איזה דגש ב-למד? - שמואל ב', א, כ"ו, קינת דוד: נָעַמְתָּ לִּי מְאֹד - - ונוספה שאלה בעניין: הָרְגֵנִי

נוף-צלול

Active member
א. קינת דוד, שמ"ב, א, כ"ו: צַר לִי עָלֶיךָ אָחִי יְהוֹנָתָן נָעַמְתָּ לִּי מְאֹד נִפְלְאַתָה אַהֲבָתְךָ לִי מֵאַהֲבַת נָשִׁים.
מהו הדגש ב-למד המודגשת?

ב. המלה הָרְגֵנִי - איך מבטאים אותה: HARGENI או HORGENI (הקמץ הוא קמץ רגיל או קמץ קטן?)
תודה רבה
 
נערך לאחרונה ב:

נוף-צלול

Active member
א. קינת דוד, שמ"ב, א, כ"ו: צַר לִי עָלֶיךָ אָחִי יְהוֹנָתָן נָעַמְתָּ לִּי מְאֹד נִפְלְאַתָה אַהֲבָתְךָ לִי מֵאַהֲבַת נָשִׁים.
מהו הדגש ב-למד המודגשת?

ב. המלה הָרְגֵנִי - איך מבטאים אותה: HARGENI או HORGENI (הקמץ הוא קמץ רגיל או קמץ קטן?)
תודה רבה
תודה רבה לך kallias על תגובתך במייל שהדגש ב-ל' הוא דחיק. תודה רבה!
נהגתי כעצתך וקראתי על דחיק (כמעט כתבתי סליק, בגלל דחיק-סליק....) והבעיה שלי נפתרה. תודה רבה! למרבה השמחה זה נפתר בזמן, עוד לפני שהייתי צריך להקריא פסוק זה במסגרת מסוימת.
בעקבות ויקיפדיה, אכן מצאתי פסוק זה ב: גדעון ברמץ, רשימת כל מופעי הדחיק במקרא, באתר ויקיטקסט
תודה רבה!
 
נערך לאחרונה ב:

נוף-צלול

Active member
לא נותרה לי ברירה, אלא להטריח את ד"ר קרן דובנוב עצמה בעניין השאלה השנייה. התשובה היא: קמץ קטן, HORGENI
אם לא תבוא ישועה, אטריח אותה גם בעניין הדגש ב-למ"ד
 
למעלה