איך אתם מבודדים גירויים אנושיים?

איך אתם מבודדים גירויים אנושיים?

נאמר שאני רוצה ומכוונת לבצע משימה, בכל מקרה הרי אני רגישה לגרויים חיצוניים (ופנימיים- מחשבות וכולי) וקשה לי, אבל איך אומרים לא לסביבה? איך אתם אומרים לא לסביבה שלכם: חבר משועמם, חבר במצוקה, חברה במצוקה, אחות משועממת שגם לה קשה להתרכז, ולכם יש הרים של מטלות דחופות! זה מגיע לכדי כך שאני שואלת- זה דחוף? אומרים לי כן... וזה בכלל לא דחוף בפועל, זה מעצבן אותי ואז אני צועקת תוך כדי התנצלות שיעזבו אותי ונו באמת, בצורה גסה שאני לא נהנית ממנה. מן הסתם הגסות נובעת בין השאר מהביקורת שלי את עצמי בגלל שאני מרגישה אשמה על זה שאני לא לרשותך החבר/ה. איך אתם מתמודדים עם מצבים כאלה, איך אתם מנפים את הגירויים ועומדים על זכותכם ללמוד ולפעול ולהעניק את הזמן שלכם לעצמכם? לי אישית יש בעיה של אכפתיות וקושי לומר לא. אשמח להשכיל מאיך שאתם מתמודדים עם מצבים כאלה. תודה
 
מכבים את הטלפונים על כל סוגיהם

סוגרים את המסנגר. משאירים הודעה במשיבון שאת עסוקה בטרוף כי יש שיעורים מבחן עבודה וכו ומבטיחים להחזיר צלצול למשאירי ההודעה לאח שתתפני. אכפתיות לעצמך קודמת לכל! אחכ אחרים. העולם לא יתמוטט אם לא תהיי זמינה לכמה שעות. ומי שממש ממש צריך אותך דחוף ימצא דרך למצוא אותך. תעלמי לכולם מתוקה העשייה שלך קודמת לכל. אוהבת אורלי
 
תודה מותק ../images/Emo24.gif

אני לא חושבת שאצליח לעשות את כל מה שאמרת אבל אני אתרגל לשים על שקט ולא לענות ואולי באמת הודעה כמו- אני מאוד עמוסה, נדבר מחר/בערב יכולה להיות רעיון טוב, זה לא שאני מנתחת במיון ובטוח אנשים במשברים רגשיים יכולים להסתדר בלעדיי לפעמים... שוב תודה.
 
מוכר לי מאוד

גם לי זה קורה כל הזמן. לפחות את כנה עם עצמך ויודעת שאת פועלת מתוך רגשות אשמה, ורק שתדעי לך שזה משהו שמאוד קל לאנשים מבחוץ לזהות בצורה אינטואטיבית ולנצל את זה בשביל לתפעל אותך לצרכיהם. זה נראה לי עניין של תהליך, ולהיות מודעת לקטעים האלו זה שלב רציני. אני מתישהו קיבלתי החלטה שאני לא מוכנה שרגשות אשמה או מניפולציות רגשיות כאלו או אחרות, יתפעלו אותי. ואז כל פעם בזמן אמת שקלטתי את זה לא איפשרתי למקום הזה לעבוד על טייס אוטומטי, ובכל סיטואציה שקלתי לגופו של עניין, אם אני באמת מעוניינת להפנות את תשומת הלב שלי לאנשים. קודם כל מודעות אחר כך החלטה. ואת יודעת מה, אנשים מבינים ומקבלים את זה לגמרי. למשל חברה טובה שלי, ששנים בדינמיקה בין שתינו היו קיימים המון מניפולציות מצידה שתיפעלו אותי להעניק לה, והעניין נפסק, כי היא פשוט קלטה שזה לא מפעיל אותי כבר, וכשאין קהל אין הצגה.
 
האמממ

אצלי הרגשות אשם לא מונעים מבחוץ, אף אחד לא מתפעל אותי עד כמה שידוע לי, אני מנפקת את רגשות האשם נוכח תחושת המחויבות הגדולה שלי, והנורמות שלפיהן אני מתייחסת אל החברים שלי ולפיהן אני מעניקה תשומת לב. אני פשוט לא רגילה להעניק תשומת לב לעצמי ולמחויבויות שלי, בין אם מנטייה לבריחה ובין אם כי ככה אני מאמינה שצריך לנהוג אדם לחברו ובטעות וכתופעת לואי זה דוחק אותי יותר מידי לפינה, בכל מיני מצבים. אין ספק שזה משהו שדורש עבודה עצמית ואסטרטגיות עם עצמי.
 
מה שצריך לעומת מה שמוכנים

מה שצריך זה לעבוד במשרד משלך שאי אפשר להשיג אותך (גם אם את רוצה :). זה מה שעשיתי תקופה, אבל נמאס לי אחרי זמן קצר. אני שונא לבד, אז החלטתי שזה אולי לא 100% (או אפילו 80% ) יעיל לעבוד מהבית אבל לפחות אני יעבוד בסביבה נעימה יותר ויהנה יותר מאשר רק עבודה עבודה... תכלס, תריך להגיד לעצמך שדחיית עבודה רק תעשה אותה לחוצה יותר אח"כ ולכן גם העבודה תצא פחות טוב וגם כשתחצטרכי באמת לסגור הכל בשביל להספיק, חברים יותר ירגישו בזה כאילו שאת מזניחה אותם. עדיף להקדיש כך וכך זמן לדברים שלא קשורים לעבודה בכל יום אבל להשתדל לא לחרוג. אני בדר"כ עושה לי תוכנית עבודה עם תוכנה בבוקר ומסמן וי אחרי כל דבר שאני מסיים וכך אני יודע כמה אני באמת לחוץ.
 

אברמסון

New member
להתנתק לכמה שעות

שירה, כפי הנראה בין המאפיינים שלנו, ישנו טוב לב מאוד גדול, שיחד עם חוסר הריכוז במטלות שלנו, גורם נטייה לעזור לכל העולם לפני שאנו מבצעים את המוטל עלינו. רגשות אשמה פנימיים או שלפעמים גם מתודלקים ע"י מניפולציה ומשחק על המצפון הם גם חלק מהמשחק. פתרון אפשרי הוא הסתגרות לכמה שעות במקום שלא יתן גישה לגורמי הפרעה. אם זה בבית - לסגור טלפונים והקישור לאינטרנט. בספריה - להתחבא באחד החדרים או המקומות יותר פנימיים וכו' בהצלחה
 

eranoz

New member
בהמשך לאחרים...

הגיע הזמן לצאת מהארון. להכריז על עצמנו כמופרעי קשב בפני הסביבה הקרובה ולהסביר איזה השלחות יש לזה עלינו. ולמה אנחנו מתנהגים בצורה לא מובנת לפעמים... "מצטערת שלא הייתי זמינה הייתי חייבת להתנתק בגלל הadhd שלי אני חייבית לעשות את זה כדי לצלוח את תקופת הבחינות" לגיטימי לחלוטין בעיני. ומי שלא מבין את זה הוא לא חבר אמיתי.
 

kniaper

New member
את מדברת על הרבה מעבר לגירויים

לדעתי, אם הבעייה הייתה רק גירויים אנושיים, היית יכולה להיעזר בשלל האפשרויות הרגילות החל מאיתור מקום שקט וכלה בישיבה בחדר בבית עם אטמי אזניים. אבל, את ענית פה למישהו שלא תוכלי לנתק את הטלפון וכמו שאני מרגיש את זה, לאמירה הזו יש הרבה מאד תוכן נוסף. לדעתי מה שאמרת (ואני יודע שלא תסכימי אתי
) זה שבעצם את לא יכולה להתנתק, לגירויים חיצוניים זה כבר לא קשור, אנחנו כבר יותר בטריטוריה של הגירויים הפנימיים. את לא תבחרי לך בכלל סיטואציה שלא יטרידו אותך כי אולי אין לך את השקט הפנימי הזה שצריך כדי להיות מנותקת ולעשות את מה שרצית לעשות. לדעתי, ותגידי לי את מה את מרגישה לגבי זה, אם את היית יכולה לנתק את הטלפון ולסגור את המסנג'ר, אז גם היה לך יותר קל להגיד לאנשים שיניחו לך ולמעשה לא היית צריכה מלכתחילה לסגור טלפונים.
 

dida80

New member
לא יודעת אם שירת הים מזדהה עם זה

"אולי אין לך את השקט הפנימי הזה שצריך כדי להיות מנותקת ולעשות את מה שרצית לעשות"- אבל עלי זה התלבש בול... יפה לי?
 
יש לי מה להשיב ויש לי למה

לקרוא שוב את ההודעה שלך, אבל זה יקרה מחר אולי ואם כן אז בערב. תודה על ההודעה
, האמן לי שאני מעריכה את זה, ולפעמים לפעמים... יודעת גם להקשיב
שיהיה המשך שבוע נפלא!
 

andre la mousia

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

את רוצה בכלל להתנתק?
 
נכון לרגע זה אני רוצה להתנתק מהאשכו

מהאשכול הזה
יותר מידי התמודדות בשירה קטנה אחת. סתם, לא יותר מידי התמודדות אבל בהחלט כזו שאין לי כח אליה כרגע...
 
זה פשוט

לגבי חצי מהדברים שציינת, אין לי שום בעייה. אין לי חברה, ואין לי אחות
מאדם שסובל מאותה הבעייה, בהצלחה!
 
מעניין,

קצת אחרי ששלחת את ההודעה, הייתי עסוק בלבגיד לילד בן ארבע וחצי שאף אחד לא אוהב אותי...
 
למעלה