איך אתם מפרשים חלום?

רשף כשף

New member
איך אתם מפרשים חלום? ../images/Emo121.gif

מעניין לחלוק גישות שונות בתורת פענוח החלומות. בדרך כלל כאשר אני ניגשת לחלום, אני : 1. קוראת אותו, ומתמקדת בסמל אחד שמרגיש לי הכי חזק בחלום. הסמל הזה הוא המפתח של החלום, הוא הנושא, הכיוון לפירוש. 2. בכל מקום שמופיע הסמל אני מחליפה אותו בפירוש שלו. ובודקת- האם הסמל מפריע או תומך בחייו של החולם, על פי החלום. לדוגמה:
קרן כתבה חלום בעמוד הזה- "אני נוסעת בלילה לחברים אחרי שאני מגיעה אליהם אני צריכה לחזור לקחת משהו ואז אני חוזרת על סוס עם עוד מישהי, יש סיבוב ממש חד בכביש ואנחנו כמעט נדרסות, לפנינו משאית ענקית ופתאום אזעקה, אנחנו יורדות עם הסוס לואדי בצד הדרך שם יש המון אנשים, כולם לא זזים פתאום אנ י רואה שהם לא זזים כי יש זאבים מפחידים שמתקרבים אלינו, הם באים ממש מהר הם אוכלים את הסוס, אני בורחת ומתעוררת."
ככה זה נראה כשמחליפים את הסמלי בפירוש שלהם- אני נוסעת בלילה לחברים אחרי שאני מגיעה אליהם אני צריכה לחזור לקחת משהו ואז אני חוזרת על הדרך האישית שלי עם עוד מישהי, יש סיבוב ממש חד בכביש ואנחנו כמעט נדרסות, לפנינו משאית ענקית ופתאום אזעקה, אנחנו יורדות עם האישית שלי לואדי בצד הדרך שם יש המון אנשים, כולם לא זזים פתאום אנ י רואה שהם לא זזים כי יש נאמנויות מפחידים שמתקרבים אלינו, הם באים ממש מהר הם אוכלים את האישית שלי, אני בורחת ומתעוררת.
וזה הפירוש שנתתי- החלום יכול לתאר שהנאמנות שלך לחברים מפריעה לך להתקדם בדרך האישית שלך. מה דעתכם
האם גם לכם יש גישה לפענוח חלום
אשמח לשמוע מה הגישה שלכם.
רשף כשף
 

לקשמי

New member
גישות לפענוח חלום

גם אני מסתכלת בחלום על סמלים ומטאפורות. לדוגמא: לפני ימים ספורים חלמתי שנשארתי נעולה בעבודה. כלומר בחלום אני נמצאת בעבודה (למרות שבמציאות אני בכלל לא עובדת בימים אלה) ומגיעה סיטואציה שבה כולם כבר הלכו הביתה ואני עוד נשארת לעבוד ורק אחרי כמה זמן מגלה שכל שאר המשרדים חשוכים, הדלתות נעולות ואני... תקועה בעבודה! בלי יכולת לצאת. אני מנסה להתקשר לאחראית שלי, להגיד לה שנתקעתי אבל כשאני מחפשת את מס' הטלפון שלה בפלאפון שלי אני רואה מלא מספרים מוזרים שאין להם קשר למספרי טלפון ומיותר לציין שאת מס' הטלפון שלה אני לא מוצאת. זמן קצר לאחר מכן התעוררתי. עכשיו, אומר רק שסיטואציה דומה או בעצם כמעט זהה לזאת שהייתה בחלום, קרתה לי גם במציאות, בערך לפני שנה, בדיוק אותה סיטואציה שבה כולם הלכו הביתה ואני נתקעתי בעבודה וכו' וכו' (וזה היה ממש מפחיד), רק שבמציאות זה היה במקום עבודה אחר ולא באותו מקום שבו זה קרה בחלום. מה ששאלתי את עצמי, אחרי שהתעוררתי מהחלום זה למה בעצם חלמתי על זה עכשיו? הרי המקרה המציאותי קרה לפני שנה והיום אני בכלל לא עובדת. הפירוש שנתתי לזה הוא המובן המטאפורי של להיות "תקועה בעבודה". אני חושבת שהחלום הזה ביטא את ההרגשה שלי שהרבה זמן אני מרגישה באמת "תקועה" בתחום של עבודה. הרבה זמן אני עובדת בתחום שלא רק שלא מעניין אותי אלא גם גורם לי לנזקים בריאותיים (קלדנות. גורם לי לכאבי גב, כאבי פרקים וכו'). ובכל זאת אני חוזרת לעבוד באותו תחום שוב ושוב. תקועה, נו... דרך אחרת לפרש חלום או חלומות היא להסתכל על מכלול מסויים של כמה חלומות שחלמתי באותו לילה, למצוא להם מכנה משותף ולנסות להבין מה זה אומר. למשל לפני לילה או שניים, היו לי שני חלומות שהמכנה המשותף שלהם היה הצבע הוורוד. באחד מהם אני נמצאת באיזה חנות ורוצה לקנות איזשהו בד (לא זוכרת לאיזו מטרה) ואני רואה בד גדול בצבע צהוב ועוד בד קטן יותר בצבע ורוד, שמושך את עיניי אבל אני מחליטה לא לקנות אותו כי הוא קטן מדי. בחלום השני אני יושבת באיזה בית קפה ברחוב ועובר לידי איש עם כלב... הכלב בצבע וורוד! זה נראה לי מוזר ואני אומרת לאחותי שנמצאת איתי: תראי, כלב ורוד. הוא מתקרב אליי ואני מחליטה לבדוק בהזדמנות זו אם הוא באמת ורוד או שזה סתם למראית עין. כשהוא ניגש אליי אני מתחילה ללטף אותו אבל הוא מיד בורח. הסיטואציה הזאת חוזרת על עצמה פעם שנייה. (כלומר שהוא שוב ניגש, אני מנסה ללטף אותו והוא בורח מיד). ורוד זה סימן לאופטימיות. בשני החלומות הורוד חומק ממני איכשהו (אם כי בחלום הראשון זה די מבחירה). אני מנסה לחשוב האם אני מפחדת לחשוב מחשבות אופטימיות? סתם תהייה.
 

רשף כשף

New member
אכן ../images/Emo13.gif

משחקי מילים ומשמעויות של ביטויים מאוד נפוצים בחלום. יש אפילו מאמר על כך במאמרי הפורום. דרך אגב, גם צבע הוא סמל כפי שכתבת: ורוד זה צבע של אופטימיות סגול- תיקשור אדום- איבוד אנרגיה , תשוקה ירוק- צמיחה ופריחה אני גם כמוך מחפשת מכנה משותף בחלומות, זה יכול להצביע על דבר מה שחוזר על עצמו בחיי החולם. כלב ורוד יכול לתאר חבר או חברה בעלי גישה אופטימית לחיים. כאשר הכלב הורוד בורח ממך, יכול להצביע שאת מבריחה את האופטימיות.
 

לקשמי

New member
תודה ../images/Emo13.gif

מבריחה את האופטימיות? אני מנסה לחשוב על זה בהקשר של חיי היום-יום שלי בהווה. בדרך כלל אני מנסה דווקא כן לחשוב חיובי ואני די מאמינה בעצמי. אבל יכול להיות שיש עוד מה לשפר בעניין.
 
../images/Emo189.gif מעניין!

לי אין גישה ואני לא ממש יודעת לפרש את החלומות, אבל היום אני כבר יותר מבינה את הסמלים והם יכולים לתת לי רמז. בעבר היתי משתמשת בספרי חלומות ועוברת סמל סמל בחלום, אבל זה אף פעם לא באמת קלע. היום אני קוראת את החלום ומנסה להבין איזה סמל הוא המשמעותי ומה אותו סמל אומר, אני עדיין לא תמיד יודעת בדיוק "למה התכוון המשורר" אבל אני בדרך...
 

רשף כשף

New member
המשורר... החולם ... את ...

שפת החלום מורכבת מסמלים, הלקוחים ממחסן הסמלים האישי של החולם. המפתח האמיתי לשפת החלום הוא בידי החולם עצמו! התובנות האישיות שלכם מחלומכם, הן הכי רלוונטיות, רק אתם מסוגלים לזהות את החיבור לחייכם.
 
נכון, אבל...

לעיתים אפשר להבין את ההקשר של סמל לחלום אבל לא מה הוא רוצה להגיד לדוגמא: אתמול חלמתי על החברים מהתוכנית "חברים". אני לא הייתי אחת מהם או איזה דמות, ראיתי את הסיטואציה כצופה. אני זוכרת רק קטע אחד - בו הם נכנסים לחדר שהוא כמובן באולפן אין בו כלום חוץ מספה אחת, רייצ'ל מדביקה מדבקה עגולה על הספה עם מספר. המספר היה 10,000 אבל עם עוד אפסים והיא פנתה לפיבי ואמרה שזה המון 10,000. כשחשבתי על הסיוטאציה וניסיתי לקשר אותה לחיי היומיום עלה לי רק דבר אחד - זאת סידרה שמאוד אהבתי לראות וכל פעם שיש פרק חוזר ויוצא לי לראות אני רואה אותו, גם אם ראיתי אותו פעמים רבות. את החיבור בין החלום למציאות לא מצאתי. ?????
 

רשף כשף

New member
חברים זה גם סמל

את יכולה לשאול את עצמך מה קרוה בקטע החברתי לאחרונה? האם את/החברים מתקשים להשקיע בשימור הקשר למשל. אני לא מסכימה איתך שאת לא מסוגלת לעשות את החיבור הזה לבד.
 
../images/Emo9.gif רשף

חברים- פשוטו כמשמעו! איך לא חשבתי על זה? יותר ברור מזה לא יכול להיות
הקטע החברתי?! מבחינתי הוא בעיה של המוןןןןןןןןןןןןן זמן, אני מרגישה בודדה מאוד! בעיקר במקום מגורינו הנוכחי. כל חברותי גרות רחוק ממני. וגם נראה שתמיד אני זו שמתקשרת "סתם" לשאול מה נשמע? ואם נפגשים אז תמיד אני זו שנוסעת כי לכולם תמיד מאוד קשה. זה היה כך מאז שאני זוכרת את עצמי - תמיד כולם מאוד עסוקים כי הם...לומדים - בזמן שכולם למדו לתואר ראשון אני הספקתי לעשות גם תואר שני ולעבוד ובכול זאת היה לי יותר זמן, או עובדים - בעבודות משרדיות או בחניות בזמן שאני עבדתי "בשטח" והיתי המון בפגישות/טיולים בלחץ מטורף, תמיד היה לי זמן להתקשר. או (וזה הקטע החביב עלי) יש להן חבר חדש ואז כמובן שהן נעלמות, או שהן מתכננות חתונה ואז הן מאוד עסוקות (ואף אחת מהחתונות לא נראתה כמו שלי וכולםםםםם אמרו שזו החתונה הכי שווה שהם היו בה, ועדיין היה לי זמן) בקיצור... איזה קיטורים.............סליחה, אבל אני במצב רוח די עגמומי היום
 

רשף כשף

New member
את יודעת משהו

חברים באמת טובים יש לא יותר מ 2. וכל היתר- קשרים של עבודה, לימוידם, משפחה, חבוריות קצרות טווח וכו' חברים של מסיבות או פעילויות בשעות הפנאי הם פונקציה של אנשים שאת נפגשת ומתחברת אליהם בנסיבות שונות בחייך. כנראה שאת צריכה להרחיב את המעגל החברתי שלך, להיפתח יותר לאנשים שיש להם עניין משותף איתך.
 

MiNiTaUr

New member
בקשר לפלאפון

האם איי פעם חלמתם על מכשיר חשמלי אם צג שבאמת מראה את מה שהוא אמור להראות ועוד דבר לרוץ אני מכיר 7 אנשים לפחות שלא יכולים לרוץ בחלום עכשיו לגישה של פתרונות אמממ אני יותר בקטע של סמלים יש כל מיני ספרים אצלי אישית 2 מהם על כל מיני קומבינציות של סמלים בחלומות למרות שאיני מאמין בזה משום שברוב החלומות את שולט לפחות טיפה ולכן הכל מישתנה ביחס ליום או לאיך שאתה מרגיש באותו רגע.. או משהוא בסיגנון. P:
 
למעלה