איזה נפחי מנוע נכנסים להגדרה שבכתבה (47.5)

אם פי 3

New member
לפני 10 שנים עברו להתייחסות לפי הספק, לא לפי נפח

והם לא ממש שווי ערך. בכלל אצבע לא מדויק, אפשר להגיד עד 500 סמ"ק. בפועל, יש כלים בנפח גדול יותר שנכנסים לקטגוריה (לפעמים בגרסה מוגבלת הספק), ויתכן שיש כלים בנפח נמוך יותר שלא נכנסים.
בכל מקרה מדובר על אותו דבר כמו ה-A1 הרגיל, רק עם מגבלת אוטומטי.
&nbsp
- עכשיו צריך לחכות ולראות אם המורים יחזיקו כלים כאלו ללימוד (לדעתי האישור ניתן כבר לפני שנתיים, ולא יושם משיקולי כוח שוק ושיווק).
- בתור מישהי שהיתה "תקועה" הרבה זמן עם רשיון ישן של "עד 500 אוטומטי", למרות שזה כאילו לא הפריע לי (ממילא רכבתי רק על קטנועים, ולא חשבתי שאשדרג/אעבור לאופנוע. אחר כך שניהם קרו...), אני חושבת שמי שיכול, עדיף לו (או לה) להשקיע עוד קצת ולעשות רשיון רגיל ולא מוגבל.
- בכל זאת, אפשרות מבורכת, וטוב שתהיה קיימת. לא בטוח שאם לא היתה קיימת אפשרות כזו כשעשיתי רשיון, הייתי מגיעה בכלל לעשות אותו (אופנועי הלימוד הזמינים גיאוגרפית היו גבוהים לי מדי) או שהייתי נתקעת ברשיון קטן (אז זה עוד היה עד 50 סמ"ק).
 

Royal Tiger

New member


עשית לי שכל, הכתבה קצת גירתה אותי לשדרג רישיון ולעלות על דו"ג נורמלי יותר מ 125 סמ"ק או בשפת החוק 14 כ"ס.
T MAX למשל, נכנס לקטגוריה של A1 אוטומטי?
 

אם פי 3

New member
ראיתי שיש למטרו מבצע

לא התעמקתי בפרטים אבל כנראה A1 חינם בקניית אופנוע בשיווקם (כמו טי מקס).
 

Royal Tiger

New member
סורי על האיחור במענה


בכל זאת, התייחסת אלי ונתת לי הכוונה.

תודה על הקישור

כתבתי טי מקס רק להבנה כי זה נראה לי קטנוע מאוד אימתני, האמת שאין מצב שאני רוכב על כלי עם סטיגמה שכזו כי מישהו עלול לטעות והגב שלי לא חסין כדורים.

אני משתעשע במחשבה על 250-300 סמ"ק צנוע ועממי ובהתאם לחדות שיני חברת הביטוח ועומק הנשיכה.

בעצם הנה עלתה עוד שאלה: מה ההבדלים בביטוח (אם יש) בנפחים השונים?
 

אם פי 3

New member
ביטוח

אולי כדאי לשאול בנפרד, כי מי שלא מקבל התראות, כבר לא רואה כל כך למטה...
&nbsp
מדרגות הביטוח הן אנכרוניסטיות לחלוטין: עד 50 סמ"ק, עד 250 סמ"ק ומעל.
כלים חשמליים בכל הספק כמו 50 סמ"ק.
&nbsp
אם אין לך נסיון קודם, אני מסכימה שעדיף לא לעבור את גזרת ה-250-300, וגם אם כן - הם מספקים לגמרי לכל צורך מעשי (לצרכים לא מעשיים - פחות
במיוחד אחרי שכבר ניסית).
&nbsp
וסטיגמה זו סיבה לא מוצלחת לעשות או להמנע ממשהו. מפסידים ככה המון.
טימקס הוא קטנוע מצוין, ספורטיבי, חזק וזה שקוראים לו טי-ערס זה שיקול די חלש בלמה לא לבחור בו (יש שיקולים אחרים - כמו עלות גבוהה של הקניה והתחזוקה, עוצמה (אם אתה מתחיל), גובה (אצלי...)).
&nbsp
&nbsp
 

Royal Tiger

New member
ביטוח ניסיון וסטיגמה

1. תודה על המידע בנוגע לביטוח.
2. אין ניסיון משמעותי, קצת בתאילנד ונפילה קטנה עם טריסיטי
(היחיד לדעתי שהצליח) לא נחשב לניסיון
3. סטיגמה.....את כל כך צודקת (בכל תחומי החיים) ולא נפרט.
4. טימקס, שיקול העלות והתחזוקה לבדו לא יפסול אותו, העוצמה שאני חסר ניסיון עבורה, כן.
 

אם פי 3

New member
אם אני זוכרת נכון

בועז בר הצליח להחליק או כמעט עם טריסיטי, אבל זה היה בגלל הבאה שלו לקצה, למקומות שהוא לא אמור... (כי הלוואי עלי לרכוב כמו בועז...).
&nbsp
וגם בקורס רכיבה מתקדמת, מישהו עם תלתנוע (לא טריסיטי, נדמה לי אמפי3 (לא קשור אלי)) הצליח ליפול עלי, ולהפיל לי את האופנוע (כשעמדתי לצידו).
&nbsp

&nbsp
טי-מקס למתחיל זה מתכון לצרות.
 
למעלה