איזה פורום מגניב! והמלצה על קו 378
איזה פורום מגניב! והמלצה על קו 378
נעים פה. אני לא רגילה בחיי היומיום שלי לפגוש אנשים שתחבורה ציבורית בראש מעייניהם. תמיד כשאני מתלוננת השורה התחתונה תמיד אומרים לי לקנות רכב. אז לא רוצה!
ועכשיו המלצה באיחור אופנתי של שנתיים: תושבי נתיבות, שדרות ואופקים וסטודנטים במכללת ספיר. אחרי 2000 שנות גלות ו-60 שנות מדינה, יש סוף סוף קו ישיר מתל אביב (יוצא מרכבת מרכז שזה נוח מאוד לבאים מצפון) אל האזור. גלו מודעות, ועלו עליו! הנסיעה נעימה, חלקה ומהירה מאוד (שדרות כשעה, נתיבות 1:15, אופקים לא יודעת), בלי עצירות בכלל. מהירה יותר מהרכבת. מתחילת השנה הוספו אוטובוסים והתדירות היא בגדר הסביר פלוס. ועדיין האוטובוסים נוסעים ריקים בדרך כלל, וכשאני שואלת אנשים, לא הרבה מודעים לקיום הקו.
הקו הוסף אחרי מאבק ציבורי של תושב נתיבות, נכה אם אני זוכרת נכון, שמחה על העובדה המזעזעת שעבור כ-50 אלף תושבי ישראל א - י - ן אוטובוס ישיר לת"א. אגב , עבור כמה מאות עד אולי אלפים בודדים של תושבי קיבוצי חבל אשכול לא רחוק משם, היה מאז ומעולם קו ישיר, 379, שמשמש בעיקר חיילים. תושבי עיירות הפיתוח, היום ערים, נאלצו או לקנות רכב פרטי, או להיסחב באוטובוסים מאספים בנסיעה שלקחה בין שעה וארבעים לשעתיים ורבע עד לנתיבות (פי 2 ויותר מנסיעה ישירה) , או להתפשר על מוניות שירות שנתנו שירות מזעזע. אני מצטערת אם אני מעליבה פה מישהו שלא מגיע לו, אבל כל הנהגים בהם אני נתקלתי אישית היו גסי רוח ונהגו במונית בחוסר אחריות במהירות מסחררת , תוך דיבור בסלולרי ומריבות עם נהגים אחרים בקשר. בנוסף לכך הם נהגו בדרך קבע לקחת נוסעים 'בני ערובה' - מעלים אותם, מסיעים אותם למקום בלי תחנת אוטובוס, מחנים ומחכים לדיווחים בקשר על עוד נוסעים שאפשר לאסוף. אני מקווה מאוד שאין להם היום פרנסה כי הם נצלו עד הסוף מקום שהייתה בו מצוקה אמיתית.
גם עכשיו אחרי פתיחת תחנת הרכבת בשדרות ובשנה הבאה בנתיבות, אני סבורה שיש מקום לקו הזה. ומקווה שכמה שיותר נוסעים ישמעו עליו וישתמשו בו.
איזה פורום מגניב! והמלצה על קו 378
נעים פה. אני לא רגילה בחיי היומיום שלי לפגוש אנשים שתחבורה ציבורית בראש מעייניהם. תמיד כשאני מתלוננת השורה התחתונה תמיד אומרים לי לקנות רכב. אז לא רוצה!
ועכשיו המלצה באיחור אופנתי של שנתיים: תושבי נתיבות, שדרות ואופקים וסטודנטים במכללת ספיר. אחרי 2000 שנות גלות ו-60 שנות מדינה, יש סוף סוף קו ישיר מתל אביב (יוצא מרכבת מרכז שזה נוח מאוד לבאים מצפון) אל האזור. גלו מודעות, ועלו עליו! הנסיעה נעימה, חלקה ומהירה מאוד (שדרות כשעה, נתיבות 1:15, אופקים לא יודעת), בלי עצירות בכלל. מהירה יותר מהרכבת. מתחילת השנה הוספו אוטובוסים והתדירות היא בגדר הסביר פלוס. ועדיין האוטובוסים נוסעים ריקים בדרך כלל, וכשאני שואלת אנשים, לא הרבה מודעים לקיום הקו.
הקו הוסף אחרי מאבק ציבורי של תושב נתיבות, נכה אם אני זוכרת נכון, שמחה על העובדה המזעזעת שעבור כ-50 אלף תושבי ישראל א - י - ן אוטובוס ישיר לת"א. אגב , עבור כמה מאות עד אולי אלפים בודדים של תושבי קיבוצי חבל אשכול לא רחוק משם, היה מאז ומעולם קו ישיר, 379, שמשמש בעיקר חיילים. תושבי עיירות הפיתוח, היום ערים, נאלצו או לקנות רכב פרטי, או להיסחב באוטובוסים מאספים בנסיעה שלקחה בין שעה וארבעים לשעתיים ורבע עד לנתיבות (פי 2 ויותר מנסיעה ישירה) , או להתפשר על מוניות שירות שנתנו שירות מזעזע. אני מצטערת אם אני מעליבה פה מישהו שלא מגיע לו, אבל כל הנהגים בהם אני נתקלתי אישית היו גסי רוח ונהגו במונית בחוסר אחריות במהירות מסחררת , תוך דיבור בסלולרי ומריבות עם נהגים אחרים בקשר. בנוסף לכך הם נהגו בדרך קבע לקחת נוסעים 'בני ערובה' - מעלים אותם, מסיעים אותם למקום בלי תחנת אוטובוס, מחנים ומחכים לדיווחים בקשר על עוד נוסעים שאפשר לאסוף. אני מקווה מאוד שאין להם היום פרנסה כי הם נצלו עד הסוף מקום שהייתה בו מצוקה אמיתית.
גם עכשיו אחרי פתיחת תחנת הרכבת בשדרות ובשנה הבאה בנתיבות, אני סבורה שיש מקום לקו הזה. ומקווה שכמה שיותר נוסעים ישמעו עליו וישתמשו בו.