איך אתם מחכים לזה

מצב
הנושא נעול.
אבל התחנה ממילא עומדת להשתנות בגלל רכבת העמק

תחנת לב המפרץ סגורה בלילה בגלל הקניון
התחנה נבנתה באופן פרטי על ידי הקניון, זכתה להצלחה שלא ציפו לה (לשם השוואה, תחנת חוצות המפרץ שמשתרכת מאחור), והמחיר לזה הוא שהכניסה והיציאה לתחנה נעשות רק דרך הקניון.

מאחר והקניון סגור בלילה, גם התחנה סגורה בלילה, כך זכור לי, אאל"ט וטל"ח.
אבל התחנה ממילא עומדת להשתנות בגלל רכבת העמק
והולכים להזיז מעט את מיקומה ואת דרכי הכניסה אליה, כך שבעתיד ממילא תתבטל התלות בקניון.
אפשר לבטל את התלות הזו כבר כעת וליצור כניסה אליה שלא דרך הקניון.
לא ברור לי איך לא ציפו להצלחה כאשר התחנה נמצאת בסמוך למרכזית המפרץ.
זה המרכז התחבורתי הגדול ביותר בצפון.
חוצות המפרץ היא תחנה איזוטרית שאין שום מקום להשוות בינה לבין לב המפרץ.
 
הגשר החדש מעל הרציפים בקצה הדרומי כבר מוכן.

אבל התחנה ממילא עומדת להשתנות בגלל רכבת העמק
והולכים להזיז מעט את מיקומה ואת דרכי הכניסה אליה, כך שבעתיד ממילא תתבטל התלות בקניון.
אפשר לבטל את התלות הזו כבר כעת וליצור כניסה אליה שלא דרך הקניון.
לא ברור לי איך לא ציפו להצלחה כאשר התחנה נמצאת בסמוך למרכזית המפרץ.
זה המרכז התחבורתי הגדול ביותר בצפון.
חוצות המפרץ היא תחנה איזוטרית שאין שום מקום להשוות בינה לבין לב המפרץ.
הגשר החדש מעל הרציפים בקצה הדרומי כבר מוכן.
 

Ofekalef1

New member
אני לא זוכר אם זה היה בלו"ז שבועז פרסם

שינוי לעומת מה שבועז פרסם בפורום בעבר:
הרכבת הרביעית בשעות השיא בין חיפה לת"א (שממשיכה לבאר שבע) לא יוצאת מלב המפרץ אלא מחיפה מרכז השמונה וכן עוצרת בבת גלים (וכך גם בכוון השני).
הנוחיות התפעולית של חיפה מרכז לעומת לב המפרץ כנראה עדיין משפיעה ברכבת יותר חזק מהמרכזיות התחבורתית של התחנות.
אני לא זוכר אם זה היה בלו"ז שבועז פרסם
אבל שלוש מהרכבות בין ת"א לחיפה בשעות השיא של הצהריים (אלו שמתחילות בב"ש) עוברות בדרך גם בחדרה-מערב.
מעניין מה גרם לשינוי הזה, ולמה דווקא רק בצהריים.
 
השינוי הוא ברכבות אחה"צ לכוון צפון וברכבות

אני לא זוכר אם זה היה בלו"ז שבועז פרסם
אבל שלוש מהרכבות בין ת"א לחיפה בשעות השיא של הצהריים (אלו שמתחילות בב"ש) עוברות בדרך גם בחדרה-מערב.
מעניין מה גרם לשינוי הזה, ולמה דווקא רק בצהריים.
השינוי הוא ברכבות אחה"צ לכוון צפון וברכבות
בבוקר לכוון דרום. זה שינוי לעומת הלו"ז שבועז פרסם והוא כנראה נובע מכך שהרכבת גילתה שהלו"ז החדש פוגע בקישוריות בין חדרה לתל אביב בשעות השיא.
בלו"ז הקיים חלק מהרכבות בשעות השיא בין מודיעין לחיפה עוצרות גם בחדרה מערב. בלו"ז החדש זה בוטל.
וכנראה מבחינת הלו"ז יוצא פיזור טוב יותר אם מוסיפים את חדרה מערב לרכבת מ/ל באר שבע ולא לרכבת מ/ל מודיעין.
 

Ofekalef1

New member
אולי גם לא רוצים להעמיס על הקו למודיעין

השינוי הוא ברכבות אחה"צ לכוון צפון וברכבות
בבוקר לכוון דרום. זה שינוי לעומת הלו"ז שבועז פרסם והוא כנראה נובע מכך שהרכבת גילתה שהלו"ז החדש פוגע בקישוריות בין חדרה לתל אביב בשעות השיא.
בלו"ז הקיים חלק מהרכבות בשעות השיא בין מודיעין לחיפה עוצרות גם בחדרה מערב. בלו"ז החדש זה בוטל.
וכנראה מבחינת הלו"ז יוצא פיזור טוב יותר אם מוסיפים את חדרה מערב לרכבת מ/ל באר שבע ולא לרכבת מ/ל מודיעין.
אולי גם לא רוצים להעמיס על הקו למודיעין
שגם ככה עוצר בבנימינה ולפעמים גם בעתלית (בשעות השיא?).

אגב, האם יכול להיות שזה באמת מוסיף רק שתי דקות לנסיעה? הרי הרכבת אמורה לנסוע מהר במסילה הזו... או שבשל העיקול המהירות שלה איטית יותר שם?
 
הרכבת תמיד מאיטה בחדרה

אולי גם לא רוצים להעמיס על הקו למודיעין
שגם ככה עוצר בבנימינה ולפעמים גם בעתלית (בשעות השיא?).

אגב, האם יכול להיות שזה באמת מוסיף רק שתי דקות לנסיעה? הרי הרכבת אמורה לנסוע מהר במסילה הזו... או שבשל העיקול המהירות שלה איטית יותר שם?
הרכבת תמיד מאיטה בחדרה
פעם בשעה עוצרת רכבת בעתלית במהלך כל היום.
 
תודה לכולם על הניתוחים. היות שאין לי זמן

איך אתם מחכים לזה


לא ג'לצים ,אבל לו"ז החדש של הרכבת החל מ 15 ליוני .
תודה לכולם על הניתוחים. היות שאין לי זמן
לנתח בעצמי, אני מעריך מאד כל נקודה שמישהו מעלה פה
 

Ccyclist

Well-known member
זה מגוכח, הקו הוא ה S-bahn של גוש דן.

אין שום שיפור. הרכבת מנציחה את העוול
של 2 רכבות בשעה בתחנות חולון ובת ים גם בשעות השיא.
זה מגוכח, הקו הוא ה S-bahn של גוש דן.
אמנם יש צוואר בקבוק באיילון אז אולי אין סלוטים, אבל קו הרכבת העירוני הזה מצדיק לפחות 3 אם לא 4 רכבות בשעה כיום, עם שאיפה לתדירות דמויית מטרו בעתיד.
 
אבל הקו הזה בינתיים הוא שילוב של קו פרברי

זה מגוכח, הקו הוא ה S-bahn של גוש דן.
אמנם יש צוואר בקבוק באיילון אז אולי אין סלוטים, אבל קו הרכבת העירוני הזה מצדיק לפחות 3 אם לא 4 רכבות בשעה כיום, עם שאיפה לתדירות דמויית מטרו בעתיד.
אבל הקו הזה בינתיים הוא שילוב של קו פרברי
וקו בינעירוני, וכל עוד אין הפרדה בין הרכבות משדרות/אשקלון לרכבות שמוצאן במשה דיין (ויש רק רכבת אחת בשעה שמוצאה במשה דיין) זה המצב.
זה כנראה ישתנה בשנה הבאה כאשר תושלם מסילת באר שבע - אשקלון.
 
אגב, מה שכתבת כן קורה בלו"ז החדש....

זה מגוכח, הקו הוא ה S-bahn של גוש דן.
אמנם יש צוואר בקבוק באיילון אז אולי אין סלוטים, אבל קו הרכבת העירוני הזה מצדיק לפחות 3 אם לא 4 רכבות בשעה כיום, עם שאיפה לתדירות דמויית מטרו בעתיד.
אגב, מה שכתבת כן קורה בלו"ז החדש....
אבל במטרופולין חיפה. בין עכו לחיפה יהיו בשעות השיא 4 רכבות בשעה ובשעות השפל 3 רכבות בשעה. בין קרית מוצקין לחיפה יהיו בשעות השיא 5 רכבות בשעה.
כבר כתבתי שהמטרופולין לדוגמה בישראל בנושאי תח"צ זה מטרופולין חיפה ומטרופולין גוש-דן משתרך הרבה מאחוריו.
 
מתי תבוצע הוספת כניסה מערבית לתחנת הרצליה?

יש שינוי בתדירות של קו כפר סבא-תל אביב?
מתי תבוצע הוספת כניסה מערבית לתחנת הרצליה?
האם הפסים יזוזו באיזור תחנת הרצליה?
מה מונע מהמדינה להוסיף את הכניסה המערבית כבר עכשיו? זה דבר שיכול מאוד לעזור לעובדי ההייטק של האיזור.
 
זה חלק מפרויקט מסילת השרון+ריבוע מסילת החוף+

מתי תבוצע הוספת כניסה מערבית לתחנת הרצליה?
האם הפסים יזוזו באיזור תחנת הרצליה?
מה מונע מהמדינה להוסיף את הכניסה המערבית כבר עכשיו? זה דבר שיכול מאוד לעזור לעובדי ההייטק של האיזור.
זה חלק מפרויקט מסילת השרון+ריבוע מסילת החוף+
כביש 20+כביש 531.
באזור תחנת הרצליה יהיו ארבע מסילות וגם ייסללו הנתיבים החדשים לשני הכיוונים בהמשך הצפוני של כביש 20 ולכן המסילות יזוזו ושדרוג תחנת הרצליה זה חלק מהמגה-פרויקט הזה.
לכן עובדי ההייטק בהרצליה פיתוח יצטרכו להתאזר בסבלנות עד לשנת 2017.
 
עובדי הייטק בהרצליה...תעריף נסיעה גבוה מכ"ס

זה חלק מפרויקט מסילת השרון+ריבוע מסילת החוף+
כביש 20+כביש 531.
באזור תחנת הרצליה יהיו ארבע מסילות וגם ייסללו הנתיבים החדשים לשני הכיוונים בהמשך הצפוני של כביש 20 ולכן המסילות יזוזו ושדרוג תחנת הרצליה זה חלק מהמגה-פרויקט הזה.
לכן עובדי ההייטק בהרצליה פיתוח יצטרכו להתאזר בסבלנות עד לשנת 2017.
עובדי הייטק בהרצליה...תעריף נסיעה גבוה מכ"ס
כשאני נוסע מהוד השרון סוקולוב לתחנת הרצליה זה עולה לי 17 שקלים.
המחיר משקף כנראה את המרחק: עד תל אביב אוניברסיטה והחלפה ברציף שלוש לפרברית לבניימינה ואז אני יורד בהרצליה.
כשמסילת השרון תוקם, אהיה צריך ליסוע שלוש תחנות בלבד, ואז גם המחיר יהיה בהתאם.
השאלה: מדוע לא יקבע תעריף נוח יותר, שמשקף לא את התוואי הנוכחי, אלא את המרחק הגאוגרפי שהוא קצר יחסית? הרי רק בגלל העדרו של קו ישיר אנו נאלצים לעשות סיבוב.
מחיר של 17 שקלים הוא גבוה יותר ממחיר הדלק בדרך הזאת, עם הפקקים.
 
השלמת 'חור' בקו ת"א--> ירושלים ב~16:00

איך אתם מחכים לזה


לא ג'לצים ,אבל לו"ז החדש של הרכבת החל מ 15 ליוני .
השלמת 'חור' בקו ת"א--> ירושלים ב~16:00

תוספת של רכבת חשובה בשעות העומס בנסיעה מתל-אביב לירושלים.

כיום הלו"ז הוא: 14:53 חור 16:53 17:53
לאחר השינוי: 14:44 15:44 16:44 17:44
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה