איזה גועל נפש

rigoletto111

New member
לא הבנתי על מה הרעש...

הנשים לא קטינות ונכנסו איתו למיטה מרצונן. ועל זה מתנפלים עליו כאילו מדובר בסוחר סמים שנתן סמים לנערות ודירדר אותן לגור ברחוב.
 
גם אני לא הבנתי. זה דיי מקובל

בקומונות ניו אייג'יות. בסדר, אז זו לא הייתה קומונה. סך הכל הייתה שם הרבה אנרגיה של אהבה,,, כבר ראיתי כל מיני דברים במרכזים רוחניים. נראה לי שכל המהומה התחילה מכיוון שכל אחת גילתה שהיא לא היחידה אצלו. פוליגמיה זו מחלה? לא ידעתי.
 

rigoletto111

New member
יש פה נשים שמרגישות פגועות

ותקשורת שמריחה סיפור טוב. לא הרבה יותר מזה.
 

evc

New member
נכון.ומי שבא לאיזור שלו ידע

מיהו האיש ובמה הוא מאמין. מתוך הכתבה: "אין דבר ארוטי יותר מאשר ההזדווגות מלאת התשוקה של שתי טביעות נשמה". (מתוך ספרו "טביעות הנשמה"). בראיון לעיתון ה"ארץ" ב-2004 גפני הסביר את חשיבותם של יחסי המין כחלק מחיי הדת, בדברים שנשמעים כמו ייהוד של הקאמה סוטרא: "תחושת האלוהות הושגה ממיזוג בין שני היסודות, כמו בין גבר לאשה, יין ויאנג או שאקטי ושיווה. בבית המקדש, בקודש הקודשים, היו שני כרובים - זכר ונקבה. בעיני המקובלים, המיזוג בין הזכר האלוהי, הקרוי 'תפארת', לבין הנקבה האלוהית, הקרויה 'שכינה', מיזוג שבו שניהם 'מעורים זה בזה'".
 

ephi79

New member
הן התלוננו על דבר מאד פשוט:

מתוך הכתבה: "...תלונה במשטרה שקשורה לקשר מיני שלא היה לשביעות רצונן" כנראה שהגפני הזה לא כזה משהו בלהביא נשים לידי סיפוק
 

סלסרו

New member
עדיין לא ברור לי במה הוא מואשם

אם ההאשמה היא על כך שהוא שכב עם תלמידותיו, אז יש צדק בדבריך. החוקים המגנים על נשים במקרים כאלה בעצם מתייחסים לנשים כאילו היו ילדות קטנות רפות שכל הנתונות למניפולציה ואין הן אחראיות למעשיהן. אבל! אני רוצה לרכך את הדברים ולהדגיש שלדעתי זה באמת תלוי במערכת היחסים. ישנם מצבים של סקס בין גבר בעמדת כח גבוהה יותר משל האשה שבהם בהחלט מדובר בניצול מיני, ויתכן שזהו המצב כאן. יתכן מצב בו הגורו שוטף את מוחן של תלמידותיו, הן מגיעות אליו עם פתיחות רגישית, מתוך רצון להגיע להארה רוחנית, והוא מנצל מצב זה בכדי לשכב איתן. הן נענות לו מתוך הרגשה שזה אקט דתי/רוחני שיקרב אותן לאלוהים, לא בגלל שהן באמת חושקות בו, בעוד שמדובר בהולכת שולל מסיבית. במצבים כאלה, הגורו בהחלט עובר קו אדום ומנצל את מעמדו. דבר כזה פסול, ומגיע לו שישב בכלא על כך. אך לא ברור לי שעל זה הוא מואשם. אפשר להבין מהכתבה שנשים אחרות - לא אלה שהוא שכב איתן - הגישו נגדו תלונה על הטרדה מינית. שהוא הטריד אותן, כלומר, בניגוד לרצונן.
 

rigoletto111

New member
ויש מקרים של התנהגות מגעילה

ולא על כל התנהגות מגעילה צריך להביא משטרה ולשלוח אנשים לכלא.
 

Darkmatter

New member
בא לי גם להגיב...

אני לא כותבת פה לעיתים יותר מדי קרובות, אבל שיהיה.
לפי מה שהבנתי מהכתבה, לא היה אונס, אלא פיתוי של הרב גפני במילים יפות... ככה הוא עשה להמון נשים. נכון, זה לא יפה וזה מאוד לא מוסרי. בהחלט מוריד ממעמדו של הרב. אבל זה לא מעשה פלילי. אחרי הכל, לא מדובר בקטינות. כשמדובר בקטינות, הדבר הזה נקרא ניצול סמכות. אבל פה זה לא העניין. והוא לא כפה את עצמו עליהן. לכן, על כמה שאולי זה נשמע לכם לא בסדר, הוא סתם בנאדם קצת מתוסבך שרצה להזיק לעצמו בסופו של דבר במודע או שלא במודע. ככה זה נראה לי.
 

cr86

New member
אין לי מה להגיב חח

סתם. אז מה גם לו יש יצר טוב חח
 

בן הצבי

New member
רגע, מה ציפית?

שמי שמסוגל להטריד מינית הוא עדיין אזרח שומר חוק שיישב ויחכה למשפטו? זה בהנחה שהתביעה צודקת. אם התביעה אינה צודקת, וגפני לא אשם בכלום, אזי גם יכול להיות שהוא מפחד שיאמינו לנשים יותר ממנו (פחד מוצדק) גם אם הן משקרות, והא לך עוד סיבה לברוח לחו``ל.
 
שיט הוא דווקא היה שפוי..

ואני לא מבין מה הקטע של הקהילה.. אם הוא היה הרב שלי, הייתי ממשיך להיות תלמידו. אפשר להמשיך ללמוד גם מאדם כזה. ד"א: "המעשה הדתי הוא להטיל ספק, חזרה בשאלה היא מעשה הרבה יותר יהודי מאשר חזרה בתשובה" - ציטוט מדבריו.
 

בן הצבי

New member
חחחח.

אני דוקא סימפטתי את המקוריות שלו, אבל המשפט הזה, זה הדבר הכי מטומטם שרב יכול להוציא מהפה.. זה פשוט לירות לעצמך ברגל, ובלבד להישאר ``מה יפית ייד``.
 
לא נכון. זה דווקא משפט מאוד חכם.

למרות שהוא נשמע קצת קיטשי. אבל הוא מאוד מאוד נכון. בכל מקרה אני לא רק סימפטתי אותו, בעיני הוא פורץ דרך. ד"א, בעיני זה בכלל היה מדהים, כי באזשהוא שלב הגעתי למסקנה הזו לבד. ויום אחד קראתי עליו כתבה ושם זה היה כתוב, וזה היה רגע נחמד ביותר, כמעט הייתה לי איתו פגישה אבל בסוף היא לא יצאה אל הפועל וכך זה נשכח..
 

בן הצבי

New member
אולי חכם.

אבל לא מצד רב. זה ירי` ברגל לכל דבר. תגיד, הוא אורתודוכסי? אני מכיר אותו רק מהופעותיו בערוץ 2, וזה לא הי` כ``כ ברור לי בזמנו. ראיתי שהוא גם לחץ ידיים לנשים, כך שזה גם עורר את שאלתי.
 

sivanshani

New member
../images/Emo196.gif

האם מדובר בסקס מרצון בין בוגרים, או בניצול מיני מעמדת כח? א. הקהילה שגפני הקים נשאה מאפיינים של כת שבה הנ"ל משמש בגורו ומורה רוחני. ב. בנוסף, גפני פעל כרב יהודי, ונשים שבאו עימו במגע יכלו לצפות להדרכה חסרת פניות ושלא ע"מ לממש את מאוויו האישיים. לכן לדעתי מדובר בניצול מעמדת כח, ובבגידה באמון. למעשה כל אישה ראויה ליחס אנושי, ולא להרגשה שרק רוצים לזיין אותה. וודאי שאדם המתיימר להנחיל ערכי מוסר לקהילה ובסתר מנצל את נשי הקהילה שלו, תוך כדי שימוש בסמכותו כרב ומורה ראוי לעונש ע"פ חוקי ההטרדה המינית. בצד זה, השניות הזו בהתנהגות לא מפליאה. תפיסת עולם מגובשת והכרה בכללי מוסר לא תמיד מספיקים בחברה בה מסרים מיניים מפציצים אותנו כל הזמן. המסר הסמוי מהתקשורת, פרסומות ןכד' הוא שסקס הוא הכל, אישה היא אובייקט מיני, וכמה שעושים את זה יותר שווים יותר, ומכאן דואליות אפשרית בין תפיסה מוסרית למעשה.
 
למעלה