איזה פורום מגניב! והמלצה על קו 378

מצב
הנושא נעול.

טשאפק 2

New member
הביזנטים, המוסלמים (בתקופות שונות) והצלבנים

נבוכדנצאר היתה הגלות של הבית הראשון... שנת
586 לפני הספירה הנוצרית... בערך 50 שנה אחר כך כורש התיר לגולי בבל לחזור לארץ ישראל ולהקים את המקדש השני...
אחר כך הגיעו היוונים, ובשנת 160 לפני הספירה בערך היה מרד החשמונאים והוקמה מחדש מדינה יהודית, שהחזיקה מעמד עד 63 לפני הספירה כשארץ ישראל נכבשה על ידי הרומאים...
אחר כך היה המרד הראשון וחורבן המקדש השני בשנת 70 לספירה, ואחריו המרד השני ב132...
הרומאים לא היגלו בכוח את היהודים כעם, ולא אסרו עליהם לחיות בארץ ישראל אלא רק בירושלים...
לכן ההגליה האחרונה היתה בתקופת בית ראשון וכאמור זמן קתר יחסית אחר כך היתה שיבת ציון של עזרא ונחמיה, שלמיטב ידיעתי אין עליה מחלוקת הסטורית...
התלמוד הבבלי נכתב על ידי גולי בבל שנשארו שם ולא שבו לארץ ישראל, או היגרו לבבל בתקופת בית שני ואחרי חורבן המקדש...
תקופת התלמוד הבבלי היא במאות 3-5 לספירה, ובאותה תקופה גם נכתב התלמוד הירושלמי... מה יכול להעיד יותר מכך שהיו יהודים בארץ ישראל?
מרבית העם היהודי באותה תקופה אמנם לא חיה בארץ ישראל, אבל לא מפני שההגירה מהארץ נכפתה על ידי השלטונות...
אם ניתן לדבר על גלות אז היא היתה מבחירה.
למיטב ידיעתי בשום תקופה הסטורית מאז הצהרת כורש לא היתה הגליה או איסור לעלות לארץ ישראל (למעט הספר הלבן של 1939)
הביזנטים, המוסלמים (בתקופות שונות) והצלבנים
השיתו הגבלות קשות על היהודים, באופן שהלכה למעשה דחק בהם לעזוב או להמיר את דתם.

במקרה של המוסלמים מדובר היה בעיקר במסי קרקע כבדים שהושתו על לא-מוסלמים.

במקרה של הצלבנים (שכאשר הגיעו לארץ עוד היו בה קהילות לא מבוטלות) היה מדובר על מעשי טבח ודרישת כופר ישירה.

העות'מנים אסרו במפורש בשלב מסוים על התיישבות יהודים בארץ ישראל ועל רכישת קרקע בארץ ישראל על ידי יהודים, אע"פ שלא תמיד אכפו את האיסור.

כך שנכון בהחלט שהשלטון הזר לדורותיו נקט במדיניות שדחקה את רגלי היהודים מארץ ישראל.

אפשר לבחון כמקרה משווה את מצבם של השומרונים, אשר הדלדלו ממאות אלפים בימי בית שני לעשרות בודדות ב-1900. מה קרה ליתר? תחת לחצם של שלטונות עוינים ומפלים, המירו את דתם לאסלאם או לנצרות.
 
תקרא שוב את מה שכתבת

נבוכדנצאר היתה הגלות של הבית הראשון... שנת
586 לפני הספירה הנוצרית... בערך 50 שנה אחר כך כורש התיר לגולי בבל לחזור לארץ ישראל ולהקים את המקדש השני...
אחר כך הגיעו היוונים, ובשנת 160 לפני הספירה בערך היה מרד החשמונאים והוקמה מחדש מדינה יהודית, שהחזיקה מעמד עד 63 לפני הספירה כשארץ ישראל נכבשה על ידי הרומאים...
אחר כך היה המרד הראשון וחורבן המקדש השני בשנת 70 לספירה, ואחריו המרד השני ב132...
הרומאים לא היגלו בכוח את היהודים כעם, ולא אסרו עליהם לחיות בארץ ישראל אלא רק בירושלים...
לכן ההגליה האחרונה היתה בתקופת בית ראשון וכאמור זמן קתר יחסית אחר כך היתה שיבת ציון של עזרא ונחמיה, שלמיטב ידיעתי אין עליה מחלוקת הסטורית...
התלמוד הבבלי נכתב על ידי גולי בבל שנשארו שם ולא שבו לארץ ישראל, או היגרו לבבל בתקופת בית שני ואחרי חורבן המקדש...
תקופת התלמוד הבבלי היא במאות 3-5 לספירה, ובאותה תקופה גם נכתב התלמוד הירושלמי... מה יכול להעיד יותר מכך שהיו יהודים בארץ ישראל?
מרבית העם היהודי באותה תקופה אמנם לא חיה בארץ ישראל, אבל לא מפני שההגירה מהארץ נכפתה על ידי השלטונות...
אם ניתן לדבר על גלות אז היא היתה מבחירה.
למיטב ידיעתי בשום תקופה הסטורית מאז הצהרת כורש לא היתה הגליה או איסור לעלות לארץ ישראל (למעט הספר הלבן של 1939)
תקרא שוב את מה שכתבת
"לא אסרו עליהם לחיות בארץ ישראל, אלא רק בירושלים"...
אתה מבין עד כמה הטענה הזו מגוחכת? כי אם לא אני אתן לך דוגמאות:

"אל קעאידה בכלל לא תקף את ארה"ב, אלא רק את וושינגטון וניו יורק"...

"היטלר לא ירה טילים על אנגליה, אלא רק על לונדון"....

"מוסוליני והחולצות השחורות בכלל לא השתלטו על איטליה, אלא רק על רומא"....

וכמובן שירושלים במאה השניה היתה הרבה יותר דומיננטית בתוך יהודה מאשר לונדון, רומא וניו יורק בתוך אנגליה, איטליה וארה"ב.
 

amit1270

New member
אבל יהודים רבים חיו בארץ ישראל

תקרא שוב את מה שכתבת
"לא אסרו עליהם לחיות בארץ ישראל, אלא רק בירושלים"...
אתה מבין עד כמה הטענה הזו מגוחכת? כי אם לא אני אתן לך דוגמאות:

"אל קעאידה בכלל לא תקף את ארה"ב, אלא רק את וושינגטון וניו יורק"...

"היטלר לא ירה טילים על אנגליה, אלא רק על לונדון"....

"מוסוליני והחולצות השחורות בכלל לא השתלטו על איטליה, אלא רק על רומא"....

וכמובן שירושלים במאה השניה היתה הרבה יותר דומיננטית בתוך יהודה מאשר לונדון, רומא וניו יורק בתוך אנגליה, איטליה וארה"ב.
אבל יהודים רבים חיו בארץ ישראל
לא הייתה להם עצמאות אבל הם לא גלו מארצם ובוודאי לא הוגלו.
 
שאלת העצמאות בכלל לא רלבנטית

אבל יהודים רבים חיו בארץ ישראל
לא הייתה להם עצמאות אבל הם לא גלו מארצם ובוודאי לא הוגלו.
שאלת העצמאות בכלל לא רלבנטית
מדובר על גלות ולא על העדר עצמאות.
אם היו בודקים את העדר העצמאות היו צריכים להתחיל בשנת 63 לפני הספירה (ואז באמת היו מגיעים לסביבות 2000).

אני גם מניח שגלות בבל לא כללה את כל היהודים שישבו ביהודה לפני מסע נבוכדנצר, אפילו הכשדים לא היו כל כך יעילים, ולהם לא היו רכבות... חלק ניכר מהיהודים ודאי נאחז בקרקע במהלך אותן 70 שנה. אבל זו עדיין נחשבת גלות כי חלק הארי של התושבים עזב/הועזב.
 
הטעות היחידה היא מספר השנים

גלות בית שני איננה מיתוס כלל וכלל
יש לה מלא עדויות ארכיאולוגיות וכתבים של עמים אחרים.
אם כבר מיתוס, אין שום (או כמעט ואין שום) הוכחה לקיום בית ראשון אבל כן היתה גלות, מהו התלמוד הבבלי אם כך?!?
הרי הוא נכתב ע"י חכמי גלות בבל שהוגלו ע"י נבוכדנצר, שאני מקווה שאתה מאמין שהיה מלך כזה ושזה לא מיתוס.
הטעות היחידה היא מספר השנים
זה לא 2000 שנה אלא 1747 (135 עד 1882) או אם אתה מסיים את הגלות בהקמת המדינה - 1813.

המספר אלפיים הוא עיגול קיצוני כלפי מעלה.
 

amit1270

New member
נהוג להתחיל את הספירה בחורבן בית המקדש השני

הטעות היחידה היא מספר השנים
זה לא 2000 שנה אלא 1747 (135 עד 1882) או אם אתה מסיים את הגלות בהקמת המדינה - 1813.

המספר אלפיים הוא עיגול קיצוני כלפי מעלה.
נהוג להתחיל את הספירה בחורבן בית המקדש השני
ולסיים (לא כולם) בהקמת מדינת ישראל. העלייה הראשונה לא הייתה אירוע גדול במיוחד ובוודאי לא סיימה את פרק הגלות הארוך.
 
עם חורבן בית שני לא היתה הגליה

נהוג להתחיל את הספירה בחורבן בית המקדש השני
ולסיים (לא כולם) בהקמת מדינת ישראל. העלייה הראשונה לא הייתה אירוע גדול במיוחד ובוודאי לא סיימה את פרק הגלות הארוך.
עם חורבן בית שני לא היתה הגליה
לכן שנת 70 לא רלבנטית.
אבל אפילו לפי שנת 70, זה עדיין רק 1812 או 1878 שנה, ולא 2000.
 

nitsansh

New member
הויכוח הוא לא על המספרים אלא על המהות

עם חורבן בית שני לא היתה הגליה
לכן שנת 70 לא רלבנטית.
אבל אפילו לפי שנת 70, זה עדיין רק 1812 או 1878 שנה, ולא 2000.
הויכוח הוא לא על המספרים אלא על המהות
ההסטוריה של עם ישראל היא דבר כל כך יוצא דופן שלא ניתן בכלל להתיחס אליו באופן אובייקטיבי.... ובענין הנדון לכל תאריך יש משמעות רעיונית עם השלכות אקטואליות...
 
1747 שנות עיכוב לרכבת?

הטעות היחידה היא מספר השנים
זה לא 2000 שנה אלא 1747 (135 עד 1882) או אם אתה מסיים את הגלות בהקמת המדינה - 1813.

המספר אלפיים הוא עיגול קיצוני כלפי מעלה.
1747 שנות עיכוב לרכבת?
הייתי בטוח שזאת הודעה לגבי מספר השנים שבהם לא נסללה מסילת רכבת מהירה כלשהי. :)
 
אתה סותר את עצמך

1747 שנות עיכוב לרכבת?
הייתי בטוח שזאת הודעה לגבי מספר השנים שבהם לא נסללה מסילת רכבת מהירה כלשהי. :)
אתה סותר את עצמך
מצד אחד אתה טוען שאני "מנפח" את מספר השנים שפרוייקטים מתעכבים בארץ.

מצד שני אתה טוען שאני "מכווץ" את מספר שנות הגלות (לא סתם מכווץ, הורדתי לכם 250 שנה וקצת כסף קטן...)

אולי תחליט מה הסיפור שלך, או שפשוט תודה שאתה לא יכול להתייחס עניינית למה שכתבתי.
 
"הגלות" - אי השלטון של יהודים בישראל

אתה סותר את עצמך
מצד אחד אתה טוען שאני "מנפח" את מספר השנים שפרוייקטים מתעכבים בארץ.

מצד שני אתה טוען שאני "מכווץ" את מספר שנות הגלות (לא סתם מכווץ, הורדתי לכם 250 שנה וקצת כסף קטן...)

אולי תחליט מה הסיפור שלך, או שפשוט תודה שאתה לא יכול להתייחס עניינית למה שכתבתי.
"הגלות" - אי השלטון של יהודים בישראל
2000 שנים לא צריך להיות מדויק כי זוהי אבן יסוד אצל הציונות.
זה לא חשוב אם היו 1747 או 1833.
לעומת זאת בנסיעות ברכבת מחפשים נתונים כמותיים ולא
"היו מיליוני נוסעים ברכבת" "או הרכבת מחשמלת אותנו במגה וולטים"
גלות \חורבן\תקומה\ציונות\יישוב הם לא נתונים כמותיים.
---------------------------------------------------------------
ואגב אין שום הוכחה להגליית היהודים מישראל על ידי הרומאים.
ישוב יהודי התקיים בישראל כמה מאות שנים אחרי החורבן.
אז אם כבר 1747 שנות חורבן.
 
לא רלבנטי, לא על זה כתבת

"הגלות" - אי השלטון של יהודים בישראל
2000 שנים לא צריך להיות מדויק כי זוהי אבן יסוד אצל הציונות.
זה לא חשוב אם היו 1747 או 1833.
לעומת זאת בנסיעות ברכבת מחפשים נתונים כמותיים ולא
"היו מיליוני נוסעים ברכבת" "או הרכבת מחשמלת אותנו במגה וולטים"
גלות \חורבן\תקומה\ציונות\יישוב הם לא נתונים כמותיים.
---------------------------------------------------------------
ואגב אין שום הוכחה להגליית היהודים מישראל על ידי הרומאים.
ישוב יהודי התקיים בישראל כמה מאות שנים אחרי החורבן.
אז אם כבר 1747 שנות חורבן.
לא רלבנטי, לא על זה כתבת
תחליט אם אני מנפח את המספרים או מכווץ אותם. אי אפשר גם וגם. מההתחמקות שלך אני מבין שאין לך תשובה.

הציטוטים שמופיעים בתגובתך אינם שלי, אני לא יודע מי כתב אותם אבל הם בכלל לא דומים לדברים שכתבתי כאן בכל השנים שלי בפורום. קצת יושר אינטלקטואלי לא יזיק לך.

אגב, יש לך גם טעות בעברית - גלות זה לא אי שלטון. אתה מעוות את משמעותן של מילים כדי לחפות על הטעויות שלך.
 
הבנתי אתה צודק והשאר טועים. יום טוב.

לא רלבנטי, לא על זה כתבת
תחליט אם אני מנפח את המספרים או מכווץ אותם. אי אפשר גם וגם. מההתחמקות שלך אני מבין שאין לך תשובה.

הציטוטים שמופיעים בתגובתך אינם שלי, אני לא יודע מי כתב אותם אבל הם בכלל לא דומים לדברים שכתבתי כאן בכל השנים שלי בפורום. קצת יושר אינטלקטואלי לא יזיק לך.

אגב, יש לך גם טעות בעברית - גלות זה לא אי שלטון. אתה מעוות את משמעותן של מילים כדי לחפות על הטעויות שלך.
הבנתי אתה צודק והשאר טועים. יום טוב.
 

nitsansh

New member
ההמנון הלאומי מדבר על "עם חופשי בארצנו"

הטעות היחידה היא מספר השנים
זה לא 2000 שנה אלא 1747 (135 עד 1882) או אם אתה מסיים את הגלות בהקמת המדינה - 1813.

המספר אלפיים הוא עיגול קיצוני כלפי מעלה.
ההמנון הלאומי מדבר על "עם חופשי בארצנו"
העם לא היה חופשי מ63 לפני הספירה עד 15 במאי 1948.
לפי חשבוני זה 2010 שנים בדיוק.
 
לא נכון, זה לא מה שהיא כתבה

ההמנון הלאומי מדבר על "עם חופשי בארצנו"
העם לא היה חופשי מ63 לפני הספירה עד 15 במאי 1948.
לפי חשבוני זה 2010 שנים בדיוק.
לא נכון, זה לא מה שהיא כתבה
היא כתבה "2000 שנות גלות". הגלות נמשכה לכל היותר 1813 שנה ובחישוב מסויים 1747 שנה. גלות והעדר חופש הם לא אותו דבר ואל תערבב.
 
כיף לשמוע.

איזה פורום מגניב! והמלצה על קו 378
נעים פה. אני לא רגילה בחיי היומיום שלי לפגוש אנשים שתחבורה ציבורית בראש מעייניהם. תמיד כשאני מתלוננת השורה התחתונה תמיד אומרים לי לקנות רכב. אז לא רוצה!

ועכשיו המלצה באיחור אופנתי של שנתיים: תושבי נתיבות, שדרות ואופקים וסטודנטים במכללת ספיר. אחרי 2000 שנות גלות ו-60 שנות מדינה, יש סוף סוף קו ישיר מתל אביב (יוצא מרכבת מרכז שזה נוח מאוד לבאים מצפון) אל האזור. גלו מודעות, ועלו עליו! הנסיעה נעימה, חלקה ומהירה מאוד (שדרות כשעה, נתיבות 1:15, אופקים לא יודעת), בלי עצירות בכלל. מהירה יותר מהרכבת. מתחילת השנה הוספו אוטובוסים והתדירות היא בגדר הסביר פלוס. ועדיין האוטובוסים נוסעים ריקים בדרך כלל, וכשאני שואלת אנשים, לא הרבה מודעים לקיום הקו.

הקו הוסף אחרי מאבק ציבורי של תושב נתיבות, נכה אם אני זוכרת נכון, שמחה על העובדה המזעזעת שעבור כ-50 אלף תושבי ישראל א - י - ן אוטובוס ישיר לת"א. אגב , עבור כמה מאות עד אולי אלפים בודדים של תושבי קיבוצי חבל אשכול לא רחוק משם, היה מאז ומעולם קו ישיר, 379, שמשמש בעיקר חיילים. תושבי עיירות הפיתוח, היום ערים, נאלצו או לקנות רכב פרטי, או להיסחב באוטובוסים מאספים בנסיעה שלקחה בין שעה וארבעים לשעתיים ורבע עד לנתיבות (פי 2 ויותר מנסיעה ישירה) , או להתפשר על מוניות שירות שנתנו שירות מזעזע. אני מצטערת אם אני מעליבה פה מישהו שלא מגיע לו, אבל כל הנהגים בהם אני נתקלתי אישית היו גסי רוח ונהגו במונית בחוסר אחריות במהירות מסחררת , תוך דיבור בסלולרי ומריבות עם נהגים אחרים בקשר. בנוסף לכך הם נהגו בדרך קבע לקחת נוסעים 'בני ערובה' - מעלים אותם, מסיעים אותם למקום בלי תחנת אוטובוס, מחנים ומחכים לדיווחים בקשר על עוד נוסעים שאפשר לאסוף. אני מקווה מאוד שאין להם היום פרנסה כי הם נצלו עד הסוף מקום שהייתה בו מצוקה אמיתית.

גם עכשיו אחרי פתיחת תחנת הרכבת בשדרות ובשנה הבאה בנתיבות, אני סבורה שיש מקום לקו הזה. ומקווה שכמה שיותר נוסעים ישמעו עליו וישתמשו בו.
כיף לשמוע.
והסיפורים על מוניות שירות נשמעים אפילו יותר גרועים מאלה שאני מכיר מאיזור המרכז
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה