אייטם ב"יהיה בסדר" בגל"צ על המוכנות לקראת עבודות הקו האדום

מצב
הנושא נעול.
אייטם ב"יהיה בסדר" בגל"צ על המוכנות לקראת עבודות הקו האדום

אייטם ב"יהיה בסדר" בגל"צ על המוכנות לקראת עבודות הקו האדום
בתוכנית של היום החל מדקה 25:20.
[URL]http://glz.co.il/1097-8138-HE/Galatz.aspx[/URL]
נראה שהמצב פשוט "מעולה", הכל "מוכן" ו"מתקתק כמו שצריך"...
העבודות אמורות להתחיל באוגוסט.
האוטובוסים "זמינים ומוכנים"...
חניוני החנה וסע "כשירים ומוסדרים"...
שיתוף הציבור "מעולה" ומשרד התחבורה נותן "מענה" לכל שאלה.

הסיכום של גיל יעקב מ"15 דקות": "מגה-פיגוע תחבורתי"
 
ואם בקשר לקו האדום הכל רץ כמו שצריך, מדוע לא לפרסם מכרז

אייטם ב"יהיה בסדר" בגל"צ על המוכנות לקראת עבודות הקו האדום
בתוכנית של היום החל מדקה 25:20.
[URL]http://glz.co.il/1097-8138-HE/Galatz.aspx[/URL]
נראה שהמצב פשוט "מעולה", הכל "מוכן" ו"מתקתק כמו שצריך"...
העבודות אמורות להתחיל באוגוסט.
האוטובוסים "זמינים ומוכנים"...
חניוני החנה וסע "כשירים ומוסדרים"...
שיתוף הציבור "מעולה" ומשרד התחבורה נותן "מענה" לכל שאלה.

הסיכום של גיל יעקב מ"15 דקות": "מגה-פיגוע תחבורתי"
ואם בקשר לקו האדום הכל רץ כמו שצריך, מדוע לא לפרסם מכרז
לתכנון קווים נוספים?
[URL]http://www.nta.co.il/tender/813[/URL]
 

alantan

New member
דווקא חדשות טובות לשם שינוי - פחדתי שהם לא יקודמו לעולם

ואם בקשר לקו האדום הכל רץ כמו שצריך, מדוע לא לפרסם מכרז
לתכנון קווים נוספים?
[URL]http://www.nta.co.il/tender/813[/URL]
דווקא חדשות טובות לשם שינוי - פחדתי שהם לא יקודמו לעולם
שני דברים שדליתי מהמכרז שלא ידעתי קודם:
1. הקו הירוק יחצה את שד' רוקח בגשר וכך לא תהיה כל "התנגשות" עם תנועה חוצה עד לשיכון ל'.
&nbsp
2. סיכום לוחות זמנים - הקווים השונים מתוכננים לבוא לאישור ממשלה לפי הלו"ז הבא:
הקו הירוק, בשלושה מקטעים - עד ספט' 2016
הקו הסגול עד תל השומר/אונ' בר אילן - עד אוג' 2016
הקו הסגול עד צומת הטייסים - עד יוני 2018
הקו החום מראשל"צ עד צריפין - עד יוני 2017
הקו החום מצריפין עד לוד - עד פבר' 2018
הקו הצהוב כולו - עד יוני 2018
 
יש עוד משהו חדש שכנראה פיספסת

דווקא חדשות טובות לשם שינוי - פחדתי שהם לא יקודמו לעולם
שני דברים שדליתי מהמכרז שלא ידעתי קודם:
1. הקו הירוק יחצה את שד' רוקח בגשר וכך לא תהיה כל "התנגשות" עם תנועה חוצה עד לשיכון ל'.
&nbsp
2. סיכום לוחות זמנים - הקווים השונים מתוכננים לבוא לאישור ממשלה לפי הלו"ז הבא:
הקו הירוק, בשלושה מקטעים - עד ספט' 2016
הקו הסגול עד תל השומר/אונ' בר אילן - עד אוג' 2016
הקו הסגול עד צומת הטייסים - עד יוני 2018
הקו החום מראשל"צ עד צריפין - עד יוני 2017
הקו החום מצריפין עד לוד - עד פבר' 2018
הקו הצהוב כולו - עד יוני 2018
יש עוד משהו חדש שכנראה פיספסת
הקצה המערבי של הקו החום יהיה בבת ים ולא בראשל"צ. כנראה החליטו לספח לקו החום את הקטע הדרומי ביותר שהיה אמור להיות לקו האדום ולהשאיר את הקצה הדרומי של הקו האדום בבת ים.
"
הקו החום תיאור : .3.1 הקו החום מתוכנן לשרת את החלק הדרומי של מטרופולין תל אביב הכולל את היישובים לוד, רמלה, באר יעקב וראשון לציון. הקו מקודם בשני שלבים ובשתי תכניות תשתית לאומיות (תת"ל 72 א' ותת"ל 72 ב').  תת"ל 72 - /א' החלק המערבי של הקו החום הכלול בתמ"א 4 23/א/ . תיאור התוואי: התוואי מתחיל מבת ים (סיום הקו האדום ברח' קוממיות) ממשיך דרומה לאורך רחוב כורש עד לחיבור לשדרות רחבעם זאבי בראשל"צ, התוואי ממשיך מזרחה וחוצה בגשר את נתיבי איילון, לאורך רח' משה דיין, וגובל עם מתחם G, סינימה סיטי. במפגש עם רח' אבהם בר ניפגש עם הקו הירוק. במפגש עם רח' לוי אשכול ממשיך התוואי דרומה עד לכיכר יצחק רבין שלצידה ממוקם קמפוס המכללה למינהל. התוואי ממשיך מזרחה לאורך שדרות יצחק רבין ורח' ההסתדרות, עובר מתחת לכביש 4 במחלף גן רווה וחוצה את מרכז העיר ראשל"צ דרך רחובות רוטשילד הכרמל ושדרות ירושלים וממשיך עד לכניסה למחנה צריפין. בחלקו המערבי של התוואי ממוקם דיפו של הקו החום וכן מתוכננת זרוע שנכנסת למתחם 1000 הדונם ואזה"ת המערבי של ראשל"צ דרך שד' מרילנד ורחוב ספיר. התוואי במקטע זה כולו תוואי על קרקעי (מפלס הרחוב). סה"כ אורך התוואי בתת"ל 72א' כ - 13 ק"מ וכולל 21 תחנות. התוואי במקטע זה כולל את גשר משה דיין בחציית נתיבי איילון באורך של כ-150 מ'.
"
 

alantan

New member
אכן פספסתי, אם כי עכשיו כאשר שני הקווים מקודמים כ-LRT

יש עוד משהו חדש שכנראה פיספסת
הקצה המערבי של הקו החום יהיה בבת ים ולא בראשל"צ. כנראה החליטו לספח לקו החום את הקטע הדרומי ביותר שהיה אמור להיות לקו האדום ולהשאיר את הקצה הדרומי של הקו האדום בבת ים.
"
הקו החום תיאור : .3.1 הקו החום מתוכנן לשרת את החלק הדרומי של מטרופולין תל אביב הכולל את היישובים לוד, רמלה, באר יעקב וראשון לציון. הקו מקודם בשני שלבים ובשתי תכניות תשתית לאומיות (תת"ל 72 א' ותת"ל 72 ב').  תת"ל 72 - /א' החלק המערבי של הקו החום הכלול בתמ"א 4 23/א/ . תיאור התוואי: התוואי מתחיל מבת ים (סיום הקו האדום ברח' קוממיות) ממשיך דרומה לאורך רחוב כורש עד לחיבור לשדרות רחבעם זאבי בראשל"צ, התוואי ממשיך מזרחה וחוצה בגשר את נתיבי איילון, לאורך רח' משה דיין, וגובל עם מתחם G, סינימה סיטי. במפגש עם רח' אבהם בר ניפגש עם הקו הירוק. במפגש עם רח' לוי אשכול ממשיך התוואי דרומה עד לכיכר יצחק רבין שלצידה ממוקם קמפוס המכללה למינהל. התוואי ממשיך מזרחה לאורך שדרות יצחק רבין ורח' ההסתדרות, עובר מתחת לכביש 4 במחלף גן רווה וחוצה את מרכז העיר ראשל"צ דרך רחובות רוטשילד הכרמל ושדרות ירושלים וממשיך עד לכניסה למחנה צריפין. בחלקו המערבי של התוואי ממוקם דיפו של הקו החום וכן מתוכננת זרוע שנכנסת למתחם 1000 הדונם ואזה"ת המערבי של ראשל"צ דרך שד' מרילנד ורחוב ספיר. התוואי במקטע זה כולו תוואי על קרקעי (מפלס הרחוב). סה"כ אורך התוואי בתת"ל 72א' כ - 13 ק"מ וכולל 21 תחנות. התוואי במקטע זה כולל את גשר משה דיין בחציית נתיבי איילון באורך של כ-150 מ'.
"
אכן פספסתי, אם כי עכשיו כאשר שני הקווים מקודמים כ-LRT
יש גמישות תפעולית ואפשר "לחתוך" את הקו בכל מקום... אפילו יתכן שכדאי שנסיעות מסויימות של הקו החום תתחלנה או תסיימנה במרכז בת ים, במשולב עם הקו האדום.
 

yairp4

Member
אם הקו הירוק יחצה את הירקון בגשר

דווקא חדשות טובות לשם שינוי - פחדתי שהם לא יקודמו לעולם
שני דברים שדליתי מהמכרז שלא ידעתי קודם:
1. הקו הירוק יחצה את שד' רוקח בגשר וכך לא תהיה כל "התנגשות" עם תנועה חוצה עד לשיכון ל'.
&nbsp
2. סיכום לוחות זמנים - הקווים השונים מתוכננים לבוא לאישור ממשלה לפי הלו"ז הבא:
הקו הירוק, בשלושה מקטעים - עד ספט' 2016
הקו הסגול עד תל השומר/אונ' בר אילן - עד אוג' 2016
הקו הסגול עד צומת הטייסים - עד יוני 2018
הקו החום מראשל"צ עד צריפין - עד יוני 2017
הקו החום מצריפין עד לוד - עד פבר' 2018
הקו הצהוב כולו - עד יוני 2018
אם הקו הירוק יחצה את הירקון בגשר
אז איפה בעצם יתחיל החלק הממונהר של הקו באבן גבירול?
בהנחה שהקו יבנה במפלס הגשר הקיים מעל הירקון (אולי סוף סוף ישתמשו בהכנה לגשר השני
), כדי לשמור על שיפוע סביר אני מניח שהוא יוכל להיכנס למנהרה רק באיזור פנקס.
 

alantan

New member
לא צריך יותר מ-100 מטר, כלומר משהו בין הורקנוס ושמעון התרסי

אם הקו הירוק יחצה את הירקון בגשר
אז איפה בעצם יתחיל החלק הממונהר של הקו באבן גבירול?
בהנחה שהקו יבנה במפלס הגשר הקיים מעל הירקון (אולי סוף סוף ישתמשו בהכנה לגשר השני
), כדי לשמור על שיפוע סביר אני מניח שהוא יוכל להיכנס למנהרה רק באיזור פנקס.
לא צריך יותר מ-100 מטר, כלומר משהו בין הורקנוס ושמעון התרסי
רק"ל יכול לעלות בשיפועים עד 12% אבל עדיף לא לבנות שיפועים של יותר מ-8% כי הדבר מאט את המהירות המירבית האפשרית וכמובן שמשתמשת ביותר אנרגיה.
&nbsp
מכאן למשל:
https://www.calgarytransit.com/sites/default/files/reports/downtown_final_report.pdf
&nbsp
Grade separations will require a portal or ramp. The length for minimum clearance
for the LRT of 4.6m (or 4.5m for a roadway) with a 2.0m structural depth is:
 180m for a 60 kph design using a 6% maximum gradient.
 135m for a 40 kph design using a 6% maximum gradient
 106m for a 40 kph design and an 8.0% gradient (maximum gradient
practical for rail, ideal conditions)
&nbsp
כלומר, המרחק הקצר ביותר הפרקטי הוא 106מ', ועדיף 180מ', אבל גם זה יוצא בין הורקנוס לנורדאו.
 

yairp4

Member
מעניין

לא צריך יותר מ-100 מטר, כלומר משהו בין הורקנוס ושמעון התרסי
רק"ל יכול לעלות בשיפועים עד 12% אבל עדיף לא לבנות שיפועים של יותר מ-8% כי הדבר מאט את המהירות המירבית האפשרית וכמובן שמשתמשת ביותר אנרגיה.
&nbsp
מכאן למשל:
https://www.calgarytransit.com/sites/default/files/reports/downtown_final_report.pdf
&nbsp
Grade separations will require a portal or ramp. The length for minimum clearance
for the LRT of 4.6m (or 4.5m for a roadway) with a 2.0m structural depth is:
 180m for a 60 kph design using a 6% maximum gradient.
 135m for a 40 kph design using a 6% maximum gradient
 106m for a 40 kph design and an 8.0% gradient (maximum gradient
practical for rail, ideal conditions)
&nbsp
כלומר, המרחק הקצר ביותר הפרקטי הוא 106מ', ועדיף 180מ', אבל גם זה יוצא בין הורקנוס לנורדאו.
מעניין
אני מקווה שבהתחשב בהתנגדות של עיריית תל אביב לקו עילי ילכו על האופציה הראשונה (פורטל מצפון להורקנוס-יהודה המכבי) כדי לקצר עד כמה שאפשר את הקטע העילי ועדיין לקבל את היתרונות של חציית הירקון בגשר במקום במנהרה.
 

alantan

New member
אני מניח שכבר החליטו פחות או יותר ואני מקווה שהשיפוע יהיה

מעניין
אני מקווה שבהתחשב בהתנגדות של עיריית תל אביב לקו עילי ילכו על האופציה הראשונה (פורטל מצפון להורקנוס-יהודה המכבי) כדי לקצר עד כמה שאפשר את הקטע העילי ועדיין לקבל את היתרונות של חציית הירקון בגשר במקום במנהרה.
אני מניח שכבר החליטו פחות או יותר ואני מקווה שהשיפוע יהיה
תלול פחות כדי לא להקטין את מהירות הנסיעה.
 

orchilit

New member
דווקא בגל"צ פרסמו היום שהאוטובוסים שמיועדים לתגבור

אייטם ב"יהיה בסדר" בגל"צ על המוכנות לקראת עבודות הקו האדום
בתוכנית של היום החל מדקה 25:20.
[URL]http://glz.co.il/1097-8138-HE/Galatz.aspx[/URL]
נראה שהמצב פשוט "מעולה", הכל "מוכן" ו"מתקתק כמו שצריך"...
העבודות אמורות להתחיל באוגוסט.
האוטובוסים "זמינים ומוכנים"...
חניוני החנה וסע "כשירים ומוסדרים"...
שיתוף הציבור "מעולה" ומשרד התחבורה נותן "מענה" לכל שאלה.

הסיכום של גיל יעקב מ"15 דקות": "מגה-פיגוע תחבורתי"
דווקא בגל"צ פרסמו היום שהאוטובוסים שמיועדים לתגבור
עדיין לא הגיעו, (וכנראה גם לא הוכשרו מספיק נהגים) והם יפעלו כנראה רק לאחר התחלת העבודות באוגוסט.
וגם יש מריבה עם משרד הביטחון לגבי הכשרת חניון ליד קרית שאול.
&nbsp
מה שכן, היום בערב הבנתי שיש כבר עבודות ברח' המסגר (שכבר אי התנועה ממנו הוסר בקטע הנ"ל) בין יצחק שדה לחשמונאים. אני מניח שזה קשור כבר בהכנת הרחוב לקראת האפשרות של אוטובוסים לפנות שמאלה מהמסגר לחשמונאים (בטח בשביל כל הקווים שמגיעים לצומת מעריב ממזרח (9, 23, 39, 26))
 
כנראה לא הבנת את הציניות שלי ולא שמת לב למרכאות הרבות

דווקא בגל"צ פרסמו היום שהאוטובוסים שמיועדים לתגבור
עדיין לא הגיעו, (וכנראה גם לא הוכשרו מספיק נהגים) והם יפעלו כנראה רק לאחר התחלת העבודות באוגוסט.
וגם יש מריבה עם משרד הביטחון לגבי הכשרת חניון ליד קרית שאול.
&nbsp
מה שכן, היום בערב הבנתי שיש כבר עבודות ברח' המסגר (שכבר אי התנועה ממנו הוסר בקטע הנ"ל) בין יצחק שדה לחשמונאים. אני מניח שזה קשור כבר בהכנת הרחוב לקראת האפשרות של אוטובוסים לפנות שמאלה מהמסגר לחשמונאים (בטח בשביל כל הקווים שמגיעים לצומת מעריב ממזרח (9, 23, 39, 26))
כנראה לא הבנת את הציניות שלי ולא שמת לב למרכאות הרבות
העבודות במסגר החלו כבר לפני יותר מחודש.
 
לא, ממש לא לגלגתי על ההגדרה של גיל יעקב

חשבתי שאתה מלגלג על זה בקטע אחר
לא, ממש לא לגלגתי על ההגדרה של גיל יעקב
אני בעצמי כתבתי כאן כבר לפני חודשים ארוכים שתהיה קטסטרופה תחבורתית והיא אכן הולכת וקורמת עור וגידים.
 

orchilit

New member
כן, כשיוצא לי לדבר על זה, אני גם אומר שיהיה פה מחריד

לא, ממש לא לגלגתי על ההגדרה של גיל יעקב
אני בעצמי כתבתי כאן כבר לפני חודשים ארוכים שתהיה קטסטרופה תחבורתית והיא אכן הולכת וקורמת עור וגידים.
כן, כשיוצא לי לדבר על זה, אני גם אומר שיהיה פה מחריד
ברמות שלא תיאמנה. כל מי שלא יגיע *ברכבת* לתל אביב יאכל אותה. גם נוסעי האוטובוסים לדעתי בכל מקום. אני נראה לי אתחיל ללכת ברגל לעבודה (לשמחתי זה רק 20 דק' מצפון גבעתיים לעזריאלי).
 
גם מי שיגיע ברכבת לתל אביב יסבול

כן, כשיוצא לי לדבר על זה, אני גם אומר שיהיה פה מחריד
ברמות שלא תיאמנה. כל מי שלא יגיע *ברכבת* לתל אביב יאכל אותה. גם נוסעי האוטובוסים לדעתי בכל מקום. אני נראה לי אתחיל ללכת ברגל לעבודה (לשמחתי זה רק 20 דק' מצפון גבעתיים לעזריאלי).
גם מי שיגיע ברכבת לתל אביב יסבול
גם הולכי הרגל יסבלו.
נסה לתאר לעצמך את מסע התלאות שהולכי רגל ורוכבי אופניים יצטרכו לעבור בדרכם לכניסה התל אביבית של תחנת סבידור מרכז או בכמעט כל קטע של דרך בגין.
 
התחילו לעבוד, אבל בשביל להחיל את הסדרי התנועה החדשים מחכים

עובדים שם בכלל ?
לא שמתי לב לאיזשהו שינוי, מלבד כיסוח אי התנועה.
התחילו לעבוד, אבל בשביל להחיל את הסדרי התנועה החדשים מחכים
למשרד התחבורה.
אם משרד התחבורה לא היה מתמהמה, נת"ע כבר היו מתחילים לעבוד באזורי התחנות החודש ולא באוגוסט.
הפעם הגורם המעכב אינה נת"ע אלא משרד התחבורה.
 

orchilit

New member
לדעתי גם צריך שרח' המסגר יהיה מוכן לשינויים

התחילו לעבוד, אבל בשביל להחיל את הסדרי התנועה החדשים מחכים
למשרד התחבורה.
אם משרד התחבורה לא היה מתמהמה, נת"ע כבר היו מתחילים לעבוד באזורי התחנות החודש ולא באוגוסט.
הפעם הגורם המעכב אינה נת"ע אלא משרד התחבורה.
לדעתי גם צריך שרח' המסגר יהיה מוכן לשינויים
לפני שיוכלו להתחיל בעבודות. אמורים לסיים אותו באוגוסט לפי השילוט.
 

mauzer

New member
תאריך על שילוט לא מחייב אף אחד

לדעתי גם צריך שרח' המסגר יהיה מוכן לשינויים
לפני שיוכלו להתחיל בעבודות. אמורים לסיים אותו באוגוסט לפי השילוט.
תאריך על שילוט לא מחייב אף אחד
אבל, נחיה ונראה.
 
את העבודות ברחוב המסגר יכלו כבר לסיים. הן נמרחות מכיוון

לדעתי גם צריך שרח' המסגר יהיה מוכן לשינויים
לפני שיוכלו להתחיל בעבודות. אמורים לסיים אותו באוגוסט לפי השילוט.
את העבודות ברחוב המסגר יכלו כבר לסיים. הן נמרחות מכיוון
שמשרד התחבורה מתמהמה. אוגוסט זה כעת חודש היעד של נת"ע.
אם חודש היעד היה נשאר יוני (כפי שהיה בתחילה), כבר היו מסיימים את עבודות ההכנה במסגר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה