איך בג"צ הפך את ישראל - לאיראן

  • פותח הנושא ai27
  • פורסם בתאריך

ai27

Well-known member
הרשות השופטת היא המומחית לחוקים.
לרשות שופטת במדינה דמוקרטית - אין סמכות חקיקה,
והיא כפופה - לבחירה וחקיקה פרלמנטרית.

אלא שבגצ יצרו מצב שבו - הם כבר לא כפופים לחוקים
בדיוק כמו הגוף העליון האיראני, שהשתלט על הגוף המחוקק
כמו שאם יש לך תוכנית מורכבת לבית אתה נעזר באדריכל.
אדריכל - שאני בוחר.
למשל - כמו ייעוץ משפטי שממונה עי פרלמנט/ממשלה
והם בעצם המומחים לחקיקה.

המצב שבגצ יצר
זה כמו שאני רוצה לבנות בית בסגנון גותי,
אבל אני חייב לשלם לאדריכל שהוקצה לי ע"י קרטל האדריכלים - ומכריח אותי לבנות אותו בסגנון מודרני.
כי זה מה שהוא אוהב
 
אדריכל - שאני בוחר.
למשל - כמו ייעוץ משפטי שממונה עי פרלמנט/ממשלה
והם בעצם המומחים לחקיקה.

המצב שבגצ יצר
זה כמו שאני רוצה לבנות בית בסגנון גותי,
אבל אני חייב לשלם לאדריכל שהוקצה לי ע"י קרטל האדריכלים - ומכריח אותי לבנות אותו בסגנון מודרני.
כי זה מה שהוא אוהב
אין מה לעשות בכל מדינה החוק הוא אחיד.

אני לא רואה דרך אחרת.

אי אפשר שיום אחד יהיה שופט שמפרש ככה את החוק ויום שני שופט אחר מפרש אחרת.

הרי הבסיס של כל מדינה זה חוק וביטחון.

אז כמו שלא יתכן שמע' הביטחון תגן יותר על אזרח אחד מאשר שני כך לא יתכן

חוקים לא אחידים.

אם מע' החוק לא נכונה צריך להחליף אותה במע' טובה יותר אבל השופטים עצמם

עושים עבודה טכנית של מומחיות.
 

שחר 676

Well-known member
אין מה לעשות בכל מדינה החוק הוא אחיד.

אני לא רואה דרך אחרת.

אי אפשר שיום אחד יהיה שופט שמפרש ככה את החוק ויום שני שופט אחר מפרש אחרת.

הרי הבסיס של כל מדינה זה חוק וביטחון.

אז כמו שלא יתכן שמע' הביטחון תגן יותר על אזרח אחד מאשר שני כך לא יתכן

חוקים לא אחידים.

אם מע' החוק לא נכונה צריך להחליף אותה במע' טובה יותר אבל השופטים עצמם

עושים עבודה טכנית של מומחיות.
החוק הוא אחיד ? |פנים|

החוק הכתוב אחיד אך בפועל בג"צ פוסק בניגוד לחוק כשזה מתאים לאג'נדה הפוליטית שלו. הוא עושה זאת באמצעות ,"פרשנות תכליתית , עילת הסבירות" ושאר ירקות.

בג"צ עושה מהחוק הכתוב פלסטלינה ולכן אמון הציבור בגוף המושחת הזה הגיע לשפל חסר תקדים.

היום כולנו מבינים עד כמה מערכת המשפט מחרבנת על החוק ועל הציבור. זה כבר לא סמוי מן העין וטוב שכך.
 

DANIAVNI

Well-known member
אלא שבגצ יצרו מצב שבו - הם כבר לא כפופים לחוקים
בדיוק כמו הגוף העליון האיראני, שהשתלט על הגוף המחוקק
מצטער, אבל אני לא רוצה לחיות במדינה שבה אמסלם ואטורי ביתן ומילביצקי מחוקקים חוקים בלי שיהיה גוף שיפקח עליהם .
 

ai27

Well-known member
מצטער, אבל אני לא רוצה לחיות במדינה שבה אמסלם ואטורי ביתן ומילביצקי מחוקקים חוקים בלי שיהיה גוף שיפקח עליהם .
הייעוץ המשפטי של הכנסת,
שזה ייעודו והתמקצעותו, לא מספיק טוב?

או שהחלטת שחייבים גם אצלנו מועצה דיקטטורית כמו באיראן
 
הייעוץ המשפטי של הכנסת,
שזה ייעודו והתמקצעותו, לא מספיק טוב?

או שהחלטת שחייבים גם אצלנו מועצה דיקטטורית כמו באיראן
אם אין לחוקים שום גבול זה בעיה.

למשל לקחת את רוב הכסף של החילונים ולהעביר לאחרים.

מע' המשפט פוסקת לפי עקרונות אוניברסיליים.

אם אתה לא אוהב את זה תשנה את המהות של מע' המשפט לפי החוק העברי/ישראלי חדש או משהו דומה.


בשביל זה צריך רוב גדול בכנסת כי זה חוק יסוד.
 

שחר 676

Well-known member
מצטער, אבל אני לא רוצה לחיות במדינה שבה אמסלם ואטורי ביתן ומילביצקי מחוקקים חוקים בלי שיהיה גוף שיפקח עליהם .
או במילים אחרות אתה לא אדם דמוקרטי.

ניסחת בדיוק את הבעיה של השמאל שמצא לעצמו מסלול עוקף דמוקרטיה באמצעות בג"צ וכל כך מדוע ?

מפני שהשמאל הדיקטטורי לא מוכן לקבל שלטייח יש קול שווה בקלפי לטייס.

זה בדיוק מה שאתה מצהיר על עצמך.
 

DANIAVNI

Well-known member
או במילים אחרות אתה לא אדם דמוקרטי.
לא מדוייק.
דמוקראטיה פירושה רשות מחוקקת נבחרת שמאוזנת על ידי רשות שופטת .
עיקרון האיזונים והבלמים .

ייתכן בהחלט שהיה ויש מקום לצמצם את מידת האקטיביזם השיפוטי
מבית היוצר של אהרון ברק
אך לא ניתן ואסור לבטלו לחלוטין .

אני לא יודע אם זה בדיוק בנושא ובכז
להזכירך מי שלא ויתר לרבין ז"ל בנושא חשבון הדולארים ההוא
היה אהרון ברק .

יש כיום מספר מקרים שבהחלט מוכיחים שהרשות המחוקקת הפכה לחונטה
ששופטת את עצמה לטובתה
היו צריכים לפתוח בחקירה נגד יצחק עמית
ובמקרה גלי בהרב מיארה בהחלט שיש חשש כבד לניגוד עניינים בעניין רונן בר .
במקרה זה, יד הדימיון היתה צריכה להספיק
מספיק שאני מסוגל לדמיין את אנשי השבכ מגיעים לבקר את ציון מיארה ויושבים לכוס קפה
אני לא צריך להוכיח ראייתית שגלי מיארה היתה אז בבית .
ולשאול אותה האם יש לה או אין לה ניגוד עניינים זה כבר צחוק מהעבודה שתעיד עבור עצמה .
 

שחר 676

Well-known member
לא מדוייק.
דמוקראטיה פירושה רשות מחוקקת נבחרת שמאוזנת על ידי רשות שופטת .
עיקרון האיזונים והבלמים
ועוד איך מדויק.

עקרון הפרדת הרשויות מדבר על חלוקת כח היינו כל רשות מתערבת לעיתים נדירות בענייני הרשות המקבילה ובכך כל אחת מאזנת את השניה מבלי שלאף רשות יש זכות וטו מוחלטת.

בפועל רק לבג"צ יש זכות וטו מוחלטת בכל נושא וענין - מה גם שביטול זכות העמידה בפני בג"צ על ידי אהרון ברק נועד לאפשר לבג"צ להרוס את עקרון הפרדת הרשויות על ידי מתן אפשרות לכל ארגון קיקיוני לעתור לבג"ץ בכל נושא שבא לו....באופן הזה בג"צ מתערב קבוע בענייני הרשויות המקבילות לו ובועט ברגל גסה בעקרון הפרדת הרשויות. זה בדיוק מה שרצה אהרון ברק.
ייתכן בהחלט שהיה ויש מקום לצמצם את מידת האקטיביזם השיפוטי
מבית היוצר של אהרון ברק
אך לא ניתן ואסור לבטלו לחלוטין
לא צריך לבטלו לחלוטין - בג"צ חייב להבין שבניגוד למשנתו של אהרון ברק "לא הכל שפיט" ולכן הוא חייב לגזור על עצמו ריסון....ההתערבות שלו יכולה לבוא אך ורק במקרים נדירים כמו רצון בלתי חוקי לקיים בחירות כל 10 שנים לדוגמא אבל מה שמתרחש היום על ידי בג"צ זה הרס מוחלט של הדמוקרטיה שבסופו של דבר יביא למלחמת אזרחים.
אני לא יודע אם זה בדיוק בנושא ובכז
להזכירך מי שלא ויתר לרבין ז"ל בנושא חשבון הדולארים ההוא
היה אהרון ברק .
מה שאתה לא מבין הוא שפרשת חשבון הדולרים של רבין התרחשה כששלטון מפא"י עדיין שלט בישראל שלטון ללא מצרים. זה היה לפני המהפך של שנת 77 בו בגין והבבונים עלו לשלטון. השמאל כולו לא האמין שהוא יכול בכלל לאבד את השלטון.

כשברק לא ויתר לרבין על חשבון הדולרים הוא העריך ששמאלן אחר יעלה לשלטון במקומו - אילו הסיטואציה היתה מתרחשת היום אין מצב שברק היה בכלל מעלה את הנושא שהרי הוא לא היה מסכן במודע את שלטון השמאל.

אתה יודע שאני צודק.
 

אלפיני

Well-known member
שאבין, יש לגברת ו/או לך בעיה עם כך שהרשות השופטת דואגת לכך שלא יהיו בעיות בניסוח, סטירות עם חוקים אחרים או חוסר בהירות לגבי האחראי לאכיפת החוק ורואים בכך משהו בעייתי? שפיטה דורשת חוקים עקביים בדיוק מהסיבה הזו , שכן חקיקה שעוברת בניסוח חארטא המלא בחורים, לבסוף מצריכה פרשנות שיפוטית . אז איך בדיוק צריך להתגבר על הבעיה של חוסר מקצועיות של המחוקק הגורמת לכך שאחר מכן אותו מחוקק מתלונן על השיפוט?

מי שאיראני אינם השופטים כי אם ימנונים אווילים עם אפס יכולות ביצוע וכנ"ל לגבי יכולות הניסוח המנסים ליצור חוקים לעומתיים ומצפים לשופטים בובות בהתאם לקפריזות שלהם. זה בדיוק הדבר הפוסל את העקרון החשוב ביותר בדמוקרטיות שהוא הפרדת ראשויות.
לרשות שופטת במדינה דמוקרטית - אין סמכות חקיקה,
לעומת זאת יש לה סמכות פרשנות חוקים. זו מהות השפיטה בעצם.

שהחכ"ים של הימין ילמדו להתנסח ולהפסיק להמציא חוקים הנוגדים או משכפלים חוקים אחרים רק למטרות פופוליסטיות. השופטים אינם אשמים שאצלם נוצרות מירב הבעיות.
אדריכל - שאני בוחר.
למשל - כמו ייעוץ משפטי שממונה עי פרלמנט/ממשלה
והם בעצם המומחים לחקיקה.

המצב שבגצ יצר
זה כמו שאני רוצה לבנות בית בסגנון גותי,
אבל אני חייב לשלם לאדריכל שהוקצה לי ע"י קרטל האדריכלים - ומכריח אותי לבנות אותו בסגנון מודרני.
כי זה מה שהוא אוהב
הפוך גוטה. אם כבר השתמשת בקטע הזה מטפורית, האדריכל הוא הזה מונע ממך לבצע חריגות בניה, או כל בנייה המסכנת את הסביבה שלך.
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה