איזה גודל אוטובוסים הכי יעיל?

מצב
הנושא נעול.

euronitzan

New member
השאלה היא האם האינטרס המרכזי הוא

בדן ואגד ומטרופולין
ובעוד חברות, אם לא בכולן, הותק הוא קובע (כמו אגב בכל מקום במשק שיש בו שכירים) וככל שיש לך יותר ותק ככה יש לך יותר זכות קדימה בבחירת סידורים, לכן הרבה נהגים בקוי מיניבוס הם שכירים ותיקים או חברים(כאמור ככה זה בלא מעט חברות אוטובוס)
השאלה היא האם האינטרס המרכזי הוא
לשמור על המסורת או להתייעל?!
 

droriko

New member
זה לא יישים

השאלה היא האם האינטרס המרכזי הוא
לשמור על המסורת או להתייעל?!
זה לא יישים
נניח תפתח מכרז חדש לסידורים, איך תנהל אותו אם ל-2000 נהגים יש מעמד שווה ערך?
דוד שלי עובד במועצה איזורית בית שאן, בקוי תלמידים ושם באמת לותק אין חשיבות והם כל שבוע מתחלפים בסידורים, אבל שם זה עשרה נהגים, לא 2000
 

euronitzan

New member
גם ככה יש לך סדר מסוים

זה לא יישים
נניח תפתח מכרז חדש לסידורים, איך תנהל אותו אם ל-2000 נהגים יש מעמד שווה ערך?
דוד שלי עובד במועצה איזורית בית שאן, בקוי תלמידים ושם באמת לותק אין חשיבות והם כל שבוע מתחלפים בסידורים, אבל שם זה עשרה נהגים, לא 2000
גם ככה יש לך סדר מסוים
הרי חברים עושים סידורי יום נוחים בדר"כ ושכירים עושים סידורים פחות נוחים. שכירים חדשים עושים סידורים מאוד לא נוחים. מכיוון שחסרי המעמד והוותק גם מרוויחים פחות קל יחסית לפצל את הסידורים בין מיניבוסים לאוטובוסים, גם בלי לשנות את השכר. הכל כבר מוכן והשינוי פשוט יחסית.
 

droriko

New member
לא הכל בחיים זה כסף

זה לא יישים
נניח תפתח מכרז חדש לסידורים, איך תנהל אותו אם ל-2000 נהגים יש מעמד שווה ערך?
דוד שלי עובד במועצה איזורית בית שאן, בקוי תלמידים ושם באמת לותק אין חשיבות והם כל שבוע מתחלפים בסידורים, אבל שם זה עשרה נהגים, לא 2000
לא הכל בחיים זה כסף
הנהגים הוותיקים שבחרו בקוי מיניבוסים עשו את זה בגלל שאלה קוים נוחים לא בגלל הכסף. אם הם היו רוצים יותר כסף הם היו בוחרים בקוים כמו 25 או 40 שמרוויחים שם פי כמה יותר מנקו ופרמייה, אבל כאמור יורקים בהם דם.
בשורה התחתונה, יש עניין של צדק, אתה לא יכול לנהג שהוא 30 שנה בדן ונהג שהוא יומיים זכות בחירה שווה, בכל מקום עבודה אתה נותן עדיפות לוותיקים
 

amirv

New member
בהקשר של שעות הערב אתה צודק.

גם אם נניח שעלות הרכישה זהה
(3 מיניבוסים - אחד כל 5 שנים) לעומת אוטובוס אחד כל 15 שנים, הוצאות התחזוקה של האוטובוס תהיינה אך ורק במגמת עליה ככל שהוא מתיישן. בכל פעם שאתה קונה מיניבוס, ישנה אפשרות להוריד את עלות הדלק - בקניית מודל מתקדם וחסכוני יותר.
לעניין המשכורת של הנהג - לפחות בקלגרי, נהגי מיניבוס מרוויחים פחות (כמו שבענף התעופה טייסים של מטוסים קטנים יותר לטווח קצר יותר מרוויחים פחות).
מעבר לכך - המיניבוס שקט יותר ונתפס כירוק יותר - העברת קו מיניבוס תמיד תעורר פחות התנגדות, בייחוד בשעות הערב (הייתי אומר שעות הלילה אבל יש למונח הזה קונוטציה בעייתית כאן).
לסיכום - להערכתי כדי לתת תח"צ סבירה ומעלה בשעות השפל, יש למיניבוס לא מעט יכולות לעומת האוטובוס.
בהקשר של שעות הערב אתה צודק.
כלומר, אם יש לי צי גדול שמורכב גם מאוטובוסים וגם ממיניבוסים, המיניבוסים פועלים בשעות היום בקווים דלילים כמו קווי כפרים וקיבוצים, והאוטובוסים בקווים עמוסים יותר.

כאשר השירות לכפרים והקיבוצים נגמר, ניתן להשתמש במיניבוס במקום באוטובוס בשעות הערב הדלילות עד גמר השירות. כך אתה משיג חסכון בדלק ובבלאי לאוטובוס (אם כי בארץ לא בעלות שכר הנהג).

הדבר אמנם דורש ממשרד התחבורה מאמץ בקרתי מסויים לפקח על השיטה, אך בגדול זה רעיון מצויין.
 
בגוש דן פשוט מורידים את תדירות האוטובוסים

בהקשר של שעות הערב אתה צודק.
כלומר, אם יש לי צי גדול שמורכב גם מאוטובוסים וגם ממיניבוסים, המיניבוסים פועלים בשעות היום בקווים דלילים כמו קווי כפרים וקיבוצים, והאוטובוסים בקווים עמוסים יותר.

כאשר השירות לכפרים והקיבוצים נגמר, ניתן להשתמש במיניבוס במקום באוטובוס בשעות הערב הדלילות עד גמר השירות. כך אתה משיג חסכון בדלק ובבלאי לאוטובוס (אם כי בארץ לא בעלות שכר הנהג).

הדבר אמנם דורש ממשרד התחבורה מאמץ בקרתי מסויים לפקח על השיטה, אך בגדול זה רעיון מצויין.
בגוש דן פשוט מורידים את תדירות האוטובוסים
מהתרשמות שלי בירושלים בשעות הערב 20-24 התדירויות הרבה יותר טובות מבגוש דן.
 

euronitzan

New member
ככה בדיוק עובדים כאן

בהקשר של שעות הערב אתה צודק.
כלומר, אם יש לי צי גדול שמורכב גם מאוטובוסים וגם ממיניבוסים, המיניבוסים פועלים בשעות היום בקווים דלילים כמו קווי כפרים וקיבוצים, והאוטובוסים בקווים עמוסים יותר.

כאשר השירות לכפרים והקיבוצים נגמר, ניתן להשתמש במיניבוס במקום באוטובוס בשעות הערב הדלילות עד גמר השירות. כך אתה משיג חסכון בדלק ובבלאי לאוטובוס (אם כי בארץ לא בעלות שכר הנהג).

הדבר אמנם דורש ממשרד התחבורה מאמץ בקרתי מסויים לפקח על השיטה, אך בגדול זה רעיון מצויין.
ככה בדיוק עובדים כאן
במקום כפרים יש לך פרברים, אבל העיקרון מאוד דומה.
 

Nir5364

New member
אפשר להחליף אוטובוס באמצע סידור..

קודם כל זה מיניבוס לא מידיבוס
מידיבוס זה משהו אחר

דבר שני, אי אפשר להחליף אוטובוס באמצע סידור, זה לא אפשרי מבחינה לוגיסטית
אפשר להחליף אוטובוס באמצע סידור..
התירוץ שלך הוא אותו תירוץ שנתנו חברות הסלולר כאשר רצו לצאת ברפורמת הניוד.. והפלא ופלא.. ברגע שנפלה ההחלטה מצאו את הדרך לגרום לה לעבוד בפן הטכני.

סלח לי שאני אומר את זה אבל, ברגע שמגיעים למצב שבעיות טכניות מונעת קידום סימן שיש בעיה חמורה מאוד.
 

droriko

New member
תפסיק לבלבל את המח

אפשר להחליף אוטובוס באמצע סידור..
התירוץ שלך הוא אותו תירוץ שנתנו חברות הסלולר כאשר רצו לצאת ברפורמת הניוד.. והפלא ופלא.. ברגע שנפלה ההחלטה מצאו את הדרך לגרום לה לעבוד בפן הטכני.

סלח לי שאני אומר את זה אבל, ברגע שמגיעים למצב שבעיות טכניות מונעת קידום סימן שיש בעיה חמורה מאוד.
תפסיק לבלבל את המח
אתה מערבב פה שני נושאים שאין בינהם שום קשר
הסיבה שאי אפשר להחליף מכונה באמצע סידור היא כי רוב המסופים לא נמצאים בסמוך לחניון,כלומר אתה תצתרך לבזבז לפחות 3/4 שעה לכל נהג רק על ללכת להביא מכונה,וזמן כידוע שווה כסף, תוסיף לזה את כל הדלק שיבוזבז רק על הנסיעה הלוך חזור לחניון, וביחד יוצא לך כמויות עצומות של משאבים. לנסוע עם אוטובוס חצי ריק ב-12 זה פינטס לעומת ההפסדים שיהיו אם יאמצו את הרעיון האווילי שלך
 

Nir5364

New member
לכל דבר אפשר למצוא פתרון.

תפסיק לבלבל את המח
אתה מערבב פה שני נושאים שאין בינהם שום קשר
הסיבה שאי אפשר להחליף מכונה באמצע סידור היא כי רוב המסופים לא נמצאים בסמוך לחניון,כלומר אתה תצתרך לבזבז לפחות 3/4 שעה לכל נהג רק על ללכת להביא מכונה,וזמן כידוע שווה כסף, תוסיף לזה את כל הדלק שיבוזבז רק על הנסיעה הלוך חזור לחניון, וביחד יוצא לך כמויות עצומות של משאבים. לנסוע עם אוטובוס חצי ריק ב-12 זה פינטס לעומת ההפסדים שיהיו אם יאמצו את הרעיון האווילי שלך
לכל דבר אפשר למצוא פתרון.
ושום טיעון טכני לא צריך לעמוד בפני לקחת צעד קדימה.

גם להחזיק מטוס על הקרקע עולה הרבה מאוד כסף, ובכל זאת, חברות עושות את זה כאשר יש רגולציה שמונעת מהם להמריא בשעות הלילה וכו'.

אם תתקבל החלטה, החברות יצטרכו להסתגל אליה.

חוץ מזה, אני לא רואה את חברי הפורום צועקים בזבוז על שיירת האוטובוסים שדווח שעושה את דרכה בכל בוקר מהדרום לכיוון נתניה כדי לענות על הביקושים.
 

droriko

New member
לא בקיא בתחום המטוסים

לכל דבר אפשר למצוא פתרון.
ושום טיעון טכני לא צריך לעמוד בפני לקחת צעד קדימה.

גם להחזיק מטוס על הקרקע עולה הרבה מאוד כסף, ובכל זאת, חברות עושות את זה כאשר יש רגולציה שמונעת מהם להמריא בשעות הלילה וכו'.

אם תתקבל החלטה, החברות יצטרכו להסתגל אליה.

חוץ מזה, אני לא רואה את חברי הפורום צועקים בזבוז על שיירת האוטובוסים שדווח שעושה את דרכה בכל בוקר מהדרום לכיוון נתניה כדי לענות על הביקושים.
לא בקיא בתחום המטוסים
וגם אין לי מושג על איזה שיירה לנתניה אתה מדבר, אז אין לי איך להשוות, אבל גם בלי להשוות אני אומר לך שהרעיון הזה דבילי, ואפילו התנאים הדגולים במשרד התחבורה לא העלו על דעתם ליישם אותו
 
בכמה קווים מזינים לרקלת יש אוטובוס זעיר.

בפועל אין כמעט מידיבוסים
בישראל בחברות התחבורה הציבורית (אני לא מתייחס למוניות שירות). כשיש מידיבוס זה בדר"כ לצורך מסלול בעייתי כמו זה של קו 23 בתל-אביב.

כמו שאמרת יש יתרון לרכב קטן יותר בקו שכונתי, אבל גם בשעות שאינן שעות עומס רכב קטן יחסוך בעלויות הדלק. ואם יש יתירות מסוימת בצי האוטובוסים (אמורה להיות, כי בשעות השפל התדירות פוחתת) אז למה לא לשלוח מידיבוס במקום אוטובוס לנסיעה שידוע שלא יהיו בה יותר מ-10 נוסעים.

אני מניח שזה מסבך את התפעול.
בכמה קווים מזינים לרקלת יש אוטובוס זעיר.
 

amirv

New member
להרחבה ברוכב לאוטובוסים

איזה גודל אוטובוסים הכי יעיל?
לפי מה קובעים את מספר המושבים או הנוסעים באוטובוסים? מאיזה גודל של רכב זה מתחיל להיות שווה לכלכלה לסביבה ולהכל מאשר מכונית פרטית?

האם לא עדיף הרבה מיניבוסים בהרבה קווים שונים עם תדירות גבוהה?
להרחבה ברוכב לאוטובוסים
הרוכב לאוטובוסים - באיזה אוטובוס ניסע היום
 
לגבי מידיבוס

להרחבה ברוכב לאוטובוסים
הרוכב לאוטובוסים - באיזה אוטובוס ניסע היום
לגבי מידיבוס
לפי המאמר המקושר, מידיבוס עולה כמעט כמו אוטובוס.
מן הסתם עלות התחזוקה שלו דומה לאוטובוס וכן הנהיגה בו והתמרון העירוני שלו.

מי בכל זאת קונה מידיבוסים ומדוע?

מצורפת תמונת מידיבוס של 'מקומות ואתרים'.
 
דנדש.נמסר בשבועות האחרונים.

לגבי מידיבוס
לפי המאמר המקושר, מידיבוס עולה כמעט כמו אוטובוס.
מן הסתם עלות התחזוקה שלו דומה לאוטובוס וכן הנהיגה בו והתמרון העירוני שלו.

מי בכל זאת קונה מידיבוסים ומדוע?

מצורפת תמונת מידיבוס של 'מקומות ואתרים'.
דנדש.נמסר בשבועות האחרונים.
 

down under

New member
חן המלך?

איזה גודל אוטובוסים הכי יעיל?
לפי מה קובעים את מספר המושבים או הנוסעים באוטובוסים? מאיזה גודל של רכב זה מתחיל להיות שווה לכלכלה לסביבה ולהכל מאשר מכונית פרטית?

האם לא עדיף הרבה מיניבוסים בהרבה קווים שונים עם תדירות גבוהה?
חן המלך?
 

Yaron Livne

New member
למה שלא ישתמשו רק במיניבוסים

איזה גודל אוטובוסים הכי יעיל?
לפי מה קובעים את מספר המושבים או הנוסעים באוטובוסים? מאיזה גודל של רכב זה מתחיל להיות שווה לכלכלה לסביבה ולהכל מאשר מכונית פרטית?

האם לא עדיף הרבה מיניבוסים בהרבה קווים שונים עם תדירות גבוהה?
למה שלא ישתמשו רק במיניבוסים
ויוציא כמה ביחד במקום אוטובוס כשצריך?
 

Rubim88

New member
כי זה מגדיל את עלויות התפעול בהרבה

למה שלא ישתמשו רק במיניבוסים
ויוציא כמה ביחד במקום אוטובוס כשצריך?
כי זה מגדיל את עלויות התפעול בהרבה
עקב הצורך בנהגים נוספים(משכורות זה חלק גדול מעלויות התפעול)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה