איילה חסון - ערוץ ראשון - בזיון

מצב
הנושא נעול.

liorschwimmer

New member
איילה חסון - ערוץ ראשון - בזיון
אתמול התראיין שר התחבורה בערוץ הראשון לראיון שערך כחצי שעה. איילה חסון לא חשבה ולו לרגע אחד לשאול שאלה אחת בנושא תחבורה. כמו כן כאשר השר כץ ניסה על דעת עצמו להסביר על תוכנית הפיתוח שהוא מקדם, השתיקה אותו מיד איילה חסון. אין לצפות לקידום נושאי תחבורה, ובטיחות בדרכים עם העיתונאים הנוכחיים בכל הערוצים.
 
איילה חסון - ערוץ ראשון - בזיון
אתמול התראיין שר התחבורה בערוץ הראשון לראיון שערך כחצי שעה. איילה חסון לא חשבה ולו לרגע אחד לשאול שאלה אחת בנושא תחבורה. כמו כן כאשר השר כץ ניסה על דעת עצמו להסביר על תוכנית הפיתוח שהוא מקדם, השתיקה אותו מיד איילה חסון. אין לצפות לקידום נושאי תחבורה, ובטיחות בדרכים עם העיתונאים הנוכחיים בכל הערוצים.
אצל עודד שחר זה לא היה קורה...
 

amit1270

New member
אצל עודד שחר זה לא היה קורה...
 

easylivin

New member
אצל עודד שחר זה לא היה קורה...
בהחלט.
ועד כאן הטיעונים על כך "ששר התחבורה לא מדבר על נושאי תחבורה". (למרות שחלק מהאנשים, גם כאן בפורום, לא ייתנו לבלבל אותם עם עובדות...) מספיק ששמעתי אותו בהמון הזדמנויות אחרות מדבר על הנושא החשוב באמת שנמצא תחת אחריותו, או כמו במקרה הזה - מנסה לדבר עליו, אבל זה לא הנושא שמעניין את חלקם המכריע של העיתונאים בארץ. וכאן טמונה גם התשובה לשאלה - מדוע נושא התחבורה לא זוכה לסיקור הראוי ובדגשים הראויים. במקרה "הטוב" הסיקור הוא צהוב ושערורייתי כמו ב-ynet, ובמקרה הגרוע עוד יותר - כמו אצל איילה חסון. (כן! מסתבר שיש דברים גרועים יותר מ-ynet...) ומקרים יוצאי דופן כמו עודד שחר, רק ממחישים את התמונה הכוללת העגומה.
 

mister K

New member
בהחלט.
ועד כאן הטיעונים על כך "ששר התחבורה לא מדבר על נושאי תחבורה". (למרות שחלק מהאנשים, גם כאן בפורום, לא ייתנו לבלבל אותם עם עובדות...) מספיק ששמעתי אותו בהמון הזדמנויות אחרות מדבר על הנושא החשוב באמת שנמצא תחת אחריותו, או כמו במקרה הזה - מנסה לדבר עליו, אבל זה לא הנושא שמעניין את חלקם המכריע של העיתונאים בארץ. וכאן טמונה גם התשובה לשאלה - מדוע נושא התחבורה לא זוכה לסיקור הראוי ובדגשים הראויים. במקרה "הטוב" הסיקור הוא צהוב ושערורייתי כמו ב-ynet, ובמקרה הגרוע עוד יותר - כמו אצל איילה חסון. (כן! מסתבר שיש דברים גרועים יותר מ-ynet...) ומקרים יוצאי דופן כמו עודד שחר, רק ממחישים את התמונה הכוללת העגומה.
אין ספק שאתה צודק...
אך חוסר ההתעניינות של העיתונאים הוא לדעתי פועל יוצא של חוסר העניין הכללי בנושאי תחבורה במדינה לעומת נושאים אחרים ובראשם הביטחון כמובן. סדר היום התקשורתי מושפע באופן ישיר מסדר היום הציבורי והפוליטי, אך כמובן שהוא גם יכול להשפיע על שניהם. גם אותי זה די מעצבן וטוב שיש כמה עיתונאים בודדים ויוצאי דופן כדוגמת עודד שחר אשר מעלים על נושא התחבורה על סדר היום (את הלזקורן וחבורת Ynet אני כלל לא מחשיב).
 

easylivin

New member
אין ספק שאתה צודק...
אך חוסר ההתעניינות של העיתונאים הוא לדעתי פועל יוצא של חוסר העניין הכללי בנושאי תחבורה במדינה לעומת נושאים אחרים ובראשם הביטחון כמובן. סדר היום התקשורתי מושפע באופן ישיר מסדר היום הציבורי והפוליטי, אך כמובן שהוא גם יכול להשפיע על שניהם. גם אותי זה די מעצבן וטוב שיש כמה עיתונאים בודדים ויוצאי דופן כדוגמת עודד שחר אשר מעלים על נושא התחבורה על סדר היום (את הלזקורן וחבורת Ynet אני כלל לא מחשיב).
אני חושב שגם אתה צודק. ההתעניינות
מצד הציבור נושאת גם היא אופי "צהוב" לרוב, למרבה הצער. טוקבקים ובלוגים למיניהם נותנים אנדיקציה טובה לתופעה הזאת. לא שזה מצדיק את העיתונאים, אבל ייתכן שזהו ההסבר, כי גם העיתונאים הם חלק מהציבור, כמובן.
 

בועז ל

New member
אני חושב שגם אתה צודק. ההתעניינות
מצד הציבור נושאת גם היא אופי "צהוב" לרוב, למרבה הצער. טוקבקים ובלוגים למיניהם נותנים אנדיקציה טובה לתופעה הזאת. לא שזה מצדיק את העיתונאים, אבל ייתכן שזהו ההסבר, כי גם העיתונאים הם חלק מהציבור, כמובן.
איילה חסון היא כתבת מדינית ועודד שחר הוא כתב
כלכלי. אולי באמת עדיף שהכתבת המדינית תשאיר את שאלותיה בנושאי תחבורה למי שבאמת מתעניין בנושא.
 

easylivin

New member
איילה חסון היא כתבת מדינית ועודד שחר הוא כתב
כלכלי. אולי באמת עדיף שהכתבת המדינית תשאיר את שאלותיה בנושאי תחבורה למי שבאמת מתעניין בנושא.
בועז, אם אתה כבר כאן: שאלה על הסגירה
הקרובה. מהו "גשר ריף" (קשור ליישוב כפר הרי"ף?), שבו מתוכנן יישור קטע מסילה באורך של 600 מטר? האם זהו הגשר שמצפון לאל-עזי, ואם כן, האם התנועה תועבר לקטע המסילה החדש?..
 

בועז ל

New member
בועז, אם אתה כבר כאן: שאלה על הסגירה
הקרובה. מהו "גשר ריף" (קשור ליישוב כפר הרי"ף?), שבו מתוכנן יישור קטע מסילה באורך של 600 מטר? האם זהו הגשר שמצפון לאל-עזי, ואם כן, האם התנועה תועבר לקטע המסילה החדש?..
אכן כן. זהו הגשרון שבקצה הצפוני של קטע
העבודות באל עזי. במהלך הסגירה יבוצעו חיבורים שיאפשרו את העברת התנועה למסילה הנוספת שע"ג הגשר (אאל"ט, המסילה המזרחית).
 

בועז ל

New member
אכן כן. זהו הגשרון שבקצה הצפוני של קטע
העבודות באל עזי. במהלך הסגירה יבוצעו חיבורים שיאפשרו את העברת התנועה למסילה הנוספת שע"ג הגשר (אאל"ט, המסילה המזרחית).
אפרופו גשר ריף, קבל אנקדוטה קטנה.
באחת ההצעות הקשורות לשמה של תחנת כפר מנחם, דרשה המועצה האזורית כי התחנה תיקרא "תחנת כפר הרי"ף". אז אולי תחנת כפר הרי"ף לא תהיה בסופו של דבר, אבל גשרון כבר יש.
 

easylivin

New member
אפרופו גשר ריף, קבל אנקדוטה קטנה.
באחת ההצעות הקשורות לשמה של תחנת כפר מנחם, דרשה המועצה האזורית כי התחנה תיקרא "תחנת כפר הרי"ף". אז אולי תחנת כפר הרי"ף לא תהיה בסופו של דבר, אבל גשרון כבר יש.
תודה, בועז! מעניין, למה דווקא על שם
כפר הרי"ף - יישוב קטן יותר ורחוק יותר מהתחנה... אולי פוליטיקה פנימית במועצה, מהסוג שאולי לא נבין לעולם (וגם לא נפסיד מזה הרבה, כנראה
).
 

בועז ל

New member
אכן כן. זהו הגשרון שבקצה הצפוני של קטע
העבודות באל עזי. במהלך הסגירה יבוצעו חיבורים שיאפשרו את העברת התנועה למסילה הנוספת שע"ג הגשר (אאל"ט, המסילה המזרחית).
מגיעה לך תוספת לתגובה העצלנית שלי, אריק
ואלה תולדותיו של גשר הרי"ף. (אגב, רי"ף ולא ריף אליבא דאתר הרכבת: עוד עלולים לחשוב שמדובר בריף דולפינים...
) במקור, בק"מ ה-17, היה קיים גשר שהותאם למסילה בודדת. גשר זה הורחב מצדו המערבי ועליו הונחה מסילה נוספת- מערבית. לפני כשנה הועתקה תנועת הרכבות על גבי הגשר מהמסילה המזרחית למערבית. תנועת הרכבות לפני הגשר (הדמיהמצפון לדרום) התנהלה על המסילה המזרחית וכ-300 מ' לפני הגשר הוסטה התנועה, כאמור, לתוואי בצורת האות S. כלומר: מהמסילה המזרחית המגיעה מכפר מנחם בעיקול לעבר המסילה המערבית שעל הגשר ולאחר הגשר שוב עיקול אל התוואי הישן והתחברות אליו כעבור 300 מ' נוספים מדרום לגשר. העברת התנועה אל המסילה המערבית שעל הגשר אפשרה את הריסת חציו המזרחי והישן של הגשר ובניית חצי גשר חדש. כעת חוזרים למצב הישן מבחינת תנועת הרכבות. משמע: ה-S מתבטלת והתנועה שבה אל המסילה המזרחית בתוואי ישר אך ישן. למהלך זה חשיבות רבה להמשך הפרויקט בכך שהוא מפנה לעבודה את כל תוואי המסילה המערבית מכפר מנחם ועד קריית גת. הערה: גשר האלה כבר בשלבי סיום.
 

easylivin

New member
מגיעה לך תוספת לתגובה העצלנית שלי, אריק
ואלה תולדותיו של גשר הרי"ף. (אגב, רי"ף ולא ריף אליבא דאתר הרכבת: עוד עלולים לחשוב שמדובר בריף דולפינים...
) במקור, בק"מ ה-17, היה קיים גשר שהותאם למסילה בודדת. גשר זה הורחב מצדו המערבי ועליו הונחה מסילה נוספת- מערבית. לפני כשנה הועתקה תנועת הרכבות על גבי הגשר מהמסילה המזרחית למערבית. תנועת הרכבות לפני הגשר (הדמיהמצפון לדרום) התנהלה על המסילה המזרחית וכ-300 מ' לפני הגשר הוסטה התנועה, כאמור, לתוואי בצורת האות S. כלומר: מהמסילה המזרחית המגיעה מכפר מנחם בעיקול לעבר המסילה המערבית שעל הגשר ולאחר הגשר שוב עיקול אל התוואי הישן והתחברות אליו כעבור 300 מ' נוספים מדרום לגשר. העברת התנועה אל המסילה המערבית שעל הגשר אפשרה את הריסת חציו המזרחי והישן של הגשר ובניית חצי גשר חדש. כעת חוזרים למצב הישן מבחינת תנועת הרכבות. משמע: ה-S מתבטלת והתנועה שבה אל המסילה המזרחית בתוואי ישר אך ישן. למהלך זה חשיבות רבה להמשך הפרויקט בכך שהוא מפנה לעבודה את כל תוואי המסילה המערבית מכפר מנחם ועד קריית גת. הערה: גשר האלה כבר בשלבי סיום.
על התוספת, בועז. אגב, גשר האלה
נבנה בזמן שיא או שנדמה לי?! (לא התחילו לבנות אותו באביב השנה?..)
 

בועז ל

New member
על התוספת, בועז. אגב, גשר האלה
נבנה בזמן שיא או שנדמה לי?! (לא התחילו לבנות אותו באביב השנה?..)
הגשר נבנה בזמן שיא רק ע"י קבלן ב'
קבלן א' די עיכב את העבודות על הגשר במצב של יסודות ראשונים בלבד. למנהלי הפרויקט לקח זמן קצר יותר להבין שיש צורך להחליפו.
 

מבשרת333

New member
איילה חסון - ערוץ ראשון - בזיון
אתמול התראיין שר התחבורה בערוץ הראשון לראיון שערך כחצי שעה. איילה חסון לא חשבה ולו לרגע אחד לשאול שאלה אחת בנושא תחבורה. כמו כן כאשר השר כץ ניסה על דעת עצמו להסביר על תוכנית הפיתוח שהוא מקדם, השתיקה אותו מיד איילה חסון. אין לצפות לקידום נושאי תחבורה, ובטיחות בדרכים עם העיתונאים הנוכחיים בכל הערוצים.
גם אני כעסתי מאד שהשתיקה אותו...
איילה לא נוסעת באוטובוסים והיא חושבת שזה לא מעניין את כלל הציבור.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה