איגרת חוב מה הן?

Sernas

New member
איגרת חוב מה הן?

שלום רב לכולם, את השאלה ששאלתי בכותרת, שאלתי כבר הרבה אנשים וחיפשתי במקורות מידע רבים והתשובות תמיד היא מעורפלות והיית לי תמיד הרגשה שאני יודע יותר טוב מהן. השאלה שלי היא: מה הן איגרות חוב, ואיך סוחרים בהן? תודה לעוזרים.
 

motyka

New member
כשמה כן-הוא

זהו מסמך בו מוציא תעודה מתחייב לשלם בעתיד סכום מסויים כנגד כסף שהוא מקבל ממך היום כלומר מוציא התעודה חייב לך כסף
 
רק בכיוון הפוך

אתה קונה אגרת חוב - אז אתה מלווה לחברה שהנפיקה את כספך. היא חייבת להחזיר למחזיק האגרת את הכסף בתוספת ריבית, במועד הנקוב באגרת. זה בנוגע למהות האגרת. מסחר וכו' באג"ח - אני לא מבין ולא אענה על משהו שאני לא מבין בו.
 

גרי רשף

New member
הסבר נוסף (מבלי לבטל את מה שכתב motyka)

אג"ח זו דרך מקובלת לגיוס הלוואות על ידי הפירמות (חברות בע"מ): במקום לקחת הלוואה מהבנק הפירמה פונה לציבור הרחב ולווה ממנו בדרך של הנפקת אגרות חוב שהן בעצם שטרות בהם מצויין סכום ההלוואה, מועד הפירעון, הסכום לפרעון וכו'. אג"ח כזו מכונה אג"ח קונצרנית. יש גם אג"ח ממשלתיות שנועדו לממן את הגרעון בתקציב או להקטין את כמות הכסף במשק. טכנית הן דומות לאג"ח הקונצרניות הנ"ל, רק המטרה שלהן שונה.
 

Sernas

New member
ומה עם הרווחים?

יש אפשרות לגיע לרווחים גדולי כמו במניות(כמובן ם השקעה גדולה ונבונה) או שזה יותר סק רגוע ובטוח יותר?
 

motyka

New member
קצת על מסחר באג"ח

אנשים קונים ומוכרים אג"ח על מנת שלקונה יהיה כדאי לקנות - הוא צריך לשלם קצת פחות מאשר קניה ישירה אצל המנפיק. כלומר שאם קנית היום ואתה רוצה למכור עוד היום תפסיד 1-2 אחוז (+ עמלות). אבל, אם הריבית במשק יורדת, הריבית של האג"ח לא נפגעת. כלומר שאם האג"ח הונפק בריבית של 10% והיום הריבית רק 5% האג"ח הופך לאטרקטיבי (כי הוא נותן תשואה שאי אפשר לקבל באג"ח חדש) ומ חירו עולה בהתאם להפרש בשער הריבית
 

Sernas

New member
אז הכל תלוי במצב המשק

רק שזה ההפך מנדל''ן שאותו כדי
 

Sernas

New member
*מצטער התפרסם בעצמו

אז כדאיות קנית אג''ח היא הפך גמור מקניית הנדל''ן? כי מנסיון המזערי שלי בנדל''ן (למדתי מכמה מידידם שלמדו /לומדים כלכלה) צריך לקנות כשהמצב לא טוב ולמכור כשהמצב מתייצב ואחוז האבטלה קטן, כך גם עם אגרות חוב רק ההפך?
 

גרי רשף

New member
אג"ח הן סולידיות בדרך כלל

אג"ח נחשבות להשקעה סולידית: מקבלים ריבית מסויימת, ואין סיכון להפסדים גדולים או לרווחים גדולים. אג"ח ממשלתיות הן בטוחות יותר מקונצרניות ולכן הריבית עליהן תהיה מעט יותר נמוכה.
 
למעלה