איך אני יכולה לדעת?

ביייבה

New member
איך אני יכולה לדעת?

עשיתי חיפוש מתקדם ועדיין לא מצאתי תשובה לשאלתי. אחרי המחזור שיגיע אני אמורה ללכת לביקורת לרופא שיגיד כביכול שהרחם נקי. אם כך איך זה שאני קוראת פה על הפלות חוזרות שרק בהיסטרוסקופיה מגלים שיש הידבקויות? ז"א שאפילו אחרי הא.ס. שהרופא יעשה לי אני לא אוכל לדעת שאני "מוגנת"? מה לגבי שאר הסיכונים שבגרידה? איך אדע האם אני בסיכון? קשירת צוואר הרחם וכו'? ניתן לחזות זאת לפני כניסה להריון נוסף? השאלה העיקרית היא האם ניתן למנוע מבעוד מועד סיכונים בהריון לאחר גרידה.
 
גם אני קצת בחרדות לאחרונה

ובדיוק באתי לשאול כאן משהו דומה - אז אני משרשרת... עברתי גרידה ללא למינריות - אף אחד לא הזכיר את המילה אפילו , ולא נשקלה האופציה. עכשיו אני מודאגת... איך אני יכולה לדעת שלא נגרם לי נזק או בקע לצוואר הרחם? האם יש בדיקה שבודקת את זה לפני ההריון הבא? ואם לא , האם יש איזשהו מעקב במהלך ההריון שיכול לעלות על נזק כלשהו בזמן- לפני שקורה חלילה אסון???
 

harelr6

New member
גרידה ללא...

באיזה שבוע היית? הבנתי שאם השבוע נמוך יחסית וזו אינה הפלה ראשונה אין צורך בלמינריות. היו לי הפלות בשבועות 6 ו - 9 ולא עשו לי כלום.
 
גרידה ראשונה...

אבל שכחתי לציין שכבר עברתי לידה אחת מוצלחת ויש לי בבית ילדה מדהימה בת שנה ותשע - עדיין יש מקום לדאגה???
 
גרידה עם למינריה

אני עברתי את הגרידה ביום שלישי עם למינריה והייתי כמעט בשבוע ה-13 וזהו הריוני הראשון,הם מעדיפים עם כי זה מרכך את המקום ומגדילו קצת,לי הם עשו שאיבה ובמקצת גירדו. בשבוע 6 ו 9 לא נראה לי שזה הכרחי.
 

קארולין

New member
בכל מקרה ידוע לך שאחרי6 שבועות

צריך ללכת לרופא נשים גם אחרי לידה או גרידה ולבדוק "שהמערכת" תקינה לפני שמנסים שוב מה שדרך אגב אני לא ישמתי.
 
הלכתי לרופא אחרי 3 שבועות מהגרידה

הוא אמר ש"עשו לי עבודה יפה מאד" לדבריו. בכל מקרה הגרידה היתה בתחילת שבוע 9 עם עובר מתאים לשבוע 6 - האם גם אם אני אחרי לידה יש צורך בלמנריה??? מה הסיכוי לנזק? מישהי יודעת באחוזים?
 
גם לי לא שמו הפעם...וגם אני הייתי

בשבוע 9 עם עובר שבקושי מתאים לשבוע 5-6 , אני מקווה שהם יודעים מה לעשות.....מרוב הלחץ שכחתי בכלל לשאול אותם!!!
 

ThiopenTal

New member
שלום לכולן

לגבי הלמינריה - מטרת החדרת הלמינריה היא למנוע מצב של אי-ספיקת צוואר הרחם וזאת באמצעות הרחבה איטית יחסית להרחבה מכשירנית מהירה הנעשית באמצעות מרחיבים מכניים. לא בכל מקרה נדרשת הרחבה טרם ביצוע גרידה למשל: - גרידה עד לתום השבוע השביעי (בין אם מדובר באמת בשבוע השביעי להריון או שזהו עובר המתאים בגודלו לשבוע השביעי): לצורך ביצוע הגרידה ניתן להחדיר מבעד לפתח הטבעי המצוי בצוואר הרחם (תעלת הצוואר) צינורית דקיקה ולבצע גרידה ללא כל צורך בהרחבה. - גרידה במקרה של הפלה לא-שלמה או הפלה צפויה, במצבים אלו צוואר הרחם נפער מעצמו ולעתים אין צורך בהרחבה נוספת שלו, אלא רק לבצע את הגרידה. נוכחות של אי-ספיקת צוואר ניתן לבדוק באמצעים שונים בבדיקה קלינית ע"י גניקולוג (למשל - נסיון להעברת מרחיב מכני בקוטר מסויים דרך צוואר הרחם, במידה ועובר בקלות, אז מדובר באי-ספיקה). א-ב-ל אין סיבה לחשש אמיתי לאור המודעות המאוד-מאוד גדולה לנושא ולאמצעים הננקטים ע"מ למנוע אותו. במקרה וקיימת אי-ספיקת רחם, ניתן לטפל במצב באמצעות קשירתו לקראת סוף השליש הראשון להריון. טל
 
אבל...

אם מחדירים מכשיר מכני לצורך הבדיקה - האם זה לא עלול לגרום לנזק לצוואר הרחם במידה שלא היה כזה קודם לכן??? ומה בנוגע לבקע שהוזכר כאן ע"י אחת הבנות? איך בודקים את זה? עכשיו כל ההריון הבא (כשיבוא) אני אהיה בחרדות עקב הצוואר??? או שמבבוע מסויים אפשר להוריד לחץ בנושא?
 

ThiopenTal

New member
מבינה יקרה

החדרת המרחיב נעשית לצורך בדיקה בלבד ולא מופעל כח בעת ביצוע בדיקה שכזו - כל מטרת הבדיקה היא לבדוק האם אכן תעלת הצוואר רחבה ו"חופשיה" מדי, ברגע שהרופא חש בהתנגדות, הוא לא יפעיל כח שכן זה יהווה עבורו סימן שאין אי-ספיקה והבדיקה הסתיימה. בכל אופן, זה רק תיאור של בדיקה שלפי התיאור שלך, אין לה שום קשר אליך ! - הגרידה שעברת לא הצריכה כל הרחבה ולא סביר בעליל שנגרם לך כל נזק בעקבותיה. יש לכולנו מספיק צרות, לא חבל לחפש עוד ?
 
תודה רבה לך טל...

ראיית שחורות היא שמי השני... אפילו אם אין בעיה - תיהיה בטוח שאני אמצא כבר משהו...
בכל מקרה עודדת אותי מאד - אני באמת מקווה שלבעיה הזו לפחות אין באמת שום קשר אלי , בכל מקרה אני אתייעץ עם הרופא שלי בפעם הבאה שאני אצלו לגבי הבדיקה שציינת. ושוב תודה - אתה נפלא כתמיד!
 

ביייבה

New member
../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif מעתיק תשובה שקיבלתי בסטרמד

גרידה שעברה בשלום ללא זיהום וללא סיבוכים מידיים, נדיר שגורמת להפרעה בפריון או הפלות. הדבקויות ברחם הוא סיבוך נדיר של גרידה, ונגרם בעיקר כאשר יש זיהום לאחר הגרידה. אין צורך לעשות היסטרוסקופיה באופן שגרתי אחרי כל גרידה. נרגעתי...
 

sarity33

New member
טל בכל זאת שאלה נוספת בנושא

אני עברתי הפסקת הריון בשבוע 23 ולאחר הלידה ביצעו גרידה.הייתי בבדיקת אולטראסאונד לפני מספר שבועות ואמרו שהכל נראה מצויין. יחד עם זאת, לאור מה שנכתב לעיל נזכרתי שבטרם הלידה או אחריה (לפני הגרידה) עלה לי החום ונתנו לי אנטיביוטיקה עד סוף האישפוז וכמה ימים לאחר האישפוז. ממה שאני קוראת אני מבינה שיתכן והיה לי זיהום (לא שאלתי אז משום שלא ידעתי מה המשמעות וחשבתי שזה קשור לכך שהייתי מקוררת בזמן האישפוז). לתשובתך אודה... אבל בזהירות יש לי לב חלש.
 

ביייבה

New member
חצי עידוד...(לא מקצועי אבל בכ"ז...)

לי מעולם מעולם לא היה חום... אחרי הלידה (רגילה, תקינה, לא של האובדן!!) עלה לי החום, קיבלתי אקמול וזה הסתדר. לא בהכרח שזה קשור לגרידה או לזיהום.
 

ביייבה

New member
עוד משהו ששכחתי

אנטיביוטיקה נותנים כשגרה לאחר כל גרידה. אני גם לוקחת עכשיו. הסבירו לי בבי"ח שזה למניעה.
 

yuvi

New member
גם לי נתנו אנטיביוטיקה

אני עברתי גרידה בשבוע 17+, ליפני שבוע, והרופא שלי נתנה לי אנטיביוטיקה, יום קודם שני כדורים עוד ליפני הלמינריה, והמשך טיפול לשבוע שלם של אנטיביוטיקה , וגם לי היא אמרה שזה למניעה, של דלקות וזיהומים.
 
למעלה