איזור ג'נבה בנובמבר - זקוק להמלצות!

איזור ג'נבה בנובמבר - זקוק להמלצות!

ש כרטיסים של איזיג'ט לז'נבה בנובמבר.
בלי רכב.
גם לראות וגם מנוחה, אוכל וכ'ו.
אני מתלבט בין שתי האופציות הבאות:
1. LYON - לבלות שם את כל הזמן. אוכל טוב והבנתי שלא יקר. האם בטוח להסתובב שם (מבחינת פשע וכ'ו)?

2. 3 ימים במונטרה כאשר יום אחד מתוך זה נסיעה למרחצאות Lavey les Bains שהבנתי שהם אחד מהטובים בשוויץ ויום אחד הסתובבות בז'נבה - סיור באו"ם וכ'ו.

מדובר על תקופה לפני ששווקי חג המולד נפתחים. השאלה מה יותר מתאים לטיול זוג, פחות קר (עד כמה שכבר אפשרי בכלל) ואפשרויות בגשם.
 
ליון נהדרת

הייתי לפני חצי שנה זמן הרבה יותר ארוך מאשר 3 ימים. העיר העתיקה וה-Traboules שלה - המעברים המקורים שישנם עשרות רבות מהם אבל רק חלקם פתוחים לביקור - הקתדלרה, גבעת קרואה רוס שמעל מרכז העיר והשוק שלה (חתיכת עליה ברגל אבל זייפתי קצת פעם כשלקחתי את המטרו שעולה אותה), כל החלק המרכזי שבין הנהרות סון ורון על כיכרותיו, הטיילת לאורך הרון (מה שנקרא "גדות הרון"), הרובע החדש "קונפלואנס", כלומר הצטלבות שני הנהרות מדרום למרכז העיר (הולך ונבנה, מן הסתם בנובמבר יהיה עוד יותר מה לראות, גם כך הוא ריתק אותי). תענוג. והשוק של גדת הסון, שוק סן ונסן, מוטב שלא לדבר...איזה חלום. המוזיאון לאמנות היה מעולה ואפילו לא נכנסתי למוזיאונים האחרים, לא בא לי כל כך והייתי מאוד עסוקה בערבים בהופעות מחול ובקונצרטים כך שאלו יישמרו לפעם הבאה.

אכלתי היטב למרות שאני צמחונית אבל קרניבורים יחגגו שם, הבושון הליונזיים מרוכזים במרכז העיר בעיקר ברחוב מסעדות אחד - אווירה נהדרת שם. שמתי לב שמחירי המסעדות זולים לעומת פריז. קניתי שוקולדים מעולים בברנשון שידוע בכל העולם אני חושבת (ברובע השישי בשדרה שמזכירה מאוד את פריז) אבל גם במרכז העיר יש כמה וכמה שוקולטיה שחברים שלי ואני נהנו מהתוצרים שלהם אחר כך. גלידה מעולה גם כן בעיר העתיקה אם לא יהיה קר מדי. כל המרכז סגור לתנועת כלי רכב מה שהופך אותו חגיגה להולכי רגל, התחבורה הציבורית מעולה.

הרגשתי בטוחה לגמרי ב-8 ימים שבהם יצאתי כמעט כל ערב עד מאוחר, נסעתי בטראם ובמטרו לפה ולשם, כולל לפרבר מחוץ לעיר, ירדתי את הגבעה ב-11 בלילה אחרי קונצרט, הסתובבתי בסופ"ש מאוחר בלילה אחרי הופעות. ממש לא בעיה. ממליצה ללון ברובע הראשון או השני בין גדות הסון והרון. אהבתי מאוד את המלון שלי אבל הוא מלון 3 כוכבים די פשוט, אולי תרצו משהו יותר מפואר וגם זה יש.

יצאתי גם מחוץ לעיר לכמה אתרים מרתקים. יש מה לראות.
 
תודה על התשובות

אז אני מבין שאין בליון איזה אנטישמיות יתר, עיר שכולה מהגרים או משהו שארגיש בו לא בנוח. משהו כמו כל עיר גדולה: פאריס, לונדון או ניו יורק אני צודק?
בהתחלה חשבתי במונטרה יום אחד לעיירה עצמה (מוזיאון של צ'רלי צ'פלין, טיילת וכ'ו), יום אחד למרחצאות ויום אחד הבנתי שיש איזה פוניקלר שעולה למעלה גבוה יורת היכן שיש שלג, אולי נסיעה ל-VEVEY באוטובוס. בטריפאדוויזר בפורום שוויץ יעצו לי ללכת לשם. אמרו שזה גם לא עיירה ריקה בגלל שיש שם כל מיני בתי ספר למלונאות וכ'ו.

בליון אני מניח שלא תהיה בעיה כי גשם בעיר תמיד יכול להיות - גם באוגוסט. בעיר תמיד יש איזה קניון,בית קפה, הופעה או סתם רחוב/שוק מקורה. אני חששתי יותר מעניין הביטחון האישי כי פה ושם שמעתי על כל מיני מקרי אנטישמיות בליון ודבר אחרון שאני רוצה בחופשה זה להרגיש לא בטוח להסתובב.
שכנעתם אותי על ליון. עכשיו אחפש מקומות לינה.
יש לכם המלצות לאיזה רובע/איזור מסוים שנחשב יותר טוב. לפי רמות המחירים שם (לפחות יחסית לשוויץ) והעובדה שמדובר ב-3 לילות אני אחפש כנראה מלונות 4-5 כוכבים אבל הכוונה לגבי האיזור אני אשמח.
 
כן, היה ממש בסדר

זו עיר של כחצי מיליון וכמו בכל עיר גדולה, יש בה מכל וכל. בני ונכדי מהגרים (אגב, שלושת האמנים הגדולים שראיתי הופעות שלהם - זמרת אחת ושני כוריאוגרפים שאחד גם היה עכשיו בישראל - בחור מתוק, הלכתי לדבר איתו - וגם זכה השבוע באות לגיון הכבוד הם מרוקאית אחת ושני בנים של מהגרים מאלג'יריה, אביו של אחד מהם נלחם בצבא הצרפתי מלחמת הודו-סין) וכאלה שאולי השושלת שלהם הולכת מאות שנים אחורה, לא יודעת. אבל לא הרגשתי בשום דבר שונה לעומת ערים אחרות גדולות, הייתי במרכז העיר ובעיר העתיקה וברובע השמיני הדי מרוחק וטיילתי כמה קילומטרים לאורך הטיילת ברבעים ה-3 וה-7 ואחר כך חציתי לאזור שנבנה עכשיו וזה היה ראשון בערב והייתי די לבד וממש לא קרה לי כלום ולא אויימתי ושום דבר כזה. משהו חריג, אולי, קרה, כשחיכיתי עם עוד כמה עשרות אנשים ליד תחנת הטראם ברובע השמיני אחרי הופעת מחול וכמה בחורים צעירים ממול עשו רעש ובעטו זה בזה, בקיצור נלחמו על תשומת הלב שלנו והוציאו כמה רטינות מהמבוגרים יותר. אבל איפה דבר כזה לא קורה?

כאמור, לדעתי הרובע הראשון והשני הם המוצלחים ביותר מבחינת לינה, מרכזי ונגיש ושם החנויות והמעדניות והמסעדות והשווקים. הראשון קרוב לגבעת קרואה-רוס (Croix-Rousse), ממש כבר בשיפוליה (הגבעה היא הרובע הרביעי ושם אין ממש מקומות לינה) ויש בו הרבה רחובות צרים יחסית וסימטאות ומשהו בוהמי. בעליה לגבעה יש הרבה מקומות בילוי. הרובע השני דרומי יותר באיזור שהוא יותר רחב ידיים מבחינת התחושה, יותר כיכרות, גם שם מסעדות לרוב. אני העדפתי את הראשון אבל זה ממש לא משנה; ממילא אם תגיע ברכבת זה יהיה לתחנת פר-דיו (Part-Dieu) ברובע השלישי ותצטרך איזשהו אמצעי תחבורה לרובע הראשון או השני.

אם זה משנה, ליד המלון שלי היה מלון 4 כוכבים שרקדנים וכוריאוגרפים שהשתתפו בבינאלה למחול מודרני (נערכת אחת לשנתיים ונחשבת) התארחו שם. מבחוץ הוא יפהפה. זה המלון הזה:
http://www.booking.com/hotel/fr/terreaux.he.html

וזה האתר הפרטי שלו, מוזר שיש שם באתר רק 3 כוכבים, אני יכולה להישבע שעברתי לידו וראיתי 4:
http://www.hotel-lyon.fr/terreaux
יש מאפיה מעולה לידו. נהדרת ממש.
 
הראשון והשני גובלים זה בזה

זה אולי לא היה ברור - השני דרומי יותר וגדול יותר, מסודר בשתי וערב, קרוב לתחנת הרכבת הגדולה פראש (אבל ממש אין צורך ללון דווקא לידה) והראשון הצפוני לו וקטן יותר, כאמור מגיע עד העליה לגבעה, ששם יש מקומות בילוי וגלריות וכיכר אחת מקסימה וגם תצפית לעיר העתיקה ופארק אחד יפהפה ממש למעלה (Parc de la Cerisai - פארק עץ הדובדבן, כמו בכפר). וגם שוק, כמובן...:) אה, וקירות מצויירים, אוי איזו עיר נהדרת זאת.

מקום אחד לבלות בו ביום גשם הוא היכל האוכל של פול בוקוז ברובע השלישי, שלידו קניון עם סניף של פנאק. לא סיירתי בו ארוכות כי לא באתי במיוחד וכשהייתי בו בשלישי בבוקר מוקדם הוא היה די מת, אני מניחה שבשבת או בשישי אחר הצהריים זה ה-זמן ללכת אם רוצים דוחק והמון...לא אבל באמת, זה פתרון טוב לבריחה מהגשם ואני חושבת שגם המוזיאון לאמנות מודרנית של וילרבאן, הפרבר הגובל בליון, הוא די קרוב לשם. צריך לחקור את הנושא הזה, כאמור כל כך הייתי עסוקה בפעילויות תרבותיות בערב שהלכתי יחסית למעט מוזיאונים, וגם הייתי בסנט-אטיין במוזיאון לאמנות עכשווית וזה הספיק לי. יש להיכל האוכל אתר אבל הוא רק בצרפתית, אז אפשר לקרוא עליו בטריפ אדוויזר, אני חושבת גם שהוא תמיד מוזכר במדריכי תיירות:
http://www.tripadvisor.co.uk/Attrac..._Lyon_Paul_Bocuse-Lyon_Rhone_Rhone_Alpes.html
 
והשם הקולקטיבי של שניהם, שכחתי לציין

וזה מופיע באתר בוקינג, נגיד, גם אם מצויינים מספרי הרבעים גם כן, הוא La Presqu'île, חצי האי. כי מדובר, כאמור, במרכז העיר הנמצא בין שני הנהרות, רון ממזרח וסון ממערב. (Rhône, Saône - השמות מתחרזים)
 
בינתיים בבוקינג ראיתי עוד מלונות

למעשה שכחתי מה יש מבחינת מלונות יחסית מפוארים, אז מסתבר שיש כמה סביב כיכר בלקור המאוד מרכזית ברובע השני (Place Bellecour) שמשני צידיה מדרחובים מלאי חנויות וגם משרד התיירות שם, וישנו גם מלון פאר אחד בעיר העתיקה, Vieux Lyon, שגם זאת אפשרות, ברובע החמישי. בכל מקרה אם אתה מתלבט בבחירת מלון, אתה יכול לשאול אותי כי אני די מכירה את המיקומים השונים.
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
נובמבר - ג'נבה נובמבר בדרך כלל יכול להיות קר מאד וגשום גם כי אזור ג'נבה פתוח לרוחות ויכול להיות מאד לא נעים. אין מה לעשות במונטריי 3 ימים בקשי חצי יום אפשר לטייל ושוב תלוי במזג האוויר. במרחצאות לא הייתי קראתי קצת עליהם עכשיו בטריפאדוויזר והבקורות טובות. אם אינך מתכוון ללכת כל יום למרחצאות אז מה בדיוק תעשה שם?

התאור של אורלנדה את ליון נהדר. הייתי בליון ובטח לא חרשתי אותה כמוה. אבל ליון עיר גדולה ויש בהחלט מה לראות. הבעיה בנובמבר היא ההימור לגבי מזג אוויר, כלומר מה יהיה אם מזג האוויר יהיה גרוע ולא תוכל לשוטט ברחובות? זה תקף עוד יותר לגבי ג'נבה שגם שם אין הרבה מה לטייל בעיר עצמה מעבר ליום אחד.
 
גשם יכול להיות בגם בעונות אחרות

אולי אפשר לבדוק את כמות המשקעים הממוצעת. לי היה ערב אחד של גשם שוטף ולא לקחתי מטריה ונרטבתי כהוגן (הפיצוי שלי בא בדמות מזג אוויר צלול להפליא ביום שאחר כך, שבו הייתי בבורגונדי, בעיירה בון, כדי לראות את בית החולים הימי-ביניימי, היה פשוט שמשי ומושלם). זה היה באמצע ספטמבר. והיה עוד ערב אחד גשום. אבל ליון אמורה להיות יותר חמימה מאשר פריז, למשל, לא יודעת לגבי ז'נבה. עצם זה שיש כל כך הרבה מקומות שמוכרים גלידה...וגם זה שכל הופעות המחול (הייתי ב-4) התחילו באיחור. זוכרת שאני מיהרתי לתפוס את מקומי לקראת התחלת מופע ב-20:30 וליונזים שאננים עוד נכנסו בנחת ב-20:35. לא, זה לא פריז (נאמר לאו דווקא לגנאי). זה כבר דרום...
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
היי אורלנדה את היית במחצית ספטמבר והעפולאי מתכוון להיות
בנובמבר שזו כבר, כמו שאומרים, אופרה אחרת. הגשם לבד לא
היה מפריע כמו רוחות קרות.

אגב, גם אני הייתי בבון לבקר בבית החולים המדהים. הסתובבנו בעיירה כמה שעות והתפעלנו מאד.
 
כן זה נכון, ובכל זאת הייתי לוקחת את ההימור

הייתי נוסעת לשם בשמחה בנובמבר. עדיין לא קר כל כך. ונכון שייתכן שיהיה גל קור (נדיר אבל קיים ואפילו יתכן שבליון יש שלג ובפריז לא, כפי שקרה החורף הזה) ובכל זאת.

היה נהדר בבון אבל מיהרתי חזרה לליון כי רציתי לראות את הקתדרלה הרומנסקית המופלאה בטורנו (Tournus) שאכן ענתה על ציפיותיי ועוד היתה לי הופעה מאוחר בערב בפרבר של ליון שהייתי די לחוצה מהאפשרות שאטעה בדרך (ממש לא קרה, היו עוד הרבה שנסעו איתי במטרו ואחר כךבטראם וגם הם לא הכירו את המקום כי הם מליון ולא מאותו פרבר, דסין, בכל מקרה הופעה היתה מרשימה והבניין וסביבתו די מרשימים גם כן, הכל חדש ומטופח). לכן הייתי במלון יחסית מוקדם כדי לנוח והרגשתי שכל היום הזה היה מהיר מדי ומפוספס קצת כי לא באמת אפשר הכל. אבל בבון הלם בי העושר המופגן וגם המסחריות, מה שלא חשבתי בו בליון או בכל שאר המקומות המעניינים שהייתי בהם באותו השבוע. בפירוש, אבל, מתכוונת לחזור לבון (יצא שגם טעיתי בדרך בחזרה לתחנת הרכבת, זמן מבוזבז) ולהיות בה יום שלם, כשאחזור לדיז'ון.
 
למעלה