איך אתם מחכים לזה

מצב
הנושא נעול.

yairdl

New member
איך אתם מחכים לזה


איך אתם מחכים לזה


לא ג'לצים ,אבל לו"ז החדש של הרכבת החל מ 15 ליוני .
 

Ofekalef1

New member
והוא כבר מעודכן באתר הרכבת

איך אתם מחכים לזה


לא ג'לצים ,אבל לו"ז החדש של הרכבת החל מ 15 ליוני .
והוא כבר מעודכן באתר הרכבת
והנה אני שוב עם המחקרים המעצבנים שלי על הקו לב"ש, מצ"ב קובץ של זמני הנסיעה במקטעים השונים פעם והיום, כולל הלו"ז שפורסם כאן בינואר (?).
 

Ofekalef1

New member
תראו מה קורה

והוא כבר מעודכן באתר הרכבת
והנה אני שוב עם המחקרים המעצבנים שלי על הקו לב"ש, מצ"ב קובץ של זמני הנסיעה במקטעים השונים פעם והיום, כולל הלו"ז שפורסם כאן בינואר (?).
תראו מה קורה
אם רוצים להגיע מב"ש לנתב"ג...
 

Ofekalef1

New member
אגב, אני לא יודע כמה זה מייצג באמת משהו

איך אתם מחכים לזה


לא ג'לצים ,אבל לו"ז החדש של הרכבת החל מ 15 ליוני .
אגב, אני לא יודע כמה זה מייצג באמת משהו
אבל אין רכבות לילה באתר בתאריכים האלו...
לדעתכם זה אומר משהו?
 
בלו"ז החדש לא מופיעות רכבות לילה ל/מ באר שבע

איך אתם מחכים לזה


לא ג'לצים ,אבל לו"ז החדש של הרכבת החל מ 15 ליוני .
בלו"ז החדש לא מופיעות רכבות לילה ל/מ באר שבע
אז או שעדיין לא החליטו לגביהן, או שהחליטו לא להחזיר אותן.
 
שינוי לעומת מה שבועז פרסם בפורום בעבר:

איך אתם מחכים לזה


לא ג'לצים ,אבל לו"ז החדש של הרכבת החל מ 15 ליוני .
שינוי לעומת מה שבועז פרסם בפורום בעבר:
הרכבת הרביעית בשעות השיא בין חיפה לת"א (שממשיכה לבאר שבע) לא יוצאת מלב המפרץ אלא מחיפה מרכז השמונה וכן עוצרת בבת גלים (וכך גם בכוון השני).
הנוחיות התפעולית של חיפה מרכז לעומת לב המפרץ כנראה עדיין משפיעה ברכבת יותר חזק מהמרכזיות התחבורתית של התחנות.
 
לב המפרץ איבדה מחשיבותה כתחנת מעבר בעקבות

שינוי לעומת מה שבועז פרסם בפורום בעבר:
הרכבת הרביעית בשעות השיא בין חיפה לת"א (שממשיכה לבאר שבע) לא יוצאת מלב המפרץ אלא מחיפה מרכז השמונה וכן עוצרת בבת גלים (וכך גם בכוון השני).
הנוחיות התפעולית של חיפה מרכז לעומת לב המפרץ כנראה עדיין משפיעה ברכבת יותר חזק מהמרכזיות התחבורתית של התחנות.
לב המפרץ איבדה מחשיבותה כתחנת מעבר בעקבות
הפעלת המטרונית, ואולי זאת גם הסיבה לשינוי הזה. היום אפשר להגיע מרוב הקריות לחיפה מרכז באוטובוס אחד. ואפילו מנשר, אם רוצים, אפשר להגיע ב-112 לחיפה מרכז או ב-111, 146 לחוף הכרמל.
 
זה לא מדוייק, עדיין מרכזית המפרץ היא תחנת קצה

לב המפרץ איבדה מחשיבותה כתחנת מעבר בעקבות
הפעלת המטרונית, ואולי זאת גם הסיבה לשינוי הזה. היום אפשר להגיע מרוב הקריות לחיפה מרכז באוטובוס אחד. ואפילו מנשר, אם רוצים, אפשר להגיע ב-112 לחיפה מרכז או ב-111, 146 לחוף הכרמל.
זה לא מדוייק, עדיין מרכזית המפרץ היא תחנת קצה
למספר רב של קווים ממקומות כמו שפרעם, כרמיאל, קרית טבעון, נצרת ועוד.
מהקריות היה אפשר להגיע גם לפני המטרונית לתחנת קרית מוצקין או לתחנת קרית חיים באוטובוס אחד והחשיבות של לב המפרץ אינה דווקא בקישור מהקריות.
בנוסף, הלו"ז שבועז פרסם פורסם כבר לאחר שהמטרונית החלה לפעול, כך שכנראה לא זו הסיבה אלא סיבות תפעוליות של הרכבת.
 
נכון, אבל זה מזערי.

זה לא מדוייק, עדיין מרכזית המפרץ היא תחנת קצה
למספר רב של קווים ממקומות כמו שפרעם, כרמיאל, קרית טבעון, נצרת ועוד.
מהקריות היה אפשר להגיע גם לפני המטרונית לתחנת קרית מוצקין או לתחנת קרית חיים באוטובוס אחד והחשיבות של לב המפרץ אינה דווקא בקישור מהקריות.
בנוסף, הלו"ז שבועז פרסם פורסם כבר לאחר שהמטרונית החלה לפעול, כך שכנראה לא זו הסיבה אלא סיבות תפעוליות של הרכבת.
נכון, אבל זה מזערי.
מכרמיאל עדיף לנסוע לעכו, מנצרת וקרית טבעון עדיף לנסוע ב-826 לתל אביב, מה שמשאיר מעט מאד מקומות שמרכזית המפרץ היא התחנה העיקרית שלהם. צריך לזכור על מה אנחנו מדברים פה: לא על ביטול מוחלט של העצירה בלב המפרץ, אלא בסך הכל על אי-הגברת התדירות.
 
בכל מקרה יש הגברת תדירות בלב המפרץ בגלל

נכון, אבל זה מזערי.
מכרמיאל עדיף לנסוע לעכו, מנצרת וקרית טבעון עדיף לנסוע ב-826 לתל אביב, מה שמשאיר מעט מאד מקומות שמרכזית המפרץ היא התחנה העיקרית שלהם. צריך לזכור על מה אנחנו מדברים פה: לא על ביטול מוחלט של העצירה בלב המפרץ, אלא בסך הכל על אי-הגברת התדירות.
בכל מקרה יש הגברת תדירות בלב המפרץ בגלל
התגבור המשמעותי של הרכבות הפרבריות, אבל התפיסה של הרכבת היא תפיסה לא נכונה ונובעת משיקולי נוחות תפעולית.
חיפה בת גלים צריכה להיחשב תחנה פרברית ולב המפרץ צריכה להיחשב תחנה מרכזית יותר מחיפה מרכז.
זה שלרכבת נוח להוציא רכבות מחיפה מזרח זה תפעולי בלבד. הרכבת צריכה לחשוב בכוון שלב המפרץ וחוף הכרמל הן התחנות הראשיות, חיפה מרכז תחנה משנית וחיפה בת גלים תחנה פרברית בלבד.
לב המפרץ זה אחד מהמרכזים התחבורתיים הגדולים בישראל והוא עומד להתפתח בעתיד עם שילוב של אמצעי תחבורה נוספים כמו הרק"ל מנצרת, הרכבל וגם רכבת העמק והרכבת מכרמיאל שכנראה יגיעו אמנם עד חוף הכרמל, אבל לב המפרץ תהיה תחנת החלפה חשובה גם עבורן.
 

Rubim88

New member
לדעתי אין צורך ב3 סוגים

בכל מקרה יש הגברת תדירות בלב המפרץ בגלל
התגבור המשמעותי של הרכבות הפרבריות, אבל התפיסה של הרכבת היא תפיסה לא נכונה ונובעת משיקולי נוחות תפעולית.
חיפה בת גלים צריכה להיחשב תחנה פרברית ולב המפרץ צריכה להיחשב תחנה מרכזית יותר מחיפה מרכז.
זה שלרכבת נוח להוציא רכבות מחיפה מזרח זה תפעולי בלבד. הרכבת צריכה לחשוב בכוון שלב המפרץ וחוף הכרמל הן התחנות הראשיות, חיפה מרכז תחנה משנית וחיפה בת גלים תחנה פרברית בלבד.
לב המפרץ זה אחד מהמרכזים התחבורתיים הגדולים בישראל והוא עומד להתפתח בעתיד עם שילוב של אמצעי תחבורה נוספים כמו הרק"ל מנצרת, הרכבל וגם רכבת העמק והרכבת מכרמיאל שכנראה יגיעו אמנם עד חוף הכרמל, אבל לב המפרץ תהיה תחנת החלפה חשובה גם עבורן.
לדעתי אין צורך ב3 סוגים
בדומה להפרדה שצריך לבצע בין קווי שירות, פרברי ומהיר(אין צורך ביותר מזה במערכת כזו קטנה) כך מספיק להפריד את סוגי התחנות לתחנות פרבריות או תחנות ראשיות שבהן עוצרות כל הרכבות, זה גם הגיוני יותר מבחינה תפעולית - ככל שיש פחות סוגי רכבות עם מהירות ממוצעת שונה בקטע מסויים כך ניתן לנצל אותו טוב יותר מבחינת קיבולת(חבל שאין כלים חינמיים נורמליים ליצירת דיאגרמות דרך-זמן, הרבה יותר קל לראות את זה בצורה גרפית)
 
לכל כלל יש יוצא מן הכלל

לדעתי אין צורך ב3 סוגים
בדומה להפרדה שצריך לבצע בין קווי שירות, פרברי ומהיר(אין צורך ביותר מזה במערכת כזו קטנה) כך מספיק להפריד את סוגי התחנות לתחנות פרבריות או תחנות ראשיות שבהן עוצרות כל הרכבות, זה גם הגיוני יותר מבחינה תפעולית - ככל שיש פחות סוגי רכבות עם מהירות ממוצעת שונה בקטע מסויים כך ניתן לנצל אותו טוב יותר מבחינת קיבולת(חבל שאין כלים חינמיים נורמליים ליצירת דיאגרמות דרך-זמן, הרבה יותר קל לראות את זה בצורה גרפית)
לכל כלל יש יוצא מן הכלל
וחיפה מרכז היא תחנה יוצאת מן הכלל כי בשעות השיא ובשעות הלילה כן הגיוני שרכבות בינעירוניות או חלקן יעצרו בה ואילו בשעות השפל בהחלט יספיק אם רק רכבות פרבריות יעצרו בה.
צריך לזכור שבגלל שבחיפה קווי אוטובוס בינעירוניים לא נכנסים לתוך העיר, יש יתרון לעצירת רכבות בינעירוניות בתחנה הנמצאת במרכז העיר. מצד שני יש גם מקום לרכבות בינעירוניות מהירות יותר שלא יעצרו בה.
זה ההבדל בין מודל תיאורטי לבין התאמת המודל למציאות בשטח.
רק אם יחליטו שחיפה היא נקודת קצה צפונית של רכבות בין עירוניות וכל הקווים מצפון וממזרח לחיפה (לצורך הענין מצפון וממזרח ללב המפרץ) הם פרבריים בלבד, יהיה נכון להגדיר את חיפה מרכז באופן גורף כתחנה ראשית.
כל עוד יש קווים בינעירוניים בין מודיעין ובאר שבע לנהריה, יש מקום גם להגדרות ביניים.
 

Rubim88

New member
זה לא מודל תיאורטי

לכל כלל יש יוצא מן הכלל
וחיפה מרכז היא תחנה יוצאת מן הכלל כי בשעות השיא ובשעות הלילה כן הגיוני שרכבות בינעירוניות או חלקן יעצרו בה ואילו בשעות השפל בהחלט יספיק אם רק רכבות פרבריות יעצרו בה.
צריך לזכור שבגלל שבחיפה קווי אוטובוס בינעירוניים לא נכנסים לתוך העיר, יש יתרון לעצירת רכבות בינעירוניות בתחנה הנמצאת במרכז העיר. מצד שני יש גם מקום לרכבות בינעירוניות מהירות יותר שלא יעצרו בה.
זה ההבדל בין מודל תיאורטי לבין התאמת המודל למציאות בשטח.
רק אם יחליטו שחיפה היא נקודת קצה צפונית של רכבות בין עירוניות וכל הקווים מצפון וממזרח לחיפה (לצורך הענין מצפון וממזרח ללב המפרץ) הם פרבריים בלבד, יהיה נכון להגדיר את חיפה מרכז באופן גורף כתחנה ראשית.
כל עוד יש קווים בינעירוניים בין מודיעין ובאר שבע לנהריה, יש מקום גם להגדרות ביניים.
זה לא מודל תיאורטי
אלא מודל מוכח ועובד, כמובן שהוא לא רלוונטי למצב בשטח כיום והמערכת רחוקה שנות אור מלהיות מותאמת אליו אבל צריך לשאוף לשנות את המערכת כדי להתאים אותה אליו ולא אותו אליה(ואז בעצם מאבדים את היתרון של הקיבולת מה שחשוב במיוחד בשעות השיא), החלפת רכבות זו לא מילה גסה ובשעות הלילה אין בכלל צורך ברכבות מהירות ולכן כל התחנות צריכות לקבל שירות.
 
לרכבת אין מספיק ציוד נייד כדי ליישם הפרדה

זה לא מודל תיאורטי
אלא מודל מוכח ועובד, כמובן שהוא לא רלוונטי למצב בשטח כיום והמערכת רחוקה שנות אור מלהיות מותאמת אליו אבל צריך לשאוף לשנות את המערכת כדי להתאים אותה אליו ולא אותו אליה(ואז בעצם מאבדים את היתרון של הקיבולת מה שחשוב במיוחד בשעות השיא), החלפת רכבות זו לא מילה גסה ובשעות הלילה אין בכלל צורך ברכבות מהירות ולכן כל התחנות צריכות לקבל שירות.
לרכבת אין מספיק ציוד נייד כדי ליישם הפרדה
מלאה בין קווים פרבריים לבינעירוניים. ראה את הבעיה של קו שדרות/אשקלון/משה דיין - ת"א/הוד השרון.
ולכן יש תחנות שההגדרה שלהן אינה חד-משמעית.
למשל, כדי לספק שירות נאות לתחנת חדרה בשעות השיא אין ברירה אלא שחלק מהרכבות הבינעירוניות יעצרו בה.
וזה המצב גם בקרית גת וברמלה שלמרות שהן תחנות פרבריות באופיין, רק רכבות בינעירוניות עוצרות בהן.
 

Rubim88

New member
זה לא רק ציוד נייד

לרכבת אין מספיק ציוד נייד כדי ליישם הפרדה
מלאה בין קווים פרבריים לבינעירוניים. ראה את הבעיה של קו שדרות/אשקלון/משה דיין - ת"א/הוד השרון.
ולכן יש תחנות שההגדרה שלהן אינה חד-משמעית.
למשל, כדי לספק שירות נאות לתחנת חדרה בשעות השיא אין ברירה אלא שחלק מהרכבות הבינעירוניות יעצרו בה.
וזה המצב גם בקרית גת וברמלה שלמרות שהן תחנות פרבריות באופיין, רק רכבות בינעירוניות עוצרות בהן.
זה לא רק ציוד נייד
יש עוד הרבה מה לעשות מבחינת התשתית(חשמול, מסילות,איתותׂ), בקיצור הדרך עוד ארוכה עד שיהיה אפשר ליישם את הרעיון באופן טוב.
 
ואגב, התפיסה השגויה של הרכבת באה לידי ביטוי

נכון, אבל זה מזערי.
מכרמיאל עדיף לנסוע לעכו, מנצרת וקרית טבעון עדיף לנסוע ב-826 לתל אביב, מה שמשאיר מעט מאד מקומות שמרכזית המפרץ היא התחנה העיקרית שלהם. צריך לזכור על מה אנחנו מדברים פה: לא על ביטול מוחלט של העצירה בלב המפרץ, אלא בסך הכל על אי-הגברת התדירות.
ואגב, התפיסה השגויה של הרכבת באה לידי ביטוי
גם ברכבות הלילה שלא עוצרות בלב המפרץ למרות שלב המפרץ היא תחנת קצה של קווי לילה המגיעים מהגליל המערבי ומהגליל לחיפה.
 
זה נכון מאד. בחיפה יש עדיין לא מעט בעיות

ואגב, התפיסה השגויה של הרכבת באה לידי ביטוי
גם ברכבות הלילה שלא עוצרות בלב המפרץ למרות שלב המפרץ היא תחנת קצה של קווי לילה המגיעים מהגליל המערבי ומהגליל לחיפה.
זה נכון מאד. בחיפה יש עדיין לא מעט בעיות
עם המעברים בין קווי הלילה השונים, בעיקר בלב המפרץ.
 

נתנאל531

Well-known member
תחנת לב המפרץ סגורה בלילה בגלל הקניון

ואגב, התפיסה השגויה של הרכבת באה לידי ביטוי
גם ברכבות הלילה שלא עוצרות בלב המפרץ למרות שלב המפרץ היא תחנת קצה של קווי לילה המגיעים מהגליל המערבי ומהגליל לחיפה.
תחנת לב המפרץ סגורה בלילה בגלל הקניון
התחנה נבנתה באופן פרטי על ידי הקניון, זכתה להצלחה שלא ציפו לה (לשם השוואה, תחנת חוצות המפרץ שמשתרכת מאחור), והמחיר לזה הוא שהכניסה והיציאה לתחנה נעשות רק דרך הקניון.

מאחר והקניון סגור בלילה, גם התחנה סגורה בלילה, כך זכור לי, אאל"ט וטל"ח.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה