אחת מעצבנת ואחת פחות

אחת מעצבנת ואחת פחות../images/Emo141.gif

סדרת החי.דוט שלי ליום הולדתי הייתה, מן הסתם, סדרה מעצבנת של חי.דוט מעצבנות, אז החלטתי לפזר אותה, למען ייקל הדבר בעיניכם. אז אני מצרף כאן חידה אחת שעדיין לא הגיעה לפרקה, ויחד אתה חידה נוספת, קלה יותר, וממילא מעצבנת פחות. וכדי שלא תבואו בטענות, אני מתחייב לתת רמ"זים על כל בקשה. ולא לשכוח הכמנות. האתר של קימקא
 
מעצבנת יותר: ביאליק ../images/Emo141.gif

עם החידה הזאת כבר התחלנו, אבל היה רק נסיון אחד לפתור (של החבר הידוע), אשר הבטחתי לו רמז נוסף. ראו את השרשור הקודם, עם הרמ"זים, שם. פתשגן החידה: זה מזכיר מזכיר זה מזכיר מזכיר, וזה מזכיר חיה, וצירופם מזכיר שביאליק לא היה זואולוג דגול (2, 5). החיננית שאלה: אם אני מתכוון לשם של שיר ביאליקי, או משפט ממנו, שמראה שביאליק לא היה מומחה ל-בע"ח. ואני עניתי כי הצירוף הזה הוא שתי מלים משיר של ביאליק, ואני לא חושב שיש משהו ממנו בשם של אותו השיר. כמעט בטוח שלא. רמ"זים שכבר נתתי: לפי ביאליק החיה הזאת שייכת לקבוצת בע"ח אחרת. האמצעי בו השתמשו לציד החיה היה חלש ויקר, וכנראה שגם בזה ביאליק לא היה מומחה דגול. החבר ניחש: יש לי 2/3 יש לי מזכיר מזכיר. יש לי מזכיר חיה. זאת בעזרת אמצעי הציד. אבל צירופם נותן רק (2, 4) אותיות (מ). אולי אתה חומד לצון וחושב שעוף שייך לצאן? ואולי הפתרון הוא בשיר ביאליקי אחר? על כך עניתי: לא, פרנדוש, אני לא חומד לצון... כך אתה מכיר אותי? הפעם גם אין לי טעות במניין האותיות, ויש הבדל בין 5 אותיות בכתיב חסר לבין 4 בכתיב מלא. קשה לטעות כגון דא. חוששני כי הפעם יש לך רק 1/3, וגם את זה אני נותן לך רק על סמך הקרדיט הא-פריורי האישי שלך. האם אמצעי-הציד שלך הוא אכן חלש ויקר? לא, אין לי עוף ואין לי צאן. שיר ביאליקי "אחר" ממה? וכעת רמ"ז נוסף: המילה הראשונה מזכירה את המזכיר, והשנייה מזכירה את החיה.
 

friend9

New member
זה רמז זה?

1. אני מבקש יפה רמז נוסף, (אבל לא לשם המחבר, נדמה לי שאותו כבר יודעים, הלא כן?) ואז לא תהיה סיבה להתעצבן. 2. הניחוש הקודם שלי היה - ככל הנראה - מוטעה מיסודו.
 
בסדר, פרנדוש, רמ"ז כפול ../images/Emo141.gif

א. גם המזכיר מזכיר חיה. ב. כל אחת משתי החיות, אשר ביאליק איחדן לאחת, הינה מבעלי החוליות. ועו"ד הערה: קיימת סבירות מאוד-מאוד נמוכה שטעיתי במחבר, וזה לא היה ביאליק, ואם יש לך פתרון שנראה לך סביר, לוגית, אל תהסס להכמין לנו אותו. הלא ידעת כי אין ניקוד נגטיבי על טעויות.
 
עוד רמ"ז, לאיזון עם דור 4 ../images/Emo141.gif

עוד רמ"ז, לאיזון עם דור רביעי: יורדי הים באניות, עושי מלאכה במים רבים(תהלים קז, כג). למראה-המקום, אגב, אין משמעות לחידתנו. קימקא
 
איכן חרתושה, שביקשה רמזים../images/Emo141.gif

אז אני נותן כאן רמ"ז נוסף, המוקדש לחרתושה, אבל הכל רשאין להשתמש בו. למי צלצל הוא, כאומר: חכה.
 
וצדקתי שזה ביאליק?../images/Emo141.gif

ובלי קשר לנקו.דוט (אותן כבר קבלת) ספר איזה רמ"ז הביא לך את הגאולה. ואם אתה יכול למצוא לנו את המלים, לעת סגירת באסטה - תבורך.
 

friend9

New member
ביאליק?

אולי. וצ"ע. ורמזים, יותר משעזרו - הובילו למבואות סתומים. ובהרחבה - לעת הסגירה.
 
לעת הסגירה, כמו שאתה אומר../images/Emo141.gif

ואתה ממונה על העיון, ועל מציאת הטקסט המלא. בוקר טוב.
 
תיקון-תיקון-תיקון../images/Emo70.gif ../images/Emo141.gif

חברנו היקר מודיע לי כעת שאת הבורות הזואולגית נשוא חידתנו יש לייחס למשוררת אנדה עמיר-פינקרפלד. כפי שראיתם הוא פתר למרות השגיאה, ולמרות הרמזים שהפריעו לו, ועל כך הוא ירחיב לעת נעילת באסטה. ככל הזכור לי, שמה הנכון הוא אנדה פינקרפלד-עמיר, אבל זה משני, וייתכן שדווקא אני הטועה. פתשגן החידה המתוקן הוא, איפוא: זה מזכיר מזכיר, וזה מזכיר חיה, וצירופם מזכיר שפינקרפלד-עמיר לא היתה זואולוגית דגולה (2, 5). ועם כל אלה אשר ניסו, סליחה.
 
מעצבנת פחות: לבני נשים../images/Emo141.gif

דור רביעי בעסקי קונפקציה ולבני נשים. אבל כדי שלא יהיה לגמרי קל-ולא-מעצבן לא אתן בשלב הזה את מספר האותיות, אלא אם תבקשו.
 

רותי מ

New member
אני כמעט בטוחה ../images/Emo39.gif

שיש לי את התשובה רק שהיא צחורה מדי.
 
אני חושב, רותי ../images/Emo39.gif... ../images/Emo141.gif

אני חושב, רותי, אבל לא בטוח, שעלית על הטכניקה הנכונה, אבל הגעת למקום הלא-נכון. המשיכי, וימליח השם דרכייך.
 

רותי מ

New member
יכול להיות../images/Emo39.gif

שלא הכמנתי כמו שצריך? בכל אופן נדמה לי שמספר האותיות הוא 4 על 4
 
לא רותי ../images/Emo39.gif 4X4 זה ... ../images/Emo141.gif

לא רותי
, 4X4 זה ג´יפ, קומנדקר, ועוד כמה כלי רכב, אבל לא בחידה שלנו, ועכשיו ברור לי שטעיתי כאשר סברתי כי עלית על הדרך הנכונה. ויש לי הרושם שאת שוב מתרחקת מה"כפשוטו". תלמידה רעה ...
 

HumanT

New member
שמחה

לפי חידתך נראה כי לכל היוונים אותם התחתונים ולכל היווניות אותן התחתוניות.
 

HumanT

New member
ואם

הצדק עימדי, כי אז מספר האותיות בגירסא המקוצרת לא יעלה על ארבע, אך בגירסא המורכבת יותר ידרשו 6, 4.
 
לא, היומן ../images/Emo141.gif

מסקרן אותי איך הגעת(ת) לעניין התחתונים והתחתוניות, ואת(ה) יכול(ה) לגלות לנו למה כיוונת(ת), בלי חשש לפגוע בעקרון ההכמנה, כי זה בכלל לא בכיוון. נא להתרכז בחידה. רמ"ז הקסם אשר לעולם עובד, ובמיוחד בחידות מהסוג דנן. ואם מותר לי, למרות הפתגם הידוע, להתנבא בשער המחנה, עו"ד מעט יבוא החבר, ובנונשאלאנטיותו הידועה יניח לנו על השולחן את פתרונו המוכמן כדת וכדין. קימקא
 

HumanT

New member
על אחריותך:

סברתי כי הפתרון הוא ´דלתא´ - האות היוונית הרביעית והחברה המייצרת לבני נשים. לגבי הגירסא המורכבת, התכוונתי לאפשרות שמדובר ב´תשלובת דלתא´.
 
למעלה