איזה מזל שיש פרסום של כל ההודעות ב"מה חדש"

אבח"י

Well-known member
אני צלם חובב לגמרי.
אוהב צילומי מאקרו בעיקר ונהנה מאוד לשחק עם תוכנת ה- LRף
הנה דוגמה. אין לי בעיה עם בקורת, כל עוד איננה אישית ולגופי ומתיחסת אך ורק לצילום וכו'
12e.jpg
 
מאקרו או פוקוס מקרוב (Close Focus)?

בד"כ מאקרו מתייחס לצילום עם עדשה מיוחדת שבה האובייקט מופיע על הסנסור בגודל אמיתי (1:1) אבל יש גם הקוראים מאקרו לעדשות שבהן האובייקט קטן יותר על הסנסור (נגיד 1:2 או 1:3) ומהצד השני לעדשות שבהן האובייקט גדול יותר על הסנסור מגודלו האמיתי (ז"א יש הגדלה משמעותית) למשל 2:1 או 3:1. התוצאה היא צילום בהגדלה משמעותית ובאיכות גבוהה, בניגוד למשל לצילום בהגדלה נמוכה שבה נדרש קרופ רציני (ולכן גם ירידה באיכות) כדי לחלץ מהתמונה את המקטע שעם עדשת המאקרו היה תופס את כל גודל הסנסור.
פוקוס מקרוב היא תכונה שונה שבה ניתן להתקרב מאוד לאובייקט המצולם ועדיין להשיג פוקוס, למשל למרחק 20 ס"מ או 10 ס"מ. מה שמפסידים לעומת עדשת המקרו זה את ההגדלה.

הצילום הזה לא נראה שנלקח עם עדשת מאקרו - אולי פוקוס מקרוב?
גם נראה שיש עודף עיבוד/עדשה שלא מתמודדת טוב עם אור קדמי/קרופ משמעותי?
כל אלו דברים שיכולים לפגוע באיכויות הטכניות/חדות של התמונה.
חשוב גם לשים לב שלא יהיו אובייקטים ברקע שמפריעים לנושא (ואם יש, שלא יהיו עקומים), אני למשל הייתי חותך את החלק העליון וקצת מלמטה.
הצבעים של התמונה מאוד נעימים לעין, והשימוש בבוקה נכון במקרה הזה.
 

אבח"י

Well-known member
מאקרו או פוקוס מקרוב (Close Focus)?

בד"כ מאקרו מתייחס לצילום עם עדשה מיוחדת שבה האובייקט מופיע על הסנסור בגודל אמיתי (1:1) אבל יש גם הקוראים מאקרו לעדשות שבהן האובייקט קטן יותר על הסנסור (נגיד 1:2 או 1:3) ומהצד השני לעדשות שבהן האובייקט גדול יותר על הסנסור מגודלו האמיתי (ז"א יש הגדלה משמעותית) למשל 2:1 או 3:1. התוצאה היא צילום בהגדלה משמעותית ובאיכות גבוהה, בניגוד למשל לצילום בהגדלה נמוכה שבה נדרש קרופ רציני (ולכן גם ירידה באיכות) כדי לחלץ מהתמונה את המקטע שעם עדשת המאקרו היה תופס את כל גודל הסנסור.
פוקוס מקרוב היא תכונה שונה שבה ניתן להתקרב מאוד לאובייקט המצולם ועדיין להשיג פוקוס, למשל למרחק 20 ס"מ או 10 ס"מ. מה שמפסידים לעומת עדשת המקרו זה את ההגדלה.

הצילום הזה לא נראה שנלקח עם עדשת מאקרו - אולי פוקוס מקרוב?
גם נראה שיש עודף עיבוד/עדשה שלא מתמודדת טוב עם אור קדמי/קרופ משמעותי?
כל אלו דברים שיכולים לפגוע באיכויות הטכניות/חדות של התמונה.
חשוב גם לשים לב שלא יהיו אובייקטים ברקע שמפריעים לנושא (ואם יש, שלא יהיו עקומים), אני למשל הייתי חותך את החלק העליון וקצת מלמטה.
הצבעים של התמונה מאוד נעימים לעין, והשימוש בבוקה נכון במקרה הזה.
תודה רבה על ההתיחסות הארוכה, הידענית והסובלנית. אני מסכים בקשר לחיתוך למעלה, עכשיו כשאני מביט בפעם השניה. זה היה מאקו נייד ולא מאקרו מצלמה רגילה.
 
מצלמות של טלפונים ניידים, יש להם מגבלה שהסנסור פיצפון, ולכן נראה לי שמבחינה טכנית הסיכוי שאי פעם יצליחו לממש בהן מאקרו אופטי הוא אפסי בטכנולוגיה הנוכחית (ב 1:1 תוכל לצלם אולי ראש של גפרור). לכן מוד מאקרו של המצלמה הוא במקרה הטוב פוקוס מקרוב ובמקרה הרע עיבוד כבד של התמונה בתוך הטלפון, מה שמסביר את האתגר להוציא תמונה באיכות סבירה.

אם אתה אוהב צילומי מאקרו אולי שווה לשקול רכישת מצלמה, אפילו משהו ברמת כניסה (רק שהסנסור יהיה לפחות APS-C ועדיף Full Frame) ולשדך לה עדשת מאקרו עם הגדלה 1:1. פתרון יותר זול יהיה לקנות עדשה רגילה אבל להוסיף לה טבעות הארכה. זה עדיין ציוד מאוד בסיסי אבל לפחות יאפשר לך להתנסות בתחום ולבחון אם מעניין אותך להשתדרג הלאה (ויש עוד ציוד שצלמי מאקרו רציניים משתמשים בו...)
 

אבח"י

Well-known member
מצלמות של טלפונים ניידים, יש להם מגבלה שהסנסור פיצפון, ולכן נראה לי שמבחינה טכנית הסיכוי שאי פעם יצליחו לממש בהן מאקרו אופטי הוא אפסי בטכנולוגיה הנוכחית (ב 1:1 תוכל לצלם אולי ראש של גפרור). לכן מוד מאקרו של המצלמה הוא במקרה הטוב פוקוס מקרוב ובמקרה הרע עיבוד כבד של התמונה בתוך הטלפון, מה שמסביר את האתגר להוציא תמונה באיכות סבירה.

אם אתה אוהב צילומי מאקרו ורוצה להתחיל להתמקצע בזה (כתחביב) אולי שווה לשקול רכישת מצלמה, אפילו משהו ברמת כניסה (רק שהסנסור יהיה לפחות APS-C ועדיף Full Frame) ולשדך לה עדשת מאקרו עם הגדלה 1:1.
יש לי מצלמה עם אפשרות של מאקרו - קאנון. הבעיה היא ידיים רועדות, חוסר הבנה או הפעלה של מהירות הצילום. יוצא לי לפעמים שאני מקליק ולוקח למצלמה זמן עד שהיא מצלמת. לא יודע מה אני עושה לא נכון. הייתי בקורס צילום אבל עזבתי כי עצבנו אותי שם.
 
כדי להשיג יציבות בצילומי מאקרו של אובייקטים שלא זזים (למשל פרחים בבית) רצוי להשתמש בחצובה + שלט רחוק חוטי להפעלת הצילום.
חצובה שלא מיועדת לצילומי חוץ/תנאי קשים גם לא אמורה להיות יקרה מדי (ואפשר למשל להזמין מאמזון).

לגבי זמן עד לצילום, לא מכיר את מצלמות קנון, אבל יכול להיות שהמצלמה מתקשה להגיע לפוקוס כשהיא קרובה לאובייקט? יש עדשות מאקרו עם מתג שבורר בין צילום רגיל וצילום מאקרו כדי שהמצלמה תדע לאן להתפקס.
אם אתה מצלם עם חצובה, עדיף לצלם עם פוקוס ידני (שוב, עם אובייקט נייח יש לך את כל הזמן שבעולם) ואז המצלמה אמורה להגיב מהר כי אתה קובע את הפוקוס.
צלם במוד Aperture Priority (או איך שקוראים לזה בקנון) ותפתח צמצם למקסימום - גם ייכנס יותר אור וגם תרוויח בוקה אם הצמצם של העדשה שלך פתוח מספיק.
 

dudi4321

Member
ותוספת
כשמתקרבים עם המצלמה היא מחשיכה את האובייקט. גם פלאש על המצלמה לא יעזור כי יחלוף מעל האובייקט.
לכן צילומים באור חזק בחוץ יטיבו עם הצילומים שלך. ולדוגמה, עלים אם האור מגיע מאחור יראו מיוחדים מאד ומעט שקופים.
ממליץ על חצובה שניתן להשפיל את העדשה כשרוצים לצלם מלמעלה למטה.
אם מצלמים ענף אפשר להעזר במוט מפרקי (בדומה לרגלים של חצובת "גורילה") שמחובר למצלמה ובקצה השני מחובר תנין כדי שלא תהיה תזוזה בין האובייקט למצלמה.כדי שהמצלמה לא תזוז בזמן הלחיצה, ליד לא יציבה, אפשר להוסיף DELAY ושהמחשף יעבוד לאחר השהיה. לוחצים, מחכים, המצלמה מצלמת. או עם שלט רחוק.
התנסיתי בעדשה 105 מאקרו.
 
נערך לאחרונה ב:

dudi4321

Member
במקרה שהאובייקט יציב וגם המצלמה...
יש תוכנת עירום פוקוס (כמו שמערימים במגש כשעושים סטייקים לפני שהמלצר עובר ומחלק) בשם Helicon Focus שבה מחברים כמה צילומים עוקבים כשטבעת הפוקוס מוזזת כל פעם לעומק אחר. התוצאה תמונה משוקללת, שמכילה מכל האובייקט והכל חד ומלא פרטים (כמעט).
 
למעלה