אין כזה דבר "כביש חולץ פקקים"
מתי כבר יבינו את זה?!
השאלה היא למה צריך ות"לאוי, נו באמת. בטח שיש.![]()
ברור שהוא לא יפתור את כל בעיות התחבורה לתמיד, אבל הוא יתרום לפיתרון לתקופה מסוימת... ממש כמו כל פיתרון אחר.
ביניינו, לא ראיתי יותר מדי פרויקטיםהשאלה היא למה צריך ות"ל
כשיש פרויקטים חשובים בהרבה שלא זכו למעמד כזה.
יש, ועוד איך יש כבישים חולצי פקקיםאין כזה דבר "כביש חולץ פקקים"
מתי כבר יבינו את זה?!
הכל נכון אבל בכיכר המאה בחדרה עדייןיש, ועוד איך יש כבישים חולצי פקקים
ראה הדוגמאות הבאות: 1. בכביש 4 (גהה) דרום, בקטע בין בר-אילן לגנות, הוסיפו בשנת 2002 נתיב. זה היה, כאמור, לפני שלוש שנים. מאז, ואני כמעט יום יום נוסע בכביש הזה (עבדתי שנה וחצי באשדוד וכיום שנה וחצי בי-ם ואני גר בב"ב) ואין יותר את הפקק שהיה בכוון דרום ממחלף גהה ועד מסובים. 2. הרחבת ככר המשטרה בכניסה לחדרה על כביש 4. הוסיפו נתיב לכל כוון מ-2 ק"מ דרומית לככר ועד לק"מ צפונית לככר, וכן 2 נתיבי הקפה סביב הככר במקום נתיב אחד. אפילו במוצאי פסח, ובערב ליל הסדר, שלא לדבר על מוצא"ש "רגילה" אין פקקים בלתי נסבלים בככר הזאת. בעבר, כחדרתי במקור, היה כל מוצא"ש בלגאן אטומי בככר הזאת. 3. הרחבת כביש 443 מנתיב לכל כוון ל-2 נתיבים לכל כוון בסביבות השנים 99' ו-2000 ו-2001 (לא זוכר, זה היה לאורך זמן). כיום, כאחד שנוסע שם יום יום בשנה וחצי האחרונה, פעם בחודש יש בלגאן בגלל המחסומים והכוננויות הבטחוניות, חוץ מזה, כמעט ואין פקקים. אני מתכוון בבוקר לי-ם ובערב לכוון ת"א. בעבר היו פקקים לכל הכוונים. 4. הוספת צומת גורל, כ-2 ק"מ לפני באר-שבע לבאים לדרום הרחוק (לדימונה, ירוחם, רמת חובב, מצפה רמון, אילת, ים המלח וטיז אל נאבי) הפחית המון פקקים על הכביש שמשכונת רמות לכוון כלא באר-שבע. 5. הירידה לאיילון צפון מדרך השלום ממזרח (אלו שבאים מתה"ש ורוצים לסוע לצפון ת"א/הרצליה/חיפה). היה נתיב אחד מעפאן ללא רמזור, שכל הולכי הרגל (לרכבת השלום ולקניון) הפריעו לזרימת המכוניות. הפכו מנתיב אחד ללא רמזור לשני נתיבים עם רמזור, וראו זה פלא. הפקקים הצטמצמו ביותר מ-85% ! ובלי קשר, חייבים להמשיך לפתח את רשת הרכבות בארץ, רכבת תחתית וגם קלה בת"א, ירושלים וחיפה ובאר-שבע. גם כבישים וגם רכבות, גם רכבות וגם כבישים, גם כבישים וגם רכבות גם רכבות וגם כבישים. גם וגם.
ברק יקירי, אתה לא יודע על מההכל נכון אבל בכיכר המאה בחדרה עדיין
הבלאגן חוגג
מסכים איתך אבל תיארת את זהברק יקירי, אתה לא יודע על מה
אתה מדבר. לא אמרתי שאין יותר פקקים בככר המאה (שכולם, אבל כולם קוראים לה ככר המשטרה). אמרתי שהם הרבה יותר נסבלים מבעבר. לפני 9 או 12 או 18 שנה, כן, אני בן כמעט 40, ויש לי רשיון 23 שנה. אני זוכר את הככר הזאת בעבר. ביום רגיל בעבר היו יותר פקקים מאשר היום במוצא"ש או במוצאי חגים. אין בכלל מה להשוות את המצב בעבר, עד ללפני שנתיים או שלוש, למצב היום. האמן לי שאני יודע מה אני מדבר. הורי חדרתיים ואני פעם או פעמיים בשבוע בחדרה. גם הם מסכימים עמי שיש פחות פקקים מבעבר.
אם הכביש מתוכנן לסלילה בשנת 2020מסכים איתך אבל תיארת את זה
יותר מידי ורוד שמת לב שתמיד יוצא לנו לריב על שמות ? (מי אמר מנחת? ) מסכים איתך לגבי ככר המשטרה אני פשוט מקטלג אותה עם ה"קניון" הצמוד אני לא אתווכח איתך מעולם לא גרתי בחדרה כמוך לעומת זאת היום אנחנו גרים די קרוב גבול ב"ב ר"ג אצלך זה האיזור של שד' ירושלים או בן גוריון?
אם הכביש מתוכנן לסלילה בשנת 2020
מדוע צריך להריץ אותו ל- ות"ל. שיתחילו בועדות התכנון המקומיות ואח"כ המחוזיות ואחרי ערכאות משפטיות יגיעו ממילא לשנת 2020.
אם הכביש מתוכנן לסלילה בשנת 2020
מדוע צריך להריץ אותו ל- ות"ל. שיתחילו בועדות התכנון המקומיות ואח"כ המחוזיות ואחרי ערכאות משפטיות יגיעו ממילא לשנת 2020.
ועובדהמסכים איתך אבל תיארת את זה
יותר מידי ורוד שמת לב שתמיד יוצא לנו לריב על שמות ? (מי אמר מנחת? ) מסכים איתך לגבי ככר המשטרה אני פשוט מקטלג אותה עם ה"קניון" הצמוד אני לא אתווכח איתך מעולם לא גרתי בחדרה כמוך לעומת זאת היום אנחנו גרים די קרוב גבול ב"ב ר"ג אצלך זה האיזור של שד' ירושלים או בן גוריון?
אה שוב חזרנו לזה?ועובדה
מלחה, מלחה ושוב מלחה. בלוחות הזמנים הפורמליים של הרכבת. הן בחוברת שעולה 1.5 ש"ח והן בפליירים הקטנים שבהם יש רק את הקו לי-ם. הן בשלטים בתחנה וברציפים וגם בשלטי קבלנים ושלטי הכוונה באזור והן בפי כל גולשי הפורום הזה (חוץ ממך). הנך מוזמן לגלוש פה ובארכיון ולגלות. בחיים, אבל בחיים, הרכבת לא ישנו את כל זה ויקראו פתאום לתחנה "ירושלים מנחת".
סליחה, אבל אתה הזכרת את מנחתאה שוב חזרנו לזה?
למה בארכיון למה אני לא זוכר? אפילו שעשית אותי יוצא מהכלל אני מעולם קראתי לשכונה ההיא בין גילוא (כותבים גילה אני יודע) לרמת שרת מנחת במקום מלחה ,זה רשמי והכל וכו' וכו' וכו' טענתי אז שהעדיפו את השם הערבי על פני העברי שאלתי מה רע ב"מנחת"? (אז. לא נפתח את זה עכשיו) אבל שיהיה ברור אני אף פעם לא קראתי לגן הטכנולוגי למשל במנחת אלא מלחה כמו כולם . ולא ענית לי על השאלה מה זה גבול ר"ג ב"ב שד' ירושלים או בן גוריון
אני חושב שהוא התכווןיש, ועוד איך יש כבישים חולצי פקקים
ראה הדוגמאות הבאות: 1. בכביש 4 (גהה) דרום, בקטע בין בר-אילן לגנות, הוסיפו בשנת 2002 נתיב. זה היה, כאמור, לפני שלוש שנים. מאז, ואני כמעט יום יום נוסע בכביש הזה (עבדתי שנה וחצי באשדוד וכיום שנה וחצי בי-ם ואני גר בב"ב) ואין יותר את הפקק שהיה בכוון דרום ממחלף גהה ועד מסובים. 2. הרחבת ככר המשטרה בכניסה לחדרה על כביש 4. הוסיפו נתיב לכל כוון מ-2 ק"מ דרומית לככר ועד לק"מ צפונית לככר, וכן 2 נתיבי הקפה סביב הככר במקום נתיב אחד. אפילו במוצאי פסח, ובערב ליל הסדר, שלא לדבר על מוצא"ש "רגילה" אין פקקים בלתי נסבלים בככר הזאת. בעבר, כחדרתי במקור, היה כל מוצא"ש בלגאן אטומי בככר הזאת. 3. הרחבת כביש 443 מנתיב לכל כוון ל-2 נתיבים לכל כוון בסביבות השנים 99' ו-2000 ו-2001 (לא זוכר, זה היה לאורך זמן). כיום, כאחד שנוסע שם יום יום בשנה וחצי האחרונה, פעם בחודש יש בלגאן בגלל המחסומים והכוננויות הבטחוניות, חוץ מזה, כמעט ואין פקקים. אני מתכוון בבוקר לי-ם ובערב לכוון ת"א. בעבר היו פקקים לכל הכוונים. 4. הוספת צומת גורל, כ-2 ק"מ לפני באר-שבע לבאים לדרום הרחוק (לדימונה, ירוחם, רמת חובב, מצפה רמון, אילת, ים המלח וטיז אל נאבי) הפחית המון פקקים על הכביש שמשכונת רמות לכוון כלא באר-שבע. 5. הירידה לאיילון צפון מדרך השלום ממזרח (אלו שבאים מתה"ש ורוצים לסוע לצפון ת"א/הרצליה/חיפה). היה נתיב אחד מעפאן ללא רמזור, שכל הולכי הרגל (לרכבת השלום ולקניון) הפריעו לזרימת המכוניות. הפכו מנתיב אחד ללא רמזור לשני נתיבים עם רמזור, וראו זה פלא. הפקקים הצטמצמו ביותר מ-85% ! ובלי קשר, חייבים להמשיך לפתח את רשת הרכבות בארץ, רכבת תחתית וגם קלה בת"א, ירושלים וחיפה ובאר-שבע. גם כבישים וגם רכבות, גם רכבות וגם כבישים, גם כבישים וגם רכבות גם רכבות וגם כבישים. גם וגם.
יש את עקרון גל הסינוסאני חושב שהוא התכוון
שאחרי שסוללים או מרחיבים כביש, עם הזמן הוא שוב מתמלא והופך פקוק, וכן הלאה. לדעתי זו אמירה די פשטנית, אבל יש בה גרעין של אמת. ככל שסוללים יותר כבישים, יותר מעדיפים להשתמש ברכב הפרטי (כי הכביש עכשיו פנוי!), העומס גדל והפקקים חוזרים. הפתרון הוא השקעה מאוזנת - תחבורה ציבורית מהירה ונוחה מצד אחד, ופתיחת צווארי בקבוק והגברת הבטיחות בכבישים מצד שני. סלילת כבישים מסיבית ללא פיתוח תח"צ לא תפתור את בעיות התחבורה (שלא לדבר על הנזקים הסביבתיים).
לא גל סינוס, אלא חוק פרקינסוןיש את עקרון גל הסינוס
אני מדבר על מדינה מתוקנת. למשל אנגליה. אדם נוסע בתחתית (tube) ונמאס לו מהדוחק, הוא מחליט לעבור לאוטובוס, אך לאוטובוס יש פקקים. כעבור זמן מה, חלק מהאנשים, נשברים מהתח"ץ וחוזרים למכונית. אך אבוי, פקקים, בעיות חניה ואגרת גודש, ושוב רוב הנשברים חוזרים לתחתית. אחרי כמה ימים הדוחק בתחתית מעצבן אותם והם עוברים לאוטובוס. ושוב, הפקקים מעצבנים אותם והם מנסים את הפרייבט. זה מין גלגל קסמים כזה, כמו גל סינוס. זה לא המצאה שלי, קראתי את זה באיזהשהו ספר תיירות על לונדון. עובדה, למרות רכבת תחתית מעולה +-, מלא אוטובוסים, מוניות ורכבות קלות ופרבריות ורכבות "כבדות", עדין המון מכוניות נכנסות ביום יום ללונדון. רק 30% משתמשים בתח"ץ. חלק מה-70 אחוז הם כאלו שנשברו מהתח"ץ, אבל כעבור זמן מה חוזרים אליו וחוזר חלילה...
לא גל סינוס, אלא חוק פרקינסון
מה שקורה בכל מקום בעולם בכבישים - זה סינוסיטיס : גודש עד סתימה מוחלטת - לפעמים במימדים שאיש לא חלם עליהם בארץ בסיוטיו הגרועים ביותר. איך המנגנון עובד? מוסיפים כבישים, נהגים מתעודדים להשתמש ברכב פרטי, הכבישים נסתמים מחדש, וחוזר חלילה. זה קרה בארץ בעבר וימשיכו לבזבז כאן כסף על כבישים מיותרים, כל עוד לא ישתחחרו מהאשליה ש"כביש מחלץ פקקים" לאורך זמן. הפתרון: אמצעי תחבורה בעלי פוטנציאל קיבול גבוה יותר, קרי תחבורה ציבורית, בעיקר מסילתית. גם אמצעים אלה מתמלאים עם הזמן, אבל בקצב איטי הרבה יותר, ואם לא משקיעים בהמשך פיתוחם מתהווה "ברוך" כמו ברכבת התחתית בלונדון (שתחזור להיות "מעולה" תוך שנים ספורות, עם השלמת כמה פרוייקטים המתוכננים עתה). לפי הסטטיסטיקה שנמסרה לי לא מזמן, כ-80% מנסיעות היוממות (לא נסיעות מזדמנות) לתוך לונדון מתבצעות ברכבות למיניהן. לא נראה לי שמספר זה קטן מאז.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.