איך זה בדיוק עובד עם האוני' באפריל?

אדם פ1

New member
איך זה בדיוק עובד עם האוני' באפריל?

מעוניין לשפר פסיכו' במועד אפריל הקרוב. הבנתי שהאוניברסיטאות עוד מקבלים את הציונים ממועד זה ("על תנאי"??) השאלה היא איך זה בדיוק עובד אם ההרשמה לפקולטות השונות נסגרת בפברואר. נגיד אם נרשמתי למדעי החיים בבר-אילן, ואין לי עדיין את הציוני קבלה מתאימים - נשמע כאילו הם עדיין יקבלו אותי עוד לפני הפסיכו' מיד אחרי התשלום... מה שכמובן לא הגיוני. מחכה להסבר...
 

z o o l

New member
תשובה

ממה שהבנתי, ברגע שנרשמים ללימודים סביבות ינואר - פברואר ללא פסיכומטרי או בגרויות, האוניברסיטאות שמות את הנרשמים במעין רשימת המתנה (על תנאי). גם להן קשה לראות ולדעת מה יהיו תנאי הקבלה של כל תחום לימודים בפועל (כי הרבה אנשים נרשמים לכמה מקומות ליתר בטחון ואז מבטלים חלק, וחלק מהם פתאום מחליט לא ללמוד וכו'), ולכן רק ביולי הם מסתכלים על הרשימה הסופית של מי שבטוח מתחיל ללמוד אצלם, ורואים מה המצב - אם יש מקום, או מעט מדי אנשים מעוניינים להירשם לחוג מסויים, יורידו את תנאי הקבלה, ולהיפך. בינתיים, כל הציונים והשיפורים של כולם יגיעו ויתעדכנו. זה מה שמאפשר את המצב ... בכל מקרה, תשובה סופית אם מתקבלים או לא מקבלים בסביבות יולי.
 

אדם פ1

New member
ומה לגבי דרישות הקבלה עצמן? גם הן מ

ומה לגבי דרישות הקבלה עצמן? גם הן משתנות בהתאם לנרשמים עד יולי? ז"א, אם כשנרשמתי (ללא פסיכ') הדרישה לתחום מסויים היתה נניח 680, הדרישה הזו יכולה לרדת עם הזמן (מבחינת הציון) ואז גם עם פסיכ' 650 ניתן יהיה להתקבל? אגב, במידה ויש להם כבר את הציון של פסיכ' הקודם (ציינתי בטופס שישלחו גם לאוני') - אני יכול לבקש שיתעלמו ממנו (כדי שאשפר ואראה את הטוב יותר)? תודה.
 

z o o l

New member
ממה שאני יודע ...

גם תנאי הקבלה בהחלט יכולים להשתנות - לכן אתה בעצם על תנאי. זה גם בדרך כלל מה שקורה: אנשים נרשמים, נאמר להם הם על תנאי, אבל בסופו של דבר הם מתקבלים, גם אם הציונים שלהם (בגרות / פסיכו') פחותים מהציון הנקוב לקבלה לאותה פקולטה. לגבי פסיכו' ישן, אתה יכול פשוט לציין במעטפה שאתה שולח למרכז הארצי לפני הבחינה הפסיכו' הבאה שאתה עושה, שישלח את הציון שלך לאותו מוסד לימודים שאליו אתה מנסה להתקבל - והם יעודכנו על כך באופן אוטומטי.
 
למעלה