"רוב" הוא ש"ע יחיד ולכן רובנו.
היו"ד נוספת לציון רבים:
דרכנו = הדרך שלנו
דרכינו = הדרכים שלנו
שאלתנו = השאלה שלנה
שאלותינו - השאלות שלנו
לגבי תוספת יו"ד, לרוב צירי נכתב ללא יו"ד ופעמים רבות היו"ד שורשית ולא קשורה לתנועת ה-E (דוגמאות: מיניקה, הרציתי, ביצה, כיף).
באשר ליו"ד שנוספת רק בכתיב המלא, כלומר הלא מנוקד, בעיקרון היא לא נוספת לתנועת E למעט במקרים מסוימים, להלן מתוך כללי האקדמיה:
תנועת e אינה נכתבת ביו"ד. למשל: ממד (=מֵמַד), אזור (=אֵזוֹר), בררה (=בְּרֵרָה), זהות (=זֶהוּת).
אבל יו"ד תיכתב
– במילים שצירי בא בהן לפני אהחע"ר במקום חיריק.
למשל: תיאכל [לעומת תישמר (תִּשָּׁמֵר)], ייערך [לעומת יישמר (יִשָּׁמֵר)], תיאבון [לעומת שיגעון (=שִׁגָּעוֹן)], קירח [לעומת אילם (=אִלֵּם)], שירות [לעומת סיפור (=סִפּוּר)].
– בשמות עצם במשקל פֵּלָה, שלא נגזרו משמות ממין זכר, והצירי מתקיים בהם בכל הנטייה: זיעה, תיבה (לעומת כנה, מתה – שנגזרו משמות ממין זכר, ומאה, עדה [קהל] שהצירי אינו מתקיים בהם בנטייה.
– בשמות השקולים במשקל השמות היכר (=הֶכֵּר), הישג (=הֶשֵּׂג), היצע (=הֶצֵּעַ), וכן בצורות הנגזרות משמות אלו, כגון היכרות (=הֶכֵּרוּת), הישגיות (הֶשֵּׂגִיּוּת), היקשי (הֶקֵּשִׁי).
http://hebrew-academy.huji.ac.il/hahlatot/MissingVocalizationSpelling/Pages/ikkar.aspx
חלום או מחשבה אכן אינם ממשויות פיזיקליות הנתפסות בחושים, אלא פעילויות מוחיות שמתחילות ונגמרות במוח ואינן עוברות בעצבי החישה (למעשה בזמן חלום השרירים משותקים כדי שאנשים לא יפעילו אותם ויחלו ללכת בשנתם).