והוא כבר מעודכן באתר הרכבתאיך אתם מחכים לזה![]()
לא ג'לצים ,אבל לו"ז החדש של הרכבת החל מ 15 ליוני .
תראו מה קורהוהוא כבר מעודכן באתר הרכבת
והנה אני שוב עם המחקרים המעצבנים שלי על הקו לב"ש, מצ"ב קובץ של זמני הנסיעה במקטעים השונים פעם והיום, כולל הלו"ז שפורסם כאן בינואר (?).
אגב, אני לא יודע כמה זה מייצג באמת משהואיך אתם מחכים לזה![]()
לא ג'לצים ,אבל לו"ז החדש של הרכבת החל מ 15 ליוני .
יש רכבות לילה, אבל רק בין נהריה לנתב"גאגב, אני לא יודע כמה זה מייצג באמת משהו
אבל אין רכבות לילה באתר בתאריכים האלו...
לדעתכם זה אומר משהו?
כן, זה מה שהתכוונתי.יש רכבות לילה, אבל רק בין נהריה לנתב"ג
בלו"ז החדש לא מופיעות רכבות לילה ל/מ באר שבעאיך אתם מחכים לזה![]()
לא ג'לצים ,אבל לו"ז החדש של הרכבת החל מ 15 ליוני .
שינוי לעומת מה שבועז פרסם בפורום בעבר:איך אתם מחכים לזה![]()
לא ג'לצים ,אבל לו"ז החדש של הרכבת החל מ 15 ליוני .
לב המפרץ איבדה מחשיבותה כתחנת מעבר בעקבותשינוי לעומת מה שבועז פרסם בפורום בעבר:
הרכבת הרביעית בשעות השיא בין חיפה לת"א (שממשיכה לבאר שבע) לא יוצאת מלב המפרץ אלא מחיפה מרכז השמונה וכן עוצרת בבת גלים (וכך גם בכוון השני).
הנוחיות התפעולית של חיפה מרכז לעומת לב המפרץ כנראה עדיין משפיעה ברכבת יותר חזק מהמרכזיות התחבורתית של התחנות.
זה לא מדוייק, עדיין מרכזית המפרץ היא תחנת קצהלב המפרץ איבדה מחשיבותה כתחנת מעבר בעקבות
הפעלת המטרונית, ואולי זאת גם הסיבה לשינוי הזה. היום אפשר להגיע מרוב הקריות לחיפה מרכז באוטובוס אחד. ואפילו מנשר, אם רוצים, אפשר להגיע ב-112 לחיפה מרכז או ב-111, 146 לחוף הכרמל.
נכון, אבל זה מזערי.זה לא מדוייק, עדיין מרכזית המפרץ היא תחנת קצה
למספר רב של קווים ממקומות כמו שפרעם, כרמיאל, קרית טבעון, נצרת ועוד.
מהקריות היה אפשר להגיע גם לפני המטרונית לתחנת קרית מוצקין או לתחנת קרית חיים באוטובוס אחד והחשיבות של לב המפרץ אינה דווקא בקישור מהקריות.
בנוסף, הלו"ז שבועז פרסם פורסם כבר לאחר שהמטרונית החלה לפעול, כך שכנראה לא זו הסיבה אלא סיבות תפעוליות של הרכבת.
בכל מקרה יש הגברת תדירות בלב המפרץ בגללנכון, אבל זה מזערי.
מכרמיאל עדיף לנסוע לעכו, מנצרת וקרית טבעון עדיף לנסוע ב-826 לתל אביב, מה שמשאיר מעט מאד מקומות שמרכזית המפרץ היא התחנה העיקרית שלהם. צריך לזכור על מה אנחנו מדברים פה: לא על ביטול מוחלט של העצירה בלב המפרץ, אלא בסך הכל על אי-הגברת התדירות.
לדעתי אין צורך ב3 סוגיםבכל מקרה יש הגברת תדירות בלב המפרץ בגלל
התגבור המשמעותי של הרכבות הפרבריות, אבל התפיסה של הרכבת היא תפיסה לא נכונה ונובעת משיקולי נוחות תפעולית.
חיפה בת גלים צריכה להיחשב תחנה פרברית ולב המפרץ צריכה להיחשב תחנה מרכזית יותר מחיפה מרכז.
זה שלרכבת נוח להוציא רכבות מחיפה מזרח זה תפעולי בלבד. הרכבת צריכה לחשוב בכוון שלב המפרץ וחוף הכרמל הן התחנות הראשיות, חיפה מרכז תחנה משנית וחיפה בת גלים תחנה פרברית בלבד.
לב המפרץ זה אחד מהמרכזים התחבורתיים הגדולים בישראל והוא עומד להתפתח בעתיד עם שילוב של אמצעי תחבורה נוספים כמו הרק"ל מנצרת, הרכבל וגם רכבת העמק והרכבת מכרמיאל שכנראה יגיעו אמנם עד חוף הכרמל, אבל לב המפרץ תהיה תחנת החלפה חשובה גם עבורן.
לכל כלל יש יוצא מן הכלללדעתי אין צורך ב3 סוגים
בדומה להפרדה שצריך לבצע בין קווי שירות, פרברי ומהיר(אין צורך ביותר מזה במערכת כזו קטנה) כך מספיק להפריד את סוגי התחנות לתחנות פרבריות או תחנות ראשיות שבהן עוצרות כל הרכבות, זה גם הגיוני יותר מבחינה תפעולית - ככל שיש פחות סוגי רכבות עם מהירות ממוצעת שונה בקטע מסויים כך ניתן לנצל אותו טוב יותר מבחינת קיבולת(חבל שאין כלים חינמיים נורמליים ליצירת דיאגרמות דרך-זמן, הרבה יותר קל לראות את זה בצורה גרפית)
זה לא מודל תיאורטילכל כלל יש יוצא מן הכלל
וחיפה מרכז היא תחנה יוצאת מן הכלל כי בשעות השיא ובשעות הלילה כן הגיוני שרכבות בינעירוניות או חלקן יעצרו בה ואילו בשעות השפל בהחלט יספיק אם רק רכבות פרבריות יעצרו בה.
צריך לזכור שבגלל שבחיפה קווי אוטובוס בינעירוניים לא נכנסים לתוך העיר, יש יתרון לעצירת רכבות בינעירוניות בתחנה הנמצאת במרכז העיר. מצד שני יש גם מקום לרכבות בינעירוניות מהירות יותר שלא יעצרו בה.
זה ההבדל בין מודל תיאורטי לבין התאמת המודל למציאות בשטח.
רק אם יחליטו שחיפה היא נקודת קצה צפונית של רכבות בין עירוניות וכל הקווים מצפון וממזרח לחיפה (לצורך הענין מצפון וממזרח ללב המפרץ) הם פרבריים בלבד, יהיה נכון להגדיר את חיפה מרכז באופן גורף כתחנה ראשית.
כל עוד יש קווים בינעירוניים בין מודיעין ובאר שבע לנהריה, יש מקום גם להגדרות ביניים.
לרכבת אין מספיק ציוד נייד כדי ליישם הפרדהזה לא מודל תיאורטי
אלא מודל מוכח ועובד, כמובן שהוא לא רלוונטי למצב בשטח כיום והמערכת רחוקה שנות אור מלהיות מותאמת אליו אבל צריך לשאוף לשנות את המערכת כדי להתאים אותה אליו ולא אותו אליה(ואז בעצם מאבדים את היתרון של הקיבולת מה שחשוב במיוחד בשעות השיא), החלפת רכבות זו לא מילה גסה ובשעות הלילה אין בכלל צורך ברכבות מהירות ולכן כל התחנות צריכות לקבל שירות.
זה לא רק ציוד ניידלרכבת אין מספיק ציוד נייד כדי ליישם הפרדה
מלאה בין קווים פרבריים לבינעירוניים. ראה את הבעיה של קו שדרות/אשקלון/משה דיין - ת"א/הוד השרון.
ולכן יש תחנות שההגדרה שלהן אינה חד-משמעית.
למשל, כדי לספק שירות נאות לתחנת חדרה בשעות השיא אין ברירה אלא שחלק מהרכבות הבינעירוניות יעצרו בה.
וזה המצב גם בקרית גת וברמלה שלמרות שהן תחנות פרבריות באופיין, רק רכבות בינעירוניות עוצרות בהן.
ואגב, התפיסה השגויה של הרכבת באה לידי ביטוינכון, אבל זה מזערי.
מכרמיאל עדיף לנסוע לעכו, מנצרת וקרית טבעון עדיף לנסוע ב-826 לתל אביב, מה שמשאיר מעט מאד מקומות שמרכזית המפרץ היא התחנה העיקרית שלהם. צריך לזכור על מה אנחנו מדברים פה: לא על ביטול מוחלט של העצירה בלב המפרץ, אלא בסך הכל על אי-הגברת התדירות.
זה נכון מאד. בחיפה יש עדיין לא מעט בעיותואגב, התפיסה השגויה של הרכבת באה לידי ביטוי
גם ברכבות הלילה שלא עוצרות בלב המפרץ למרות שלב המפרץ היא תחנת קצה של קווי לילה המגיעים מהגליל המערבי ומהגליל לחיפה.
תחנת לב המפרץ סגורה בלילה בגלל הקניוןואגב, התפיסה השגויה של הרכבת באה לידי ביטוי
גם ברכבות הלילה שלא עוצרות בלב המפרץ למרות שלב המפרץ היא תחנת קצה של קווי לילה המגיעים מהגליל המערבי ומהגליל לחיפה.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.