושאר מוניות והסעות למיניהן. הנת"צ במרכז העיר (יחזקאל, שטראוס וקינג ג'ורג') הוא בדיחה אחת גדולה, המהירות של הקווים כל כך נמוכה שלחצות אותו, גם בשעות שאינן שעות העומס, יכול לקחת כחצי שעה! עוד דוגמא, רק כניסה למת"צ בשדרות גולדה בשעות הבוקר לוקחת לאוטובוס 5 דקות מיותרות, קווי מודיעין עילית הוצאו מהמת"צ הזה, מהלך שקיצר את זמן הנסיעה שלהם בבוקר. בדרך חברון, אין סיכוי לאוטובוס אפילו לנסוע במקביל לרכבים הפרטיים שעוקפים אותו בקלות בכל צומת. על קווים 74, 75 ו-78 שנוסעים באגריפס אין מה לדבר כמובן... ועכשיו הגיע 77, שרובו בכלל לא נוסע בנת"צים, ושכאשר הוא היה 4, הוא לא היה "מהיר" ופתאום הפלא ופלא הפך מהיר... מן הצדק היה להפסיק בכינוי "קווים מהירים" לפחות עד שיקבלו קצת עדיפות ברמזורים, שתתאפשר עלייה מאחור ושיפנו מעט את הנת"צים העמוסים.
אבל "קווים מהירים" נשמע כל כך טוב בתקשורת!
למה אתה הורס ומערב פה שיקולים זרים כמו מהירות הקווים בפועל?
 

אוהדא11

New member


אבל "קווים מהירים" נשמע כל כך טוב בתקשורת!
למה אתה הורס ומערב פה שיקולים זרים כמו מהירות הקווים בפועל?
 

amit1270

New member
יש הרבה מאוד צדק בדבריך

איך זה שהקווים המהירים בי-ם נקראים מהירים?..
תמיד העסיקה אותי השאלה (יותר תלונה) הזאת. אבל לאחרונה כשנוספו שני קווים "מהירים" חדשים - 78 ו-77 זה כבר נהיה אבסורד. ירושלמי ממוצע יודע שאין שום דבר מהיר בקווי 7X. הם לכאורה נוסעים בנתיבים בלעדיים, רק שהם בלעדיים בתוספת של קווים רבים נוספים ושאר מוניות והסעות למיניהן. הנת"צ במרכז העיר (יחזקאל, שטראוס וקינג ג'ורג') הוא בדיחה אחת גדולה, המהירות של הקווים כל כך נמוכה שלחצות אותו, גם בשעות שאינן שעות העומס, יכול לקחת כחצי שעה! עוד דוגמא, רק כניסה למת"צ בשדרות גולדה בשעות הבוקר לוקחת לאוטובוס 5 דקות מיותרות, קווי מודיעין עילית הוצאו מהמת"צ הזה, מהלך שקיצר את זמן הנסיעה שלהם בבוקר. בדרך חברון, אין סיכוי לאוטובוס אפילו לנסוע במקביל לרכבים הפרטיים שעוקפים אותו בקלות בכל צומת. על קווים 74, 75 ו-78 שנוסעים באגריפס אין מה לדבר כמובן... ועכשיו הגיע 77, שרובו בכלל לא נוסע בנת"צים, ושכאשר הוא היה 4, הוא לא היה "מהיר" ופתאום הפלא ופלא הפך מהיר... מן הצדק היה להפסיק בכינוי "קווים מהירים" לפחות עד שיקבלו קצת עדיפות ברמזורים, שתתאפשר עלייה מאחור ושיפנו מעט את הנת"צים העמוסים.
יש הרבה מאוד צדק בדבריך
הקווים המהירים המקוריים היו אמורים להיות מעין קווי BRT, ומזה זמן רב מתוכנן עליהם "פיילוט" של עלייה מכל הדלתות, אבל משום מה זה לא קרה. מה שכן קרה זה שהקווים הנוספים עברו שינויים רבים ואיבדו הרבה מהמאפיינים המעטים של BRT שעוד היו לקווים האלה.

ד"א, מי זאת גברת שפירא?
 

davidfainshtein

Member
מנהל
לא יודע מי זאת, אבל תפסתי אותך השבוע

יש הרבה מאוד צדק בדבריך
הקווים המהירים המקוריים היו אמורים להיות מעין קווי BRT, ומזה זמן רב מתוכנן עליהם "פיילוט" של עלייה מכל הדלתות, אבל משום מה זה לא קרה. מה שכן קרה זה שהקווים הנוספים עברו שינויים רבים ואיבדו הרבה מהמאפיינים המעטים של BRT שעוד היו לקווים האלה.

ד"א, מי זאת גברת שפירא?
לא יודע מי זאת, אבל תפסתי אותך השבוע
מבקר אותה...
 

eladts

New member
יכול להיות יותר גרוע

איך זה שהקווים המהירים בי-ם נקראים מהירים?..
תמיד העסיקה אותי השאלה (יותר תלונה) הזאת. אבל לאחרונה כשנוספו שני קווים "מהירים" חדשים - 78 ו-77 זה כבר נהיה אבסורד. ירושלמי ממוצע יודע שאין שום דבר מהיר בקווי 7X. הם לכאורה נוסעים בנתיבים בלעדיים, רק שהם בלעדיים בתוספת של קווים רבים נוספים ושאר מוניות והסעות למיניהן. הנת"צ במרכז העיר (יחזקאל, שטראוס וקינג ג'ורג') הוא בדיחה אחת גדולה, המהירות של הקווים כל כך נמוכה שלחצות אותו, גם בשעות שאינן שעות העומס, יכול לקחת כחצי שעה! עוד דוגמא, רק כניסה למת"צ בשדרות גולדה בשעות הבוקר לוקחת לאוטובוס 5 דקות מיותרות, קווי מודיעין עילית הוצאו מהמת"צ הזה, מהלך שקיצר את זמן הנסיעה שלהם בבוקר. בדרך חברון, אין סיכוי לאוטובוס אפילו לנסוע במקביל לרכבים הפרטיים שעוקפים אותו בקלות בכל צומת. על קווים 74, 75 ו-78 שנוסעים באגריפס אין מה לדבר כמובן... ועכשיו הגיע 77, שרובו בכלל לא נוסע בנת"צים, ושכאשר הוא היה 4, הוא לא היה "מהיר" ופתאום הפלא ופלא הפך מהיר... מן הצדק היה להפסיק בכינוי "קווים מהירים" לפחות עד שיקבלו קצת עדיפות ברמזורים, שתתאפשר עלייה מאחור ושיפנו מעט את הנת"צים העמוסים.
יכול להיות יותר גרוע
http://en.wikipedia.org/wiki/Ashmont–Mattapan_High_Speed_Line
 
איך זה שהמטרונית בחיפה נקראה רק"ל?

איך זה שהקווים המהירים בי-ם נקראים מהירים?..
תמיד העסיקה אותי השאלה (יותר תלונה) הזאת. אבל לאחרונה כשנוספו שני קווים "מהירים" חדשים - 78 ו-77 זה כבר נהיה אבסורד. ירושלמי ממוצע יודע שאין שום דבר מהיר בקווי 7X. הם לכאורה נוסעים בנתיבים בלעדיים, רק שהם בלעדיים בתוספת של קווים רבים נוספים ושאר מוניות והסעות למיניהן. הנת"צ במרכז העיר (יחזקאל, שטראוס וקינג ג'ורג') הוא בדיחה אחת גדולה, המהירות של הקווים כל כך נמוכה שלחצות אותו, גם בשעות שאינן שעות העומס, יכול לקחת כחצי שעה! עוד דוגמא, רק כניסה למת"צ בשדרות גולדה בשעות הבוקר לוקחת לאוטובוס 5 דקות מיותרות, קווי מודיעין עילית הוצאו מהמת"צ הזה, מהלך שקיצר את זמן הנסיעה שלהם בבוקר. בדרך חברון, אין סיכוי לאוטובוס אפילו לנסוע במקביל לרכבים הפרטיים שעוקפים אותו בקלות בכל צומת. על קווים 74, 75 ו-78 שנוסעים באגריפס אין מה לדבר כמובן... ועכשיו הגיע 77, שרובו בכלל לא נוסע בנת"צים, ושכאשר הוא היה 4, הוא לא היה "מהיר" ופתאום הפלא ופלא הפך מהיר... מן הצדק היה להפסיק בכינוי "קווים מהירים" לפחות עד שיקבלו קצת עדיפות ברמזורים, שתתאפשר עלייה מאחור ושיפנו מעט את הנת"צים העמוסים.
איך זה שהמטרונית בחיפה נקראה רק"ל?
במשך שנים העיריה והתקשורת סיפרו לנו על הרק"ל שיונה יהב בנה.

להזכיר לך מה המציאות בשטח?

אז למה שהקווים ה"מהירים" יהיו מהירים?

בעיר כמו י-ם אמצעי התחבורה המהיר היחיד האפשרי הוא רכבת תחתית. אבל בלתי אפשרי לבצע זאת אז נתקעתם עם קווים "מהירים".

לקח חשוב לכל הטפשים (מי אמר אוצר ולא קיבל?) שחושבים שאפשר להחליף את התחתית בגוש דן בקווי BRT.
 
רק"ל = ראש קקהמייקה לישראל (בחיפה).

איך זה שהמטרונית בחיפה נקראה רק"ל?
במשך שנים העיריה והתקשורת סיפרו לנו על הרק"ל שיונה יהב בנה.

להזכיר לך מה המציאות בשטח?

אז למה שהקווים ה"מהירים" יהיו מהירים?

בעיר כמו י-ם אמצעי התחבורה המהיר היחיד האפשרי הוא רכבת תחתית. אבל בלתי אפשרי לבצע זאת אז נתקעתם עם קווים "מהירים".

לקח חשוב לכל הטפשים (מי אמר אוצר ולא קיבל?) שחושבים שאפשר להחליף את התחתית בגוש דן בקווי BRT.
רק"ל = ראש קקהמייקה לישראל (בחיפה).
 
הקו הכי איטי בירושלים הוא קו 77 - 4 לשעבר....

איך זה שהקווים המהירים בי-ם נקראים מהירים?..
תמיד העסיקה אותי השאלה (יותר תלונה) הזאת. אבל לאחרונה כשנוספו שני קווים "מהירים" חדשים - 78 ו-77 זה כבר נהיה אבסורד. ירושלמי ממוצע יודע שאין שום דבר מהיר בקווי 7X. הם לכאורה נוסעים בנתיבים בלעדיים, רק שהם בלעדיים בתוספת של קווים רבים נוספים ושאר מוניות והסעות למיניהן. הנת"צ במרכז העיר (יחזקאל, שטראוס וקינג ג'ורג') הוא בדיחה אחת גדולה, המהירות של הקווים כל כך נמוכה שלחצות אותו, גם בשעות שאינן שעות העומס, יכול לקחת כחצי שעה! עוד דוגמא, רק כניסה למת"צ בשדרות גולדה בשעות הבוקר לוקחת לאוטובוס 5 דקות מיותרות, קווי מודיעין עילית הוצאו מהמת"צ הזה, מהלך שקיצר את זמן הנסיעה שלהם בבוקר. בדרך חברון, אין סיכוי לאוטובוס אפילו לנסוע במקביל לרכבים הפרטיים שעוקפים אותו בקלות בכל צומת. על קווים 74, 75 ו-78 שנוסעים באגריפס אין מה לדבר כמובן... ועכשיו הגיע 77, שרובו בכלל לא נוסע בנת"צים, ושכאשר הוא היה 4, הוא לא היה "מהיר" ופתאום הפלא ופלא הפך מהיר... מן הצדק היה להפסיק בכינוי "קווים מהירים" לפחות עד שיקבלו קצת עדיפות ברמזורים, שתתאפשר עלייה מאחור ושיפנו מעט את הנת"צים העמוסים.
הקו הכי איטי בירושלים הוא קו 77 - 4 לשעבר....
יותר איטי ממה שהיה בקו 4. זו הסיבה שאני נוסע רק בג'יפ שלי !
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה