איך הייתם מסדרים את מערך התחבורה ציבורית בשבת בחיפה ופרבריה?

מצב
הנושא נעול.

Subi777

New member
איך הייתם מסדרים את מערך התחבורה ציבורית בשבת בחיפה ופרבריה?

איך הייתם מסדרים את מערך התחבורה ציבורית בשבת בחיפה ופרבריה?
בחיפה כידוע מותר להפעיל תחבורה ציבורית בשבת אולם רמת השירות מאוד נמוכה. יש כאן בעיה של ביצה-תרנגולת.
האם רמת השירות הנמוכה אחראית לביקוש הנמוך או האם הביקוש הנמוך אחראי לרמת השירות הנמוכה.
כמובן שיש קווים תוססים ופעילים מאוד כמו קווי הלילה של יום שישי בערב.

בכל מקרה, בהנחה ואתם משרד התחבורה ואתם צריכים לקבוע איך תראה מפת קווי התחבורה הציבורית בחיפה ופרבריה ומהי תדירות הקווים...
איך לדעתכם זה היה צריך להראות?
 
המשפט הראשון לא נכון.

איך הייתם מסדרים את מערך התחבורה ציבורית בשבת בחיפה ופרבריה?
בחיפה כידוע מותר להפעיל תחבורה ציבורית בשבת אולם רמת השירות מאוד נמוכה. יש כאן בעיה של ביצה-תרנגולת.
האם רמת השירות הנמוכה אחראית לביקוש הנמוך או האם הביקוש הנמוך אחראי לרמת השירות הנמוכה.
כמובן שיש קווים תוססים ופעילים מאוד כמו קווי הלילה של יום שישי בערב.

בכל מקרה, בהנחה ואתם משרד התחבורה ואתם צריכים לקבוע איך תראה מפת קווי התחבורה הציבורית בחיפה ופרבריה ומהי תדירות הקווים...
איך לדעתכם זה היה צריך להראות?
המשפט הראשון לא נכון.
"בחיפה כידוע מותר להפעיל תחבורה ציבורית בשבת" - פשוט לא נכון להגיד את זה. לפי החוק, בכל הארץ מותר להפעיל תחבורה ציבורית בשבת. למשרד התחבורה יש סמכות מוחלטת לגבי הפעלה או אי הפעלה של כל קו בכל מקום בארץ ובכל יום בשבוע.
&nbsp
מה שמיוחד באיזור חיפה זה שבפועל יש קווים מסוימים שפועלים בשבת (ופעם היו יותר כאלה), וכל שינוי במערך הזה הוא חבית חומר נפץ פוליטית. זאת הסיבה שבשבת עדיין פועלים ללא שינוי קווים שנעלמו מזמן בשאר ימות השבוע, כמו 25 ו-23, רק בגלל שזה מאד קשה פוליטית להוסיף או לשנות נסיעות בשבת. הדבר היחיד שקל לעשות הוא לבטל, ואכן בעשורים האחרונים בוטלו קווים רבים שפעלו בשבת.
 

Subi777

New member
בחיפה חבית הנפץ אינה מסוכנת כמו בשאר הארץ

המשפט הראשון לא נכון.
"בחיפה כידוע מותר להפעיל תחבורה ציבורית בשבת" - פשוט לא נכון להגיד את זה. לפי החוק, בכל הארץ מותר להפעיל תחבורה ציבורית בשבת. למשרד התחבורה יש סמכות מוחלטת לגבי הפעלה או אי הפעלה של כל קו בכל מקום בארץ ובכל יום בשבוע.
&nbsp
מה שמיוחד באיזור חיפה זה שבפועל יש קווים מסוימים שפועלים בשבת (ופעם היו יותר כאלה), וכל שינוי במערך הזה הוא חבית חומר נפץ פוליטית. זאת הסיבה שבשבת עדיין פועלים ללא שינוי קווים שנעלמו מזמן בשאר ימות השבוע, כמו 25 ו-23, רק בגלל שזה מאד קשה פוליטית להוסיף או לשנות נסיעות בשבת. הדבר היחיד שקל לעשות הוא לבטל, ואכן בעשורים האחרונים בוטלו קווים רבים שפעלו בשבת.
בחיפה חבית הנפץ אינה מסוכנת כמו בשאר הארץ
כי גם התושבים הדתיים יודעים ומודעים לכך שיש תחבורה ציבורית בשבת.
 

Subi777

New member
שים לב שאת קווי הלילה הוסיפו בלי בעיה..

בחיפה חבית הנפץ אינה מסוכנת כמו בשאר הארץ
כי גם התושבים הדתיים יודעים ומודעים לכך שיש תחבורה ציבורית בשבת.
שים לב שאת קווי הלילה הוסיפו בלי בעיה..
 
גם בחיפה יש כל העת נסיונות מצד גורמים דתיים לקצץ בתח"צ בשבת

בחיפה חבית הנפץ אינה מסוכנת כמו בשאר הארץ
כי גם התושבים הדתיים יודעים ומודעים לכך שיש תחבורה ציבורית בשבת.
גם בחיפה יש כל העת נסיונות מצד גורמים דתיים לקצץ בתח"צ בשבת
וקו 2 של המטרונית הוא הדוגמה הטובה ביותר.
הקו הזה היה מתוכנן לפעול בשבת, אבל בגלל לחצים מצד גורמים מסויימים הוא לא פועל בשבת.
קו 1 של המטרונית היה מתוכנן לפעול 364 ימים בשנה, אבל בגלל לחצים דומים, הוא לא פועל בראש השנה.
גם בחיפה, על כל קו חדש שיפעל בשבת (שהוא לא קו שמחליף קו אחר שפעל בשבת) תתפוצץ חבית חומר נפץ. כי המטרה העקרונית של משביתי המדינה בשבת לא פוסחת על אזור חיפה.
 

Subi777

New member
משעשע אותי שיש ארגונים שנלחמים על תח"צ בשבת..

גם בחיפה יש כל העת נסיונות מצד גורמים דתיים לקצץ בתח"צ בשבת
וקו 2 של המטרונית הוא הדוגמה הטובה ביותר.
הקו הזה היה מתוכנן לפעול בשבת, אבל בגלל לחצים מצד גורמים מסויימים הוא לא פועל בשבת.
קו 1 של המטרונית היה מתוכנן לפעול 364 ימים בשנה, אבל בגלל לחצים דומים, הוא לא פועל בראש השנה.
גם בחיפה, על כל קו חדש שיפעל בשבת (שהוא לא קו שמחליף קו אחר שפעל בשבת) תתפוצץ חבית חומר נפץ. כי המטרה העקרונית של משביתי המדינה בשבת לא פוסחת על אזור חיפה.
משעשע אותי שיש ארגונים שנלחמים על תח"צ בשבת..
ומצד שני הם עומדים דוממים נוכח המצב בחיפה... הם בעצם נותנים לאותם גורמים תחמושת בכך שהם יוכלו לומר 'הנה בחיפה היה וזה לא הצליח'.
 

Ccyclist

Well-known member
בדיוק. למעט המטרונית מדובר בתדירות של מת-חי.

משעשע אותי שיש ארגונים שנלחמים על תח"צ בשבת..
ומצד שני הם עומדים דוממים נוכח המצב בחיפה... הם בעצם נותנים לאותם גורמים תחמושת בכך שהם יוכלו לומר 'הנה בחיפה היה וזה לא הצליח'.
בדיוק. למעט המטרונית מדובר בתדירות של מת-חי.
 
נראה שיש בעיה בהבנת הנקרא

בדיוק. למעט המטרונית מדובר בתדירות של מת-חי.
נראה שיש בעיה בהבנת הנקרא
עצם השאלה של תחבורה ציבורית בשבת כלל לא עולה. אני עוקבת בפייסבוק אחרי מה שכותב עידן יוסף מניוז1 שחקר עומק את הנושא ונראה לי שיש לכולנו בעיה בהבנת הנקרא. כלומר, אנחנו לא מבינים כמו שצריך את החוק. לא ממש קלטתי את פרטים אל בגדול, לפי מה שהוא אומר - רוב התחבורה ציבורית שכן קיימת היום בשבת מתבצעת בניגוד לחוק, ורק מיעוט של לפי החוק. הוא טוען שאחת משתיים - או שישנו את החוק וכך יוכלו להפעיל יותר תח"צ בשבת או שמלאו אחר החוק אז לא תהיה בריר ויהיו חייבים להפסיק את הפעילות של הרבה קווים כולל קווי לילה בצפון וכולל המטרונית.
 

Ccyclist

Well-known member
הסטטוס קוו אינו חוק. לשר התחבורה זכות לקבוע קווים.

נראה שיש בעיה בהבנת הנקרא
עצם השאלה של תחבורה ציבורית בשבת כלל לא עולה. אני עוקבת בפייסבוק אחרי מה שכותב עידן יוסף מניוז1 שחקר עומק את הנושא ונראה לי שיש לכולנו בעיה בהבנת הנקרא. כלומר, אנחנו לא מבינים כמו שצריך את החוק. לא ממש קלטתי את פרטים אל בגדול, לפי מה שהוא אומר - רוב התחבורה ציבורית שכן קיימת היום בשבת מתבצעת בניגוד לחוק, ורק מיעוט של לפי החוק. הוא טוען שאחת משתיים - או שישנו את החוק וכך יוכלו להפעיל יותר תח"צ בשבת או שמלאו אחר החוק אז לא תהיה בריר ויהיו חייבים להפסיק את הפעילות של הרבה קווים כולל קווי לילה בצפון וכולל המטרונית.
הסטטוס קוו אינו חוק. לשר התחבורה זכות לקבוע קווים.
&nbsp
חוקית מותר לשר התחבורה לקבוע אילו קווים הם חיוניים (מבחינה כלכלית או גישה לבית חולים למשל) ולקבוע שיש להפעילם גם בשבת, בדומה לצורה שבה פועלים שירותים חיוניים אחרים כמו חברת החשמל, המשטרה, וכו' - גם ביום שבת.
&nbsp
מה שאינו החוק הוא הסטטוס קוו. מדובר בהתחייבות של דוד בן גוריון לחזון איש שנועדה להסיר התנגדות חרדית למדינה שבדרך בפורומים בינלאומיים (תארי לך מה היה קורה אם הם היו מפריעים להצבעה של כ"ט בנובמבר, ללא-יהודים הם נראים כמו הסטריאוטיפ של "יהודי"...) ע"י התחייבות שלא לשנות את המצב בארץ.
&nbsp
הסטטוס קוו לא עבר הצבעה של הכנסת (שלא היתה קיימת), לא נכנס לספר החוקים, כל ממשלה מבטיחה אמנם "לשמור על / להתחשב ב סטטוס קוו" אך זה שווה ערך להבטחה של ממשלת ימין לשמור על ארץ ישראל השלמה או של ממשלת שמאל להידבר לשלום עם בני דודנו - מדיניות ממשלתית ולא חוק המדינה.
&nbsp
בחיפה היתה תחבורה ציבורית לפני קום המדינה ולכן הסטטוס קוו הוא ששומרים על התחבורה הזו. קו 1 של המטרונית החליף קו או שניים שפעלו בשבת ולכן הצליחו לגרום להפעלה בשבת. שאר הרשת פועלת במונחים שכנראה שהתאימו לדרישה בשנות ה40, וחלילה שלא יתגברו אותם כדי להתאים לדרישה של עיר שאוכלוסייתה גדלה מאז.
&nbsp
כמו כן - PR - פלסטיין ריילוויז הפעילה לו"ז רגיל בימי שבת, ולו"ז מצומצם בימי א'. לוחות הזמנים פורסמו בפורום. אי לכך הסטטוס קוו קובע ש ר"י - רכבת ישראל - יורשתה הישירה - צריכה לנהוג באופן דומה, אם כי מקובל עלי שהלו"ז המצומצם יהיה בשבת כי יום א' אינו קדוש ל95% מתושבי המדינה. אי הפעלת הרכבת בשבת היא עבירה מהותית על הסטטוס קוו לטובת הצד הדתי.
&nbsp
אז לא רק שיש חוק שמאפשר תח"צ בשבת - יש אלמנטים של הסטטוס קוו שמאפשרים תחבורה ציבורית ארצית בשבת והם מופרים בריש גלי.
 

Subi777

New member
בחיפה הייתה תחבורה ציבורית בשבת כי אבא חושי אמר לבן גוריון

הסטטוס קוו אינו חוק. לשר התחבורה זכות לקבוע קווים.
&nbsp
חוקית מותר לשר התחבורה לקבוע אילו קווים הם חיוניים (מבחינה כלכלית או גישה לבית חולים למשל) ולקבוע שיש להפעילם גם בשבת, בדומה לצורה שבה פועלים שירותים חיוניים אחרים כמו חברת החשמל, המשטרה, וכו' - גם ביום שבת.
&nbsp
מה שאינו החוק הוא הסטטוס קוו. מדובר בהתחייבות של דוד בן גוריון לחזון איש שנועדה להסיר התנגדות חרדית למדינה שבדרך בפורומים בינלאומיים (תארי לך מה היה קורה אם הם היו מפריעים להצבעה של כ"ט בנובמבר, ללא-יהודים הם נראים כמו הסטריאוטיפ של "יהודי"...) ע"י התחייבות שלא לשנות את המצב בארץ.
&nbsp
הסטטוס קוו לא עבר הצבעה של הכנסת (שלא היתה קיימת), לא נכנס לספר החוקים, כל ממשלה מבטיחה אמנם "לשמור על / להתחשב ב סטטוס קוו" אך זה שווה ערך להבטחה של ממשלת ימין לשמור על ארץ ישראל השלמה או של ממשלת שמאל להידבר לשלום עם בני דודנו - מדיניות ממשלתית ולא חוק המדינה.
&nbsp
בחיפה היתה תחבורה ציבורית לפני קום המדינה ולכן הסטטוס קוו הוא ששומרים על התחבורה הזו. קו 1 של המטרונית החליף קו או שניים שפעלו בשבת ולכן הצליחו לגרום להפעלה בשבת. שאר הרשת פועלת במונחים שכנראה שהתאימו לדרישה בשנות ה40, וחלילה שלא יתגברו אותם כדי להתאים לדרישה של עיר שאוכלוסייתה גדלה מאז.
&nbsp
כמו כן - PR - פלסטיין ריילוויז הפעילה לו"ז רגיל בימי שבת, ולו"ז מצומצם בימי א'. לוחות הזמנים פורסמו בפורום. אי לכך הסטטוס קוו קובע ש ר"י - רכבת ישראל - יורשתה הישירה - צריכה לנהוג באופן דומה, אם כי מקובל עלי שהלו"ז המצומצם יהיה בשבת כי יום א' אינו קדוש ל95% מתושבי המדינה. אי הפעלת הרכבת בשבת היא עבירה מהותית על הסטטוס קוו לטובת הצד הדתי.
&nbsp
אז לא רק שיש חוק שמאפשר תח"צ בשבת - יש אלמנטים של הסטטוס קוו שמאפשרים תחבורה ציבורית ארצית בשבת והם מופרים בריש גלי.
בחיפה הייתה תחבורה ציבורית בשבת כי אבא חושי אמר לבן גוריון
במילים יפות שהוא יכול לחפש... אבא חושי עמד איתן על הדרישה שתהייה תחבורה ציבורית בחיפה בשבת וכך היה.
כנראה בן גוריון פחד ממנו יותר משהו פחד מהחרידים.
 

Ccyclist

Well-known member
תח"צ בשבת היתה אצל שבתאי לוי, וגם חסן ביי שוקרי.

בחיפה הייתה תחבורה ציבורית בשבת כי אבא חושי אמר לבן גוריון
במילים יפות שהוא יכול לחפש... אבא חושי עמד איתן על הדרישה שתהייה תחבורה ציבורית בחיפה בשבת וכך היה.
כנראה בן גוריון פחד ממנו יותר משהו פחד מהחרידים.
תח"צ בשבת היתה אצל שבתאי לוי, וגם חסן ביי שוקרי.
 
אין חוק כזה. יש את תקנות התעבורה שעידן יוסף מפרש אותן בדרך

נראה שיש בעיה בהבנת הנקרא
עצם השאלה של תחבורה ציבורית בשבת כלל לא עולה. אני עוקבת בפייסבוק אחרי מה שכותב עידן יוסף מניוז1 שחקר עומק את הנושא ונראה לי שיש לכולנו בעיה בהבנת הנקרא. כלומר, אנחנו לא מבינים כמו שצריך את החוק. לא ממש קלטתי את פרטים אל בגדול, לפי מה שהוא אומר - רוב התחבורה ציבורית שכן קיימת היום בשבת מתבצעת בניגוד לחוק, ורק מיעוט של לפי החוק. הוא טוען שאחת משתיים - או שישנו את החוק וכך יוכלו להפעיל יותר תח"צ בשבת או שמלאו אחר החוק אז לא תהיה בריר ויהיו חייבים להפסיק את הפעילות של הרבה קווים כולל קווי לילה בצפון וכולל המטרונית.
אין חוק כזה. יש את תקנות התעבורה שעידן יוסף מפרש אותן בדרך
שנוחה לו.
לעידן יוסף יש אג'נדה מסויימת. אחרים עם אג'נדה אחרת יכולים לפרש את תקנות התעבורה בצורה אחרת.
למשרד התחבורה יש סמכות לקבוע אילו קווים יפעלו בשבת ואילו לא.
 
מקווה שאתם צודקים

אין חוק כזה. יש את תקנות התעבורה שעידן יוסף מפרש אותן בדרך
שנוחה לו.
לעידן יוסף יש אג'נדה מסויימת. אחרים עם אג'נדה אחרת יכולים לפרש את תקנות התעבורה בצורה אחרת.
למשרד התחבורה יש סמכות לקבוע אילו קווים יפעלו בשבת ואילו לא.
מקווה שאתם צודקים
ממה שהבנתי - זה לא קשור ישירות לסטטוס קוו אלא לחוק שנקבע בשנות התשעים שלמעשה מקבע את הסטטוס קוו שהיה באותו זמן מבלי לציין במפורש את המילה חיפה. הייתי שואלת אותו למה ביטול קווים לא נחשבת בעיניו הפרת סטטוס קוו. מעניין אם תהיה לו תשובה זה.

&nbsp
אבל איזו פרשנות אחרת אפשר לתת להנחיות משרד התחבורה שהוא מצטט?
- "המפעיל יקבע את מועד יציאת הנסיעה האחרונה כך שהנסיעה תגיע לתחנת היעד כחצי שעה לפני כניסת השבת לכל המאוחר, על-פי מועדי כניסת השבת המפורסמים על-ידי הרבנות הראשית לישראל"
&nbsp
- "המפעיל יקבע את מועד יציאת הנסיעה הראשונה כחצי שעה לאחר יציאת השבת לכל המוקדם, על-פי מועדי יציאת שבת המפורסמים על-ידי הרבנות הראשית לישראל".
&nbsp
 
בתקנות התעבורה יש את הסעיף הבא שעידן יוסף כמובן לא מצטט

מקווה שאתם צודקים
ממה שהבנתי - זה לא קשור ישירות לסטטוס קוו אלא לחוק שנקבע בשנות התשעים שלמעשה מקבע את הסטטוס קוו שהיה באותו זמן מבלי לציין במפורש את המילה חיפה. הייתי שואלת אותו למה ביטול קווים לא נחשבת בעיניו הפרת סטטוס קוו. מעניין אם תהיה לו תשובה זה.

&nbsp
אבל איזו פרשנות אחרת אפשר לתת להנחיות משרד התחבורה שהוא מצטט?
- "המפעיל יקבע את מועד יציאת הנסיעה האחרונה כך שהנסיעה תגיע לתחנת היעד כחצי שעה לפני כניסת השבת לכל המאוחר, על-פי מועדי כניסת השבת המפורסמים על-ידי הרבנות הראשית לישראל"
&nbsp
- "המפעיל יקבע את מועד יציאת הנסיעה הראשונה כחצי שעה לאחר יציאת השבת לכל המוקדם, על-פי מועדי יציאת שבת המפורסמים על-ידי הרבנות הראשית לישראל".
&nbsp
בתקנות התעבורה יש את הסעיף הבא שעידן יוסף כמובן לא מצטט
386א. )א( הרשות לא תיתן רשיון קו להפעלת אוטובוס ציבורי בימי מנוחה אלא בקו שירות –
)1( המשרת נוסעים לבית חולים;
)2( המשרת נוסעים לישוב ספר;
)3( המשרת נוסעים לישובים שתושביהם אינם יהודים;
)4( שהוא חיוני, לדעת הרשות, מבחינת בטחון הציבור;
)5( שהוא חיוני, לדעת הרשות, מבחינת קיום שירותי תחבורה ציבורית.
)ב( האמור בתקנת משנה )א( לא יחול על קו שירות רצוף שניתן לגביו רשיון קו לפני יום
ט"ו בטבת התשנ"א )1 בינואר 1991(; לענין זה, "קו שירות רצוף" - קו שירות שהרשיון שלו ניתן
להפעלתו הרצופה ביום המנוחה החל בשעה 13.00 של ערב יום המנוחה.

לפי סעיף 386א(א)(5) למעשה למשרד התחבורה יש סמכות לתת רשיון לפעול בשבת לכל קו שימצא לנכון.
אבל עידן יוסף מתייחס רק למה שנוח לו להתייחס.
אין שום חוק שאוסר על משרד התחבורה לאשר לקווי תחבורה ציבורית לפעול לאחר כניסת השבת ו/או לפני צאתה.

כמובן שההנחייה שעידן יוסף מצטט לא מתייחסת לקווים שמשרד התחבורה קבע ברשיון הקו שלהם שיפעלו אחרי כניסת השבת או לפני צאתה.
 
למשל, לפי סעיף 386א(א)(3) איו שום בעיה עם קווים 25 ו 26

בתקנות התעבורה יש את הסעיף הבא שעידן יוסף כמובן לא מצטט
386א. )א( הרשות לא תיתן רשיון קו להפעלת אוטובוס ציבורי בימי מנוחה אלא בקו שירות –
)1( המשרת נוסעים לבית חולים;
)2( המשרת נוסעים לישוב ספר;
)3( המשרת נוסעים לישובים שתושביהם אינם יהודים;
)4( שהוא חיוני, לדעת הרשות, מבחינת בטחון הציבור;
)5( שהוא חיוני, לדעת הרשות, מבחינת קיום שירותי תחבורה ציבורית.
)ב( האמור בתקנת משנה )א( לא יחול על קו שירות רצוף שניתן לגביו רשיון קו לפני יום
ט"ו בטבת התשנ"א )1 בינואר 1991(; לענין זה, "קו שירות רצוף" - קו שירות שהרשיון שלו ניתן
להפעלתו הרצופה ביום המנוחה החל בשעה 13.00 של ערב יום המנוחה.

לפי סעיף 386א(א)(5) למעשה למשרד התחבורה יש סמכות לתת רשיון לפעול בשבת לכל קו שימצא לנכון.
אבל עידן יוסף מתייחס רק למה שנוח לו להתייחס.
אין שום חוק שאוסר על משרד התחבורה לאשר לקווי תחבורה ציבורית לפעול לאחר כניסת השבת ו/או לפני צאתה.

כמובן שההנחייה שעידן יוסף מצטט לא מתייחסת לקווים שמשרד התחבורה קבע ברשיון הקו שלהם שיפעלו אחרי כניסת השבת או לפני צאתה.
למשל, לפי סעיף 386א(א)(3) איו שום בעיה עם קווים 25 ו 26
החדשים שפועלים בטירה 7 ימים בשבוע. אבל לעידן יוסף מפריע שגם הקווים הללו פועלים בשבת והוא מתנגד גם להפעלת קווים חדשים ביישובים ערביים בשבת.

הנה דברים שכתב לאחרונה:
"הפעלת קווים בכמה ערים תוך כוונה להרחיבו בקרוב לישובים לא-יהודיים רק מעידה עד כמה מדובר במדרון חלקלק שמנהרותיו מסתעפות בסופו של דבר עד בני-ברק וירושלים. "
http://www.news1.co.il/Archive/001-D-356722-00.html
 

stgm11

New member
אם הוא כל כך מודאג-למה הוא לא דואג קודם כל לכתבות של עצמו?

למשל, לפי סעיף 386א(א)(3) איו שום בעיה עם קווים 25 ו 26
החדשים שפועלים בטירה 7 ימים בשבוע. אבל לעידן יוסף מפריע שגם הקווים הללו פועלים בשבת והוא מתנגד גם להפעלת קווים חדשים ביישובים ערביים בשבת.

הנה דברים שכתב לאחרונה:
"הפעלת קווים בכמה ערים תוך כוונה להרחיבו בקרוב לישובים לא-יהודיים רק מעידה עד כמה מדובר במדרון חלקלק שמנהרותיו מסתעפות בסופו של דבר עד בני-ברק וירושלים. "
http://www.news1.co.il/Archive/001-D-356722-00.html
אם הוא כל כך מודאג-למה הוא לא דואג קודם כל לכתבות של עצמו?
אולי כדאי לו להתחיל מזה שהכתבות שלו בnews1 לא יהיו זמינות בשבת.
 

Subi777

New member
מי זה עידן יוסף מה הרקע שלו בהקשר הזה?

אם הוא כל כך מודאג-למה הוא לא דואג קודם כל לכתבות של עצמו?
אולי כדאי לו להתחיל מזה שהכתבות שלו בnews1 לא יהיו זמינות בשבת.
מי זה עידן יוסף מה הרקע שלו בהקשר הזה?
 
רקע ממלכתי

מי זה עידן יוסף מה הרקע שלו בהקשר הזה?
רקע ממלכתי
לא מכירה אותו אישית. רק עוקבת אחרי הפוסטים שלו (יש לו לא מעט נהגים, מנהלי חברות תח"צ ופקידים ממשרד התחבורה שעוקבים אחריו). כל יום הוא כותב כמה פוסטים על תחבורה ציבורית.
[URL]http://www.facebook.com/idanews[/URL]
הוא שומר שבת ובתמונה יש לו כיפה, אבל אני לא יודעת עד כמה הוא "דוס".
דבר אחד כן הספקתי ללמוד עליו זה שהוא טיפוס חברתי-ממלכתי שדורש תמיד מכל הרשויות במדינה למלא את חובן לאזרח ולשמור על חוקים ונוהלים וכו'. מסוג האנשים שישרים כמו סרגל בהקפדה על החוק. זה גם הסגנון של האתר שלהם - לעמוד על שמירת חוק ולחשוף שחיתות ציבורית. ניוז1 זה אתר חדשות שעובד גם בשבת. אני משערת שאם מה שמניע את הכתב זה למנוע חילול שבת אז אולי הוא לא היה כותב שם. לכן נראה לי להניח שהאג'נדה שלו היא שמירת כל סעיפי החוק.
 
איזה רקע ממלכתי?

רקע ממלכתי
לא מכירה אותו אישית. רק עוקבת אחרי הפוסטים שלו (יש לו לא מעט נהגים, מנהלי חברות תח"צ ופקידים ממשרד התחבורה שעוקבים אחריו). כל יום הוא כותב כמה פוסטים על תחבורה ציבורית.
[URL]http://www.facebook.com/idanews[/URL]
הוא שומר שבת ובתמונה יש לו כיפה, אבל אני לא יודעת עד כמה הוא "דוס".
דבר אחד כן הספקתי ללמוד עליו זה שהוא טיפוס חברתי-ממלכתי שדורש תמיד מכל הרשויות במדינה למלא את חובן לאזרח ולשמור על חוקים ונוהלים וכו'. מסוג האנשים שישרים כמו סרגל בהקפדה על החוק. זה גם הסגנון של האתר שלהם - לעמוד על שמירת חוק ולחשוף שחיתות ציבורית. ניוז1 זה אתר חדשות שעובד גם בשבת. אני משערת שאם מה שמניע את הכתב זה למנוע חילול שבת אז אולי הוא לא היה כותב שם. לכן נראה לי להניח שהאג'נדה שלו היא שמירת כל סעיפי החוק.
איזה רקע ממלכתי?
עידן יוסף הוא עיתונאי עצמאי שמשתמש בפלטפורמה של NEWS1 ובפלטפורמה של פייסבוק.
מסוג האנשים שישרים כמו סרגל? אז אם הוא ישר כמו סרגל, שיואיל לציין איזה סעיף באיזה חוק מופר על ידי קווים שפועלים אחרי כניסת השבת או לפני צאתה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה