איך המשמעת בבית הספר (חטיבה)? הבת הושעתה...

כרקןמג

New member
איך המשמעת בבית הספר (חטיבה)? הבת הושעתה...

שלום,

אז ככה: הבת התחילה כיתה ז' עם קצת קשיי הסתגלות כלומר - יש איחורים לשיעורים וציוד חסר - בעיקר בשיעורי ספורט. יש לציין שאם התלמיד מגיע לאחר הקראת שמות כותבים לו העדרות והמורים שם ממש ששים לדווח על כל איחור (גם של דקה או שתיים ) לשיעור. היום, מבחינת המורה לספורט "הגיעו מים עד נפש" ומכיוון שבתי הגיעה לשיעור בג'ינס ולא בטייטס - היא לקחה אותה למנהל החטיבה והוא השעה אותה ליום - יום שבו מתקיים טיול.
שוחחתי איתו בטלפון (הוא נשמע יותר כמפקד צבאי מאשר איש חינוך) ודיבר על כמה הם מקפידים על המשמעת ואף איים בסילוק מבית ספר אם העניינים לא יסתדרו. וכל זה על מה שהוא מכנה "התנהגות חמורה ביותר". כששאלתי אותו למה לא שמענו על דברים טובים שקשורים אליה הוא באמת קצת התרכך ואמר שאכן גם זה חשוב. בכל אופן אנחנו הולכים להפגש עם המחנכת ואיתו אני רוצה לטפל בעניינים בצורה מערכתית.

אני ממש סולדת מהתגובות המוסדיות האלה ששמות דגש רק על המשמעת ולא רואות את הילד - כיצד אפשר לעזור לו להתיישר - ולאו דוקא על ידי עונשים.

הייתי שמחה לשמוע מה דעתכם ונסיונכם בעניין.

תודה!
 

mykal

New member
אתיחס למשפט

אני מצטטת:"אני ממש סולדת מהתגובות המוסדיות האלה ששמות דגש רק על המשמעת ולא רואות את הילד - כיצד אפשר לעזור לו להתיישר - ולאו דוקא על ידי עונשים."
חלק משפט אחד לא הבנתי, כיצד אפשר לעזור לו להתיישר
למי? למנהל? או לילד?
מה פירוש להתישר?
למה יש בעיות התארגנות לילדה? היא מאובחנת? או מעסיקים אותה דברים
הרבה יותר חשובים מביה"ס?
בד"כ דוקא תחילת כיתה ז' עדין אין עומס, לא בדרישות לימודיות--די חוזרים ומישרים קו
עם כל תלמידי הכיתה שבאים ממקומות שונים.

בעית ציוד היא טכנית--מה הבעיה לבדוק מה המערכת ולבוא עם טייץ לשעור ספורט?
להביא את הנדרש. אם מכינים מערכת ערב קודם.
קל מאוד להאשים את המערכת--מה חלקך בענין מול הילדה?

אני מבינה את העלבון על העונש,
אבל העונש היה על חוסר משמעת והיא מפסידה טיול ששם צריך הרבה משמעת.
כך שדוקא נראה לי לא נורא.

ועוד משהו--את הולכת להפגש עם המנהל והמחנכת ורוצה לטפל בענין באופן מערכתי,
אז רק עיצה קטנה, טפלי באופן מערכתי בבת שלך,
לא בביה"ס, תבדקי מה את והמחנכת יכולות לעזור לילדה, האם יש לה בעיה (אולי אבחון)
איך אתן משתפות פעולה לגרום לה מוטיבציה ואחריות.
אל תבואי ממקום שאת מחנכת את המערכת, זה לא יביא לתוצאה שאת רוצה.
בהצלחה.
 
אלה לא קצת קשיי הסתגלות, אלא הרבה

להגיע לשיעור התעמלות בג'ינס זה לא סתם להגיע בלי ציוד, זה להצהיר שהיא לא מתכוונת להשתתף בשיעור.

אצל הבת שלי מורידים ציון בהתעמלות אחרי שלוש פעמים שמגיעים עם חולצה בצבע הלא נכון. פעם אחת לא היתה לה חולצת התעמלות נקייה, היתה פאניקה על הבוקר, ומאז - זה לא חזר על עצמו.

מה אתם עושים כדי לעזור לבתכם להתמודד עם קשיי ההסתגלות שלה?
 

נומלה

New member
לא ברור לי

אני תמיד שמחה להשמיץ את החטיבה ולהתלונן (ויעידו על כך חברי הפורום הנכבדים). אבל במקרה הזה נראה לי שמי שיש לו קשיי הסתגלות זה אתם, הורי הילדה, ולא בית הספר. מעבר לבית ספר חדש יכול להיות לא פשוט לילד בעיקר מעבר מבית ספר יסודי שמכיל עד מחנק ולא עושה כלום מעבר לקוצי קוצי נו נו נו, לחטיבה. לא לכל הילדים יש קשיי מעבר, אבל בהחלט לחלקם יש. במצב כזה אני חושבת שתפקיד העזרה במעבר מונח על כתפי ההורים. מה זה אומר? זה אומר שאם יש צורך (וכאן כנראה שיש צורך), עוברים כל ערב על המערכת ומוודאים שהילדה מוכנה למחר (כולל מכנסי התעמלות, עפרונות, ומה שלא יהיה), בודקים במשוב אם יש הערות ומתיחסים אליהן (אם יש איחורים, להעיר אותה יותר מוקדם אולי), ולאט לאט מעבירים אליה את האחריות.

ואגב התגובות המוסדיות לא שמות רק דגש על המשמעת (אצלנו למשל היו מן ההתחלה בחטיבה "נקודות אור" במשוב), הן הביאו למשבר כי היא (או אולי אתם?) לא נרמזה מההערות העדינות יחסית.
 
קצת קשיי הסתגלות

אבל לאימא (שלא לדבר על הילדה)

ועוד יותר מזה- נראה כי את כל כך להוטה למצוא מה לא בסדר במערכת
שטופה בסיסמאות "התגובות המוסדיות ששמות דגש רק על המשמעת"
המנהל שנשמע לך כמפקד צבאי ולא איש חינוך
וכל היתר

את יכולה לבחור להוציא אותה לבית ספר מסוג אחר (ואם אני זוכרת שקלת את זה)
או
להתיישר מול הדרישות הדרקוניות של מערכת כמו להגיע בתלבושת מתאימה, להגיע בזמן, להיכנס לשיעורים, להביא ציוד, לקום בבוקר וכן הלאה.

אם נראה לך ש את לא מסוגלת לשנות את תפיסת עולמך וראייתך השבלונית הרצופה ססמאות נוסח (תגובות מוסדיות ששמות דגש על משמעת, מורים ששים לדווח על כל איחור...נשמע כמפקד ולא איש חינוך)

יהיה לבת שלך עוד יותר קשה להסתגל.

כדאי שתתחילי את ההתבוננות והשינוי פנימה אצלך- משם אל הבת וסופו של דבר במערכת עצמה.
 
עם כל הכבוד

ואני מראשי הנלחמים במערכת ... כאן הבעיה היא בילדה. צריך לזכור שמבחינת התלמידים טיול זה כיף, אז זו אולי סנקציה שקצת תנער אותה. מה רצית? שיעברו לסדר היום ורק שוב יעירו ויעירו? שישעו אותה ביום שיהיה לה כיף להיעדר בו מבית הספר? גם בתי ב-ז. יש לה הרבה ביקורות מהצוות, רובן ביקורות של שבח, מיעוטן על התנהגות לא חיובית. למרות שאני טיפוס לוחמני. לחמתי בעבר כתלמידה בעצמי, ובשנה שעברה כשהיחס אליה מהצוות היה באמת גרוע. בינתיים יוצא לי בחטיבה שאני תומכת בפעולות של המורים, כי כשהילדה לא בסדר זה אינטרס משותף של כולם לתקן זאת.
 
אולי אלו קשיים בהתאקלמות?

וכן, ברור לי למה שמים דגש על משמעת בבתי הספר.
אולי זה לא נראה לך אבל היא נכנסה למסגרת שיש לה כללים וכדאי לבדוק איך משתלבים בצורה הטובה ביותר בלי להאשים צד אחד (ולא לקחת אחריות על ההתנהגות של הבת )

זה שאת סולדת מהתגובות - עובר לבת שלך ואולי לכן היא באה עם ג'ינס לשיעור ספורט.

לפני שאתם מגיעים לשיחה - לטיפול בצורה מערכתית - כדאי לנשום עמוק ולשחרר קצת אנטי למוסדות הללו.

בהצלחה ושנת לימודים טובה ונעימה.
 

לאונידס

Active member
נראה לי שאין התאמה בינכן לבין בית הספר

בבית הספר שאת מספרת עליו יש כללים וחוקים שאמורים להשמע להם, כשלא נשמעים לחוקים ננקטות סנקציות.

לעומת זאת אתן (אמא ובת) רוצות מערכת חופשית, למשל הבת מחליטה מתי בא לה להגיע לשיעור, לה מתאים להגיע מאוחר יותר משאר התלמידים ואם בא לה להשתתף בשיעור (להגיע בג'ינס לשיעור התעמלות משמע לא להשתתף).

אני רואה את האפשרויות הבאות:
1. לשכנע את הנהלת בית הספר שהשיטה שלהם לא נכונה. להערכתי הסיכוי לכך נמוך.
2. להחליף לבית ספר מסוג אחר, יש בתי ספר בהם יש כללי משמעת אבל מעט שונים, את יכולה לבדוק אם יש משהו בסביבה.
3. שתיכן (אמא ובת) תחליטו לשנות גישה ותתאמנה את עצמכן לכללים. אם מדובר בקשיי הסתגלות אז פשוט הילדה תסתגל.
4. הבת בתמיכתך תמשיך לעשות מה בראש שלה ותשלם את המחיר.
5. אפשרויות אחרות שלא חשבתי עליהן.

מה את בוחרת? מה היא בוחרת?
 

אימם

New member
מסכימה איתך

אבל למה את לא הולכת ליועצת שתעזור לך עם זה? שתיקח את הילדה כמה פעמים ותסביר לה את המשמעות
של הליכה נגד המוסכמות והמחיר.
 
אי קבלת סמכות בביה"ס

אני מבינה את הצורך שלך לגונן על בתך ולהאשים את המערכת הבית ספרית, אך השאלה האם זה נכון במקרה הזה?
הבת שלך לא מקבלת את חוקי ביה"ס ובועטת בסמכות, לפני הפגישה בביה"ס הייתי יושבת איתה לשיחה ושואלת אותה על ההתנהגות שלה האם היא רואה בעיתיות בהתנהגות שלה? אולי מבחינתה כך צריך להתנהל.
חשובים מאוד המסרים שאת מעבירה לבתך לגבי ביה"ס, ובמידה והיא מבינה שאת מגבה את התנהגותה היא תמשיך להתנהג כך. חשוב שאת תלכי לפגישה לא ממקום של להתקיף את ביה"ס אלא ממקום של חש/יבה איך עוזרים לה.
בהצלחה
 
למעלה