איילה הרשקוביץ ז"ל

Chersky

New member
ואם הסיפור

היה מעט שונה? אם נגיד, במקום שהוא היה מתרסק לתוך גדר הוא היה נניח - מתרסק לתוך אוטו שגנב איזה רמזור, או אוטו שקצת חתך אותו? האם התגובות שלך היו אותו דבר? או שהיית מוציא חלק מהזעם שלך על הנהג באוטו? אני לא מתכוון באופן ספציפי אליך - אלא לכלל המגיבים... התגובות שלנו למקרים חשובות, בכדי לנסות וללמוד וללמד - ובכדי לנסות למנוע מקרים כאלו בעתיד. אבל אסור לנו, לדעתי, לשפוט אנשים על דברים שביצעו. לא רק שאין לנו את כל הנתונים בכדי לעשות זאת - אין לנו גם את היכולת האובייקטיבית להסתכל על המקרים... מבלי להצטרף לצד כלשהו (בדרך כלל הצד "המסכן" יותר)
 
אתה אשם - אבל לא רוצח...

לפחות לא לפי ההגדרה המשפטית. מה אפשר לעשות, ספר החוקים אינו מילון. מה אתה בדיוק רוצה? לקרוא לבחור המסכן "רוצח"? אתה יודע מה: בבקשה. זה יחזיר מישהו לחיים, או ימנע את התאונה הבאה? ואם תתפוס אותו ותשבור לו את כל העצמות? באמת.
 

Vaderom

New member
מה ימנע את התאונה הבאה?

אנשים הורגים אחד את השני כבר אלפי שנים. סירוס טוטאלי אולי ימנע את זה. לא בטוח.
 

z x 7 r

New member
סירוס- אין אנשים - אין אנשים =

אין רצח והריגה. אין אנשים אין בעיה. לוגיקה כי'לו ?
 

z x 7 r

New member
אסקי? לא נראה ? הסקי? גם לא.

ומה היה מצחיק כל כך? זה לא נכון מה שכתבתי ? אגב קולט כרג'יל על הגל!
 

Chersky

New member
אולי

נסיון למנוע את התאונה הבאה במקום לנסות למנוע את התאונה שהייתה? אפשר לנסות לחשוב בכיוון הזה.
 
../images/Emo45.gif אתה צודק לחלוטין!

בכל מקרה הויכחים הללו לא יחזירו אותה, זכרונה לברכה ולא ישנו את גזר הדין או ישנו את מערכת המשפט בישראל ...
 

Chersky

New member
הם גם לא אמורים

הם אמורים להכניס לנו לקודקוד שלא עולים עם רוכב ששתה או שעישן או שלא נראה לנו שנגיע איתו הביית. הבחורה הבאה, שתחגוג 18, ובמקרה נמצאת פה בפורום, ותנהג ע"פ הכללים הללו - סביר להניח שתשאר בחיים - והרי לכם מניעה של התאונה הבאה.
 

TShavit

New member
תגובה ל-z x 7 r:

אתה שם לב למה שאתה אומר כאן? שבעצם, מגיע לו עונש חמור יותר מעצם העובדה שהוא נסע על אופנוע... לפי זה, גם על כל עבירת תנועה מגיע לנו, האופנוענים, עונש כבד יותר מאשר לנהגי פחיות. בדיוק מה שעושים בתי המשפט ושגורם לנו להתקומם פה פעם אחר פעם. ואולי אתה בעצם אומר שרכיבה על אופנוע היא כמו לירות מנשק לכל עבר? וכן, יש הבדל משמעותי מאד בין רצח לבין הריגה. לא סתם קיים הבדל בחוק, אצלנו ובכל המדינות הנאורות, מבחינת חומרת העבירה וחומרת הענישה. טל
 

C O L T

New member
נסע שיכור ומסומם

זה קצת דומה, אם כי פוטנציאל הנזק לסביבה נמוך יותר לאומת פוטנציאל נזק עצמי ענקי. נהג משאית שיכור ומסומן בהחלט שווה ערך לאחד המפזר כדורים ללא אבחנה.
 
למעלה