איילה הרשקוביץ ז"ל

איילה הרשקוביץ ז"ל

"בתאריך 7.7.05 בשעה 03.00 רכב הנאשם על אופנוע בנתיבי איילון שמאחוריו יושבת איילה הרשקוביץ, ז"ל. לפני כן, בילו הנאשם והמנוחה בחוף תל-ברוך ובמהלך הבילוי שתה הנאשם משקאות אלכוהולים והיה שיכור ונתון להשפעת משקאות משכרים. כמו כן השתמש הנאשם לפני נהיגתו בסם מסוג קנאביס. בהגיעו למחלף גלילות, פנה הנאשם מנתיבי איילון ימינה בעקומה המובילה לכביש 5, אבד את השליטה על האופנוע סטה ממסלול נסיעתו לשמאל הדרך פגע במעקה בטיחות הממוקם משמאל לכביש, עף עם האופנוע לעבר הכביש ונפל עליו. כתוצאה מכך הועפה המנוחה מהאופנוע לשולי הדרך, ונהרגה במקום. הנאשם עצמו נפצע. עקב היות הנאשם נוהג בהשפעת משקאות משכרים ובהשפעת סמים, דבר שפגע ביכולתו לנהוג כראוי ולשלוט על האופנוע, וכן לשים לב לתנאי הדרך הוא הואשם בעבירות של הריגה, נהיגת רכב בשכרות, נהיגה בקלות ראש שגרמה לחבלה ונהיגה ללא ביטוח, עקב העובדה שתוקף פוליסת הביטוח פג מספר חודשים לפני התאונה. הנאשם הודה בכל העבירות המיוחסות לו בכתב האישום והורשע על פי הודאתו. מסתבר כי הארוע היה ביום הולדתה ה- 18 של המנוחה והנאשם נלווה אליה כדי לחגוג את יום ההולדת. הוא היה חברה הטוב והקרוב של המנוחה, ומתסקיר שרות המבחן עולות נסיבותיו האישיות כאשר מסתבר כי גדל במשפחה בעייתית". [...] "לאחר שיקול כל הנסיבות, אני מחליט לגזור על הנאשם עונש של 5 שנות מאסר, מתוכן 3.5 שנים לריצוי בפועל, ו- 18 חודשים מאסר ע"ת שלא יעבור תוך 3 שנים עבירה של גרימת מותו של אדם אחר או עבירה של נהיגה בשכרות ותחת השפעת משקאות משכרים או סמים שכתוצאה ממנה יפגע אדם. כמו כן אני פוסל את הנאשם מלקבל או להחזיק רשיון נהיגת רכב מנועי מסוג כלשהו במשך 12 שנה" פ 040295/05, ניתן בביהמ"ש המחוזי ת"א בתאריך 5/4/2006, ע"י כב' השופט גורפינקל צבי.
 
הגיע הזמן שנאשמים ירצו מאסר בפועל

על עברות מאין אלו. צר לי על משפחת איילה הרשקוביץ. שלא ידעו עוד צער.
 

gal5515

New member
סוף סוף עונש כבד !!!

וזה לא משנה אם הוא נהג באופנוע או ברכב, על עבירות כאלו צריכים לשבת בכלא!
 
בבקשה...

זה לא כל פסה"ד - ונסיבות מקילות אכן הובאו בפני כב' השופט. השאלה היא לא חומרת העונש - אלא נסיבות המקרה: - מי עולה על כלי רכב ואומר לעצמו "אני בשליטה" כאשר הנסיבות האוביקטיביות, שהן, ורק הן חייבות לכוון את ההחלטה - מעלות אחרת? - האם מעקה הבטיחות אכן חיוני בנקודה שבה ארעה התאונה? (ומתוך שאינני יודע את מיקומה המדויק של התאונה, ותיאור המקום - אינני יוכל לנקוט עמדה).
 

h a j b i

New member
יחסית לתקדימים כן

לא מדובר ברוצח אלא באדם שעשה טעות אבל טעות אחת יותר מידי. אל תשכחו שגם הוא נפצע בתאונה וכנראה שהוא באמת ובתמים חשב שהוא יכול לבצע את הרכיבה הזאת. אבל דבר אחד, לצערי אני לא יכול שלא לחשוד שאם הנאשם היה נוהג באוטו וגורם למות חברתו הוא לא היה מקבל עונש כזה.
 

z x 7 r

New member
זה כבד זה? אם היה נכנס ל 20 שנים

על רצח ( והרכבת בחורה על אופנוע כבד תחת השפעת סמים ואלכוהול זה רצח נטו ), אז היה אפשר עוד לומר - הנה הכלב קיבל את שלו. לא שזה יחזיר את הבחורה לחיים.
 

Vaderom

New member
העונש אכן קל מדי, אבל חשבת על זה ש

אולי היא לא הייתה צריכה לעלות על אופנוע כבד עם נהג שיכור ומסומם? עכשיו כבר מאוחר מדי לחשוב על זה. יהי זכרה ברוך.
 

ishaysiv

New member
אלמנט הנקמה בפסק דין

א. אני לא שופט או עו"ד המתמחה בתחום במשך שנים, וגם אתם לא. מאיפה הפסיקה כי העונש קל? קל היא מילה יחסית. יחסית למה? לרצח? לא מדובר ברצח. ב. בית המשפט אינו פוסק במטרה לנקום בנאשם. (לפחות מה שהובהר לי מעו"ד) הגישה של Kill'm all היא לא גישה אוביקטיבית ושקולה. ג. תמיד שמדובר בפסק דין שכולל כלא, ואנשים חושבים שהוא "קל מידי", אני מקבל את התחושה כאילו יש לדובר מושג מדויק על חומרת עונש של X שנים בכלא, כאילו הוא בעל ניסיון מופלג ממקור ראשון בשהיה בכלא X שנים. האומנם? ד. יש נסיבות מקלות. בני אדם טועים, וזה נחמד להיות בצד שלא טעה, אבל פחות נחמד שאתה בצד הזה. וכולנו מגיעים לצד הזה במוקדם או במאוחר. על השופט להחליט על כובד אלמנט החמלה בפסק הדין. ה. לא רק כלא. 12 שנות שלילה שכחתם?
 
"רצח"

אחת הבעיות היא שמשמפט הישראלי, "רצח" שונה משמעותית ממה שכל אחד מאיתנו מבין כמושג בחיי היום יום. יחוס המונח "רצח" להתנגיות מסוימות מאפשר לקטלג את אותן התנהגויות כראויות לעונש של "רוצח" - ומכאן מתחילה שרשרת של טעויות בהתייחסות. למישהו יש ספק שהדבר האחרון שהבחור רצה זה לגרום למותה של איילה? הרי הוא הכיר אותה משנים, והשניים יצאו לחגוג ביחד את יום הולדתה. בלי שום ספק - טעות חמורה בשיקול הדעת, וזלזול בסיכון. אבל "רצח"? בשביל "רצח" צריך תכנון, כוונה ספציפית, ומעשה מכוון. ההגדרה במקרה הזה היא יותר "הריגה ברשלנות (חמורה)". ושוב, הרשאלה היא לא מה ענשו של הבחור - הרי את איילה שום דבר כבר לא יחזיר. השאלה היא איך אנחנו נמנעים ממקרה כזה בעתיד.
 

C O L T

New member
יהיו עוד מקרים כאלה ולא מעט

אם כבר נורמות אנושיות, אז בשביל חלק גדול מהציבור, גם אילו הרוכב היה נקי לחלוטין מהשפעת אלכוהול והתאונה הייתה כלל לא באשמתו, עדיין היה זוכה לקריאות גנאי כי לקח את אותה הנערה על האופנוע. עצם לקיחת נוסע על כלי דו גלגלי שווה ערך לנסיון רצח בעיני רבים. אבל נעזוב את אנשי ימי הביניים הכה נפוצים, נדבר ברמה של ציביליזציה עכשווית. בא אדם ומשתמש בחומר הפוגע בשיקול דעתו. מכאן והלאה הוא אשם, לדעתי וראוי לכל עונש קשה. כאן הפשע שלו ולא הלאה, כי הלאה אין לו שיקול דעת תקין. הוא לא חשב שזה מסוכן לעלות על האופנוע (שזה הרבה פעמים בכלל קטנוע, הנראה בעיני רבים פחות מסוכן משום מה) הוא לא חשב שהוא מסכן את חייו ואת חיי המורכבת. ככה זה כאשר אין שיקול דעת. מי שמוסר אקדח טעות לשימפנזה, הוא האשם ולא הקוף שהורג אנשים עם האקדח. במקרה עם הקוף והנשק קל לצפות את התוצאה, משום מה התוצאה של "דפיקת ראש" צפויה הרבה פחות, זה למרות שמקרי המוות מהסיבה השניה רבים הרבה יותר. תרבות השימוש המוגזם בסמים למיניהם, כולל אלה החוקיים כמו אלכוהול, היא הגורם למקרים כמו זה, מקרים לא נדירים בכלל, כל שבוע כמעט יש כמה תאונות קשות ולא מעט הרוגים, תמיד בנסיבות דומות, בילוי, הגזמה, נהיגה תחת השפעה ותאונה. ענישה חמורה זה חלק מהפתרון, חינוך זה הפתרון כולו, אבל בניגוד לענישה הוא מורכב ויקר. הרבה יותר זול לקבור מדי פעם הרוגים.
 
../images/Emo45.gif הייתי במשפט שבוע שכבר וממש

לא להאמין כמה אנשים נשפטו על נהיגה בשכרות... ממש הרבה... והעונש היה ממש מצחיק על עבירה שהמשטרה מציגה אותה כ"חמורה מאוד" כל האנשים שנהגו בשכרות ונתפסו ואני בכוונה אומר כל האנשים כי היו שם המון קיבלו בסך הכל בין שנה לשנה וחצי שלילה עם קנס לא רציני... ממש ביזיון.
 

ishaysiv

New member
אני מסכים איתך על הכול, חוץ מהפסיקה

כי העונש קל. אין לי ידע במשפט, לא הייתי בכלא, אני לא מכיר את הנסיבות המקילות, וכולי.
 

z x 7 r

New member
שוב פעם - בוא תסביר את זה לההיא

שמתה. אם הרגו אותה או רצחו. הוא לא הרג אותה כי לא ראה, או כי החליק על שמן ... הוא נהג שיכור, ואחרי עישון של גראס. אופנוע זה דבר מסוכן גם כשאתה פיקח לגמרי ומרוכז מאוד ופה? זה דומה שאני אתחיל לירות מנשק לכל כיוון, בשביל לעשות רעש. אם מישהו מת מזה - אני לא אשם. קרה קורה יקרה לפי מה שאתה אומר?
 
למעלה