איך הילדים שלכם מתמודדים?

מצב
הנושא נעול.

ibibik

New member
איך הילדים שלכם מתמודדים?

איך הילדים שלכם מתמודדים?
יש לבן שלי (כיתה ג') שני חברים טובים שאינם איתו ביום ההעשרה. האחד לא עבר את המבחן הראשון והשני לא השתתף כלל במבחנים. בני מספר לי שהם מקניטים אותו בנושאים שונים (למשל הכובע שהוא חובש) מה שלדעתי לא היה בשנים שעברו, לפני שהתחיל את יום ההעשרה. יצויין שההקנטות אינן כל הזמן אבל הוא חוזר ומתלונן בפני עליהן. לי סיפורים כאלו ישר מעלים מהאוב של הילדות את הקטעים בהם קינאו בי ואני ממש לא יודעת מה לייעץ לבן שלי במקרים כאלו. איך הילדים שלכם מתמודדים? איך אתם כהורים? מה אתם מייעצים?
 
אבל אלה לא סתם חברים לכיתה

איך הילדים שלכם מתמודדים?
יש לבן שלי (כיתה ג') שני חברים טובים שאינם איתו ביום ההעשרה. האחד לא עבר את המבחן הראשון והשני לא השתתף כלל במבחנים. בני מספר לי שהם מקניטים אותו בנושאים שונים (למשל הכובע שהוא חובש) מה שלדעתי לא היה בשנים שעברו, לפני שהתחיל את יום ההעשרה. יצויין שההקנטות אינן כל הזמן אבל הוא חוזר ומתלונן בפני עליהן. לי סיפורים כאלו ישר מעלים מהאוב של הילדות את הקטעים בהם קינאו בי ואני ממש לא יודעת מה לייעץ לבן שלי במקרים כאלו. איך הילדים שלכם מתמודדים? איך אתם כהורים? מה אתם מייעצים?
אבל אלה לא סתם חברים לכיתה
הם, לדברייך, חברים טובים. איך הוא מגיב להקנטות מולם?
 

ibibik

New member
שאלתי אותו איך הוא מגיב

אבל אלה לא סתם חברים לכיתה
הם, לדברייך, חברים טובים. איך הוא מגיב להקנטות מולם?
שאלתי אותו איך הוא מגיב
והוא סיפר לי שהוא רק עושה פרצוף כועס או מפחיד או מתעלם מהם בהפגנתיות, אבל מאד נפגע מבפנים.
 

ibibik

New member
כשהם לבד ללא השגחה של מבוגר

ואיפה זה קורה?
בסביבה הכיתתית או כשהוא משחק איתם לבד?
כשהם לבד ללא השגחה של מבוגר
דוגמה טרייה היום מהצהרון. שני ילדים התחילו לזרוק עליו טושים ולנסות לקלוע לו באף, באוזן וכו'. הוא זרק עליהם בחזרה ואז אחד משני הילדים שנחשבים חברים טובים בא ותקע את הציפורניים שלו בזרוע שלו. יש סימנים חבל"ז. אני ממש לא יודעת מה לעשות. הוא אמר לאחראית מהצהרון אבל, לדבריו של בני, היא לא התייחסה.
 
יש פה שני דברים

כשהם לבד ללא השגחה של מבוגר
דוגמה טרייה היום מהצהרון. שני ילדים התחילו לזרוק עליו טושים ולנסות לקלוע לו באף, באוזן וכו'. הוא זרק עליהם בחזרה ואז אחד משני הילדים שנחשבים חברים טובים בא ותקע את הציפורניים שלו בזרוע שלו. יש סימנים חבל"ז. אני ממש לא יודעת מה לעשות. הוא אמר לאחראית מהצהרון אבל, לדבריו של בני, היא לא התייחסה.
יש פה שני דברים
אחד זה מה שאת מתארת שארע בצהרון שהוא בפירוש אלימות נגד בנך. לא משנה אם זה בגלל שהוא מחונן והם מקנאים בו או שהוא אפארוכוס והדבר מאוד משעשע אותם, אסור לך להסכים לכך. כשהוא פונה אליך בתלונות הוא מצפה שתגרמי לזה להפסק, אם לא תעשי זאת הוא עלול להבין מכך שאין דרך לגרום לכך להפסק ובכך לפול קורבן לאלימות במשך שנים. האחראית לא התייחסה? הרימי אליה טלפון והבהירי לה שזה לא מקובל עליך ושאת לא מוכנה שהדבר יחזור על עצמו, בתור התחלה. אבל, בעוד שבהחלט תוכלי ותצטרכי למנוע גילויי אלימות שכאלה, לא את ולא אף דמות חינוכית וסמכותית אחרת תוכלו להכריח את הילדים להיות חברים שלו ולא לחשוב כלפיו קנאה וטינה ולתת יחס בהתאם. ציינת את השניים כ"חברים טובים". כשאני חושבת על מערכת יחסים עם "חברים טובים", אז זו מערכת יחסים שבא אם צד אחד פוגע בשני אז הצד השני מגיב מולו, מתוך מקום של שווים ולא של מעמדות חברתיים או מה שלא יהיה. אבל, "חברים טובים" יכולים להיות מקסימים כשהם לבד עם חברם הטוב אך בהשפעת קבוצה עשויים להפוך למגעילים למדי. זה המצב?
 

ibibik

New member
כן

יש פה שני דברים
אחד זה מה שאת מתארת שארע בצהרון שהוא בפירוש אלימות נגד בנך. לא משנה אם זה בגלל שהוא מחונן והם מקנאים בו או שהוא אפארוכוס והדבר מאוד משעשע אותם, אסור לך להסכים לכך. כשהוא פונה אליך בתלונות הוא מצפה שתגרמי לזה להפסק, אם לא תעשי זאת הוא עלול להבין מכך שאין דרך לגרום לכך להפסק ובכך לפול קורבן לאלימות במשך שנים. האחראית לא התייחסה? הרימי אליה טלפון והבהירי לה שזה לא מקובל עליך ושאת לא מוכנה שהדבר יחזור על עצמו, בתור התחלה. אבל, בעוד שבהחלט תוכלי ותצטרכי למנוע גילויי אלימות שכאלה, לא את ולא אף דמות חינוכית וסמכותית אחרת תוכלו להכריח את הילדים להיות חברים שלו ולא לחשוב כלפיו קנאה וטינה ולתת יחס בהתאם. ציינת את השניים כ"חברים טובים". כשאני חושבת על מערכת יחסים עם "חברים טובים", אז זו מערכת יחסים שבא אם צד אחד פוגע בשני אז הצד השני מגיב מולו, מתוך מקום של שווים ולא של מעמדות חברתיים או מה שלא יהיה. אבל, "חברים טובים" יכולים להיות מקסימים כשהם לבד עם חברם הטוב אך בהשפעת קבוצה עשויים להפוך למגעילים למדי. זה המצב?
כן
כשהם לבד הם משחקים מאד יפה. בדרך כלל כל הסיטואציות האלו קורות כשמעורב עוד מישהו. לגבי האחראית, אני אשוחח איתה כשאפגוש אותה ביום ראשון. לגבי החבר, אמרתי לבני שיש לו שתי אפשרויות: או לנתק איתו לגמרי את הקשר (מה שכמובן לא מעשי) או להמשיך להיות חבר שלו ולנסות לעצור את הבלגן לפני שהוא מתחיל אם מדובר בדפוסים שחוזרים על עצמם. פשוט לקום וללכת. והצעתי לו גם להזמין אלינו הביתה את הילד, רק אם ירצה כמובן. אבל את בהחלט צודקת. אף אחד לא יכריח מישהו להיות חבר שלו ולא לחוש כלפיו קנאה ולתת יחס בהתאם. וזה מטריף, חוסר האונים הזה.
 
ההימור שלי

כן
כשהם לבד הם משחקים מאד יפה. בדרך כלל כל הסיטואציות האלו קורות כשמעורב עוד מישהו. לגבי האחראית, אני אשוחח איתה כשאפגוש אותה ביום ראשון. לגבי החבר, אמרתי לבני שיש לו שתי אפשרויות: או לנתק איתו לגמרי את הקשר (מה שכמובן לא מעשי) או להמשיך להיות חבר שלו ולנסות לעצור את הבלגן לפני שהוא מתחיל אם מדובר בדפוסים שחוזרים על עצמם. פשוט לקום וללכת. והצעתי לו גם להזמין אלינו הביתה את הילד, רק אם ירצה כמובן. אבל את בהחלט צודקת. אף אחד לא יכריח מישהו להיות חבר שלו ולא לחוש כלפיו קנאה ולתת יחס בהתאם. וזה מטריף, חוסר האונים הזה.
ההימור שלי
הוא שאותו חבר בעצמו סובל מבעיות חברתיות. אלמלא כן, לא היה מחפש בדרך לא דרך לזכות באהדה, גם אם זה בא על חשבון חבר טוב. אני כילדה צברתי נסיון מר עם "חברות" כאלה, הן פגעו בי הרבה יותר מכל אחד שזרק עלי מחקים בכיתה (וזרקתי חזרה), גם היום קשה לי שלא לנטור טינה ולשמוח לאידן כשמסתכלים מי נמצאת איפה בחייה הבוגרים וכל מי שמכיר אותי יודע כמה זה נוגד את האישיות ואת תפיסת העולם שלי. העצה הטובה ביותר שאני יכולה לתת לך היא שתעזרי לבנך למצוא חברים אחרים, חזקים ובעלי כישורים חברתיים טובים יותר. לא לצוות עליו לנתק את הקשר עם אלה (אכן לא ישים) אלא לגרום לו למצוא חברים מתאימים וראויים יותר וכך לאבד עניין באותם בעיתיים.
 

ibibik

New member
את צודקת

ההימור שלי
הוא שאותו חבר בעצמו סובל מבעיות חברתיות. אלמלא כן, לא היה מחפש בדרך לא דרך לזכות באהדה, גם אם זה בא על חשבון חבר טוב. אני כילדה צברתי נסיון מר עם "חברות" כאלה, הן פגעו בי הרבה יותר מכל אחד שזרק עלי מחקים בכיתה (וזרקתי חזרה), גם היום קשה לי שלא לנטור טינה ולשמוח לאידן כשמסתכלים מי נמצאת איפה בחייה הבוגרים וכל מי שמכיר אותי יודע כמה זה נוגד את האישיות ואת תפיסת העולם שלי. העצה הטובה ביותר שאני יכולה לתת לך היא שתעזרי לבנך למצוא חברים אחרים, חזקים ובעלי כישורים חברתיים טובים יותר. לא לצוות עליו לנתק את הקשר עם אלה (אכן לא ישים) אלא לגרום לו למצוא חברים מתאימים וראויים יותר וכך לאבד עניין באותם בעיתיים.
את צודקת
גם בהימור (כך לפחות התרשמתי) וגם בהמלצה אבל... המבחר אינו גדול. יש רק 13 בנים בכיתה, מתוכם בערך עשרה בחבורת הכדורגל, ואין לו שום קשר איתם. מבחר הבנים בגילו שבצהרון עוד יותר מצומצם...
 
איפה נמצאות כיתות כה קטנות?

את צודקת
גם בהימור (כך לפחות התרשמתי) וגם בהמלצה אבל... המבחר אינו גדול. יש רק 13 בנים בכיתה, מתוכם בערך עשרה בחבורת הכדורגל, ואין לו שום קשר איתם. מבחר הבנים בגילו שבצהרון עוד יותר מצומצם...
איפה נמצאות כיתות כה קטנות?
האם שלחתם אותו במיוחד לבי"ס לא עירוני שלא באזור מגוריכם? ומה בדבר חבורת הכדורגל, יש לו איזו התנגדות עקרונית למשחק?
 

ibibik

New member
לא אוהב כדורגל

איפה נמצאות כיתות כה קטנות?
האם שלחתם אותו במיוחד לבי"ס לא עירוני שלא באזור מגוריכם? ומה בדבר חבורת הכדורגל, יש לו איזו התנגדות עקרונית למשחק?
לא אוהב כדורגל
ככה הוא וזהו. הוא לומד בבית ספר רגיל לגמרי. יצא ככה שיש פחות ילדים באזור הרישום של אותו בית ספר ולכן הכיתות קטנות, יחסית.
 
הבנתי. אולי כדאי בכ"ז להשקיע

לא אוהב כדורגל
ככה הוא וזהו. הוא לומד בבית ספר רגיל לגמרי. יצא ככה שיש פחות ילדים באזור הרישום של אותו בית ספר ולכן הכיתות קטנות, יחסית.
הבנתי. אולי כדאי בכ"ז להשקיע
ביצירת קשר עם מי מבין החבורה הזו (ברמה של אחה"צ), למשל כזה שיושב בקרבתו בכיתה.
 

ibibik

New member
לא בטוח בכלל

הבנתי. אולי כדאי בכ"ז להשקיע
ביצירת קשר עם מי מבין החבורה הזו (ברמה של אחה"צ), למשל כזה שיושב בקרבתו בכיתה.
לא בטוח בכלל
אני יכולה להציע, אבל מניסיון העבר זה לא נראה לי מעשי. הוא מתחבר למי שהוא מתחבר. אני לא יכולה לכפות עליו. תודה בכל מקרה, נועה.
 

ציפי ג

New member
כל ילד עם הכלים שלו ועם הנתונים שלו

איך הילדים שלכם מתמודדים?
יש לבן שלי (כיתה ג') שני חברים טובים שאינם איתו ביום ההעשרה. האחד לא עבר את המבחן הראשון והשני לא השתתף כלל במבחנים. בני מספר לי שהם מקניטים אותו בנושאים שונים (למשל הכובע שהוא חובש) מה שלדעתי לא היה בשנים שעברו, לפני שהתחיל את יום ההעשרה. יצויין שההקנטות אינן כל הזמן אבל הוא חוזר ומתלונן בפני עליהן. לי סיפורים כאלו ישר מעלים מהאוב של הילדות את הקטעים בהם קינאו בי ואני ממש לא יודעת מה לייעץ לבן שלי במקרים כאלו. איך הילדים שלכם מתמודדים? איך אתם כהורים? מה אתם מייעצים?
כל ילד עם הכלים שלו ועם הנתונים שלו
לאחד הצעתי להקניט חזרה, לאחר הצעתי ופניתי למחנך שיעשה שיעור. אני לא בטוחה שהמניע הוא יום ההעשרה. כפי שכבר פרסתי את משנת הזכרים פעמים רבות בעבר, לדעתי בכל חזרה לשנת הלימודים ניצבים הזכרים הצעירים במצב של תחרות מחודשת על מעמד. הם בודקים בכלים שלהם מי במעמד יותר גבוה בקהילה. בנך רכש איזה מקדם, מתוקף כך שהוא לומד ביום העשרה, אז הם חשים שהם צריכים לתקוף אותו ביתר שאת ולהחזיר אותו למעמד המשותף שהיה להם קודם. ולכן הם מקניטים אותו. אפשר ליצור נקודות מגע אחר הצהרים שבהם ישוחזרו חוויות העבר המשותפות שהביאו אותם לחברות. הוא יכול לקטר הרבה על יום ההעשרה באזניהם, אם יש לו קיטורים, וכך לגמד את המעלה שלו. הוא יכול ליצור אצלם תחושה כמה הם חשובים עבורו אפילו שהם לא לומדים איתו ביום הזה.
 

ibibik

New member
ציפי, מה שכתבת מאד מעניין

כל ילד עם הכלים שלו ועם הנתונים שלו
לאחד הצעתי להקניט חזרה, לאחר הצעתי ופניתי למחנך שיעשה שיעור. אני לא בטוחה שהמניע הוא יום ההעשרה. כפי שכבר פרסתי את משנת הזכרים פעמים רבות בעבר, לדעתי בכל חזרה לשנת הלימודים ניצבים הזכרים הצעירים במצב של תחרות מחודשת על מעמד. הם בודקים בכלים שלהם מי במעמד יותר גבוה בקהילה. בנך רכש איזה מקדם, מתוקף כך שהוא לומד ביום העשרה, אז הם חשים שהם צריכים לתקוף אותו ביתר שאת ולהחזיר אותו למעמד המשותף שהיה להם קודם. ולכן הם מקניטים אותו. אפשר ליצור נקודות מגע אחר הצהרים שבהם ישוחזרו חוויות העבר המשותפות שהביאו אותם לחברות. הוא יכול לקטר הרבה על יום ההעשרה באזניהם, אם יש לו קיטורים, וכך לגמד את המעלה שלו. הוא יכול ליצור אצלם תחושה כמה הם חשובים עבורו אפילו שהם לא לומדים איתו ביום הזה.
ציפי, מה שכתבת מאד מעניין
האם תוכלי לתת קישור למה שכתבת בעבר על "משנת הזכרים"? ותודה על מה שכתבת.
 

ציפי ג

New member
אין לי שום בעיה לחזור על זה שוב

ציפי, מה שכתבת מאד מעניין
האם תוכלי לתת קישור למה שכתבת בעבר על "משנת הזכרים"? ותודה על מה שכתבת.
אין לי שום בעיה לחזור על זה שוב
אני חושבת שככל חברה, גם בחברה האנושית יש רוטינות קבועות של קביעת מעמד. אצל ההיפופוטמים אחת לכמה זמן זכר צעיר מנסה להביס את הזכר המבוגר בקרב שינים, עד אשר הוא מצליח. אצל הקופים כנ"ל, ואצלנו קביעת המעמד נעשית בכלים אנושים. גם בקרב הזכר האנושי הצעיר, קביעת המדרג החברתי נקבעת אחת ל... לפי מדדים אנושים. בד"כ הבנים מודדים זה את זה בתחילת שנה לאחר חופשה, בכמה קרבות של מכות, שמבהילים את ההורים עד הגג - איך הבן שלהם נהיה ילד מכה. ואם לא ילד מכה, אז ילד מוכה. אני רואה את התהליך אצל בני בכל שכבות הגיל (הגדול בין 15 ועדיין בתחילת שנה היה איזה קרב אגרופים אדיוטי, בין החברה). אבל יש עוד מערכים חברתים מעבר למי חזק יותר, ובהחלט אצל ילדים אינטליגנטים, מי חכם יותר זה מדד חשוב. הבן שלך קיבל גושפנקא לחכמתיו. חבריו שהרגישו שווים אליו חשים שירדו ממעמדם. אז כדי להבהיר את העובדה הביולוגית שהוא שווה אליהם,הם יקניטו אותו. זה באמת לא מנחם את הילד, אבל לדעתי התעלמות היא הדרך הכי נכונה. ולהמשיך לנהוג עולם כמנהגו, כך שהם ירגישו מחדש את הבטחון שחשו קודם ביכולותיהם.
 

ibibik

New member
תודה ציפי!

אין לי שום בעיה לחזור על זה שוב
אני חושבת שככל חברה, גם בחברה האנושית יש רוטינות קבועות של קביעת מעמד. אצל ההיפופוטמים אחת לכמה זמן זכר צעיר מנסה להביס את הזכר המבוגר בקרב שינים, עד אשר הוא מצליח. אצל הקופים כנ"ל, ואצלנו קביעת המעמד נעשית בכלים אנושים. גם בקרב הזכר האנושי הצעיר, קביעת המדרג החברתי נקבעת אחת ל... לפי מדדים אנושים. בד"כ הבנים מודדים זה את זה בתחילת שנה לאחר חופשה, בכמה קרבות של מכות, שמבהילים את ההורים עד הגג - איך הבן שלהם נהיה ילד מכה. ואם לא ילד מכה, אז ילד מוכה. אני רואה את התהליך אצל בני בכל שכבות הגיל (הגדול בין 15 ועדיין בתחילת שנה היה איזה קרב אגרופים אדיוטי, בין החברה). אבל יש עוד מערכים חברתים מעבר למי חזק יותר, ובהחלט אצל ילדים אינטליגנטים, מי חכם יותר זה מדד חשוב. הבן שלך קיבל גושפנקא לחכמתיו. חבריו שהרגישו שווים אליו חשים שירדו ממעמדם. אז כדי להבהיר את העובדה הביולוגית שהוא שווה אליהם,הם יקניטו אותו. זה באמת לא מנחם את הילד, אבל לדעתי התעלמות היא הדרך הכי נכונה. ולהמשיך לנהוג עולם כמנהגו, כך שהם ירגישו מחדש את הבטחון שחשו קודם ביכולותיהם.
תודה ציפי!
 
לא רק בעיה של "זכרים"

אין לי שום בעיה לחזור על זה שוב
אני חושבת שככל חברה, גם בחברה האנושית יש רוטינות קבועות של קביעת מעמד. אצל ההיפופוטמים אחת לכמה זמן זכר צעיר מנסה להביס את הזכר המבוגר בקרב שינים, עד אשר הוא מצליח. אצל הקופים כנ"ל, ואצלנו קביעת המעמד נעשית בכלים אנושים. גם בקרב הזכר האנושי הצעיר, קביעת המדרג החברתי נקבעת אחת ל... לפי מדדים אנושים. בד"כ הבנים מודדים זה את זה בתחילת שנה לאחר חופשה, בכמה קרבות של מכות, שמבהילים את ההורים עד הגג - איך הבן שלהם נהיה ילד מכה. ואם לא ילד מכה, אז ילד מוכה. אני רואה את התהליך אצל בני בכל שכבות הגיל (הגדול בין 15 ועדיין בתחילת שנה היה איזה קרב אגרופים אדיוטי, בין החברה). אבל יש עוד מערכים חברתים מעבר למי חזק יותר, ובהחלט אצל ילדים אינטליגנטים, מי חכם יותר זה מדד חשוב. הבן שלך קיבל גושפנקא לחכמתיו. חבריו שהרגישו שווים אליו חשים שירדו ממעמדם. אז כדי להבהיר את העובדה הביולוגית שהוא שווה אליהם,הם יקניטו אותו. זה באמת לא מנחם את הילד, אבל לדעתי התעלמות היא הדרך הכי נכונה. ולהמשיך לנהוג עולם כמנהגו, כך שהם ירגישו מחדש את הבטחון שחשו קודם ביכולותיהם.
לא רק בעיה של "זכרים"
כנראה שגם בעיה של "נקבות" . הרבה ילדים מבית הספר הקודם של בתי אינם רוצים לשחק איתה מאז שעברה לבית ספר אחר שבו יש כיתת מחוננים . הם מכנים אותה "חנונית" . היא עדיין מרגישה קשורה אליהם וכאשר הגיעה לבקר אותם בכיתה שלהם אמרו לה שהכניסה לחנונים אסורה "חנונית את לכי ללמוד ואל תכנסי לכיתה שלנו" למרות שהילדה שלי רחוקה מאוד ואינה מתאימה לכינוי זה כלל .... ולהרחיב זו לא רק בעיה של ילדים גם של מבוגרים רק שילדים מתבטאים בצורה שונה אולי יותר ישירה ויותר אמיתית . (כמה אמהות שהיו גם איתי בקשר טוב "נעלמו" פתאום מהשטח . )
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה