איך הייתם מסדרים את מערך התחבורה ציבורית בשבת בחיפה ופרבריה?

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
קוראים לזה פוליטיקה.

אם יש הפרה בוטה של הנחיות משרד התחבורה מדוע משרד התחבורה לא
דואג לתקן את ההפרה?
שתיקה של משרד התחבורה במקרה הזה משמעותה הסכמה ומשרד התחבורה לא יכול להתחמק מאחריות.
אם משרד התחבורה לא מתקן את ההפרה, כנראה שאין לו אינטרס לתקן אותה.
קוראים לזה פוליטיקה.
ותבין שהעניין התגלה לא מזמן, בהעברת קווים בצפון לנתיב אקספרס. נוסעים התלוננו על המחיר שעלה. במשרד התחבורה לא הבינו על מה הם מדברים כי המחיר לא עלה (עד כמה שהיה ידוע למשרד התחבורה).
&nbsp
אני לא יודע אם עושים משהו בנידון כי הדבר התגלה לא לפני הרבה זמן. אבל אני אגיד לך גם משהו אחר, העלאת מחיר גורפת זה לא משהו שיעבור בשתיקה בשום מקום כשזה רק פוגע בנוסעים (שלא כמו בגוש דן שיש מקומות שהמחיר הפך להם להיות יקר יותר אבל הרוב המוחלט הרוויחו מנסיעות זולות יותר).
&nbsp
זה כמו שאם משרד התחבורה היה מחליט במכרז קווי הנגב שחוזרים לתעריפים הרגילים שהיו לפני שנת 2000 אז נסיעה בין באר שבע לתל אביב הייתה הופכת להיות בעלות של 31.50 ש"ח ונסיעה בין באר שבע לאשדוד סביב ה26 ש"ח. נראה לך שמישהו היה שותק על זה?
 
מה התגלה לא מזמן? המחירים של קווי אגד מפורסמים לכל

קוראים לזה פוליטיקה.
ותבין שהעניין התגלה לא מזמן, בהעברת קווים בצפון לנתיב אקספרס. נוסעים התלוננו על המחיר שעלה. במשרד התחבורה לא הבינו על מה הם מדברים כי המחיר לא עלה (עד כמה שהיה ידוע למשרד התחבורה).
&nbsp
אני לא יודע אם עושים משהו בנידון כי הדבר התגלה לא לפני הרבה זמן. אבל אני אגיד לך גם משהו אחר, העלאת מחיר גורפת זה לא משהו שיעבור בשתיקה בשום מקום כשזה רק פוגע בנוסעים (שלא כמו בגוש דן שיש מקומות שהמחיר הפך להם להיות יקר יותר אבל הרוב המוחלט הרוויחו מנסיעות זולות יותר).
&nbsp
זה כמו שאם משרד התחבורה היה מחליט במכרז קווי הנגב שחוזרים לתעריפים הרגילים שהיו לפני שנת 2000 אז נסיעה בין באר שבע לתל אביב הייתה הופכת להיות בעלות של 31.50 ש"ח ונסיעה בין באר שבע לאשדוד סביב ה26 ש"ח. נראה לך שמישהו היה שותק על זה?
מה התגלה לא מזמן? המחירים של קווי אגד מפורסמים לכל
אם משרד התחבורה לא יודע מה קורה בתחום שתחת אחריותו הוא לא יכול להתחמק מאחריות.
תפקיד משרד התחבורה לפקח על המפעילות ולדאוג שהן מקיימות את הנחיותיו.
גם אם המשרד נרדם בשמירה - זה מחדל של המשרד.
ואם ההסבר זה פוליטיקה, אז משרד התחבורה הוא שותף מלא וודאי שלא יכול להסיר מעצמו את האחריות.
בסופו של דבר כל דבר שמתרחש בתחבורה הציבורית מתנקז למשרד התחבורה והמשרד לא יכול לבחור מתי נוח לו להיות ריכוזי ומעורב ומתי לא.
משרד התחבורה רצה ריכוזיות - עם ריכוזיות באה גם אחריות.
 

olli3

New member
מנהל
כי הסובסידיה היא על פי מספר הקילומטרים שהמפעיל מבצע.

אני יכול להבין את המטרה של לשמור על שירות מינמלי.
אני לא יכול להבין את הרעיון שאם חברה זכתה במכרז נניח ל 3 שנים באשכול מסוים, מדוע היא לא יכולה להפעיל קווי תחבורה נוספים בתוך אותו אשכול - כרצונה. אם זה בנוסף וזה משפר את השירות, אז מה הבעיה עם זה? למה הרגולטור צריך להתערב?
כי הסובסידיה היא על פי מספר הקילומטרים שהמפעיל מבצע.
כך הדבר במכרזים החדשים ואילו במכרזים הישנים הסובסידיה מתבצעת כהשלמה. המפעיל לוקח את התשלום של הנוסעים אליו ומקבל מהמדינה סובסידיה כפי שקבע עימה בהסכם (ההצעה הכי נמוכה זכתה לרוב). כך נניח שנקבע שאם המפעיל לא מגיע לרמת מינימום שנקבעה, המפעיל מקבל תוספת שמשלימה לו את המינימום ממשרד התחבורה.
&nbsp
בקווים שמעולם לא יצאו למכרז (קווי אגד בעצם), שיטת הסבסוד עוד יותר מורכבת.
&nbsp
אז במכרזים החדשים, המפעיל לא יקבל שקל אחד אם הוא יוסיף נסיעות כי כל הכסף הולך לקופת המדינה. כל נוסע שמשלם לנהג, הכסף הולך למדינה ולא למפעיל.
&nbsp
במכרזים ישנים, זה מורכב יותר. המפעיל קודם כל לא ירוויח מלפתוח קו אוטובוס חדש שהוא לא יודע כמה נוסעים יעלו עליו, בדיוק כמו שמוניות שירות לא פותחות קווים חדשים ומעדיפות להתבסס על שירות וותיק וקיים. שנית, אם הוא לא ירוויח, המדינה תצטרך לשלם יותר. באותה מידה נאסר על המפעיל לתגבר את הקו על דעת עצמו, למעט מקרים ממש חריגים (במיוחד קווים שמשרתים רוב מוחלט של חיילים) ואפילו את זה היו נוהגים לעשות ללא שילוט הקו המתאים ותוך התעלמות של ממש ממסלול הקו הרגיל ונסיעה ישירה ליעד (אני מכיר את זה מכמה מקומות ברחבי המדינה).
&nbsp
כמובן שהכל כפוף למשרד האוצר ולתקציב.
 

Subi777

New member
אני עדיין לא מבין מה הבעיה.

כי הסובסידיה היא על פי מספר הקילומטרים שהמפעיל מבצע.
כך הדבר במכרזים החדשים ואילו במכרזים הישנים הסובסידיה מתבצעת כהשלמה. המפעיל לוקח את התשלום של הנוסעים אליו ומקבל מהמדינה סובסידיה כפי שקבע עימה בהסכם (ההצעה הכי נמוכה זכתה לרוב). כך נניח שנקבע שאם המפעיל לא מגיע לרמת מינימום שנקבעה, המפעיל מקבל תוספת שמשלימה לו את המינימום ממשרד התחבורה.
&nbsp
בקווים שמעולם לא יצאו למכרז (קווי אגד בעצם), שיטת הסבסוד עוד יותר מורכבת.
&nbsp
אז במכרזים החדשים, המפעיל לא יקבל שקל אחד אם הוא יוסיף נסיעות כי כל הכסף הולך לקופת המדינה. כל נוסע שמשלם לנהג, הכסף הולך למדינה ולא למפעיל.
&nbsp
במכרזים ישנים, זה מורכב יותר. המפעיל קודם כל לא ירוויח מלפתוח קו אוטובוס חדש שהוא לא יודע כמה נוסעים יעלו עליו, בדיוק כמו שמוניות שירות לא פותחות קווים חדשים ומעדיפות להתבסס על שירות וותיק וקיים. שנית, אם הוא לא ירוויח, המדינה תצטרך לשלם יותר. באותה מידה נאסר על המפעיל לתגבר את הקו על דעת עצמו, למעט מקרים ממש חריגים (במיוחד קווים שמשרתים רוב מוחלט של חיילים) ואפילו את זה היו נוהגים לעשות ללא שילוט הקו המתאים ותוך התעלמות של ממש ממסלול הקו הרגיל ונסיעה ישירה ליעד (אני מכיר את זה מכמה מקומות ברחבי המדינה).
&nbsp
כמובן שהכל כפוף למשרד האוצר ולתקציב.
אני עדיין לא מבין מה הבעיה.
אפילו תוכנתית אין כאן בעיה. הרי כשאתה משלם אתה משלם עבור נסיעה בקו מסוים, זה גם מופיע בקבלה.
מה הבעיה להגדיר שקו 690 הוא קו שלא נכלל בהסכם עם המדינה ולכן התשלום בו עובר ישירות למפעיל.
&nbsp
אני באמת לא מבין מהו הקושי... ובלי קשר לזה.. מה שאתה אומר הוא חמור מאוד, אתה בעצם טוען שמגבלות זוטות מונעות שיפור שירות. זה מגוחך!
 
הבעיה היא הקצאת משאבים

אני עדיין לא מבין מה הבעיה.
אפילו תוכנתית אין כאן בעיה. הרי כשאתה משלם אתה משלם עבור נסיעה בקו מסוים, זה גם מופיע בקבלה.
מה הבעיה להגדיר שקו 690 הוא קו שלא נכלל בהסכם עם המדינה ולכן התשלום בו עובר ישירות למפעיל.
&nbsp
אני באמת לא מבין מהו הקושי... ובלי קשר לזה.. מה שאתה אומר הוא חמור מאוד, אתה בעצם טוען שמגבלות זוטות מונעות שיפור שירות. זה מגוחך!
הבעיה היא הקצאת משאבים
על מנת להבטיח שמשאבים שמשמשים לקווים לא רווחיים שהמדינה קבעה את קיומם לא יעברו לקווים "פרטיים" של המפעיל שאותם יהיה כדאי לו להפעיל, יש צורך בהפרדה מבנית ולחייב את המפעיל להקצות משאבים נפרדים לקווים שהמפעיל יפעיל על דעת עצמו.
כפי שכתבתי, למעשה מדובר כאן בהפעלת שירות דומה לזה של מוניות שירות.
מתן אפשרות לקיום שירות כזה מחייב יצירת מנגנון שיבטיח שהשירות הציבורי שהוגדר על ידי המדינה לא ייפגע ומנגנון כזה יחייב את המפעילות להוצאות שכנראה יהפכו את השירות הנוסף במרבית המקרים ללא כדאי בעליל עבורן.
 

Subi777

New member
אני עדיין לא מבין מה הבעיה לעשות את זה.

הבעיה היא הקצאת משאבים
על מנת להבטיח שמשאבים שמשמשים לקווים לא רווחיים שהמדינה קבעה את קיומם לא יעברו לקווים "פרטיים" של המפעיל שאותם יהיה כדאי לו להפעיל, יש צורך בהפרדה מבנית ולחייב את המפעיל להקצות משאבים נפרדים לקווים שהמפעיל יפעיל על דעת עצמו.
כפי שכתבתי, למעשה מדובר כאן בהפעלת שירות דומה לזה של מוניות שירות.
מתן אפשרות לקיום שירות כזה מחייב יצירת מנגנון שיבטיח שהשירות הציבורי שהוגדר על ידי המדינה לא ייפגע ומנגנון כזה יחייב את המפעילות להוצאות שכנראה יהפכו את השירות הנוסף במרבית המקרים ללא כדאי בעליל עבורן.
אני עדיין לא מבין מה הבעיה לעשות את זה.
באותה מידה אותה חברת תחבורה ציבורית יכולה גם להחליט למשל שהיא שולחת את האוטובוסים שלה ללקוח פרטי עבור נסיעות פרטיות. מה משרד התחבורה עושה אז?
אז את אותה הסנקציה שהיה עושה במקרה כזה שיפעיל גם במקרה האמור.
&nbsp
אני מסכים שיש כאן היבט כלכלי וזה כל השורש של העניין הזה.. אבל ההנחה שאתה מציג כאן שבמרבית המקרים זה לא כדאי עבורן, היא הנחה לא מבוססת.. ובכל מקרה, שהחברה תחליט זאת בעצמה.. וגם אם עבור רוב המקרים זה לא כלכלי.. מה עם המקרים הבודדים שזה כן כלכלי? עזוב את רמת המאקרו בו נסתכל במקרו... המדינה לא מפסידה כלום, במקומות שבהן זה יעבוד השירות יהיה טוב יותר, זה כלי מצויין עבור המדינה כדי לבחון ביקושים ובהמשך להכניס את הקו המדובר למכרז הבא, אם השירות השתפר נניח רק בקריות למשל מה זה משנה אם השירות הזה נכשל בבאר שבע? הבאת שיפור לתושבים באיזור מסוים? זה גם משהו וזה לא מעט.
&nbsp
יכול מאוד להיות שגם אף חברה לא תממש את הזכות הזאת, אבל למנוע מראש את הזכות זו טעות.
קח למשל את כל הנושא של תחבורה למוסדות לימודים... יש פוטנציאל מטורף, למה מגבילים את החברות? אם עכשיו אגד רוצה להפעיל בימי ראשון וחמישי קו ישיר מאוניברסיטת חיפה לקריית שמונה? שתפעיל!!! זה רק מטיב זה לא גורע משום דבר. ואם כתוצאה מכך אגד פוגעת בקווי השירות הרגילים אז שמשרד התחבורה יפעיל כנגדה סנקציות כמו שהיה עושה בכל מקרה אחר שבה המפעילה לא עומדת בתנאי הרישיון.
 
לכן משרד התחבורה דרש שתהיה הפרדה מבנית בין שירותי התחבורה

אני עדיין לא מבין מה הבעיה לעשות את זה.
באותה מידה אותה חברת תחבורה ציבורית יכולה גם להחליט למשל שהיא שולחת את האוטובוסים שלה ללקוח פרטי עבור נסיעות פרטיות. מה משרד התחבורה עושה אז?
אז את אותה הסנקציה שהיה עושה במקרה כזה שיפעיל גם במקרה האמור.
&nbsp
אני מסכים שיש כאן היבט כלכלי וזה כל השורש של העניין הזה.. אבל ההנחה שאתה מציג כאן שבמרבית המקרים זה לא כדאי עבורן, היא הנחה לא מבוססת.. ובכל מקרה, שהחברה תחליט זאת בעצמה.. וגם אם עבור רוב המקרים זה לא כלכלי.. מה עם המקרים הבודדים שזה כן כלכלי? עזוב את רמת המאקרו בו נסתכל במקרו... המדינה לא מפסידה כלום, במקומות שבהן זה יעבוד השירות יהיה טוב יותר, זה כלי מצויין עבור המדינה כדי לבחון ביקושים ובהמשך להכניס את הקו המדובר למכרז הבא, אם השירות השתפר נניח רק בקריות למשל מה זה משנה אם השירות הזה נכשל בבאר שבע? הבאת שיפור לתושבים באיזור מסוים? זה גם משהו וזה לא מעט.
&nbsp
יכול מאוד להיות שגם אף חברה לא תממש את הזכות הזאת, אבל למנוע מראש את הזכות זו טעות.
קח למשל את כל הנושא של תחבורה למוסדות לימודים... יש פוטנציאל מטורף, למה מגבילים את החברות? אם עכשיו אגד רוצה להפעיל בימי ראשון וחמישי קו ישיר מאוניברסיטת חיפה לקריית שמונה? שתפעיל!!! זה רק מטיב זה לא גורע משום דבר. ואם כתוצאה מכך אגד פוגעת בקווי השירות הרגילים אז שמשרד התחבורה יפעיל כנגדה סנקציות כמו שהיה עושה בכל מקרה אחר שבה המפעילה לא עומדת בתנאי הרישיון.
לכן משרד התחבורה דרש שתהיה הפרדה מבנית בין שירותי התחבורה
הציבורית להסעות הפרטיות ולנסיעות המיוחדות. כבר כתבתי על כך. זו בדיוק הסיבה להקמת אגד הסעים שיש לה אוטובוסים משלה.
 

Subi777

New member
ושוב, זה שהוא דורש זה מצויין

לכן משרד התחבורה דרש שתהיה הפרדה מבנית בין שירותי התחבורה
הציבורית להסעות הפרטיות ולנסיעות המיוחדות. כבר כתבתי על כך. זו בדיוק הסיבה להקמת אגד הסעים שיש לה אוטובוסים משלה.
ושוב, זה שהוא דורש זה מצויין
בכל זאת, אם המפעיל יכול להפר את הסיכום הזה ואז אמורה להיות מוטלת עליו סנקציה.
אז על סמך אותו מנגנון אפשר גם לקיים את מה שאני הצעתי.
&nbsp
ואם זה ממש אבל ממש אבל ממש מפריע לך ההפרדה הזאת, אז אם אגד נניח רוצים שיצבעו את האוטובוס הזה בצבעים אחרים שיקימו חברת חרטטיהו ושיפעילו את האוטובוס תחת החברה הזאת כאקסטרא.
&nbsp
הדברים שאתה מציין הם לא סיבה לא לבצע את הרעיון שלי, אלה מגבלות טכניות... מגבלות טכניות לא צריכות להפריע לממש רעיון. יותר מידי אנשים במדינה הזאת נותנים דגש רחב מידי למגבלות... המגבלות הללו ישונו אם תתקבל החלטה.
ראה את בתי המשפט, ביום בהיר אחד הנחיתו מכה ששיתנה לגמרי את הצורה שבה נראים תלושי המשכורת שלנו... זה היה זעוע מטורף... החברות שמנפיקות את התלושים נכנסו למרתון קדחני כדי לתקן את התוכנות שלהם... עורכי דין ורואי חשבון נקראו להשתלמויות על הצורה שבה נראים התלושים החדשים... כל המשק התיישר לפי החלטת בית המשפט. ומנגד, אם בית המשפט היה מתחשב ב"מגבלה הטכנית" כנראה שעד היום התלושים היו נשארים כמו שהיה פעם.
&nbsp
מגבלות טכניות הן לא סיבה לעקב משהו אלא אם המשהו הזה הוא בלתי ניתן למימוש בשום צורה... מה שאתה מציג הוא פשוט לשינוי או לכל היותר ברמה של קשה... הוא לא בלתי אפשרי ולכן הוא לא צריך להוות מגבלה.
 

olli3

New member
מנהל
קודם כל אגד בהחלט עושה את זה.

אני עדיין לא מבין מה הבעיה לעשות את זה.
באותה מידה אותה חברת תחבורה ציבורית יכולה גם להחליט למשל שהיא שולחת את האוטובוסים שלה ללקוח פרטי עבור נסיעות פרטיות. מה משרד התחבורה עושה אז?
אז את אותה הסנקציה שהיה עושה במקרה כזה שיפעיל גם במקרה האמור.
&nbsp
אני מסכים שיש כאן היבט כלכלי וזה כל השורש של העניין הזה.. אבל ההנחה שאתה מציג כאן שבמרבית המקרים זה לא כדאי עבורן, היא הנחה לא מבוססת.. ובכל מקרה, שהחברה תחליט זאת בעצמה.. וגם אם עבור רוב המקרים זה לא כלכלי.. מה עם המקרים הבודדים שזה כן כלכלי? עזוב את רמת המאקרו בו נסתכל במקרו... המדינה לא מפסידה כלום, במקומות שבהן זה יעבוד השירות יהיה טוב יותר, זה כלי מצויין עבור המדינה כדי לבחון ביקושים ובהמשך להכניס את הקו המדובר למכרז הבא, אם השירות השתפר נניח רק בקריות למשל מה זה משנה אם השירות הזה נכשל בבאר שבע? הבאת שיפור לתושבים באיזור מסוים? זה גם משהו וזה לא מעט.
&nbsp
יכול מאוד להיות שגם אף חברה לא תממש את הזכות הזאת, אבל למנוע מראש את הזכות זו טעות.
קח למשל את כל הנושא של תחבורה למוסדות לימודים... יש פוטנציאל מטורף, למה מגבילים את החברות? אם עכשיו אגד רוצה להפעיל בימי ראשון וחמישי קו ישיר מאוניברסיטת חיפה לקריית שמונה? שתפעיל!!! זה רק מטיב זה לא גורע משום דבר. ואם כתוצאה מכך אגד פוגעת בקווי השירות הרגילים אז שמשרד התחבורה יפעיל כנגדה סנקציות כמו שהיה עושה בכל מקרה אחר שבה המפעילה לא עומדת בתנאי הרישיון.
קודם כל אגד בהחלט עושה את זה.
אגד מפעילה קווים שהיא לא מקבלת עליהם כל סובסידיה לא פעם. אם תיקח לדוגמא את קו 248 החדש בין דימונה דרך באר שבע למכללת ספיר. מדובר בסך הכל בנסיעה של קו 48 שהוארכה למכללת ספיר. רק שאגד לא מקבל סובסידיה על המשך הקטע בין באר שבע למכללת ספיר, אגד עושה את זה על חשבונו.
&nbsp
בכל מה שקשור לאגד, שיטת הסבסוד מאפשרת את הדברים האלו. אגד מאז ומתמיד היה זה שקבע את טבלת קודי התעריף למשל וגם התעריף נקבע על ידי אגד בתכל'ס ומשרד התחבורה רק חתם. אגד הציב בעצמו את עמודי התחנות (במקומות שלא הוצבו תחנות סככה על ידי העיריה) וכו'.
&nbsp
והוחלט איי שם בשנות ה-90 שהדבר הזה לא יעיל ולכן יצאו למכרזים.
&nbsp
לגבי המפעילות האחרות שמבצעות הסעות פרקטיות, זה קיים. אתה יכול להתקשר למטרופולין או לקווים ולהזמין אוטובוס לנסיעה פרטית. את הנסיעות האלו החברות מבצעות בעיקר בשעות השפל (הזמנת אוטובוס לאירוע כמו חתונה למשל).
&nbsp
אם יש דרישה לשירות, משרד התחבורה יגרום לכך שהשירות יהיה קיים, בין אם על ידי הזזת תשומות מקווים אחרים ובין אם הפניית תשומות חדשות שמגיעות מהאוצר לפתיחת קו חדש. בדיוק כך נפתח קו 343 של מטרופולין כחצי שנה לאחר הפעלת האשכול במכרז החדש. דיי נדיר למען האמת שמשרד התחבורה לא פותח קו חדש כשיש בו צורך ממשי לשיפור השירות (במכרזים החדשים).
&nbsp
אני לא רואה סיבה לתת את היד החופשית הזאת למפעילות. המפעילות צריכות להיות זכיין שרק מפעיל את השירות כפי שהרוגלטור קבע לו. אם המפעיל מעוניין לפתוח קווים חדשים שיפתח מוניות שירות בדיוק כמו שחברת קווים עשתה בפתח תקווה, פתחה מוניות שירות שמקבילות לקווי השירות שלה. כך יש מונית שירות קו 98 או 99 (לא זוכר) של קווים ויש אוטובוס של קווים באותו הקו בדיוק.
 

Subi777

New member
אתה סותר את כל מה שעמוד השדרה אמר.

קודם כל אגד בהחלט עושה את זה.
אגד מפעילה קווים שהיא לא מקבלת עליהם כל סובסידיה לא פעם. אם תיקח לדוגמא את קו 248 החדש בין דימונה דרך באר שבע למכללת ספיר. מדובר בסך הכל בנסיעה של קו 48 שהוארכה למכללת ספיר. רק שאגד לא מקבל סובסידיה על המשך הקטע בין באר שבע למכללת ספיר, אגד עושה את זה על חשבונו.
&nbsp
בכל מה שקשור לאגד, שיטת הסבסוד מאפשרת את הדברים האלו. אגד מאז ומתמיד היה זה שקבע את טבלת קודי התעריף למשל וגם התעריף נקבע על ידי אגד בתכל'ס ומשרד התחבורה רק חתם. אגד הציב בעצמו את עמודי התחנות (במקומות שלא הוצבו תחנות סככה על ידי העיריה) וכו'.
&nbsp
והוחלט איי שם בשנות ה-90 שהדבר הזה לא יעיל ולכן יצאו למכרזים.
&nbsp
לגבי המפעילות האחרות שמבצעות הסעות פרקטיות, זה קיים. אתה יכול להתקשר למטרופולין או לקווים ולהזמין אוטובוס לנסיעה פרטית. את הנסיעות האלו החברות מבצעות בעיקר בשעות השפל (הזמנת אוטובוס לאירוע כמו חתונה למשל).
&nbsp
אם יש דרישה לשירות, משרד התחבורה יגרום לכך שהשירות יהיה קיים, בין אם על ידי הזזת תשומות מקווים אחרים ובין אם הפניית תשומות חדשות שמגיעות מהאוצר לפתיחת קו חדש. בדיוק כך נפתח קו 343 של מטרופולין כחצי שנה לאחר הפעלת האשכול במכרז החדש. דיי נדיר למען האמת שמשרד התחבורה לא פותח קו חדש כשיש בו צורך ממשי לשיפור השירות (במכרזים החדשים).
&nbsp
אני לא רואה סיבה לתת את היד החופשית הזאת למפעילות. המפעילות צריכות להיות זכיין שרק מפעיל את השירות כפי שהרוגלטור קבע לו. אם המפעיל מעוניין לפתוח קווים חדשים שיפתח מוניות שירות בדיוק כמו שחברת קווים עשתה בפתח תקווה, פתחה מוניות שירות שמקבילות לקווי השירות שלה. כך יש מונית שירות קו 98 או 99 (לא זוכר) של קווים ויש אוטובוס של קווים באותו הקו בדיוק.
אתה סותר את כל מה שעמוד השדרה אמר.
עמוד השדרה אמר שיש הפרדה מוחלטת בין אוטובוסים לתחבורה ציבורית ובין אוטובוסים למשימות אחרות..
ואתה טוען שאפשר להתקשר לחברה להזמין אוטובוס לחתונה והם יעמידו לרשותך אוטובוס כזה.
 
ההפרדה המבנית קיימת לא רק באגד

לא סתרתי שום דבר, אתה פשוט לא קורא את הכתוב כמו שצריך.
עמוד השדרה דיבר על אגד ועל ההפרדה שבוצעה בין אגד לאגד היסעים.
&nbsp
אני דיברתי על חברות פרטיות אחרות, קח כדוגמא את מטרופולין: http://www.metropoline.com/he/darom/content/2678/נסיעות-מיוחדות.html
&nbsp
הם אומנם קוראים לזה מטרופולין אישי (כך נודעתי כעת), אבל בפועל השימוש הוא באוטובוסים רגילים שמשמשים לתח"צ.
&nbsp
מה לעשות ששיא הפעילות של אוטובוסים בתח,צ הם ימים ראשון וחמישי? אתה חושב שבשאר הימים יש סיבה להשאיר אוטובוסים נחים להם בכיף שלהם? לא. בימים שני -רביעי זה עיקר הימים שמבצעים להם טיפולים שונים וכן, גם נסיעות פרטיות.
&nbsp
אתה לא יכול להקים קווי אוטובוס פרטיים שיפעלו רק בימים שני-רביעי, זו תהיה בדיחה. עם אותו סד"כ של אוטובוסים ונהגים, אתה לא תוכל להפעיל שירות פרטי סדיר כפי שאתה מציע בכל ימי החול בשבוע לפחות.
&nbsp
אתה כן תוכל להפעיל שירות פרטי רק בימים ובשעות שאינם שיא שירות. ולכן ההסעות הפרטיות האלו מתבצעות בעיקר בערב/לילה עבור אירועים.
&nbsp
ולגבי אגד, במידת הצורך אגד היסעים מתגבר את אגד במיוחד בקווים הישירים בימי א' ובכל חול המועד או לקראת חג וכו'. וכשצריך ויש חוסר באגד היסעים מסיבה כזאת או אחרת, משתמשים באוטובוס של אגד לשירות אגד היסעים (בעיקר כהסעות למפעלים ומלונות וכו', מה שמכונה נמ"ק).
ההפרדה המבנית קיימת לא רק באגד
אלא גם בדן (יונייטד טורס ומשדן), בסופרבוס (סופרבוס הסעים ותיור), באפיקים (אפיקים לתח"צ ואמנון מסילות, חברת האחות לנסיעות מיוחדות והסעות פרטיות), וחלקית גם בקבוצת עפיפי.
במטרופולין ההיקף של פעילות הנסיעות המיוחדות כנראה לא מצדיק עדיין הפרדה מבנית.
 

olli3

New member
מנהל
לא סתרתי שום דבר, אתה פשוט לא קורא את הכתוב כמו שצריך.

אתה סותר את כל מה שעמוד השדרה אמר.
עמוד השדרה אמר שיש הפרדה מוחלטת בין אוטובוסים לתחבורה ציבורית ובין אוטובוסים למשימות אחרות..
ואתה טוען שאפשר להתקשר לחברה להזמין אוטובוס לחתונה והם יעמידו לרשותך אוטובוס כזה.
לא סתרתי שום דבר, אתה פשוט לא קורא את הכתוב כמו שצריך.
עמוד השדרה דיבר על אגד ועל ההפרדה שבוצעה בין אגד לאגד היסעים.
&nbsp
אני דיברתי על חברות פרטיות אחרות, קח כדוגמא את מטרופולין: http://www.metropoline.com/he/darom/content/2678/נסיעות-מיוחדות.html
&nbsp
הם אומנם קוראים לזה מטרופולין אישי (כך נודעתי כעת), אבל בפועל השימוש הוא באוטובוסים רגילים שמשמשים לתח"צ.
&nbsp
מה לעשות ששיא הפעילות של אוטובוסים בתח,צ הם ימים ראשון וחמישי? אתה חושב שבשאר הימים יש סיבה להשאיר אוטובוסים נחים להם בכיף שלהם? לא. בימים שני -רביעי זה עיקר הימים שמבצעים להם טיפולים שונים וכן, גם נסיעות פרטיות.
&nbsp
אתה לא יכול להקים קווי אוטובוס פרטיים שיפעלו רק בימים שני-רביעי, זו תהיה בדיחה. עם אותו סד"כ של אוטובוסים ונהגים, אתה לא תוכל להפעיל שירות פרטי סדיר כפי שאתה מציע בכל ימי החול בשבוע לפחות.
&nbsp
אתה כן תוכל להפעיל שירות פרטי רק בימים ובשעות שאינם שיא שירות. ולכן ההסעות הפרטיות האלו מתבצעות בעיקר בערב/לילה עבור אירועים.
&nbsp
ולגבי אגד, במידת הצורך אגד היסעים מתגבר את אגד במיוחד בקווים הישירים בימי א' ובכל חול המועד או לקראת חג וכו'. וכשצריך ויש חוסר באגד היסעים מסיבה כזאת או אחרת, משתמשים באוטובוס של אגד לשירות אגד היסעים (בעיקר כהסעות למפעלים ומלונות וכו', מה שמכונה נמ"ק).
 

Ccyclist

Well-known member
לדעתי חייבת להיות מערכת שלד תדירה.

איך הייתם מסדרים את מערך התחבורה ציבורית בשבת בחיפה ופרבריה?
בחיפה כידוע מותר להפעיל תחבורה ציבורית בשבת אולם רמת השירות מאוד נמוכה. יש כאן בעיה של ביצה-תרנגולת.
האם רמת השירות הנמוכה אחראית לביקוש הנמוך או האם הביקוש הנמוך אחראי לרמת השירות הנמוכה.
כמובן שיש קווים תוססים ופעילים מאוד כמו קווי הלילה של יום שישי בערב.

בכל מקרה, בהנחה ואתם משרד התחבורה ואתם צריכים לקבוע איך תראה מפת קווי התחבורה הציבורית בחיפה ופרבריה ומהי תדירות הקווים...
איך לדעתכם זה היה צריך להראות?
לדעתי חייבת להיות מערכת שלד תדירה.
ממה ששמעתי על חיפה גם בימי חול יש מקומות בהם יש "תחבורה" של אוטובוס פעם בשעה, ומה ש"פועל" בשבת למעט קו 1 של המטרונית שעתי גם הוא. קו 1 של המטרונית תדיר יותר וכך הדיווחים על הצפיפות בו בלילה שבין שישי לשבת וביום שבת עצמו - אם נותנים לציבור שירות הוא משתמש בו.
&nbsp
לדעתי הדבר הראשון שיש לנוסע במערכת תחבורה ציבורית כלשהי היא התדירות. כשיש לי קו תדיר של פעם ב5-10 דק' אני משתמש בו, כשיש לי קו של פעם בחצי שעה אני משתמש בו לעיתים נדירות, וכשמציעים לי "שירות" של פעם בשעה אני מוותר על התענוג אלא אם מדובר בקו בינעירוני (וגם אז - יש לי רישיון מטסט ראשון...). מהסיבה הזו תח"צ בשבת שפועל בתדירות שעתית לא ימשוך מספיק נוסעים שיראו איזו דרישה יש באמת, בעוד האמצעי התדיר זוכה לשימוש רב.
&nbsp
המערכת שהייתי מציע לחיפה היא מערכת על הצירים הראשיים שלא תיכנס לשכונות דתיות (אני חושב שיש בעיר שכונה דתית או שתיים), אך תשמור על עיקרון שבו מרבית התושבים יהיו 10 דק' הליכה מקו תדיר. למטרונית חסרה שלוחה בציר חורב - הנשיא (אני יודע ש זה יהיה קו נפרד) והכרמלית צריכה לפעול בשבת כדי להיות חיבור מהיר בין העיר התחתית למרכז הכרמל. יתכן שלא צריך את קו 101 שעובר במנהרות הכרמל אם אין מספיק תחנות איסוף לאורך מסלולו.
&nbsp
כמו כן - אם יש מקומות בהם הטופוגרפיה מאפשרת שימוש במעליות של בניינים קיימים (שנפתחים לשני רחובות בגבהים שונים) או הסבת גרמי מדרגות ציבוריים למדרגות נעות - יש לבצע זאת בצורה שתהיה פתוחה לציבור 24/7. בעיר כמו חיפה (וכן בירושלים) גורם הגובה הוא משמעותי, וקירבה בקו אווירי איננה מבטיחה נגישות טובה.
&nbsp
&nbsp
 
איך הייתי מסדר? שאלה מעניינת מאוד!

איך הייתם מסדרים את מערך התחבורה ציבורית בשבת בחיפה ופרבריה?
בחיפה כידוע מותר להפעיל תחבורה ציבורית בשבת אולם רמת השירות מאוד נמוכה. יש כאן בעיה של ביצה-תרנגולת.
האם רמת השירות הנמוכה אחראית לביקוש הנמוך או האם הביקוש הנמוך אחראי לרמת השירות הנמוכה.
כמובן שיש קווים תוססים ופעילים מאוד כמו קווי הלילה של יום שישי בערב.

בכל מקרה, בהנחה ואתם משרד התחבורה ואתם צריכים לקבוע איך תראה מפת קווי התחבורה הציבורית בחיפה ופרבריה ומהי תדירות הקווים...
איך לדעתכם זה היה צריך להראות?
איך הייתי מסדר? שאלה מעניינת מאוד!
קודם כל, התדירות נמוכה, אך לא עד כדי כך שמו שמציגים זאת.
רוב הקווים הם פעם ב45 דקות, אם אני לא טועה יש גם מספר מצומצם של קווים שפועל כל חצי שעה.
לדעתי פעם בחצי שעה בשבת זה בסדר גמור.
חלק מהקווים בשבת, מימים עברו, ממשיכים להתחיל ולסיים בהדר. דבר שגוי לדעתי, שכן המטרונית שם לא עובדת בשבת. משמע, קווים שאינם עוברים בציר המטרונית ומסיימים בהדר, יש להמשיכם עד לעצמאות או לרכבת בת גלים.
דבר נוסף, להפעיל מחדש את השירות שהופסק בקריות!
מאז שהמטרונית פועלת נוצר מצב אבסורדי שבו יש קו ראשי שפועל ואין איך להגיע אליו עד 5 אחה"צ.
ולא חייב שכל הקווים יפעלו כמו ביום חול, לדעתי בשלב ראשון אפשר להרחיב את פעילות קו 210 גם ליום שבת עצמו עד 4 אחה"צ, כשבקיץ יהיו לו חלופות הנכנסות לחוף דגניה.
&nbsp
וזהו בנתיים.
כתושב האזור, אני מאמין שאם יהיה לי מה להוסיף אוסיף אותו כאן. אשמח לתגובותיכם.
 

Ccyclist

Well-known member
כל 45 דק' זה אנטי-לו"ז, אי אפשר לזכור דבר כזה.

איך הייתי מסדר? שאלה מעניינת מאוד!
קודם כל, התדירות נמוכה, אך לא עד כדי כך שמו שמציגים זאת.
רוב הקווים הם פעם ב45 דקות, אם אני לא טועה יש גם מספר מצומצם של קווים שפועל כל חצי שעה.
לדעתי פעם בחצי שעה בשבת זה בסדר גמור.
חלק מהקווים בשבת, מימים עברו, ממשיכים להתחיל ולסיים בהדר. דבר שגוי לדעתי, שכן המטרונית שם לא עובדת בשבת. משמע, קווים שאינם עוברים בציר המטרונית ומסיימים בהדר, יש להמשיכם עד לעצמאות או לרכבת בת גלים.
דבר נוסף, להפעיל מחדש את השירות שהופסק בקריות!
מאז שהמטרונית פועלת נוצר מצב אבסורדי שבו יש קו ראשי שפועל ואין איך להגיע אליו עד 5 אחה"צ.
ולא חייב שכל הקווים יפעלו כמו ביום חול, לדעתי בשלב ראשון אפשר להרחיב את פעילות קו 210 גם ליום שבת עצמו עד 4 אחה"צ, כשבקיץ יהיו לו חלופות הנכנסות לחוף דגניה.
&nbsp
וזהו בנתיים.
כתושב האזור, אני מאמין שאם יהיה לי מה להוסיף אוסיף אותו כאן. אשמח לתגובותיכם.
כל 45 דק' זה אנטי-לו"ז, אי אפשר לזכור דבר כזה.
בלו"ז שעתי או חצי שעתי לפחות אפשר לזכור באיזו דקות האוטובוס אמור להגיע בכל שעה.
&nbsp
לו"ז של 45 דקות שמתחיל ב09:00 ימשיך 09:45, 10:30, 11:15, 12:00 וכך הלאה כשבכל שעה זמן ההגעה שונה לחלוטין מזמן ההגעה בשעות שלפניה ואחריה.
&nbsp
ואל תגידו "אפשר לבדוק", כי כשיש לו"ז שניתן לזכור אותו בקלות זה מיידי יותר מלהסתבך כל פעם בלבדוק, במיוחד אם הבדיקה מגלה שבדיוק פיספסתם אוטובוס.
 
הבעיה הכי גדולה של התח"צ בחיפה בסוף השבוע זה החור בשישי בערב

איך הייתם מסדרים את מערך התחבורה ציבורית בשבת בחיפה ופרבריה?
בחיפה כידוע מותר להפעיל תחבורה ציבורית בשבת אולם רמת השירות מאוד נמוכה. יש כאן בעיה של ביצה-תרנגולת.
האם רמת השירות הנמוכה אחראית לביקוש הנמוך או האם הביקוש הנמוך אחראי לרמת השירות הנמוכה.
כמובן שיש קווים תוססים ופעילים מאוד כמו קווי הלילה של יום שישי בערב.

בכל מקרה, בהנחה ואתם משרד התחבורה ואתם צריכים לקבוע איך תראה מפת קווי התחבורה הציבורית בחיפה ופרבריה ומהי תדירות הקווים...
איך לדעתכם זה היה צריך להראות?
הבעיה הכי גדולה של התח"צ בחיפה בסוף השבוע זה החור בשישי בערב
את החור הזה צריך לסגור על ידי הפעלה מוקדמת של קווי הלילה והפעלת הקווים שפועלים בשבת גם בשישי בערב.
לגבי התח"צ בשבת עצמה - כל עוד השירות הבינעירוני כמעט לא פעיל, התחבורה הציבורית ממילא "נכה" ביחס לסוג הביקושים המתאים לשבתות, כי חלק ניכר מהביקוש בשבתות הוא לנסיעות בינעירוניות והמצב הנוכחי (במדינה כולה) מאלץ את רוב הביקוש הזה להתנקז לכלי רכב פרטיים, גם באזור חיפה.
 

Subi777

New member
לעניות דעתי בחודשי הקיץ צריך להפעיל תחבורה גם לאוניברסיטה

הבעיה הכי גדולה של התח"צ בחיפה בסוף השבוע זה החור בשישי בערב
את החור הזה צריך לסגור על ידי הפעלה מוקדמת של קווי הלילה והפעלת הקווים שפועלים בשבת גם בשישי בערב.
לגבי התח"צ בשבת עצמה - כל עוד השירות הבינעירוני כמעט לא פעיל, התחבורה הציבורית ממילא "נכה" ביחס לסוג הביקושים המתאים לשבתות, כי חלק ניכר מהביקוש בשבתות הוא לנסיעות בינעירוניות והמצב הנוכחי (במדינה כולה) מאלץ את רוב הביקוש הזה להתנקז לכלי רכב פרטיים, גם באזור חיפה.
לעניות דעתי בחודשי הקיץ צריך להפעיל תחבורה גם לאוניברסיטה
יש עשרות מטיילים שרוצים להגיע לנקודות הכניסה לשמורות לטיולי הליכה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה