איזו דמות *לא* תשחקו, בשום אופן?
דיברתי עם חבר לפני כמה ימים. הוא משחק AD&D בקבוצה, שכולה על טהרת הרשע. כלומר, כל הדמויות בעלות נטייה רעה כזו או אחרת. וחשבתי לעצמי - אני לא חושב שזה כיף כזה גדול. תראו את כל הסרטים והסיפורים שאתם מכירים; הדמות הראשית אף-פעם לא רעה לגמרי. גם אם מדובר בדמות אקסצנטרית, אפלה, מתבודדת, Whatever, גם אז יש לה איזשהו Redeeming Feature ("מאפיין מציל". זה נשמע יותר טוב באנגלית) שהופך אותה לאנושית. אני עדיין הייתי רוצה לראות איך נראה סשן של משחק שלהם (וזה יקרה בימים הקרובים כנראה). אבל אני לא חושב שהייתי מסוגל לשחק דמות רעה, אלא אם הייתי במיעוט בקבוצה. כי כשכולם רעים, זה נהיה Diablo II - זה פשוט חיפוש מתמשך אחרי עוצמה, מה שבסופו של דבר מגיע לידי חיפוש אוצרות במבוכים נידחים וחיסול שיטתי של אוכלוסיית האורקים בארץ. זה משעמם. איפה פה משחק התפקידים? כל מה שהשה"מ צריך לעשות הוא לצייר מפות של מבוכים, להמציא חרבות, מטות, מגילות וכד' שגדלים בעוצמתם (כל פעם קצת - כדי שתהיה סיבה להמשיך), ולאכלס אותם בכמה שיותר מפלצות (כדי שלשחקנים יהיו מספיק XP לעלות דרגה. לעומת זאת, כשאתה הרע היחיד בקבוצה של אנשים טובים, יש אתגר. לצורך העניין, גם חלוקה של חמישים אחוז, פלוס מינוס, היא טובה. צריך בעצם למצוא סיבה טובה להישאר עם הצד השני, צריך לשחק את המחלוקות שיצוצו בין שני הצדדים (והם יצוצו, תאמינו לי), ויש גם סיכוי לשינוי התנהגותי אצל חלק מהדמויות (תארו לכם פלאדין שמשתכנע מהמכשף הרשע שהאל שלו נטש את העולם הזה. זה יכול להוביל למסע לגילוי עצמי מחדש של הפלאדין, ואני בטוח שהקוסם ינסה לחבל בו כל הדרך....). אז איזו דמות אתם לא הייתם מוכנים לשחק? איזה מקצוע, גזע, נטייה או כל תכונה אחרת לא הייתם מוכנים לקחת על עצמכם ועל הדמות שלכם?
דיברתי עם חבר לפני כמה ימים. הוא משחק AD&D בקבוצה, שכולה על טהרת הרשע. כלומר, כל הדמויות בעלות נטייה רעה כזו או אחרת. וחשבתי לעצמי - אני לא חושב שזה כיף כזה גדול. תראו את כל הסרטים והסיפורים שאתם מכירים; הדמות הראשית אף-פעם לא רעה לגמרי. גם אם מדובר בדמות אקסצנטרית, אפלה, מתבודדת, Whatever, גם אז יש לה איזשהו Redeeming Feature ("מאפיין מציל". זה נשמע יותר טוב באנגלית) שהופך אותה לאנושית. אני עדיין הייתי רוצה לראות איך נראה סשן של משחק שלהם (וזה יקרה בימים הקרובים כנראה). אבל אני לא חושב שהייתי מסוגל לשחק דמות רעה, אלא אם הייתי במיעוט בקבוצה. כי כשכולם רעים, זה נהיה Diablo II - זה פשוט חיפוש מתמשך אחרי עוצמה, מה שבסופו של דבר מגיע לידי חיפוש אוצרות במבוכים נידחים וחיסול שיטתי של אוכלוסיית האורקים בארץ. זה משעמם. איפה פה משחק התפקידים? כל מה שהשה"מ צריך לעשות הוא לצייר מפות של מבוכים, להמציא חרבות, מטות, מגילות וכד' שגדלים בעוצמתם (כל פעם קצת - כדי שתהיה סיבה להמשיך), ולאכלס אותם בכמה שיותר מפלצות (כדי שלשחקנים יהיו מספיק XP לעלות דרגה. לעומת זאת, כשאתה הרע היחיד בקבוצה של אנשים טובים, יש אתגר. לצורך העניין, גם חלוקה של חמישים אחוז, פלוס מינוס, היא טובה. צריך בעצם למצוא סיבה טובה להישאר עם הצד השני, צריך לשחק את המחלוקות שיצוצו בין שני הצדדים (והם יצוצו, תאמינו לי), ויש גם סיכוי לשינוי התנהגותי אצל חלק מהדמויות (תארו לכם פלאדין שמשתכנע מהמכשף הרשע שהאל שלו נטש את העולם הזה. זה יכול להוביל למסע לגילוי עצמי מחדש של הפלאדין, ואני בטוח שהקוסם ינסה לחבל בו כל הדרך....). אז איזו דמות אתם לא הייתם מוכנים לשחק? איזה מקצוע, גזע, נטייה או כל תכונה אחרת לא הייתם מוכנים לקחת על עצמכם ועל הדמות שלכם?