איזה פורום מגניב! והמלצה על קו 378

מצב
הנושא נעול.

גיליבי

New member
הם באמת כאלה

כיף לשמוע.
והסיפורים על מוניות שירות נשמעים אפילו יותר גרועים מאלה שאני מכיר מאיזור המרכז
הם באמת כאלה
בגלל שהיה להם מונופול על המסלול השפוי היחיד לת"א. מוניות שירות שנסעו לב"ש לא התנהגו ככה כי לנוסעים הייתה אפשרות לבחור לנסוע עם אוטובוס.
 

Paper Gahan

New member
זה גם של מטרופולין?

הם באמת כאלה
בגלל שהיה להם מונופול על המסלול השפוי היחיד לת"א. מוניות שירות שנסעו לב"ש לא התנהגו ככה כי לנוסעים הייתה אפשרות לבחור לנסוע עם אוטובוס.
זה גם של מטרופולין?
הם ממש משחקים אותה לאחרונה, מתקנים עוולות של שנים. אני למשל מדבר על קו 347, מת"א לאזור התעשייה ברעננה צפון. שנים שלא היה קו ישיר לשם מת"א, מה שכמעט לא השאיר ברירה ודחף עוד אנשים לרכב פרטי. עכשיו עם הישיר זמן הנסיעה קצר משמעותית:

עם אגד, זה היה 567/149 לצומת רעננה ואז קו 2, שהיה מסתובב בשכונות לפני שהיה מגיע לאזור התעשייה --> סה"כ כשעה וחצי מרכבת מרכז בת"א. עינוי.
כשמטרופולין נכנסו לשרון הם הכניסו את קו 7 שנסע מצומת רעננה ישירות לרעננה צפון וזה קיצר את העסק בכרבע שעה. שינוי מבורך אבל זה עדיין לא היה זה.
עכשיו הם התחילו עם 347 שעושה את זה בשעות העומס ב 45 דקות (מרכבת מרכז).

כלומר קיצור זמן הנסיעה בחצי (!) לעומת תקופת אגד. וכמובן חיסכון בכסף.

כמו שרשמת, חשוב שאנשים יגלו מודעות... שהקווים האלה לא יגנזו.
 

גיליבי

New member
אכן מטרופולין

זה גם של מטרופולין?
הם ממש משחקים אותה לאחרונה, מתקנים עוולות של שנים. אני למשל מדבר על קו 347, מת"א לאזור התעשייה ברעננה צפון. שנים שלא היה קו ישיר לשם מת"א, מה שכמעט לא השאיר ברירה ודחף עוד אנשים לרכב פרטי. עכשיו עם הישיר זמן הנסיעה קצר משמעותית:

עם אגד, זה היה 567/149 לצומת רעננה ואז קו 2, שהיה מסתובב בשכונות לפני שהיה מגיע לאזור התעשייה --> סה"כ כשעה וחצי מרכבת מרכז בת"א. עינוי.
כשמטרופולין נכנסו לשרון הם הכניסו את קו 7 שנסע מצומת רעננה ישירות לרעננה צפון וזה קיצר את העסק בכרבע שעה. שינוי מבורך אבל זה עדיין לא היה זה.
עכשיו הם התחילו עם 347 שעושה את זה בשעות העומס ב 45 דקות (מרכבת מרכז).

כלומר קיצור זמן הנסיעה בחצי (!) לעומת תקופת אגד. וכמובן חיסכון בכסף.

כמו שרשמת, חשוב שאנשים יגלו מודעות... שהקווים האלה לא יגנזו.
אכן מטרופולין
טוב לשמוע על הסיפור שלך גם.

האוכלוסיה אצלנו היא לא פשוטה. אין להם את המודעות, במיוחד לאלו שזקוקים יותר לתחבורה הציבורית . מקווה שבמשך הזמן זה יחלחל גם אליהם.
 

olli3

New member
מנהל
לא, זה של משרד התחבורה.

זה גם של מטרופולין?
הם ממש משחקים אותה לאחרונה, מתקנים עוולות של שנים. אני למשל מדבר על קו 347, מת"א לאזור התעשייה ברעננה צפון. שנים שלא היה קו ישיר לשם מת"א, מה שכמעט לא השאיר ברירה ודחף עוד אנשים לרכב פרטי. עכשיו עם הישיר זמן הנסיעה קצר משמעותית:

עם אגד, זה היה 567/149 לצומת רעננה ואז קו 2, שהיה מסתובב בשכונות לפני שהיה מגיע לאזור התעשייה --> סה"כ כשעה וחצי מרכבת מרכז בת"א. עינוי.
כשמטרופולין נכנסו לשרון הם הכניסו את קו 7 שנסע מצומת רעננה ישירות לרעננה צפון וזה קיצר את העסק בכרבע שעה. שינוי מבורך אבל זה עדיין לא היה זה.
עכשיו הם התחילו עם 347 שעושה את זה בשעות העומס ב 45 דקות (מרכבת מרכז).

כלומר קיצור זמן הנסיעה בחצי (!) לעומת תקופת אגד. וכמובן חיסכון בכסף.

כמו שרשמת, חשוב שאנשים יגלו מודעות... שהקווים האלה לא יגנזו.
לא, זה של משרד התחבורה.
אנשים חייבים להבין ש"מטרופולין" לא שיחקו אותה. וגם לא אף חברה אחרת מלבד רכבת ישראל שיש לה יד הרבה יותר חופשית לפעול בעצמה.

כמו שאגד ואגד תעבורה לא שיחקו אותה עם פתיחת הקווים החדשים באשקלון לפני זמן מה וכמו שקווים לא שיחקה אותה בפתיחת קווים חדשים באשכול חשמונאים ואשכול חדרה-נתניה.

סך הכל החלטות של משרד התחבורה שמיושמות כחלק ממכרז על פי רוב ותוספות למכרז על פי דרישות תושבים/רשויות/ אגודות סטודנטים וארגונים שונים הפועלים לקידום של תחבורה ציבורית או תחבורה ירוקה וכו'.

שורה תחתונה - מטרופולין לא משחקים אותה ולא כלום. משיטת המכרזים הראשונה כולם אכלו מרורים. תושבי הנגב שהמשיכו לנסוע באותם הקווים שלפני כן אגד הפעילה רק במחיר מוזל יותר, תושבי באר שבע שהמשיכו לנסוע עם אותה מערכת קווים עלובה ומיושנת שיש בעיר ויש עוד שפע דוגמאות מכל רחבי הארץ.

ואז בא מכרז הנגב המחודש ומשרד התחבורה שחרר סובסידיה לרכישת אוטובוסים (אחרי שהאוצר שחרר כסף) והחברות הצטיידו בעוד אוטובוסים כדי לפתוח קווים סנופים ולתגבר קווים קיימים.

כך שבסופו של דבר, המפעילות השונות, חוץ מרצון טוב של חלקן - אין להם באמת השפעה כה גדולה על מה יהיה ומה לא יהיה. הכל בכפוף להחלטות משרד התחבורה. זה שהחברות השונות מציגות א זה בסלוגנים של "חברה X גאה להציג" או "חברה Y שמחה לבשר לכם" או "תתחדשו" וכו' - זה סתם מכבסת מילים.
 
אבל לפעמים חברות מגדילות ראש

לא, זה של משרד התחבורה.
אנשים חייבים להבין ש"מטרופולין" לא שיחקו אותה. וגם לא אף חברה אחרת מלבד רכבת ישראל שיש לה יד הרבה יותר חופשית לפעול בעצמה.

כמו שאגד ואגד תעבורה לא שיחקו אותה עם פתיחת הקווים החדשים באשקלון לפני זמן מה וכמו שקווים לא שיחקה אותה בפתיחת קווים חדשים באשכול חשמונאים ואשכול חדרה-נתניה.

סך הכל החלטות של משרד התחבורה שמיושמות כחלק ממכרז על פי רוב ותוספות למכרז על פי דרישות תושבים/רשויות/ אגודות סטודנטים וארגונים שונים הפועלים לקידום של תחבורה ציבורית או תחבורה ירוקה וכו'.

שורה תחתונה - מטרופולין לא משחקים אותה ולא כלום. משיטת המכרזים הראשונה כולם אכלו מרורים. תושבי הנגב שהמשיכו לנסוע באותם הקווים שלפני כן אגד הפעילה רק במחיר מוזל יותר, תושבי באר שבע שהמשיכו לנסוע עם אותה מערכת קווים עלובה ומיושנת שיש בעיר ויש עוד שפע דוגמאות מכל רחבי הארץ.

ואז בא מכרז הנגב המחודש ומשרד התחבורה שחרר סובסידיה לרכישת אוטובוסים (אחרי שהאוצר שחרר כסף) והחברות הצטיידו בעוד אוטובוסים כדי לפתוח קווים סנופים ולתגבר קווים קיימים.

כך שבסופו של דבר, המפעילות השונות, חוץ מרצון טוב של חלקן - אין להם באמת השפעה כה גדולה על מה יהיה ומה לא יהיה. הכל בכפוף להחלטות משרד התחבורה. זה שהחברות השונות מציגות א זה בסלוגנים של "חברה X גאה להציג" או "חברה Y שמחה לבשר לכם" או "תתחדשו" וכו' - זה סתם מכבסת מילים.
אבל לפעמים חברות מגדילות ראש
למשל, באגד מכונות מכירת הכרטיסים התאימו לקריאת רב-קו הרבה לפני שהיה רב קו.

מטרופולין התחילו להפעיל WIFI באוטובוסים על דעת עצמם
מטרופולין התחילו לספק מידע זמן אמת ב SMS לפני שמשרד התחבורה פתח את המאגר שלו לציבור הרחב ולאפליקציות.

ברור שנדרשת הסכמה של משרד התחבורה לפתיחת קו חדש. מה שלא ברור הוא שמשרד התחבורה הוא היזם היחיד וחברות התחבורה הן פשוט קבלן ביצוע. נראה לי סביר שחברות התחבורה יציעו קווים בעצמן אם יש להן נתונים שמעידים על ביקוש אפשרי.
 
המכונות באגד לא התאימו

אבל לפעמים חברות מגדילות ראש
למשל, באגד מכונות מכירת הכרטיסים התאימו לקריאת רב-קו הרבה לפני שהיה רב קו.

מטרופולין התחילו להפעיל WIFI באוטובוסים על דעת עצמם
מטרופולין התחילו לספק מידע זמן אמת ב SMS לפני שמשרד התחבורה פתח את המאגר שלו לציבור הרחב ולאפליקציות.

ברור שנדרשת הסכמה של משרד התחבורה לפתיחת קו חדש. מה שלא ברור הוא שמשרד התחבורה הוא היזם היחיד וחברות התחבורה הן פשוט קבלן ביצוע. נראה לי סביר שחברות התחבורה יציעו קווים בעצמן אם יש להן נתונים שמעידים על ביקוש אפשרי.
המכונות באגד לא התאימו
נדרשו שנים להתאים את המכונות ולאפשר רב קו באגד.

אגד בהתחלה ניסו כמו כל מונופול, לכפות שימוש בכרטיס חכם אחר, שיהיה מובדל מכרטיס הרב קו. רק אחרי שמנעו מהם את זה הם התאימו את המכשירים שלהם לתקן של הרב קו
 

olli3

New member
מנהל
גם מטרופולין עשו את זה עם מטרופס.

המכונות באגד לא התאימו
נדרשו שנים להתאים את המכונות ולאפשר רב קו באגד.

אגד בהתחלה ניסו כמו כל מונופול, לכפות שימוש בכרטיס חכם אחר, שיהיה מובדל מכרטיס הרב קו. רק אחרי שמנעו מהם את זה הם התאימו את המכשירים שלהם לתקן של הרב קו
גם מטרופולין עשו את זה עם מטרופס.
הם עבדו עם אותן המכונות שיש באגד.

רק אחרי שמנעו מהם להמשיך עם המטרופס, הם החליפו את המכשירים.
 

Paper Gahan

New member
Olli3, תודה על ההבהרה, לא ידעתי שזה כך

לא, זה של משרד התחבורה.
אנשים חייבים להבין ש"מטרופולין" לא שיחקו אותה. וגם לא אף חברה אחרת מלבד רכבת ישראל שיש לה יד הרבה יותר חופשית לפעול בעצמה.

כמו שאגד ואגד תעבורה לא שיחקו אותה עם פתיחת הקווים החדשים באשקלון לפני זמן מה וכמו שקווים לא שיחקה אותה בפתיחת קווים חדשים באשכול חשמונאים ואשכול חדרה-נתניה.

סך הכל החלטות של משרד התחבורה שמיושמות כחלק ממכרז על פי רוב ותוספות למכרז על פי דרישות תושבים/רשויות/ אגודות סטודנטים וארגונים שונים הפועלים לקידום של תחבורה ציבורית או תחבורה ירוקה וכו'.

שורה תחתונה - מטרופולין לא משחקים אותה ולא כלום. משיטת המכרזים הראשונה כולם אכלו מרורים. תושבי הנגב שהמשיכו לנסוע באותם הקווים שלפני כן אגד הפעילה רק במחיר מוזל יותר, תושבי באר שבע שהמשיכו לנסוע עם אותה מערכת קווים עלובה ומיושנת שיש בעיר ויש עוד שפע דוגמאות מכל רחבי הארץ.

ואז בא מכרז הנגב המחודש ומשרד התחבורה שחרר סובסידיה לרכישת אוטובוסים (אחרי שהאוצר שחרר כסף) והחברות הצטיידו בעוד אוטובוסים כדי לפתוח קווים סנופים ולתגבר קווים קיימים.

כך שבסופו של דבר, המפעילות השונות, חוץ מרצון טוב של חלקן - אין להם באמת השפעה כה גדולה על מה יהיה ומה לא יהיה. הכל בכפוף להחלטות משרד התחבורה. זה שהחברות השונות מציגות א זה בסלוגנים של "חברה X גאה להציג" או "חברה Y שמחה לבשר לכם" או "תתחדשו" וכו' - זה סתם מכבסת מילים.
Olli3, תודה על ההבהרה, לא ידעתי שזה כך
האם למשל גם שינוי מסלולים (למשל: קו 105 במודיעין שבמקום לנסוע מ443 נוסע מ431, ונמנע מלהכנס לת"מ) זו החלטה של משרד התחבורה?
מעניין איך הם מצליחים לרדת לרזולוציה כזו... זה נראה כמו רעיון של אנשים שמעורים בסביבתם (שוב, למשל 105... מוזר לי שאנשים במשרד התחבורה יזמו את זה. אולי באמת יוזמת תושבים מקומית).
 

olli3

New member
מנהל
כאן יכולים להיות מספר גורמים.

Olli3, תודה על ההבהרה, לא ידעתי שזה כך
האם למשל גם שינוי מסלולים (למשל: קו 105 במודיעין שבמקום לנסוע מ443 נוסע מ431, ונמנע מלהכנס לת"מ) זו החלטה של משרד התחבורה?
מעניין איך הם מצליחים לרדת לרזולוציה כזו... זה נראה כמו רעיון של אנשים שמעורים בסביבתם (שוב, למשל 105... מוזר לי שאנשים במשרד התחבורה יזמו את זה. אולי באמת יוזמת תושבים מקומית).
כאן יכולים להיות מספר גורמים.
אבל במקרה כזה גם לחברה המפעילה יש אינטרס לזמן נסיעה קצר יותר. זמן נסיעה קצר יותר שווה לה פחות הוצאות על דלק ועל העסקת עובדים נוספים.

ככל שנהגים מבזבזים ויתר זמן על הכביש, מצבת כלי הרכב ומצבת כח האדם קטנה. אבל ככל שזמן הנסיעה מתקצר, כך החברה מרוויחה מכל הכיוונים.

במקרה הזה יכול להיות שהדבר נעשה גם עקב תלונות של הנוסעים על זמן נסיעה ארוך.

בנוסף, בחודשים הראשונים להפעלת המכרז, משרד התחבורה עוקב גם על נתוני הנוסעים ובמבצע שינויים בהתאמה לביקושים. אם מזהים שיש תחנות שכמעט ואף אחד לא עולה בהן גם בשעות השיא, מעבירים את הקו לרחובות אחרים, כדי למשוך יותר נוסעים. ובמקרה הספציפי של 105, יכול להיות שבהחלט זוהה שיש בעיה עם זמן הנסיעה ולכן המסלול שונה לכדי מהיר יותר.

כמו כן, משרד התחבורה בהחלט שואף לקשר בין ערים גדולות באופן ישיר כמה שיותר. בכך להפוך קווי אקספרס לקווים מהירים או ישירים. זה אומנם פוגע במספר קטן של נוסעים שמאבדים את הקשר בין אחד מהיישובים הגדולים אל אחד היישובים האחרים, אבל זה משפר את השירות לרוב הנוסעים אשר נוסעים בין שתי הערים הגדולות.

כמו כן, משרד התחבורה ירד מהצורך לקשר ערים למרכזית ת"א. הרבה קווים חדשים לא עוברים במרכזית ת"א.
 
גם אם היוזמה היא של התושבים, למשרד התחבורה

Olli3, תודה על ההבהרה, לא ידעתי שזה כך
האם למשל גם שינוי מסלולים (למשל: קו 105 במודיעין שבמקום לנסוע מ443 נוסע מ431, ונמנע מלהכנס לת"מ) זו החלטה של משרד התחבורה?
מעניין איך הם מצליחים לרדת לרזולוציה כזו... זה נראה כמו רעיון של אנשים שמעורים בסביבתם (שוב, למשל 105... מוזר לי שאנשים במשרד התחבורה יזמו את זה. אולי באמת יוזמת תושבים מקומית).
גם אם היוזמה היא של התושבים, למשרד התחבורה
הסמכות הבלעדית לשנות מסלולים ולוחות זמנים של כל הקווים בארץ. אז הוא בסופו של דבר אישר את השינוי.
 

Juvy

New member
378 אכן קו נפלא!

איזה פורום מגניב! והמלצה על קו 378
נעים פה. אני לא רגילה בחיי היומיום שלי לפגוש אנשים שתחבורה ציבורית בראש מעייניהם. תמיד כשאני מתלוננת השורה התחתונה תמיד אומרים לי לקנות רכב. אז לא רוצה!

ועכשיו המלצה באיחור אופנתי של שנתיים: תושבי נתיבות, שדרות ואופקים וסטודנטים במכללת ספיר. אחרי 2000 שנות גלות ו-60 שנות מדינה, יש סוף סוף קו ישיר מתל אביב (יוצא מרכבת מרכז שזה נוח מאוד לבאים מצפון) אל האזור. גלו מודעות, ועלו עליו! הנסיעה נעימה, חלקה ומהירה מאוד (שדרות כשעה, נתיבות 1:15, אופקים לא יודעת), בלי עצירות בכלל. מהירה יותר מהרכבת. מתחילת השנה הוספו אוטובוסים והתדירות היא בגדר הסביר פלוס. ועדיין האוטובוסים נוסעים ריקים בדרך כלל, וכשאני שואלת אנשים, לא הרבה מודעים לקיום הקו.

הקו הוסף אחרי מאבק ציבורי של תושב נתיבות, נכה אם אני זוכרת נכון, שמחה על העובדה המזעזעת שעבור כ-50 אלף תושבי ישראל א - י - ן אוטובוס ישיר לת"א. אגב , עבור כמה מאות עד אולי אלפים בודדים של תושבי קיבוצי חבל אשכול לא רחוק משם, היה מאז ומעולם קו ישיר, 379, שמשמש בעיקר חיילים. תושבי עיירות הפיתוח, היום ערים, נאלצו או לקנות רכב פרטי, או להיסחב באוטובוסים מאספים בנסיעה שלקחה בין שעה וארבעים לשעתיים ורבע עד לנתיבות (פי 2 ויותר מנסיעה ישירה) , או להתפשר על מוניות שירות שנתנו שירות מזעזע. אני מצטערת אם אני מעליבה פה מישהו שלא מגיע לו, אבל כל הנהגים בהם אני נתקלתי אישית היו גסי רוח ונהגו במונית בחוסר אחריות במהירות מסחררת , תוך דיבור בסלולרי ומריבות עם נהגים אחרים בקשר. בנוסף לכך הם נהגו בדרך קבע לקחת נוסעים 'בני ערובה' - מעלים אותם, מסיעים אותם למקום בלי תחנת אוטובוס, מחנים ומחכים לדיווחים בקשר על עוד נוסעים שאפשר לאסוף. אני מקווה מאוד שאין להם היום פרנסה כי הם נצלו עד הסוף מקום שהייתה בו מצוקה אמיתית.

גם עכשיו אחרי פתיחת תחנת הרכבת בשדרות ובשנה הבאה בנתיבות, אני סבורה שיש מקום לקו הזה. ומקווה שכמה שיותר נוסעים ישמעו עליו וישתמשו בו.
378 אכן קו נפלא!
ובתור ספירניק לשעבר, הוא עדיף לאין שיעור על מוניות השירות המזעזות.
לנהגים באיזור מנהג מרגיז במיוחד; להוריד נוסעים בכניסה לנתיבות או ליד בתי הכנסת, ולהורות להם לחכות למונית אחרת ללא אינדיקציה כלשהי לגבי מתי זו צפוייה להופיע.
זאת במטרה לחסוך לנהג הראשון את הסיבוב בנתיבות, ולאפשר לנהג השני להכנס להתחיל את הסיבוב בעיר עם מונית ריקה.
ואכן, ברובם הם גסי רוח ונעדרי תרבות נהיגה או דרך ארץ.

אגב, מישהו יודע אם כבר החלו העבודות על שביל האופניים המפורסם של כץ?
 

גיליבי

New member
לא הכרתי את התופעה הספציפית הזאת

378 אכן קו נפלא!
ובתור ספירניק לשעבר, הוא עדיף לאין שיעור על מוניות השירות המזעזות.
לנהגים באיזור מנהג מרגיז במיוחד; להוריד נוסעים בכניסה לנתיבות או ליד בתי הכנסת, ולהורות להם לחכות למונית אחרת ללא אינדיקציה כלשהי לגבי מתי זו צפוייה להופיע.
זאת במטרה לחסוך לנהג הראשון את הסיבוב בנתיבות, ולאפשר לנהג השני להכנס להתחיל את הסיבוב בעיר עם מונית ריקה.
ואכן, ברובם הם גסי רוח ונעדרי תרבות נהיגה או דרך ארץ.

אגב, מישהו יודע אם כבר החלו העבודות על שביל האופניים המפורסם של כץ?
לא הכרתי את התופעה הספציפית הזאת
אבל באמת השתדלתי להמנע משימוש במוניות האלה. מה גם שהישוב שלי לא במסלול שלהם (גם 378 לא, אבל שווה לי לקחת אותו ולתפוס טרמפים מהצומת או לבקש שיבואו לאסוף אותי מאשר לקחת את המאסף).
 

nitsansh

New member
במצב שתארת לא נתקלתי עדיין אבל נתקלתי בתופעה

לא הכרתי את התופעה הספציפית הזאת
אבל באמת השתדלתי להמנע משימוש במוניות האלה. מה גם שהישוב שלי לא במסלול שלהם (גם 378 לא, אבל שווה לי לקחת אותו ולתפוס טרמפים מהצומת או לבקש שיבואו לאסוף אותי מאשר לקחת את המאסף).
במצב שתארת לא נתקלתי עדיין אבל נתקלתי בתופעה
שנהגים מעבירים נוסעים למונית אחרת ומשנים יעד תוך כדי נסיעה....
למשל בקו רחובות-ת"א... נהג שנוסע מרחובות יוצא עם כמה נוסעים, פוגש בדרך מונית אחרת, מעביר אליה את הנוסעים מראשון וצפונה, מוריד את הנוסעים לנס ציונה וחוזר לרחובות ... פעם עקבתי אחרי השיחות של הנהג בקשר וממש התפעלתי מכושר האילתור... הם כמובן מעבירים מידע איפה נמצא "הגדול" ואיפה יש נוסעים בתחנות... הם יעשו הכל כדי להקדים את האוטובוס ו"לחטוף" את הנוסעים... כשמתאים להם ממהרים וכשמתאים להם זוחלים ולעמים אפילו עומדים...
 

גיליבי

New member
העברת נוסעים קורה הרבה

במצב שתארת לא נתקלתי עדיין אבל נתקלתי בתופעה
שנהגים מעבירים נוסעים למונית אחרת ומשנים יעד תוך כדי נסיעה....
למשל בקו רחובות-ת"א... נהג שנוסע מרחובות יוצא עם כמה נוסעים, פוגש בדרך מונית אחרת, מעביר אליה את הנוסעים מראשון וצפונה, מוריד את הנוסעים לנס ציונה וחוזר לרחובות ... פעם עקבתי אחרי השיחות של הנהג בקשר וממש התפעלתי מכושר האילתור... הם כמובן מעבירים מידע איפה נמצא "הגדול" ואיפה יש נוסעים בתחנות... הם יעשו הכל כדי להקדים את האוטובוס ו"לחטוף" את הנוסעים... כשמתאים להם ממהרים וכשמתאים להם זוחלים ולעמים אפילו עומדים...
העברת נוסעים קורה הרבה
וקרה לי גם עם אוטובוס. זה מעצבן ולא נוח, אבל נסבל. בסך הכול אתה משנה מקום ישיבה, אבל ממשיך בנסיעה. הספירניק לשעבר מתאר מצב שנהג מונית זורק אותך איפשהו שתחכה למונית הבאה שתגיע מתי שמתחשק לה. זו חוצפה וגועל נפש. פשוט הרחבה של מה שאני תיארתי . לכאורה הנוסעים היו יכולים 'לברוח' אבל נהגי המוניות תכננו את זה ככה שהנוסעים נפלו במרווחים של שעתיים באמצע היום בהן לא היו אוטובוסים (שבמילא היו איטיים ומאספים) או מלכתחילה שמים אותך במקום שאוטובוס לא יעצור.

ולגבי אסטרטגיות אחרות, מכירה מצב שמונית בכוונה תזחל ברמזור קצר ותחסום אוטובוס כדי שייתקע באדום והמונית תוכל לחטוף לו את הנוסעים בתחנות הבאות.
 

cwen

New member
זה קורה גם עם מוניות שירות עירוניות באמצע ת"א

העברת נוסעים קורה הרבה
וקרה לי גם עם אוטובוס. זה מעצבן ולא נוח, אבל נסבל. בסך הכול אתה משנה מקום ישיבה, אבל ממשיך בנסיעה. הספירניק לשעבר מתאר מצב שנהג מונית זורק אותך איפשהו שתחכה למונית הבאה שתגיע מתי שמתחשק לה. זו חוצפה וגועל נפש. פשוט הרחבה של מה שאני תיארתי . לכאורה הנוסעים היו יכולים 'לברוח' אבל נהגי המוניות תכננו את זה ככה שהנוסעים נפלו במרווחים של שעתיים באמצע היום בהן לא היו אוטובוסים (שבמילא היו איטיים ומאספים) או מלכתחילה שמים אותך במקום שאוטובוס לא יעצור.

ולגבי אסטרטגיות אחרות, מכירה מצב שמונית בכוונה תזחל ברמזור קצר ותחסום אוטובוס כדי שייתקע באדום והמונית תוכל לחטוף לו את הנוסעים בתחנות הבאות.
זה קורה גם עם מוניות שירות עירוניות באמצע ת"א
 

טשאפק 2

New member
10 נסיעות לכיוון ביום

איזה פורום מגניב! והמלצה על קו 378
נעים פה. אני לא רגילה בחיי היומיום שלי לפגוש אנשים שתחבורה ציבורית בראש מעייניהם. תמיד כשאני מתלוננת השורה התחתונה תמיד אומרים לי לקנות רכב. אז לא רוצה!

ועכשיו המלצה באיחור אופנתי של שנתיים: תושבי נתיבות, שדרות ואופקים וסטודנטים במכללת ספיר. אחרי 2000 שנות גלות ו-60 שנות מדינה, יש סוף סוף קו ישיר מתל אביב (יוצא מרכבת מרכז שזה נוח מאוד לבאים מצפון) אל האזור. גלו מודעות, ועלו עליו! הנסיעה נעימה, חלקה ומהירה מאוד (שדרות כשעה, נתיבות 1:15, אופקים לא יודעת), בלי עצירות בכלל. מהירה יותר מהרכבת. מתחילת השנה הוספו אוטובוסים והתדירות היא בגדר הסביר פלוס. ועדיין האוטובוסים נוסעים ריקים בדרך כלל, וכשאני שואלת אנשים, לא הרבה מודעים לקיום הקו.

הקו הוסף אחרי מאבק ציבורי של תושב נתיבות, נכה אם אני זוכרת נכון, שמחה על העובדה המזעזעת שעבור כ-50 אלף תושבי ישראל א - י - ן אוטובוס ישיר לת"א. אגב , עבור כמה מאות עד אולי אלפים בודדים של תושבי קיבוצי חבל אשכול לא רחוק משם, היה מאז ומעולם קו ישיר, 379, שמשמש בעיקר חיילים. תושבי עיירות הפיתוח, היום ערים, נאלצו או לקנות רכב פרטי, או להיסחב באוטובוסים מאספים בנסיעה שלקחה בין שעה וארבעים לשעתיים ורבע עד לנתיבות (פי 2 ויותר מנסיעה ישירה) , או להתפשר על מוניות שירות שנתנו שירות מזעזע. אני מצטערת אם אני מעליבה פה מישהו שלא מגיע לו, אבל כל הנהגים בהם אני נתקלתי אישית היו גסי רוח ונהגו במונית בחוסר אחריות במהירות מסחררת , תוך דיבור בסלולרי ומריבות עם נהגים אחרים בקשר. בנוסף לכך הם נהגו בדרך קבע לקחת נוסעים 'בני ערובה' - מעלים אותם, מסיעים אותם למקום בלי תחנת אוטובוס, מחנים ומחכים לדיווחים בקשר על עוד נוסעים שאפשר לאסוף. אני מקווה מאוד שאין להם היום פרנסה כי הם נצלו עד הסוף מקום שהייתה בו מצוקה אמיתית.

גם עכשיו אחרי פתיחת תחנת הרכבת בשדרות ובשנה הבאה בנתיבות, אני סבורה שיש מקום לקו הזה. ומקווה שכמה שיותר נוסעים ישמעו עליו וישתמשו בו.
10 נסיעות לכיוון ביום
זה לא רע, אבל נמוך משמעותית מתדירות הרכבת.

שני האמצעים אמנם מתחרים זה בזה אבל גם מתחרים יחד ברכב הפרטי. אדם שנוסע בכיוון אחד באוטובוס יכול לחזור ברכבת ולהיפך. נקווה ששניהם יצליחו וימשכו נוסעים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה