איך אפשר "לרדוף" אחרי רוכב כדי שלא יברח?

איתיורד

New member
איך אפשר "לרדוף" אחרי רוכב כדי שלא יברח?

שלום חברים, צופה חדש יחסית לטור ומאוד נהנה. ראיתי התייחסויות של יאיר בן עמי לעובדה שסקסובנק היו צריכים לשלוח פועלים לרדוף אחרי וינו כדי שלא יברח כי הוא רק 6:30 דקות מהמובילים. איך הם יוכלו להאט אותו בזה שהם יברחו יחד איתו? לא ברור לי. תודה רבה לעונים, איתי
 
ברוך הבא איתי...

ברדיפה לא מאיטים את הבורח אלא מנצלים כח של מספר רוכבים כדי ליצור מהירות גבוהה יותר. רוכב בודד יכול לייצר מהירות בעצמו ולא מעבר לכך. מספר רוכבים יכולים לנצל את הכח של כולם יחד (על ידי החלפת הובלה ושבירת התנגדות האוויר, רוח) כדי לרכב מהר יותר מרוכב בודד. אגב, היום סקסו בנק קיבלו מנוחה ומי שמובילים את הדבוקה כמעט כל היום אלו רוכבי אסטנה.
 

איתיורד

New member
בסדר, אז מה עוזר שפועלים של סקסובנק רודפים

אחרי וינקורוב. איך זה מונע ממנו לצמצם את הפער משלק אם הוא בורח לפלוטון אם יש או אין סביבו כמה חברה מקבוצתו של שלק. אם הם בורחים איתו, אז דוקא יש לו סיכוי לחלוק את העומס איתם ולהגדיל את הפער מהפלוטון ושלק. מצטער אם אני קולט לאט:)
 
כנראה שלא הסברתי טוב

כשהפועלים של שלק רודפים אחרי רוכב שבורח, כמו וינוקורוב, הם מושכים את שלק איתם אבל הוא מתאמץ פחות מהבורח כי הוא מאחורי הפועלים שלו ועל ידי רכיבה עוקבת (דראפטינג) הוא חוסך אנרגיה. החסכון הוא בכך שהרוכבים מהקבוצה שלו (הפועלים) שוברים לו את הרוח ולכן הוא רוכב מול התנגדות פחותה. רכיבה מאחורי רוכב אחד חוסכת יותר מ 30% אבל אם יש כמה רוכבים לפני הרוכב אז החסכון גדול בהרבה. ואל תדאג בקשר להסברים חוזרים זה קלי קלות אחרי שמסברים לאבי
 

dudmel

New member
../images/Emo207.gif שאלות תם של מתחילים...

בהנחה שאין לי חברים שמתעניינים בתחום ואין מי שיסביר לי מול השידורים החיים מה הולך... איך מתחילים להבין את כל המירוצים האלו? זה מאוד מעניין אותי אבל אין לי מושג מאיפה מתחילים...
 

איתיורד

New member
מבין מאיפה אתה בא!!

1) מקווה שאתה רוכב, כי ממש כיף להבין כיצד הרוכבים מרגישים בעלייה תלולה וממש מדהים לראות איך רוכב שאתה מחשיב שאחד הגדולים פתאום לא יכול לעמוד בקצב של כמה חברה מלפניו!! 2) תקרא פה בפורום. יש פה חברה מעניינים שמבינים עניין והופכים את הטור למעניין יותר כי כך אתה מכיר את השמות ודברים שקורים מאחורי הקלעים שהם לא פחות חשובים. תשאל שאלות על מה שלא ברור לך. 3) תקרא בשוונג את יאיר בן עמי ואייבי גילת. מומחים אמיתיים שמסבירים את הטור בצורה מעניינת וקליטה. תקרא שם גם את זורקים רימון בטור דה פראנס - שנון מאוד ומדבר על הטור מזווית אחרת. 4) הכי חשוב - תראה את הטור ביורוספורט. כך לומדים הכי הרבה מניסיוני. זה הטור השלישי שלי ועדיין יש הרבה שאני לא מבין:)
 

רצה מהר

New member
לפני שבוע יצא מוסף טור מיוחד בעיתון "הארץ"

ממש ממש מצויין, מסביר היטב את כל הנתונים ומה שצריך לדעת על חוקי המשחק, איך להבין מה קורה ומה הסיבות לכל דבר. ממליצה בחום!
 

avihersh

New member
מסתבר שיש כתבים שמבינים בספורט...ומי שכתב

על "החלק העצוב של טור דה פרנס 2010 זה...כמו בשנים האחרונות- התקשורת הישראלית", יכול להיות שהוא בעצמו עצוב
 
אבי אתה משעשע../images/Emo13.gif

תראה כמה שטויות אתה מסוגל לכתוב כשאתה לא יודע את העובדות. אז אם זה מעניין אותך הנה הן, בקשר למוסף שהוציא עיתון "הארץ". העורכת של המוסף פנתה אליי כדי שאכתוב בו. כשהיא ענתה, לשאלתי על השכר, כי אין שכר ("תקבל חשיפה" היא אמרה) סרבתי לכתוב. דיברתי עם כמה מאלו שפנו אליהם לכתוב וכולם הבטיחו שלא יכתבו ללא שכר. מכיוון שלא קראתי את המוסף איני יודע מי בכל זאת כתב. יש לפחות שני מבקרים וכתובים בפורום הזה שיכולים להעיד על הדברים. אישית אני חושב שמי שמוכן לכתוב בחינם מבזה את המקצוע. יותר מזה- לדעתי עיתון "הארץ" כמו רוב אמצעי התקשורת, איבדו כל לגיטמציה לעסוק בנושא השכר בכל תחום במשק לאחר שהחלו להעסיק כותבים בתמורה לחשיפה ולא בשכר. אבל זו דעתי ומנקודת המבט שלך היא, דעתי, נועדה רק כדי שתוכל להביע דעה נגדית. זה בסדר, אתה משעשע אותי בדרכך
 

avihersh

New member
יאיר. החלטתי להפסיק להתנצח אתך....

...הסיבה העיקרית היא, שאין סימטריה ביננו. אופניים עבורי הם תחביב לשעות הפנאי. עבורך מדובר במקצוע ומקור הכנסה - הרבה יותר חשוב משעות הפנאי שלי. לדעתי הדרך הבוטה שבה אתה מביע את דעתך, על העיתונות פוגעת בך. אבל זה כבר עניין שלך.
 

jekyll1

New member
שאלה

מדי פעם עובר אופנוע צהוב ונערה בלונדינית מחזיקה לוח צהוב שעליו כתוב בגיר מספר כל שהוא. מה זה? נדמה לי שיאיר הסביר פעם אבל שכחתי.
 
הפער של הבורחים

על הלוח כתובים המספרים של הרוכבים בבריחה ולידם הפער שלהם מהדבוקה או מהחולצה הצהובה או מהקבוצות המפוזרות על המסלול.
 
על הטרנס עניתי לו עוד לפני שהוא שאל...

עם המיקום של הרוכבים שלי
ושאף אחד לא יתבלבל ואני מקווה שבמה שאכתוב כאן אהיה הכי ברור שבעולם. אולי עבור כמה מהגולשים, או אפילו לרוב הגולשים, יש תחושה שאני מתנצח עם אבי מכעס או רצון לריב. זה ממש לא כך. שיהיה ברור מאוד, אני מכיר את אבי כבר כמה שנים ומעריך מאוד את דעתו. העובדה שאני לא חושב כמוהו על לא מעט נושאים אינה סותרת זאת. השרשורים שיש כאן מאוד דומים להרבה שיחות שהיו לנו כשרכבנו יחד. כל תגובה שאני כותב לו וגם בכל פעם שאני קורא את התגובות שלו אני באמת עם חיוך. אני רק יכול לקוות לשלושה דברים: 1. שאני מספיק ברור 2. שגם אבי חושב כך 3. שהדיונים ימשיכו להיות ברוח טוב ובהגינות
 

avihersh

New member
דבר אחד ברור. ארכנות הפוסטים שלך ... ../images/Emo13.gif

מזכיר את את הבדיחה על האשה שהגיעה לרב ושטחה את טענותיה על בעלה. אמר לה הרב "צודקת..". שעה אחרי כן הגיעה הבעל ותינה צרותיו באוזני הרב. הרב לא הסס וענה לו "...צודק.." עוזר הרב שאל אותו בפליאה רבה "..איך יתכו ששניהם צודקים.." ענה לו הרב "...אתה יודע מה, גם אתה צודק..."
 

shayona1

New member
עכשיו אנחנו רגועים ../images/Emo13.gif

הייתה תחושה קלה שלאבי קצת נמאס.. בכל מקרה הפורום הזה הפך להיות קצת קומונה של כחולים אדומים ושחורים מביני עניין - באמת תענוג לקרוא ולהחכים מכולם- והכל ברוח ובאוירה טובה
 
למעלה